Kouzelnická Kouzla

Kovadlina **anvil** Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 23

Skupina: Materiální magie

Past: Obr-8-zásah/nic

Dosah: 1

Rozsah: 20

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: 1 kolo po dopadu

Popis:



"Opravdu tady ležel takhle?" zeptal se nervózně velitel. "Ano pane" odpověděl službu konající voják. Za nimi se otevíral vstup do vyrabované pokladnice. Velitel se zkoumavě zahleděl na ležícího vojáka. Ležel na zemi a kolem hlavy mu v hustém řetězu skotačily malé hvězdičky. Nebýt závažnosti situace, byla by to velmi zábavná podívaná. "Našli jsme ho asi před minutou a za rohem zrovna proběhly nějaké postavy. Vypadá, jako by mu někdo pustil na hlavu kovadlinu."



Kouzelník tímto kouzlem vytvoří na malou chvíli kovadlinu, která se dle jeho přání zhmotní někde v kruhu o poloměru 20 sáhů. Kovadlina má váhu asi 800 mincí (40 kg).



Ihned po svém objevení začíná kovadlina padat (vzhledem k gravitaci). Kovadlina zmizí asi 1 kolo potom, co na něco dopadne. Kovadlina se zhmotní vždy 1 sáh nad osobou či zamýšleným místem dopadu ( kde není nad obětí dostatek místa, nejde použít), čímž je způsobeno zranění za k6 krát úroveň zasaženého (max. 9) životů. Kouzlo má pouze jednu nepříjemnost, a to takovou, že při materializaci kovadliny se ozve hlasitý zvuk, jako když kovář udeří do kovadliny. Lidé, kteří již kouzlo znají nebo o něm jakkoliv vědí jsou tedy varováni a mají bonus k pasti +1. Pokud si postava na kterou je toto kouzlo zaměřeno, začne házet na pasti, automaticky ztrácí koncentraci (pokud zrovna kouzlí) nebo iniciativu.



*anvil tar*

Pokud se ale kouzelník rozhodne seslat kouzlo na běžící nebo pohybující se postavu, nastává malý zádrhel. Pokud si kouzelník přeje, aby se kouzlo s jistotou strefilo do cíle, musí si v takovém případě připlatit k ceně kouzla 6 magů. Takto kovadlinu automaticky zaměří (musí se při tom soustředit, kdo má být cílem) a zasažená postava si háže na past. Pokud se ale kouzelník rozhodne pro variantu bez zvýšené magenergie, musí si hodit na past int-10(12)-zásah/vedle. Síla pasti 10 v případě, že dotyčný cíl se pohybuje ne větší rychlostí než 10 mil/hodinu a 12 právě tehdy, pokud se oběť pohybuje rychleji než 10 mil/hodinu.



*anvil fir*

Dalším vylepšením kouzla je rozžhavení kovadliny. K celkové ceně kouzla to přidá 3 magy a kovadlina mimo svou drtivost dokáže ještě zranit žárem za 1k6+2 životů. Dokáže také zapálit nějaký lehce hořlavý materiál (suchý) jako například látku, papír, dřevo atd.



*anvil lig*

Posledním vylepšením tohoto kouzla je vylehčení kovadliny, díky čemuž lze touto kovadlinou někoho pouze omráčit, aniž by mu bylo způsobeno nějaké fyzické zranění. Pokud se kouzelník rozhodne použít tuto modifikaci, kouzlo bude levnější o 3 magy. Pokud oběť neuspěje v hodu na obratnost, musí si hodit ještě jednou na Odl-7-omráčení na 2k6 + 2 kol/ztráta k6 krát úroveň zasaženého (max. 9) stínových životů. Tato varianta funguje, pouze pokud je kouzlo zaměřeno na živou bytost tedy nejde použít k ničemu jinému. Pokud se kouzelník rozhodne v tomto případě vložit do kouzla ještě jeden mag, mohou kolem hlavy omráčené oběti kroužit malí andělíčci, lítat ptáčci nebo tančit hvězdičky, záleží na fantasii kouzelníka. Tato modifikace funguje pouze tehdy, je-li kouzlo sesláno na živou bytost s úmyslem ji omráčit a omráčí ji. Poslední nevýhodou této varianty je to, že kouzelník na její vyvolání potřebuje 2 kola namísto jednoho, aby mohl dobře odhadnout váhu postavy a uzpůsobit tomu kouzlo.



