Kouzelnická Kouzla

Magické kostky *Alea iacta est * Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 33

Skupina: Časoprostorová magie

Past: viz níže

Dosah:

Rozsah:

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

Kouzelník uchopí do dlaní libovolný počet kostek (nejvíce však 10), zatřepe s nimi (gestikulace), vyřkne zaklínadlo „Alea iacta est “, v duchu určí kolik má na kostkách dohromady padnout a nebo příslušnou velikost hodu každé kostky zvlášť a vrhne je na stůl nebo na jinou plochu. Při tom také určí, jestli si připlatí nějaký ten mag navíc za různé vylepšení tohoto kouzla (viz níže).

Jak to vlastně funguje: Kouzelník při hodu kostkám určí, jakou stranou mají být na konci hodu otočeny směrem od stolu nebo jiné plochy na kterou by kostka mohla dopadnout i ve skutečnosti (tedy žádné zdi, strop atd.). Ty si pak už celý svůj hod vypočítají tak, aby jejich dráha byla plynulá a až na malé odchylky, které se postarají o to aby kostka dopadla tak jak chce kouzelník, naprosto přirozená.


Možnosti kouzla:

Jsou celkem dvě možnosti jak lze kouzlo provést. Tyto možnosti se od sebe liší a tak je popíšu odděleně.

a) Kouzelník určí celkový hod: Je to jednoduché. Při vyvolávání určí kouzelník kolik má na kostkách dohromady padnout a ty se podle toho již zařídí. Samozřejmě, že výsledný hod musí být reálný, to znamená, že třeba na 6 kostkách (o šesti hranách) může padnout jen 6-36 a pokud kouzelník určí jinak, tak se kouzlo nepovede, magy přijdou nazmar a kostky se vrhnou zcela náhodně. Magová náročnost je v tomto případě 1 mag za jednu kostku kterou kouzelník k hodu použil.

b) Kouzelník určí hod na každé kostce: Tato možnost se používá například tehdy, když je kouzelníkovo cílem vytvořit třeba postupku 1,2,3,4,5,6 atd. Vše probíhá jako v případě a), jen magová náročnost je vyšší a to 2 magy na kostku.

Rovnost plochy: Ta je pro úspěch kouzla velice důležitá. Kouzlo (kostky) totiž počítá s tím, že bude použito na přijatelně rovné ploše a překážky jako sklenice, ruka protihráče atd. to celé pokazí. Změní vypočítanou dráhu kostky a ta se musí nepřirozeně přetočit tak, aby splnila kouzelníkovo přání. Takové podivné přetočení samozřejmě může upoutat pozornost okolí, nebo alespoň protihráče (záleží na prestižnosti „utkání“). Pravidlově se to projeví jako hod na všímavost s nápadností 20%. Velikost nápadnosti ale může PJ upravovat podle toho, jak moc hod postava sleduje atd.

Jak ale určit kdy kostka narazí do překážky a kdy ne? V tomto případě bude asi nejlepší, když si kouzelník hodí proti pasti na obratnost. Velikost této pasti je ale velice rozdílná a záleží na tom, jak čisté je prostředí hodu.

Naprosto prázdný stůl – past na obratnost je -1

Na stole je sem tam nějaká ta sklenice – past na obratnost je 3

Na stole jsou sklenice a talíře – past na obratnost je 6

Na stole jsou sklenice, talíře či ruce přísedících - a to v hojném zastoupení – past na obratnost je 9

Na stole je vše přeházené, stěží se najde kousek volného místa – past na obratnost je 11

1.) Pokud se hod neprovádí na stole (a nebo je stůl větší než 2x2 sáhy) snižuje se past o 1, protože kostky nemohou při rozumném hodu spadnout ze stolu.

2.) velikost pasti může PJ jakkoliv upravovat podle vzniklé situace.

3.) Kouzelník si samozřejmě může prostor kam bude házet uklidit.

4.) Past by měl PJ zvětšit, pokud se například hraje na písku, trávě, zvlněném povrchu atd. O kolik, to už záleží na dané situaci.


Možná vylepšení kouzla:

Pokud je kouzelník ochoten zaplatit o nějaký ten mag navíc, má možnost si kouzlo různě vylepšit, aby působilo věrohodněji atd. Tady je pár takových možnosti:

1.) Přesnost: Kouzelník zaplatí o 1 mag navíc za každou kostku kterou hází a kouzlo povede při hodu jeho ruce tak, aby kostky do ničeho nenarazili. Tím pádem se vyhne problému například na nerovné ploše, nebo pokud jsou na stole překážky.

2.) Přesnost 2: Za příplatek 2 magy na kostku se kouzlo zařídí tak, aby kostka libovolně dlouhou rozumnou dobu putovala zcela náhodně a narážela do překážet, a teprve po určitém počtu odrazů kouzlo převezme nad kostkou kontrolu a plynule ji nasměruje tak, aby se nakonec zastavila podle požadavku.

Dodatky: 1.) Použití tohoto kouzla je zlý čin. I když by to kouzelník udělal pro dobrou věc (hraní kostek s vůdcem zbojníků o život nevinných vesničanů), pořád je to podvod.

2.) Kouzelník vlastně kostky na chvíli očaruje, takže během kouzla v nich alchymista může vidět magenergii.

3.) Pokud bude kouzelník házet s kostkami, které budou mít nestandardní počet stran ((jiný než 6, což je dost nepravděpodobné), na magové náročnosti atd. se nic nezmění.

4.) Kostku nelze pomocí kouzla postavit na hranu.

5.) Toto kouzlo nebylo vytvořeno za účelem obírání chudáků v hospodě a proto je tak magově náročné. Chtěl jsem tím docílit, aby bylo používáno hlavně z humánních důvodů a ne z důvodů ekonomických - kouzlo by se mělo používat pro záchranu životů, napravení křivd atd., a ne pro vydělání peněz..."

6.) Kouzlo lze samozřejmě zneškodnit pomocí kouzla „Rozptyl kouzla“, v takovém případě se kostky vrhnou zcela náhodně.

7) Mág musí k seslání kouzla použít některé z pomocných kouzel.

8.) Kouzlo je pokročilé úrovně a kouzelník k jeho naučení potřebuje ovládat alespoň jedno kouzlo materiální magie.

Poděkování: Chtěl bych jako obvykle poděkovat všem, kteří mi pomohli v MS i mimo ni. Myslím, že vypisovat jejich nicky nemá cenu, oni ví o koho se jedná. Takže tímhle jim moc děkuji.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 33

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Frajeřinka
*Macherió*

Magenergie: 10 magů
Dosah: dotek
Rozsah: 1 předmět (drobné předměty co se vejdou do dlaní)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: do konce frajeřinky
Obor: MA+ČP

Popis:

Toto kouzlo umožňuje zohýbat a pokroutit zákony světa tak, aby přinutil jeden předmět (nebo skupinu předmětů, pokud se vejdou kouzelníkovi do dlaní) ke spolupráci s kouzelníkem pokoušejícím se právě o nějakou úžasnou ukázku vlastní namachrovanosti - Střelba poslepu na jablko ležící na něčí hlavě, neuvěřitelně kroucené a/nebo skákavé šťouchy v kulečníku, hod hracích kostek tak, že se všechny odrazí od hrací podložky, vyskáčou jedna na druhou a udělají věž, a různé další vychytávky (komu to přirovnání něco řekne, tak takový slabší odvar ActionMana).

Kouzlo jako takové však neposkytuje žádné bojové bonusy - maximálně umožní provést útok v rámci střeleckého souboje, který by jinak nebyl možný.

(Konečné slovo v tom, jaká machrovinka je přípustná a jaká ne, má PJ. Alternativně může PJ pro daný případ upravit magovou náročnost kouzla, pokud by se mu zdálo, že na to 10 magů nestačí.)


