Kouzelnická Kouzla

Kouzelný déšť *yprš en sel eje* Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 22

Skupina: Iluzivní magie

Past: int-10-nic/prohlédnutí iluze

Dosah: 1

Rozsah: 30

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: 10 kol, více dle dodané magenergie

Popis:

Bylo krásné letní odpoledne a dva dědečkové si spokojeně seděli na terase své oblíbené krčmy, před sebou půllitr piva. Najednou se z blízkého náměstí ozval obrovský křik. Vzápětí se zpoza rohu vynořil značně otrhaný člověk, který vypadal, jako by po něm přešlo stádo volů. „ Co se to tam děje“ vyzvídali dědové. Člověk se k nim otočil a řekl „ále, volí se nový starosta a jeden kandidát tam zase nechal pršet z oblohy pečená kuřata“.


Historie kouzla

Jednou se čaroděj Werkal pokoušel seslat Ohnivý déšť. Kouzlo se mu však nepovedlo. Místo aby mrak do určeného prostoru začal chrlit oheň, začaly z něj padat oktarínové květy. Werkala to nesmírně zaujalo a jal se nepovedený experiment podrobně studovat. Po jisté době dosáhl konečně úspěchu. Nejen že mohl kouzlo bez problémů vyvolat aniž by spustošil svou pracovnu, ale navíc docílil také toho, aby z mraku padalo prakticky cokoliv. To si samozřejmě vyžádalo malou daň na fungování kouzla, takže v podstatě vznikala jen velmi dokonalá iluze. To však Werkalovi příliš nevadilo a následně prodal svůj výtvor cechu městských kouzelníků. Cech však na kouzlo brzy zapoměl, a tak se stalo, že jej na světlo světa vynesla až kontrola archivu. Město bylo v té době ve velmi svízelné situaci. Oblehly jej totiž barbarské hordy ze severu. Měšťtí kouzelníci už byli opravdu zoufalí. Barbaři totiž s sebou měli své šamany, kteří dokázali ochránit hordu před nepřátelskými kouzly. Kouzelníci ale použili toto kouzlo a z mraků najednou začaly pršet zlaťáky. Barbaři pustili zbraně a jali se zlato shrabovat, stejně tak i šamani. A toho využila městská posádka, provedla výpad a barbary rozprášila. Tak se kouzlo dostalo do repertoáru univerzity.


Popis kouzla

Jedná se o kouzlo z oboru komplexních iluzí, a to velmi dokonalých. Kouzelník se při vyvolání rozkročí, vztáhne ruce k nebi a vyřkne kouzelnou formuli ( ale nemusí:) yprš en sel eje. V tom momentě se kdekoliv v kruhu o poloměru 30 sáhů, jehož středem je kouzelník, zjeví mrak, jehož velikost závisí na dodané magenergii. Pokud hráč chce, nemusí se mrak objevit. Musí ale PJ přesně říci, kde začne kouzlo působit a s takovýmto deštěm z čisté oblohy (efektivní, co:) může hýbat taky podle následujících pokynů. Kouzlo funguje tak, že mrak zůstává v nečinnosti, dokud mu sesilatel nedá rozkaz (stačí pouhá myšlenka, musí však být v optickém kontaktu). Mrak (nebo bez mraku) takto vydrží v nečinnosti 15 minut, potom se rozplyne a kouzlo skončí nevyužito. V době činnosti i nečinnosti se mrak pohybuje podle kouzelníkových pokynů, nesmí se od něj však vzdálit na více jak 30 sáhů vodorovným směrem. Pokud se sesilatel pohybuje, pohybuje se spolu s ním i mrak (automaticky).Mrak by měl po vyvolání vystoupat do výše 50 sáhů, pokud mu v tom nebude bránit nějaká překážka (jako např. strop). Mrak vystoupí do takové možné výšky, aby ho sesilatel pořád viděl. Mrak nikdy nemůže klesnout na kouzelníkův pokyn pod 50 sáhů. Může ale klesnout tehdy, bránila by mu nějaká překážka v optickém spojení s kouzelníkem (např. nízký strop). Kouzlo lze vyvolat v podstatě v jakémkoliv prostoru, záleží jen na daném PJ. Kouzelník může v jednom kole seslat tolik mraků, kolik je jeho úroveň/2 (zaokrouhlujte nahoru).


Průběh kouzla

Jak již bylo řečeno, sesilatel může mrakem pohybovat i v průběhu kouzla. Je zde však ten rozdíl, že pokud sesilatel chce, může mrak v průběhu kouzla umístit na jedno místo a nechat jej tam (mrak se za ním už nebude pohybovat jako před spuštěním kouzla). Jakmile ale kouzlo spustí, nejde už přerušit. Na sesilatelův pokyn začne z mraku pršet. Z 1 sáhu čtverečního může pršet materiál do max. váhy 200 mincí (2 sáhy 400 mincí, 3 sáhy 600 mincí atd.). Déšť trvá 10 kol, účinky poté přetrvávají dalších 10 kol. Trvání deště jde prodloužit za 12 magů na dalších deset kol, přetrvání předmětů nikoliv. Potom vše zmizí. Pokud sesilatel sešle více mraků, z každého může pršet cokoliv nezávisle na ostatních. Pokud si sesilatel přeje, aby z oddělených mraků pršelo postupně, nic mu v tom nebrání. Jeden vyvolaný mrak už ale nejde rozdělit.

Trvání kouzla jde prodloužit a to přidáním dalších 12 magů na 1 sáh čtverečný. Kouzlo se tak protáhne na dalších 10 kol.

Příklad: Družina kouzelníka Alxaraxe je pronásledována městskou stráží. Všichni vběhnou na městské tržiště a zjistí, že jsou obklíčeni a není úniku. Stráže se k nim blíží ze všech rohu tržiště. V tom dostane kouzelník nápad a připraví si kouzlo. Poté sešle do každého rohu mrak o velikosti 1 sáh čtverečný. Lidé se sice diví, když vidí ve vzduchu 4 světlezelené mraky, ale protože poblíž sídlí cech alchymistů, dál si jich nevšímají. Na Alxaraxův pokyn začnou z mraků pršet zlaťáky. To mezi lidmi způsobí obrovský poprask a vytvoří nádherný chaos. Kouzelníkova družina se pak protáhne ulicí ven, zatímco je městská stráž zmítána davem snažíce se udržet pořádek. Jak je tedy vidno, Alxarax rozházel po tržnici 800 imaginárních zlatých ( 4x mrak po 1 sáhu čtverečním).


Účinky kouzla

Z mraku může pršet prakticky cokoliv, ovšem nějaká kritéria to přece jen má. Z jednoho mraku totiž může pršet vždy jen jeden druh předmětů (žádné mixy:). Z mraku můžou pršet věci o maximální velikosti šířky mraku, ovšem v odpovídající hustotě (vzhledem k váze).

Příklad: Z mraku o velikosti 6 sáhů čtverečných můžou pršet pečená kuřecí stehna, ale těžko asi pečení sloni. Podrobnosti závisí na daném PJ.

Inteligentnější postavy mohou iluzi prohlédnout: potom si hážou na past int-10-neprohlédl iluzi/prohlédl iluzi. Při prohlédnutí iluze sice věci pořád vidí, ale ví, že se jedná o iluzi a mohou se příjemně bavit při pohledu na vzniklou paniku. Sesilatel je z účinku kouzla vyjmut a ví že jde o iluzi. Sesilatel také iluzi vidí i když ví že to je iluze. Nemůže však vyjmout nikoho jiného z působení kouzla, může však ostatní informovat. Každý takto informovaný člověk má +1 bonus k pasti.

Iluze tohoto kouzla je komplexní, to znamená, že působí na všechny smysly. Pokud si tedy sesilatel přeje, aby z mraku pršelo něco zraňujícího ( např: dýky, meče.... podrobnosti opět závisí na PJ), zranění takto způsobená budou ubírat pouze stínové životy a po jejich poklesu na 0 upadne postižená osoba na 2k6+3 kol do totálního bezvědomí. Útoky takových padajících předmětů však jde přežít bez úhony, např. kryje-li se válečník štítem nebo když se pokusí uskočit. Padající zbraně se počítají jako útok vedený silou +2+SZ+1k6. Na kouzlo však nemají vliv hraničářovy mimosmyslové schopnosti. Předměty prostě projdou skrz. Na kouzlo platí zaklínadlo rozptyl kouzla a jiné s podobnými efekty. Magické štíty apod. pouze zastaví padající předměty, ale účinky kouzla nezruší.