Na závěr je třeba podotknout, že když vám padá na hlavu 40 kg solidního železa, nedá se to přejít jen tak bez následků. Pokud tedy na nějakého člověka dopadne nevylehčená verze, nastávají tyto možnosti (pokud ho zranění rovnou nezabije) při procentuálním hodu:


  • 1-60: ztráta životů, nějaké lehčí zranění
  • 61-79: ztráta životů a vážnější zlomenina dle výběru PJ nebo situace postavy (ruka, noha, žebro, rameno)
  • 80-95: ztráta životů, zlomenina jako v předchozím případě a omráčení na 2k6 + 2 kol
  • 96-98: ztráta životů, zasažení páteře (ochrnutí) nebo nenapravitelné poškození mozku (pokles inteligence na 1)
  • 99-100 kritický zásah životně důležité části těla, zpravidla okamžitá smrt


Toto kouzlo bývá nejčastěji využíváno k aktivaci pastí a nášlapných nástrah nebo při soubojích k likvidaci protivníka či nenápadnému omráčení někoho zezadu. Zvukové efekty kouzla nejdou odstranit, pouze znáte-li nějaké slušné kouzlo neslyšitelnosti. Je ještě třeba podotknout, že kouzelník by měl toto kouzlo používat převážně na nehybné postavy.



Závěrem chci poděkovat Prokletému Dilvishovi, Zdenálovi, Alcatorovi, Firefanaticovi a všem ostatním, jejichž jména mi čas vytrhnul z mé chatrné paměti, kteří mi v dílně s kouzlem pomáhali.



Přeji všem příjemnou zábavu.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 23

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Kladivo
*Hammerus*

Magenergie: 5 (10) magů / kolo
Dosah: 100 sáhů
Rozsah: 1 kladivovatelný povrch
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: dle dodané magenergie
Obor: MA

Popis:

Toto kouzlo vyvolá stejný zvukový a vibrační efekt, jakoby někdo na dané místo opakovaně nechal dopadat kladivo (při ceně 10 magů potom jakoby tam někdo nechal dopadat opravdu velkou těžkou palici). Příkladem využití tohoto kouzla je rozeznívání zvonů (nebo třeba uzavřených kovových helmic na hlavách vašich protivníků), nebo například v poučtních prostředích odvozených od světa Duny (by Frank Herbert) k přivolávání Písečných Červů.

Efekt kouzla není destruktivní - cíl kouzla není nijak poškozen. Kouzl opravdu vyvolává pouze druhotné efekty opakovaného dopadu něčeho těžkého - zvuk a vibrace. V zásadě se toto kouzlo dotkne pouze velmi citlivých mechanismů nebo nestabilní chemikálií (a v případě ceny vyvolávací ceny deseti magů i možná drobných předmětů v blízkém okolí, které mohou následkem vibrací "dovibrovat" až k okraji stolu, spadnout z něj dolů a rozbít se), případně různých křehkých povrchů typu "stará omítka", které mohou začít opadávat.

Rytmus dopadů udává kouzelník - platí však, že na každé kolo trvání má k dispozici pouze deset úderů (může rozprostřít dle vlastní úvahy), a nejvyšší možná frekvence úderů je 4 / vteřinu.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine, děkuji za kritiku, ale musím tě upozornit, že 6*9 se rovná 54, nikoliv 81 (tedy rozsah je 9-54). Každopádně dívat se na to s takovým časovým odstupem, už si ani přesně nepamatuju, co mě k těm kalkulacím vedlo :D


 Uživatel úrovně 5

Kouzlo vypadalo zajímavě až do té poslední tabulky. Co udělá hrdina, když mu na hlavu začne padat kovadlina? Chytí ji a hodí zpátky na kouzelníka xD. Upozorňuji na to, že velikost zranění postavy je vyjádřena tím, kolik postava ztratí životů.