 Uživatel úrovně 5

Možná až zbytečně složitě a komplikovaně vytvořené, na druhou stranu kouzelník není zloděj a tak by si měl házel, zda neudělá něco pro zlodějské oko nápadné (tedy s hodem na obratnost souhlasím). Je tu dobrý nápad i dobré zpracování. Vhodné pro nejednu zápletku i pro vyřešení zápletky (a také pro případné doladění charakteru postavy). Není co vytknout:

4,5*

PG sice opravil školu v hlavičce, ale již nikoli v textu xD.


 Uživatel úrovně 0

A hurá udělejme z černokněžníka černokněžného podvodníka. Moc hezké kouzlo. Příjemné nenásilné, ale nadruhou stranu bych řekl, že trochu postrádá hratelnost. Přecejen se může kouzelník naučit jen určitý počet kouzel a hrát kostky nepatří k běžným činnostem.
kvůli tomu bych hodnotil 4*

ad kostka štěstí: nemyslím si, že by toto kouzlo na ni mělo fungovat jakýmkoliv způsobem. Prostě se magenergie ztratí bez efektu.


 Uživatel úrovně 2

Hned první má asociace byla Barbar Cohen a slepý Io. Kdo zná, ví.
Je to vcelku zábavné kouzlo. V jiné družince bych je sice nepoužila, ale v družince mé, která skutečně vymýšlí ty největší békárny se něco takového může i ujmout


 Uživatel úrovně 0

Abych se nějak vyjádřil k Hyperhobitově připomínce. Tyto dvě věci by mohly nějakým způsobem kolidovat, tzn. kouzlo by jednou mohlo u KŠ vyjít, jindy by číslo padlo náhodně nebo přesně to co sesilatel nechce popř nějaká zajímavá anomálie, že by kostka mohla zůstat stát na hraně a pod.

Jinak kouzlo je velmi pěkné a praktické a vůbec se mi líbí se vším všudy. Perfektní práce.


 Uživatel úrovně 0

hyperhobit: Vidíš, na tohle jsem nepomyslel. Každopádně VEICE dobrá připomínka (+1 reputace).

Nevím, jestli to bude fungovat i na magické kostky.... možna jo, možná ne.... co si o tom myslíte vy?


 Uživatel úrovně 0

Je to velmi pěkně vymyšlené a skvělý nápad.
Když je mág zmatenně nebo zákonně zlý, může takhle přeci vydělávat na penězích, ne?
Taky je tu jedna velká otázka ohledně alchymisty:
Lze si pomocí tohoto kouzla vybrat jaké padne číslo u alchymistovi kostky štěstí (viz. kostka štěstí, PPZ), nebo co by se stalo kdyby toto kouzlo na ní použil ? Šlo by to,vybuchlo by to nebo by se nic nestalo?
Jinak je to jak jsem říkal hezky zpracované a taky to má nějakou tu originalitu. Mé hodnocení by bylo 4 nebo 5, určitě ne horší.
S pozdravem hyperhobit


 Uživatel úrovně 0

Pěkně vymyšlené, ale nějak mi uniká, na co by to mohlo být dobré, kromě přehrátí svého protivníka.


 Uživatel úrovně 0

Podle mě to není zas tak strašný "čin". Je to smysluplné, celkem levné na magy a pochybuji, že čaroděj na pokročilých úrovních bude mít ekonomické problémy. Je to také otázky cti, zda se kouzelník rozhodne pro tento malý podvod...
Tohle by se mi docela hodilo, mám totiž docela smůlu na kostky a to i v drd...


 Uživatel úrovně 0

Podle mne je lepsi si prozit pocit, kdyz se treba hraji kostky o neci zivot a vse je vec nahody-je to mnohem lepsi zazitek...ale presto toto kouzlo ma mnohe vyuziti a libi se mi, ze nebylo vytvoreno pro obirani malomyslnych lidi, protoze to by si zadny kouzelnik nedovolil uz jen kvuli sve cti a pro tech par drobnych to take nestoji...