Kouzelnická Kouzla

Zatmění **Megaobscurum** Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 27

Skupina: Iluzivní magie

Past: Roz ~ Int ~ 0 ~ 0

Dosah: 1

Rozsah:

Vyvolání: 3 kola

Popis:

Na ochoz vešel starý, ale mocný muž. Kalor - první velekněz a druhý rádce samotného krále. Nádvoří se naplnilo bučením nespokojených lidí. Na vojáky před ochozem začaly přilétat první kameny. Kalor bouchl svou prostou dřevěnou holí o zem a z jasného nebe sjel blesk. Za chvíli ho doprovodil hrom. Nádvoří ztichlo a všechny oči se upřely na starce.
„Svým konáním jste urazili krále a jeho otce, samotného Boha. On vám dává vše, co máte, žijete jenom z Jeho vůle!“ zahřměl mocný hlas nad hlavami lidí.
„Po vině musí přijít trest. Bude vám odebráno to nejcennější, co máte. Něco, čeho si už dávno nevážíte.“
Kalor uchopil hůl oběma rukama a zvedl ji vysoko k nebi. Celý ztuhlý dav přihlížel jeho krátké prosbě. A pak se z oblohy ztratilo slunce a na zem se snesla absolutní tma. Lidé se dali do pláče a řevu. Padli v hrůze na zem a prosili za odpuštění. ale to se nedostavilo.

Popis

Tímto kouzlem kouzelník způsobí úplné zatmění slunce. Lidé, kteří neuspěli v hodu proti pasti, si myslí, že přišli o zdroj tepla, světla a vlastně obecně života, a podle toho se taky začnou chovat. Proti pasti si hází každý, kdo je v dosahu. Ti, kteří v pasti uspěli, ví, že je to pouze přelud a slunce nezmizelo z oblohy navždy a mohou přesvědčovat ostatní (ti pak mají o 1 menší past).
Kouzlo patří do kategorie iluzí komplexních, protože na ty, co uvěří, nemá slunce žádný vliv. Zatmění lze odstranit kouzlem Rozptyl kouzla nebo je může kouzelník kdykoliv zrušit.

Je to velice složité kouzlo a kouzelník, který se ho chce naučit, musí umět alespoň tři jiná kouzla z oboru iluzí. Musí pochopit silné i slabé stránky iluzionistické magie a musí být i docela slušný herec. Při tomhle kouzle totiž kouzelník musí mít plnou pozornost terče (terčů), kteří mu “ztrátu slunce“ uvěří. Oni od něj musí něco hrozného čekat.

Doprovodný efekt

Pokud kouzelník zjistí, že lid už potrestal dost a rozhodne se kouzlo zrušit, dav mu bude vděčný. Bude jej považovat za svého spasitele a ochránce a udělá, co mu na očích uvidí. Ve hře se to projeví tak, že pokud kouzelník na ten samý dav sešle kouzlo Davová hypnóza, bude mít dav o jedna větší nebezpečnost pasti v Tabulce davové hypnózy (PPE str.71).

Trocha hstorie

Toto kouzlo vymyslel kdysi dávno čaroděj Gwendir. Tehdy zastával funkci druhého rádce na dvoře krále Filipa VII. Filip byl hloupý a namyšlený, navíc se o své království vůbec nestaral a lid se proti němu neustále bouřil. Zadal tedy Gwendirovi, ať vymyslí něco, čím by mohl zchladit rozvášněný dav. Bohužel při první ukázce dostal Filip mrtvici a Gwendir byl tři dny na to popraven. Svět ale nepřišel o toto znamenité kouzlo, protože se dochovalo do dnešních dnů díky Gwendirovým zápiskům.

Můj dík patří těm pár lidem, kteří se na kouzlo podívali v dílně a Irookovi za názor a pravopisnou korekturu.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 27

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Tma naruby
*Obscurum reversum*

Magenergie: 20 magů
Dosah: 20 sáhů
Rozsah: 1 tvor; koule o poloměru 5 sáhů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna
Obor: EO

Popis:

Toto kouzlo kolem cílového tvora vyvolá podobný efekt jako kouzlo "Tma" (viz. PPZ), s tím rozdílem, že není fixováno na kouzelníka, ale na příjemce kouzla, a pro všechny bytosti uvnitř rozsahu bude dokonale zateměné všechno *mimo* rozsah kouzla, čímž výrazně omezuje jejich dohled (bytosti mimo rozsah kouzla tuto "bublinu" nijak neregistrují). Kouzlo zároveň nijak neovlivňuje světelné podmínky ve svém rozsahu - ačkoliv příjemce kouzla za hranicí pěti sáhů od sebe nevidí nic než černotu, před touto hranicí panují stejné světelné podmínky, jako venku.


 Uživatel úrovně 0

folcwine:
no teď s odstupem času tam taky vidím určité nedostatky, ale nebyl bych tak radikální jako ty. má to nápad, slušný popis, dle mě vyváženou magenergii a dobrý příběh (si trochu fandím) :-)
co se týče principu, tak přesně nevím, co myslíš. je to iluze zatmění. co víc dodat?
ad přikazování) to je těžké...snažil jsem se naznačit méně zkušeným PJ, co dělat s postavami, které neuspějí nebo naopak uspějí. jak by ses zachoval ty, kdybys byl přesvědčený o tom, že jsme přišli o Slunce?


 Uživatel úrovně 5

Tomuto kouzlu chybý princip, na jakém funguje - drtivá většina diskuze pode mnou by odpadla. Dalším porblémem je, že autor jakoby přikazuje, co se po zakouzlení má stát. Tak jak je to napsané, je to hodně nepřehledné a nejednoznačné, což před použití ve hře nutí PJ kouzlo předělat:

1,5*


 Uživatel úrovně 0

bruce wayn:
co je přehnané na iluze zatmění slunce. podívej se do pravidel, co všechno je kouzelník schopen seslat. co je iluze zatmění proti heurgově vyvolání zemětřesení? opravdu nechápu, co ti na tom přijde přehneného.
ad 2) když, tak více magů. každopádně doba trvání je jesně určena na 20 magů za směnu. čaroděj na 36. úrovni má odhadem 320magů, tedy sešle to na 16 hodin. proč by měl po dvou dnech onemocnět? a jaké malování?!


 Uživatel úrovně 0

Trochu přehnané,zatmění slunce??Ale no tak...
Mě se ten nápad nelíbí ale musím ocenit propracování
1)Příběh-Opravdu originální,moc se mi to líbilo
2)Popis-Dal bych víc mágu,vždyť musí pokrýt celou oblohu černým vláknem,20 je opravdu málo
Navíc,moc silné,myslím že by se měl určit čas po kterém se kouzlo zruší,ptz iluzie vyčerpává do tý doby než ji kouzelník zruší,né?To není jako malování...Takže by čaroděj asi po dvou dnech onemocněl nebo tak něco...

To by bylo asi všechno


 Uživatel úrovně 0

fajn, fajn. Iluzii je malo dobrych, takze kazda nova sa hodi. Dik



 Uživatel úrovně 0

Velmi pěkně propracované.


 Uživatel úrovně 0

Som rád že je to ilúzia a nie nejaké polobožské kúzlo typu "znič svet". práve takéto kúzla sú reálne a použiteľné.


 Uživatel úrovně 0

gregorin to je kouzlo ne pribeh tam neni dej...