Příklad: Kouzelník Alxarax se po náročném večeru v hostinci sází s družinou, že dokáže, aby od stropu padaly dýky. Je už sice slušně pod parou, ale kouzlo se mu zázračně povede, a ze zeleného obláčku u stropu začnou padat dýky. V hostinci vypukne panika, pár lidí už běhá s dýkama v zádech, jen opodál sedící mág se směje (uspěl v hodu proti pasti), ačkoliv by podle mínění mnohých s takovým hřebenem dýk zabodnutých v hlavě mohl směle konkurovat vlasovým hřebenům trpasličích trolobijců.

Pokud prší zbraně a někdo by s nima chtěl nedejbože bojovat, počítá se takový souboj jako boj beze zbraně. Ten skončí, jakmile postava prohlédne kouzlo nebo kouzlo skončí.

Zvířata se po dopadu chovají přesně dle své inteligence. Dopadnou živá (působením kouzla). Co se s nimi stane potom, to závisí na dané situaci. Pokud by si kouzelník usmyslel, že z mraku budou pršet i inteligentní bytosti, je následně chování těchto bytostí zcela v rukou PJ ( můžou se naštvat a zaútočit, můžou zdrhnout atd).

Pokud začnou padat jedy nebo jedovaté jídlo atd., ubírají se stínové životy. Pokud se ale jedná o Kurare, platí paralýza jako obvykle. Skončí, když postava prohlédne kouzlo nebo kouzlo skončí. Jídlo a pití, stejně jako jiné účinky kouzla na smyslové schopnosti funguje jako hraničářovo kouzlo chraň před chladem. Vytváří se pouze iluze sytosti nebo jiného pocitu, která skončí společně s trváním kouzla.

Pokud kouzelník kouzlo ovládá a uvidí ho někým seslané, sám má na past bonus +2 (ale pouze pokud ho ovládá).

Přeji příjemnou zábavu s tímto kouzlem. Alexej

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 22

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Napískání si II
*Nefelé kolšehu*

Parametry: 1 mag za každý načatý zlatý +5 magů
+15 magů za "vyvolání: 1 kolo"
+5 magů za každý další předmět, jehož kopie budou pršet
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: Kruh o poloměru 5 sáhů
Vyvolání: 4 kola (1 kolo)
Trvání: 3 hodiny
Obor: MA

Popis:

Toto kouzlo funguje jako takový kříženec mezi "Ohnivým deštěm" (viz. PPZ) a kouzlem "Napískání si" (viz. PPE), přičemž průběh vyvolávání má z ohnivého deště, ale to, co z mraku padá, má z napískání.

Hlavní výhodou tohoto kouzla oproti klasickému napískání je možnost sesílání na větší vzdálenosti, možnost v rámci jednoho seslání vytvořit více předmětů, a fakt, že trvání předmětu není podmíněno vzdáleností od kouzelníka, ale vzdáleností od plochy, nad kterou bylo toto kouzlo sesláno (tzn. v případě "Napískání si" je rozsah existence předmětu kruh o poloměru 5 sáhů kolem kouzelníka, v případě "Napískání si II" je rozsah existence předmětů kruh o poloměru 10 sáhů se středem uprostřed rozsahu kouzla). Jinak pro toto kouzlo ve všem platí stejná omezení.

V základní verzi kouzelník určuje jeden předmět, a ten potom naprší v množství daném vyvolávací magenergií (Např. pokud by kouzelník chtěl, aby pršely měděné mince a seslal kouzlo za 25 magů, naprší celkem 2000 měďáků). Za každých dalších pět magů může kouzelník do deště nakombinovat jeden další předmět, a to v libovolném množství (pokud celková cena bude stále odpovídat magenergii). Tzn. například pokud by výše uvedený kouzelník seslal kouzlo za 30 magů, může nechat napršet třeba 1900 měďáků a jeden zlaťák. Nebo 1000 měďáků, a 100 stříbrňáků. Nebo deset zlaťáků a tři tisíce hřebíků (dle ceníku 1st za 30ks).

