www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Nová část těla **Sina ranco** 
Příprava na tisk (tisknuto 380x)
Přidáno: 7:47:46 21.07.2005
Magenergie:0 viz níže
Dosah:dotyk
Rozsah:1 končetina
Vyvolání:15 kol
Trvání:6 měsíců
Skupina:Materiální magie
Autor: Mavev
Průměrné hodnocení:3.92
Popis:

Toto kouzlo slouží především pro kouzelníky, kteří se často setkávají s boji, kde za oběť padají končetiny, či jejich části, nebo ušní boltce a zuby (dále v textu budu vždy používat slovo končetina, tím jsou myšleny všechny výše popsané části těla). Kouzelník se při sesílání kouzla musí plně soustředit a dotýkat se raněného poblíž místa zranění. Během sesílání se rozzáří zraněná končetina či její zbytky a kouzelníkovo předloktí jasně červeným světlem. Světlo je jakoby červeně svítíc pochodeň. A po 15 kolech sesílání světlo zhasne a terč má nyní zpět končetinu. Respektive je to plně funkční magická protéza. Upozorňuji, že toto kouzlo není léčitelské a tudíž po vytvoření protézy nepřibudou postavě žádné životy

Takto vytvořená končetina je plně funkční a postava v ní má plný cit. Cítí bolest, teplo i chlad a ostatní vjemy, které by cítila s normální končetinou. Nová končetina se od původní liší jen v barvě žil, cévek a tepen. Ty jsou místo obvyklé zelenomodré, jasně červené. Kouzlo lze seslat i na neošetřenou ránu (např. na stále krvácející) bez jakkéhokoliv postihu(repsketive kromě postihu na nepřijetí viz. níže), ale jak jsem již psal výše, postavě ubyli životy a tímto kouzlem ji žádné nepřibudou. Po uplynutí doby trvání kouzla se končetina jednoduše rozplyne a rána se bude chovat jako by byla 6 měsíců ovázána, tudíž bude zacelena. Ovšem ne tak hezky jako jsou profesionálně amputované končetiny, prostě bude jen zacelená tj. nebude krvácet.

Ale terč se musí se svoji novou končetinou sžít, což má za následek, že terč je po dobu 2k6-Odl týdnů fyzicky indisponovaná. V praxi to znamená, že má postih -1 až -5 k útoku, k obraně, k hodům na past a k pohyblivosti. Záleží na tom jakou novou končetinu má, jedná-li se o nohu těžko bude mít postih k útoku, jedná-li se o jazky postav může špatně artikulovat, atd... Ovšem platí, že poslední a rozhodující slovo má PJ.

Dalším postihem je snížení maximálního počtu životů, opět v závislosti na chybějící končetině. Opět nechávám na fantazii PJ, protože netuším jak řešíte životy.

Pokud je na postavu ihned po skončení trvání tohoto kouzla sesláno znovu aby vytořili stejnou (ve smyslu tu samou) končetinu, doba zvykání si na novou končetinu se zkracuje na 1 den a s tím i příslušné postihy.

Tabulka magenergie

KončetinaPočet magů
prst ruce36 magů
ruka80 magů
prst na noze30 magů
noha100 magů
ušní boltec či zub25 magů
jazyk 30 magů
penis55 magů
Je ovšem možné, že tělo danou končetinu odmítne, jaká je šance to ukazuje tabulka. Základní šance na odmítnutí je 50% - 3xbonus za odolnost+opravy podle tabulky.

Tabulka přijetí části

SkutečnostOprava pasti
stáří postavy do 10 let+15%
stáří postavy od 10 do 25 let-20%
stáří od 26 do 55 let0%
stáří nad 56 let+10%
1 přidaný mag-2%
zranění staré 1 den a méně -15%
zranění staré 2dny až 8 dní -5%
zranění staré 9-30 dní +0%
zranění staré 31dní až rok +25%
zranění staré rok a více +50%
postava již vlastní jednu magickou končetinu(nepočítejte prst)+25%
postava již vlastní dvě až tři magické končetiny(nepočítejte prst) +105%
postva již vlastní více jak tři magické končetiny(nepočítejte prsty) +185%

Pokud je končetina odmítnuta, postava má obrovské bolesti, a během 1k6+2 dní začíná končetina hnít a strašlivě smrdět, asi jako mrtvola na přímém slunci. Po uplynutí této doby končetina uhnije, odpadne a postava je zraněna za 3k6 životů (obrovský úbytek krve) a hrozí otrava krve. Past je Odl 6 nic/ otrava krve + příslušné následky, kterým může být i smrt.