Kouzlo využívá nesmyslnosti pravidel - když spadne vesničan z 15 metrů, tak se zabije, když spadne hrdina, tak také. Zde je ten problém - většina věcí, která je smrtelná pro vesničana znamená pro hrdinu většinou jen škrábanec. Autor dle mého jen využil díry v pravidlech k tomu, aby vytvořil silné kouzlo, které za 9 magů může zranit až za 1k6 * 9 životů (čili za 9-81) a navíc k tomu dodal doprovodné efekty jako omráčení, popřípadě až smrt. Tedy z mého pohledu je kouzlo nesmysl (podobně jako násobení zranění páden úrovní). Mnohem lepší se mi zdá být fixní zranění pádem, nezávislé na úrovni - podobně jako v DnD, kde je to za 5 sáhů 2k6 (prvních 5 sáhů pouze za 1 život).

Možná pěkný nápad s padajícím předmětem, ale pravidlové důsledky jsou dle mého takové, že to hru moc neozvláštní (spíše naopak).


 Uživatel úrovně 0

Velice pěkné a dobře použitelné kouzlo, s příjemným příběhem. Avšak jedinou vítku mám k magenergi a následkům, kde mi připadá moc malá magenergie, za takové následky jakých je kovadlina schopna.


 Uživatel úrovně 0

Je to zajímavé ACME Kouzlo (pamatuju si na ACME Prsten neviditelnosti - po použití zmizí :). Je vidět, že i kouzelníci mají smysl pro humor.

Jen by to chtělo upravit: "Slouží k nenápadnému omráčení někoho zezadu" ve chvíli, když ho kouzelník dvě kola vyvolává a pak se ozve zvuk jak někdo mlátí do kovadliny - to není moc nenápadné :)


 Uživatel úrovně 0

2alexej:Jedna se o materialni kouzlo (v systemu AD&D kouzlo PROMEN) a tam se jmenuje "kladivo a kovadlinka"


 Uživatel úrovně 0

Zdravím
1)Lze tyto vylepšení použít všechny najednou?(O tom se nezmiňuješ)
2)Za to odlechčení bych asi nestrhával magy naopak přidával.
3)Asi by mělo toto kouzlo aji jeho vylepšení stát více magů.
4)Jinak je to nadprůměrný příspěvek. Dávám 3 body


 Uživatel úrovně 0

Pokusim se to zlepsit omlouvam se. S tim ze spousta vet je v prispevku nestydim se rici stejnych!


 Uživatel úrovně 0

Zyc0: velmi si cením tvého návrhu i hodnocení, nicméně neuraž se, ale bylo by lepší, kdybys používal interpunkci a srozumitelněji moduloval věty. Musím se taky ohradit proti poznámce, že kouzlo je předěláno z AD&D. Tuto hru jsem totiž nikdy nehrál a jejímu hracímu systému rozumím asi jako koza náklaďáku.


 Uživatel úrovně 0

Kouzlo je predelano z AD&D coz asi vsichni vim s tim jak zase vsichni (asi) vim neni v teto hre pocitano s magenergii, ale s delkou sesilani kouzla kde se dostavame do dalsiho problemku a to je ten ze 6kol v dracim doupeti je 1 kolo v AD&D a tak kdyz to kouzlo je Tusim nezmeneno tak bych alespon navrhoval prodlouzeni vyvolani/seslani na 6 kol pri cemz prvni 4kola kouzelnik "hudruje"(vyvolava)v patem taktez+se ozve na konci kola "gong" a na zacatku sesteho dle inciativy kouzelnika se kovadlina zjevi a dopadne na urcene misto pri cemz od pateho se muze branit zbrani a v sestem se po sve prvni akci jiz nemusi soustredit na kouzleni, myslim ze to by mohlo vyresit problem se sesilanim!