Všechny takto vytvořené předměty k zemi padají pod ochranou inerciálního tlumení - kromě toho, že se tak při dopadu nerozbijí to znamená i to, že svým dopadem nezpůsobují žádné zranění.


 Uživatel úrovně 5

Koulo je to zajímavé, má nápad, akorát ke konci už se z toho stává trošku maglajz:
- kouzlo bych omezil stínovým zraněním za kolo, např 2k6
- zamezil bych vyvolávání živých/pohyblivých věcí (nebo je povolil, ale za velký příplatek magenergie)

Pěkné kouzlo, které se dá využít do mnoha vtipných i vážných situací: 4*


 Uživatel úrovně 0

docela dobry napad,vypada to rozodne zajimave..Kdybych mohl,dal bych 4


 Uživatel úrovně 0

Alanil: Jo, to si piš že četl. :)


 Uživatel úrovně 0

Vtipné. Nečítal si náhodou Pretcheta? Tie oktarínová kvety na začiatku :).
Inak, kúzlo je celkom slušné, prepracované, a čo je hlavné, akožto kúzelník si myslím, že je využitelné.

Velmi sa mi páčil nápad. Je to niečo ozaj originálne, a to sa musí nechať.
Trochu viac by potrebovali prepracovať tie akoby dodakty na konci.
Inak je to celkom dobré.


 Uživatel úrovně 0

Je to velice kvalitní a dobře proracované. Velice se mi to líbí. Užitečné a nepřeplácané.


 Uživatel úrovně 0

Pard Galen má pravdu. Kouzlo bylo navíc původně zamýšleno a konstruováno tak, aby podobné mezery dokázalo vyplnit samo. Prostě by si potřebnou informaci vybralo z kouzelníkova podvědomí.


 Uživatel úrovně 5

Ale ten tvor bude komplexní iluze a bude se chovat tak jak si kouzelník myslí že se chovat má. I když se ten tvor bude jinak než je od něj zvyklé, tak lidi nemusí poznat, že se jedná o iluzi. Prostě si jen pomyslí, že se chová divně.


 Uživatel úrovně 0

3. souhlasím
5.Fajn, to beru, ale to tam napsáno není, ke všemu to, že se obraz vytváří v kouzelníkově mysli je základní problém, protože když kouzelník nezná daného tvora, nemůže se chovat jako komplexní iluze , protože kouzelník neví jak se to bude chovat, takže tomu musí něco vymyslet, ale to tam napsáno není, proto je to podle mě chyba.


 Uživatel úrovně 5

Tak byl jsem sem přizván, abych se podíval na diskuzi mezi Alexejem a smrťák a pravděpodobně to nějak rozsoudil. Nebo co že to po mě vlastně smrťák chce. Tak se do toho pustíme, ale zaměřim se jenom na ty nejdůležitější body což je 3 a 5.


3. Mraky budou naskládány v okruhu 30 sáhů od kouzelníka a pokud jich tam bude příliš začnou se prolínat. To je vcelku pochopitelné.

Oční konakt to nijak nezesložiťuje stejně to jenom pomocná berlička. uvědomte si, že ten mrak může být i neviditelný a sledovat očima něco neviditelného může být trochu problém. Ale tady to nevadí. Kouzelník může mraky pohybovat zcela dle své vůle a může si tedy vybrat přesně ten mrak který chce i kdyby ho jiný mrak zcela zakrýval. Kouzelník ví, že tam ten mrak je a tak si ho najde.

To co mrak dělá když se na něj kouzelník nesoustředí je popsáno.

Předměty se budou chovat tak jak je u nich obvyklé.

5. Iluze bude taková jakou si určí kouzelník. Klidně si může i něco vymyslet a bude to vypadat přesně tak jak si to určil. Kouzlo nic nedotváří, kouzlo vytváří podle obrazu z kouzelníkovi mysli. To že tím nikoho neošálí je kouzelníkův problém a tohle je zcela v kompetenci PJ, jaké postihy či bonusy přidělí pozorovatelům při hodu proti pasti. I jak je psáno se budou dané věci či tvorové chovat.

žádné velké zásadní chyby to podle mého nejsou a dají se normálně vyřešit po přečtení popisu kouzla.