S nové končetiny vyzařuje magenergie, a proto je ji alchymista schopen vidět. Ale již ji nedokáže vydestilovat, protože po oddělení končetiny od těla veškerá magenergie vyprchá a končetina se jednoduše rozplyne. To samé (končetina se rozplyne) se stane i po smrti postavy Pomocí tohoto kouzla není možné vyčarovat cosi jako třetí ruka na zádech, nebo nová noha na hlavě, jedná se o kouzlo, které vytváří novou část těla nahrazující tu původní ztracenou. Rovněž není možné vytvořit novou hlavu a tím oživit postavu.

Kouzelník musí ovládat minimálně 5 kouzel z vitální magie jinak se nemůže toto kouzlo nauičt. Kouzlo je expertní úrovně.

A na závěr děkuji všem, kteří mi pomáhali, hlavně děkuji Archerovi, Igimu a Lordu Gamestarsovi. Omlouvám se ostatním, že nezveřejňuji jejich jména, ale nemohu si vzpomenout a výše zmínění jsou v živé paměti.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 30
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     23:29:07 13.08.2013
Hyperprostorová tělesná spojka
*Bodiculum coniu hye archomis*

Magenergie: 2x životaschopnost / směnu
Dosah: dotek
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 3 kola
Trvání: dle dodané magenergie
Obor: ČP+VI

Popis:

Toto kouzlo chrání svého příjemce před následky "ztrátových poranění" - částečných až úplných amputací různých částí těla. Kouzlo způsobuje to, že v případě oddělení dvou vrstev tkáně od sebe vznikne na nových površích hyperprostorový "povlak", skrze který mezi oddělinami vesele nadále proudí krev, nervové vzruchy, apod.

V praxi tak kouzelník s pomocí tohoto kouzla hravě přežije i stětí, které se celé obejde bez klasických potoků krve - kouzlo prostě zajistí, že místo toho, aby krev z krčního pahýlu tekla ven, tak bude hyperprostorována tam, kam by pokračovala, nebýt přerušení (obdobně to platí i pro všechno ostatní, čemu by přetnutí bránilo ve fyziologickém pohybu z jedné části těla do druhé).

Kouzlo však přeci jen nedovede zabránit určitému šokovému poškození v místě poranění - tudíž postava je ztrátovým poraněním normálně zraněna, pouze se vyhne tomu ztrátovému efektu.

Oddělenou část těla je možné připojt zpět - je třeba ji přiliožit na původní místo a ránu zaléčit. Nejlépe se k tomuto hodí hraničáři, neboť ti dovedou léčit zranění selektivně. Alchymistické lektvary léčí tělo v plném rozsahu a tak by jich dotyčný musel vypít dost na to, aby se dostal na maximum svých životů (kdežto hraničářovi stačí vyléčit pouze životy, o které dotyčný přišel právě oním ztrátovým poraněním).

Toto kouzlo je použitelné i dodatečně, když už k oddělení došlo, avšak za normálních podmínek nejdéle do jedné směny od oddělení. Pokud je oddělená část těla držena v chladu, je možné kouzlo použít až do šesti směn po oddělení.

Vzdálenost, na kterou kouzlo funguje, je omezená pouze rychlostí vzdalování oddělené části od těla, a délkou trvání.

Trvání kouzla je možné prodloužit opakovaným sesláním kouzla.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     12:30:16 25.06.2010
Na první pohled velmi precizně zpracované dílo, na druhou stranu mnoho naskicovaných problémů autor odbyl větou "záleží na PJ". Dle mého by zase tolik nebyl problém rozšířit tabulku a vedle magenergetické náročnosti přiřadit i případný postih v boji, pohyblivosti apod a snížení maxima životů. Pravidla pokud vím nic podobného neřeší, tak by bylo jen milé mít to někde zpracované.

Naopak tabulka šance přijetí části mi přijde poněkud zbytečně byrokratická. Bohatě by dle mého stačila oprava na stáří zranění a za přidanou magenergii (započítávat stáří postavy a pořadí magické končetiny už je pro mě moc zlougavé a takřka zbytečné).

Co z mého pohledu vidím jako největší problém kouzla je jeho špatné zařazení k povolání. Dle mého pohledu (a také Altaru) jakákoli léčící magie je pro kouzelníka natolik složitá a specifická, že ji kouzelník neumí. Tvorba ztracené končetiny, dle mého je ještě mnohem složitější než byčejné léčení zranění, tedy nějak jsem nepochopil, co vedlo autora k tomu, aby podobné kouzlo přiřadil ke kouzelníkovi. U hraničáře bych tobdobně také nechtěl kouzlo na způsob "přírodního blesku", který by zraňoval za 8k6 za každých 30 magů.

