Kouzelnická Kouzla

Hluchý kroll ***Tacor kroll*** Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 31

Skupina: Energetická magie

Dosah: 30

Rozsah: 100

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: 10 kol

Popis:

Popis:

Nad kouzelníkovo rozevřenou dlaní se zhmotní tmavě modrá koule. Každé kolo se ale její odstín stává stále více světlejší a v posledním kole trvání kouzla už je tato barva skoro čirá. Koule má průměr 10 coulů a pokud by se jí chtěl někdo dotknout, zjistí, že je ledově studená (ovšem kontakt s ní vám zaručeně nemůže způsobit omrzliny atd.). Kouzelník ji může ovládat jako levitující předmět a to až do vzdálenosti 100 sáhů. Její rychlost je 20 sáhů za kolo a kouzelník se na její ovládání musí plně soustředit. Pokud se na ovládání koule soustředit nechce, nebo nemůže, tak ta zůstane levitovat v poslední poloze, kam ji umístil kouzelník.


Vliv kouzla na tvory s ultrasluchem:

Po celou dobu existence kouzla koule vysílá silné zvukové vlnění. Lidské ucho tento zvuk vůbec neslyší a tak mu nevadí, ale pokud se v dosahu vlnění (30 sáhů od koule) vyskytne nějaký tvor, který používá ultrasluch, (např: netopýr nebo třeba delfín atd.) bude ho to natolik rušit, že mu bude ultrasluch naprosto k ničemu. Navíc bude velice vystrašen a dezorientován.

Je třeba rozebrat, jaké přesné účinky to bude mít na krolly, takže nejdřív vysvětlím, jak vlastně funguje jejich ultrasluch: V pravidlech se sice píše, že krollovo ultrasluch není automatický a že pokud ho chce použít, musí nejdříve vyslat signál, který bude pak přijímat. To je jasné, ale i v době, kdy ultrasluch nevyužívá, tak ho má stále „zapnutý“ a slyší podněty z venku které k němu přicházejí. Tudíž jsem rozdělil účinky tohoto kouzla na krolly na dvě části:

a) Kroll svou schopnost využívá pouze pasivně – to znamená, že nevysílá žádny svůj signál. Pokud se vyskytne kroll v rozsahu kouzla, uslyší v hlavě silný šum. Toto šumění mu bude natolik vadit, že nebude schopen zaostřit mysl a bude mít o 30% menší šanci na vyvolání kouzla. Dále bude mít 40% postih na postřeh a dostane v boji postih -1 na OČ a UČ. Je třeba také říct, že v této podobě je kroll velice podrážděný a mnohem snadněji se stává berserkrem (past je o 2 vyšší). To vše ale není nic proti situaci, kdy se kroll pokusí svůj ultrasluch použít….

b) Kroll aktivně využije ultrasluch – to znamená, že vyšle signál a očekává odpověď. Představte si následující situaci: Jste kroll-bojovník, který se svojí družinou pronikl až k čaroději, který je v temném podzemí chráněn bandou nemrtvých. Vaši spolubojovníci se ženou na příšery a na postavu v černé kápi, která stojí na druhé straně místnosti dočista zapomněli. Zbyla tedy na vás. Změříte si ji pohledem, pevně uchopíte svůj těžký kyj a rozběhnete se na ni. Náhle postava pozdvihne ruku a nad dlaní se ji zhmotní tmavě modrá koule. Zašumí vám v hlavě, ale ani vás nenapadne dávat to za vinu nějaké kouli. Rozhodnete se, že naposledy zkontrolujete místnost ultrasluchem (jestli na vás přece jen zezadu někdo neběží)……… Najednou se vám zdá, že „vidíte“ jak se na vás řítí obrovská stěna….ona to vlastně není stěna…… řítí se to na vás ze všech stran. Věříte svému smyslu a vrháte se k zemi…… zbytečně, ale to vám možná někdo vysvětlí…. tedy až se uklidníte.

Samozřejmě, že to nemusí probíhat přesně takto, je to jen jedna z možností, ale teď už k pravidlovému popisu takové situace: Nejdříve si kroll hodí proti pasti na int -7- možnost 1./možnost 2. Za každých 5. úrovní postavy si k hodu přičítá +1.

Možnost 1.- Kroll se spolehne na svůj zrak a nezazmatkuje. Stále se mu sice zdá, že „viděl“, jak se na něj něco řítí, ale uvěří spíše tomu co vidí, a je pouze 1 kolo v šoku. V tomto kole má -3 do OČ i do UČ. Poté bude mít kroll stejné postihy jako když mu šumí v hlavě. Pokud by se znova pokusil použít ultrasluch, bude si opět házet proti pasti, která teď již bude ale o 2 nižší.

Možnost 2.- Kroll se zcela spolehne na svůj ultrasluch, věří, že se na něj něco řítí a podle toho se zachová (pravděpodobně padne k zemi atd.). Další 3 kola bude v silném šoku, při kterém nebude moci útočit nebo dělat nějakou smysluplnou činnost. Poté (pokud se nepokusí znovu použít ultrasluch – to by si házel opět proti past, tentokrát by ale byla o 2 vyšší) mu bude opět jen šumět v hlavě a bude mít příslušné postihy.

Bude-li chtít tuto kouli někdo zničit násilím, například se jí pokusit rozseknout mečem, hodí si útočník normálně na útok a koule na obranu. Její obrané číslo v klidu je 5 (1+4) a pokud s ní kouzelník hýbe, zvyšuje se toto OČ na 7 (3+4). Pokud se koule „ubrání“ tak se nic nestane, ale pokud by útočník ubral kouli alespoň jeden život tak ta se zničí a exploduje (viz níže). Kouli je samozřejmě možné zničit pomocí kouzla „Rozptyl kouzla“. Kouzelník sám může kouzlo kdykoliv zrušit, v tom případě koule prostě najednou zmizí, ale nemůže jí nechat vybuchnout třeba nárazem do zdi nebo do nepřítele.

Koule vybuchne v ohnivou kouli (omluvte mě za toto divné slovní spojení, ale jinak to nešlo) o průměru 5 sáhů a každá zasažená postava si hodí proti pasti na obratnost -7- zranění ohněm za 6-11 životů/nic. Od výsledného zranění se ještě odečítá KZ.

Dodatky:

1.) Jiná magie než kouzlo „Rozptyl kouzla“ nemá na kouli žádný vliv (ani hraničářská). To znamená, že nelze zničit žádným bleskem atd.

2.) Pokud by chtěl někdo toto kouzlo použít pod vodou, je třeba říct, že tento druh vlnění má vliv i na tvory jako jsou delfíni atd.

3.) Po celou dobu existence kouzla vydává koule světlo, jehož intenzita závisí na barvě koule. Zezačátku, když je koule tmavě modrá je intenzita světla minimální a ke konci kouzla, když je barva již čirá, vydává koule světlo asi jako planoucí pochodeň.

Poděkování: Chtěl bych poděkovat všem, kteří mi pomohli s tvorbou v MS a hlavně Lordu Alfikovi, který mi poskytl mnoho nápadů na vylepšení tohoto kouzla.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 31

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Zvonivý tón
*Mahar zovrik*

Parametry: Jako "Třpytivá zář" (viz. PPE)

Popis:

Toto kouzlo působí podobně jako pravidlová "Třpytivá zář", s tím rozdílem, že místo přetěžujícího vjemu zrakového vytváří vjem sluchový, je tak možné ho použít i proti tvorům přirozeně slepým. Navíc pod vodou, kde se zvuk šíří mnohem lépe, má toto kouzlo trojnásobný dosah. Krollové a jiné bytosti s ultrasluchem, které se staly obětí tohoto kouzla, nemohou svůj ultrasluch do pominutí následků používat.


 Uživatel úrovně 5

Jednoduchá myšlenka, dobře vysvětlené účinky, pěkné zpestření hry a možnost oslabení "přesílených" krollů.

I když kouzlo v některých ohledech je pravdu precizně zpracované, tak bych se některé části představoval jinak zpracované:
- v kouzle mi chybý past (nebezpečnost by se mohla snižovat podle ochrany sluchu - např. za špunty do uší by byla nebezpečnost o 4 nižší)
- líbí se mi možnost kouli zničit nemagicky útokem, nelíbí se mi možná až příliš vysoké zranění od výbuchu, osobně bych to viděl nejvýše na 1k6, přecijen kouzlo není primárně určeno k tomu, aby bouchalo
- rozsah je 30 sáhů, tedy jsou zasaženi jen krollové v daném rozsahu nebo oblast daného rozsahu je pro krolly nedetekovatelná? (detail)

5*


 Uživatel úrovně 0

Tímhle kouzlem jsem jednou vylekal jednoho hráče, jenž byl přesvědčen o své dokonalosti, takhle sem mu ale ukázal, že ne všechno nemusí fungovat tak, jak má:);) Btw.: Dílko pěkné;-)


 Uživatel úrovně 0

Je to velice zajímavé a předpokládám, že asi neexistuje nějaká výluka...nějaká ochrana...protože, když budu mít krolla v družině, tak tím samozřejmě budu omezovat i jeho.


 Uživatel úrovně 0

Ja musim podotknout ze Lord Alfik je rasista jak brno tak musim rici ze napadu mel urcite moc a myslim ze je rad ze ziskaly nejakou formu!!!


 Uživatel úrovně 0

Sulik myslet ze ty antikrollí rasista... ale on te nakonec dostane.. az usnes..
Posledni dodatek pana zombie ma pointu, ty ostatní se mi zdaj lepsi tak jak sou..


 Uživatel úrovně 0

Mě se to líbí. Možná bych k tomu oboru připsal ještě IL a ten výbuch bych asi taky omezil, ale jinak to nemá chybu.


 Uživatel úrovně 0

Není nic co bych tomu mohl vytknout. Nápad se mě líbí, je to dobře zpracované.
5*


 Uživatel úrovně 0

Trochu mi tam vadí ten kroll kouzelník a s těma 30% na kouzlení si to přehnal dal bych alespoň 40% ale jinak výborný.


 Uživatel úrovně 5

1) Obratnost/Manévrovací schopnost nehybného předmětu by měla být -5. Pokud se pohybuje maximální rychlostí (20 sáhů/kolo = 2m/s), pak by měla být Manévrovací schopnost spíše +2 až +3. Je tedy jasné, co lze trefit snáze.
2) KZ u tvrdého, hladkého a kulatého tvaru by měla být 8 až 10, při zohlednění velikosti tak +2 k tomu.
3) "vlnění" jedná se o ultrazvuk s kmitočtem vyšším, než je lidské slucho schopno zaslechnout, ašak jiní tvorové ano - například pes. Proto je třeba zohlednit chování ostatních tvorů, včetně těch, kteří vnímají chvění povrchem těla.
4) Výbuch : silný, leč při srovnání s "Ohnivou koulí" (extrémně silné kouzlo!) tak akorát. Pouze síla exploze by měla klesat o 1 za každé kolo existence koule, tak jak se vyčerpává. Past u exploze má prohozený úspěch a neúspěch.
5) Past u odolání účinkům - měla by se použít vždy, jak u pasivního, tak aktivního použití "sonaru".Spíše než inteligence, které má krol zjevný nedostatek, by bylo lepší použít odolnost a ŽVT (1/5 úrovně, zaokrouhleno). IMHO, nevím jak podle pravidel, kroll může úspěšně svůj "sonar" použít pouze, pokud není příliš velký hluk. Proto při tomto "rušení" bude pociťovat šum, při silném bolest v přijímacích orgánech (uši?), avšak nebude schopen zpracovat příchozí signál, vzhledem k principu sonaru, kdy je důležitý vztah vyslání signálu - prodleva při jeho příjmu. Při aktivním naopak dostane signál ihned, jak jej vyšle, bude proto mít pocit, že je neprodyšně uzavřen ve velmi malém prostoru.
Pro identifikaci přibližujících se stěn je potřeba, dle mého názoru, signálu, který se ozývá stále rychleji a rychleji. Otázkou je, jestli se toto bude opakovat, s jakou periodou a jak kroll zareaguje, když mu dojde, že signál se odráží již jakoby v jeho těle ...

Podle mne kroll situaci, kterou nepochopí, bude ignorovat a bude pokračovat v činnosti, kterou dosud vykonával, zvlášťě, pokud se bude týkat boje.