Pěkné kouzlo pro rozšíření pravidel zranění, líbí se mi, že to není okamžité léčení, ale je třeba dlouhá rekonvalescence: 4*

Ikonka uživatele Dradol    [pošta] NEW     20:29:24 18.07.2006
ano velmi dobré, možná by se také hodila varianta za viší počet mágů, při které by bylo možné třeba 6 rukou

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     20:05:09 02.05.2006
Teuricias:
1) to dle mého není nutnost....
2) končetina zmizí ihned...
3) víš to jsem dělal dle vlastní zkušenosti, kdy jsem 14 dní nemohl používat palec na noze, respkeitve měl jsem ho tak, že jsem na něj nesměl a nemohl došlápnout a divil by jsi se jak mi chůlze dělal potíže i po 14 dnech. a tak jsem ptal proč a palec na noze je oporou, velkou oporou nohy.
4) Aź takhle daleko jsem o tom nepřemýšlel. ale proč by nemohla, je plně funčkní a nevidím důvod proč by to nešlo...
5) Tady jde o to, že u nás se hraje na to tak, že když ti spadne šutr (velkej, tak 2-3 tunovej) na nohu, tak tě to prostě zraní a tu nohu ti to rozdrtí, nebo když mám zajatce a prostě mu useknu ruknu, tak mu ji useknu. Nekoukej na pravidla, já vím, že to tam není, ale fantazie je mocná...

Ikonka uživatele Teuricias    [pošta] NEW     19:00:21 18.09.2005

Dobrý nápad, ale...
1)Myslím, že za tu cenu by měla být přítomná daná končetina (třeba ani nemusí být dané postavy)
2)Končetina mizí postupně nebo okamžitě-pokud postupně, jakým způsobem?
3)Nevím, do jaké míry je potřeba takto přidělávat prst na noze, zvláště s tím rizikem, že začne hnít.
4)Může magická protéza penisu dělat děti-nějak se mi to nezdá.
5)V DrD není ani v zákládním ani v rozšířeném soubojovém systému zpracováno útočení na části těla, takže by se to musel vymyslet způsob, jak o končetinu v boji připravit.
Teuricias

Ikonka uživatele Gruggi    [pošta] NEW     14:06:00 14.09.2005
Až na to, že je velké riziko toho, že uhniju já i s novou končetinou to je výborné kouzlo

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     21:19:00 07.09.2005
Noeh : Konečně po dlouhé době pořádná kritika...

1)nenene, tady jde o to, že tě nevyléčí jen ti dá protézu....
2)no ano jsou relativně levné, ale když vezmeš v potaz všechna omezení(myslím od které úrovně to kouzelník musí umět kouzlit) tak to zas tak lehký není...
3)co na to říct...:-))
4)15 kol je v boji nepoužitelné, ber to tak, že kouzelník nemá mnoho životů a během těch 15 kol může být 15krát až neomezeně krát vyrušen cizím útokem na svoji osobu....
5)ta končetina je dobrej nápad, proč si to neřekl dřív...:-)

jinak děkuji za kritiku a připomínky...

Ikonka uživatele Noeh    [pošta] NEW     15:07:10 07.09.2005
Ahojte,

No tak toto sa mi celkom pozdava ale mam zopar vycitiek, ktore by mozno vylepsili tvoj clanok.

1) toto kuzlo by som dal druidovi - a malo by byt liecitelske
2) kedzo to ma mag tak tie koncatiny su sakra lacne (alebo by som dal ze trvaju 2dni nie pol roka
3) velmi pekne kuzlo hlavne pre PJ ktory hra na useknute koncatiny (ze Delorian) :-))
4) 15 kol je dost malo na vyvolavanie - toto kuzlo by namalo byt pouzitelne v boji a tak by som dal vyvolavanie aj niekolko smien - i ked to si vyriesil tym ze maju postih k utoku (mali by tam byt aj ine postihy)
5) podla mna by tam este mala byt podmienka ze treba aby bola pritomna stara koncatina - je to sice moc ale fakt za tie magy je to hroooozne silne kuzlo

To co som napisal by vlastne uplne zmenilo cele povodne kuzlo a to nechcem. Autor sa posnazil a napisal celkom pekny prispevok co odcenujem. Kedze si ale myslim ze je dost prehnany musim strhnut 1* a tak davam:

4*

NOEH

Ikonka uživatele dont_worry    [pošta] NEW     14:36:19 06.09.2005
Je to velmi zajimaé kouzlo a myslím že donutím svého PJ aby ho povolil i pod pohrůžkou že mu urvu nějakou končetinu.

Ikonka uživatele no-skinhead    [pošta] NEW     11:47:47 06.09.2005
no to my kazí umysl s jednorukými dobrodruhy

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
6 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.11121296882629 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách