Kouzelnická Kouzla

Ochranná koule ***Gadol Hamehagen*** Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 28

Skupina: Ostatní

Dosah:

Rozsah:

Vyvolání: 1 směna

Popis:

Skupina: Energetická ochranná magie + materiální magie

Popis:

Kouzelník kolem sebe vytvoří neviditelnou ochranou bariéru. Tato bariéra je svým tvarem koule s poloměrem x (x závisí na dodané magenergii, viz níže). Ochranná bariéra se nepohybuje s kouzelníkem.


Vyvolávání:

Vyvolávání trvá 1 směnu, pokud během této směny kouzelníka někdo nebo něco vyruší, nebo na něj dokonce zaútočí, kouzlo se nepodaří vyvolat a veškerá vložená magenergie přijde nazmar. Jak bude polokoule velká záleží jen na kouzelníkovi, za každý sáh poloměru však musí investovat 1 mag. Jakmile se kouzlo podaří úspěšně vyvolat, a kouzelník je ochoten investovat další 1 mag navíc, objeví se mu na krku takzvaný „vstupní amulet“. Tento amulet umožní postavě kdykoliv opustit, a zase se vrátit zpět do koule (hodí se zejména tehdy, pokud si někdo potřebuje odskočit a nerad by narušil příjemný noční vzdoušek). Kouzelník může tento amulet komukoliv předat. Postava, která má amulet na krku, však v žádném případě nemůže vstoupit do jiného ochranného koule, než je ta, ze které amulet pochází. Může se stát, že se nějaký alchymista (nebo někdo jiný) pokusí amulet zfalšovat a udělat si svůj vlastní. Nebude mu to ale k ničemu, protože (jak vyplívá z faktu, že ten, kdo u sebe má amulet nemůže vstoupit do cizí ochranné koule) každá ochranná polokoule má svůj jedinečný amulet a vždy rozpozná, jestli amulet, který se do ní pokouší vstoupit, je její. Po skončení kouzla amulet zmizí.


Narušení:

Za narušení se považuje pokus o vniknutí jakéhokoliv tvora, neživých věcí (alespoň 7 couly velké – takže žádné deštivé kapky, listy a drobné větvičky),kouzel a mentálního útoku do ochranné koule.

V případném pokusu o vniknutí do bariéry bude kouzelník vždy telepaticky informován (probuzen). Pokud však kouzelník chce, může být takto upozorněno i více postav, za každou další postavu je však třeba při vyvolávání investovat 2 magy. Pokud kouzelník při vyvolávání investuje nějaké množství magenergie navíc, tak se bariéra pokusí takového tvora, předmět, mentální útok či kouzlo při vniknutí zastavit. Vypadá to asi takto:

Tvor: potřebná magenergie: 2 x životaschopnost

V případě, že je magenergie dostatek, hází si tvor na rozdíl úrovní -8- nic/ochromení na 3-8 kol (pro magické tvory je tato past jen -1- nic/tvor nemůže projít, ale nic se mu nestane)

Předmět: potřebná magenergie: 5

V případě, že je magenergie dostatek je předmět (například šíp) v
- 80% - sražen
- 20% - odražen zpět stejnou silou s jakou přilétl
Pokud je to však například meč, který někdo drží, postupuje se jako u tvora.

Kouzlo: potřebná magenergie: 5 + magenergie potřebná na seslání kouzla

V případě, že je magenergie dostatek je kouzlo v
- 90% - zneškodněno a je navíc 50% šance, že bariéra pohltí magenergii kouzla (připočte se k aktuální magenergii bariéry)
- 10% - odraženo zpět na postavu, která kouzlo seslala
Pokud však někdo začne nad bariérou vyvolávat třeba ohnivý déšť, nic se nestane až do té doby, než na bariéru dopadne první kapka.

Mentální útok: Pokud je veden na někoho kdo je v ochranné bariéře mentální útok, bariéra se tento útok pokusí zneškodnit (nebo alespoň zmírnit). Za každé 2 magy, které jsou v bariéře, se sníží síla mentálního útoku o 1. Pokud je magů dostatek a síla mentálního útoku klesne na 0, bariéra odrazí útok zpět v plné síle, na to ale musí vynaložit dalších 10 magů.

Pokud je magů dostatek a bariéra pokus o vniknutí zastaví, odečtou se z ní magy, které byly potřeba na zneškodnění kouzla, tvora, předmětu nebo mentálního útoku. Pokud však magenergie kterou bariéra momentálně disponuje nestačí na zastavení kouzla, předmětu atd. tak kouzlo, předmět atd. normálně projdou a bariéra se kompletně zničí.

Pokud se stane cokoliv z již zmiňovaných situací, bariéra také může automaticky seslat nějaké (kouzelníkem předem vybrané) kouzlo. Jestli se tak stane, rozhoduje kouzelník při vyvolávání. Do bariéry může teoreticky vložit jakékoliv jedno kouzlo, které umí (od Modrého blesku až třeba po Třpytivou zář), ale vynaloží na to dvojnásobek ceny kouzla a při sesílání z bariéry je pravděpodobnost seslání o 15% menší a pravděpodobnost že se blesk (pokud je dané kouzlo blesk) trefí dokonce o 20% menší. Pokud je však třeba útok šípem veden z větší vzdálenosti než je dosah vybraného kouzla, to se stejně sešle, ale útočníkovi se nic nestane. Kouzelník může vložit do bariéry jen jedno kouzlo (ale může to být třeba 5 blesků stejného druhu) a to se také jen jednou sešle.

Pokud však někdo například sesílá kouzlo z polokoule ven, je jistá pravděpodobnost, že to bariéra nějak poplete a pokusí se zneškodnit i tuto akci. Jak velká je pravděpodobnost že se tak stane záleží samozřejmě na druhu narušení.

Tvor: pravděpodobnost narušení = 10% - životaschopnost tvora

Předmět: za předmět se považuje šíp, hvězdice, kámen atd. pravděpodobnost narušení = 3% pokud je předmět magický (např: Zubaté ostří) pravděpodobnost se zvyšuje o 1% za každý mag který byl použit na výrobu tohoto předmětu (maximálně se však pravděpodobnost zvýší o 7%)

Kouzlo: pravděpodobnost narušení = magenergie potřebná na seslání kouzla/5 % (zaokrouhluj nahoru)

Mentální útok: pravděpodobnost narušení = velikost mágova útoku/10 % (zaokrouhluj nahoru)

Pokud se bariéra naruší zevnitř, reaguje naprosto stejně, jako kdyby byla narušena zvenka.


Trvání:

Doba trvání opět závisí na kouzelníkovi, ten o ní rozhoduje při vyvolávání a to tak, že za každých započatých 6 směn musí investovat 1 mag. Kouzelník bude telepaticky informován o ukončení kouzla ( i kdyby například spal). Kouzlo může kouzelník kdykoliv zrušit.


Magenergie:

(Poloměr polokoule x 1) + (počet směn : 6) + (2 magy za každou postavu navíc, kterou chce kouzelník informovat při vniknutí) + (1 mag navíc pokud chce vyvolat talisman) + (pokud sesílá do bariéry nějaké kouzlo tak dvojnásobek jeho magenergie) + (libovolný počet magenergie, který bude použit ke zneškodnění tvora, předmětu, mentálního útoku či kouzla při vniknutí.)


Příklad:

Kouzelník Erethil bude chtít vyvolat ochrannou kouli o poloměru 4 sáhů (4 magy) na dobu 48 směn (8 magů). Bude chtít, aby byl informován také jeho spolubojovník Hromželezo (2 magy), a vyžádá si také talisman (1 mag). Sešle do bariéry 2 rudé blesky (2x13=26 magů) a vynaloží 62 magů navíc pro případné narušení bariéry (62 magů). Dohromady ho bude tedy kouzlo stát 103 magů.


Dodatky:
1) Kouzelník může vyvolat jen jednu ochrannou kouli, tedy muže jich vyvolat víc, ale jakmile vyvolá nějakou další, tak se ta první automaticky zruší.
2) Pokud se jakýkoliv tvor s inteligencí 1 nebo 0 dostane blíže než 2 sáhy od bariéry, je podvědomě donucen změnit směr a vyhnout se tak ochranné kouli. To znamená, že se například nikdy nestane, aby laň při pastvě spálil na prach rudý blesk.
3) Aby se mohl kouzelník naučit toto kouzlo, je třeba aby ovládal již alespoň 5 kouzel z energetické ochranné magie a 1 kouzlo z materiální magie.
4) Toto kouzlo je expertní úrovně.
5) Pokud je při vyvolávání na místě bariéry třeba balvan, stěna ho normálně obteče. Pokud by byl v průběhu trvání kouzla balvan odstraněn, tak se mezera automaticky vyplní.
6) V případě, že na postavy uvnitř koule chrlí drak svůj oheň, počítá se to jako pokus o vniknutí magického tvora (ačkoliv to zní divně).
7) Kouzelník vždy ví, jaký je aktuální stav ochranné koule, respektive kolik je v ní momentálně ještě magů, zda již seslala kouzlo atd.
8) Pokud bude chtít do Ochranné koule vniknout nějaký nemrtví, bere se to jako pokus o vniknutí magického tvora (při tvorbě tohoto kouzla se hodně diskutovalo o tom, jestli jsou nebo nejsou nemrtví magičtí tvorové, takže to tu radši uvádím na pravou míru).
9) Pokud je do bariéry vloženo nějaké kouzlo (například nějaký blesk), sešle se vždy na narušitele. Z toho vyplívá, že pokud bude narušitelem třeba šíp, sešle se kouzlo na něj a ne na střelce. To samé platí při vnikání jiných předmětů, kouzel nebo tvorů.
10) Jestliže někdo sešle třeba Kouzlo spánku a toto kouzlo bude třeba jen malou částí zasahovat do bariéry, ta se ho také pokusí zneškodnit. Z toho vyplívá, že bariéra působí i na kouzla plošného charakteru.
11) Ještě co se týče odrážení nebo srážení předmětů. Bariéra může předmět odrazit zpět na útočníka nebo ho srazit pouze tehdy, pokud váha předmětu nepřesahuje 2000 mincí (100 kilo). Pokud bude váha předmětu větší (třeba pokud na bariéru někdo pokácí strom), tak předmět normálně projde a celá bariéra se zničí.
12) Pokud se bariéře podaří odrazit mentální útok zpět na mága, ten si bude myslet, že se jeho oběť normálně ubránila a teď na něj někdo útočí. Nedojde mu, že ten útok je vlastně jeho (odražený).

Poznámky:

Největší problém při tvorbě tohoto kouzla jsem měl s tím, jestli mám napsat i možnost, že koule při akci zevnitř-ven něco poplete. Někdo tvrdil, že je to zbytečné, ale někomu se to naopak líbilo. Nakonec jsem se rozhodl tuto možnost přece jen napsat, ale je jen na vás, jestli to tak budete používat nebo ne :-) A samozřejmě bych také chtěl poděkovat všem, kteří mi s tímhle kouzlem pomohli.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 28

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Ochranová koule
*Kadur protegor*

Parametry: Jako vaše "Ohnivá koule" (viz. PPP), ale:
- Past: žádná
- Trvání: do spotřebování, maximálně do nejbližší půlnoci
- Obor: EO

Popis:

Toto kouzlo se ve svém působení podobá pravidlovému kouzlu "Ohnivá koule", s tím rozdílem, že místo toho, aby v daném rozsahu všemu způsobovalo zranění za 1k6 životů, tak naopak kolem všeho v dosahu "exploze" vytváří ochrannou slupku, která pohlcuje zranění typů G, J, K a N, přičemž za každou kouli je schopná pohltit zranění za 1k6 životů.


 Uživatel úrovně 5

Takže je tu zase jedno procizně propracované kouzlo.

Avšak zase tak nadšen nejsem, mě ke spokojenosti chybý vyváženost. Kouzlo chrání proti všemu možnému i nemožnému, což by dle mého být nemělo. Autor může zamýšlet ochranné kouzlo pro potřeby spánku, ale zrovna v tomto případě je to záoveň hodně silné dezenzivní bojové kouzlo.

Shivvalan možná dostal -rep, ale já s ním souhlasím. Amulet by dle mého již měl být vyrobený a byl jako jako nutná komponenta při sesílání kouzla.

Osobně bych odrazy kouzel pravidlově ošetřil podobně jako hraničářské střehy, u srážení předmětů bych to volil podobně jako chodcovo srážení (těžko si představím šíp, který je odražen zpátky.

Celkem se mi zdá, že kouzlo chrání proti všemu možnému a nemožnému a má to na mě dojem ddortu pejska a kočičky (hlavně ten mentální souboj je už hodně ulítlí).

Pokud bych chtěl ocranné kouzlo pro spícího kouzelníka, tak by to byl oněco na způsob mimoprostorové kapsy (ala Mordenkainens Magnificiet Mansion z DnD).

V DrD jsou už podobná ochraná kouzla, která brání v sesílání kouzelnických nebo hraničářských kouzel, takže toto není zase tolik jiné a dá se použít: 3,5*


 Uživatel úrovně 0

Neni to uplně nejhorší,ale to s tim amuletem se mi nak nezda


 Uživatel úrovně 3

Dílo je velmi povedené. Je rozhodně jedno z těch lepších v této rubrice. Autor si jistě dal s tímto kouzlem práci. Jen mi není jasná jedna věc: jaká je v OK teplota? Rozhodne o tom kouzelník? Nebo je tam teplo takové jako mimo kouli? Mění se potom i se změnou venku, nebo zůstává pořád stejná???

To, že kouzelník rozhoduje o většině věcí, je dle mého názoru věc autora. Já sám myslím, že to není na škodu.
crasty: docela se mi zdálo, že si dílo ani nečetl a jenom si nahlédl do nějakého příspěvku v diskusi. A opsal si jeho část. Udělal jsi to snad za účelem zvýšení počtu příspěvků k diskusím? Taky jich pár znám.. Ale může se mi to jenom zdát.

LEMU: Do ochrané koule kapky deště propadnout nemohou. Buďto si se přepsal, nebo špatně čteš.- To kdo dá kolik hvězdiček je jenom na něm. Někomu se prostě nelíbí! A pokud ti to opravdu vrtá hlavou, napiš ji, ať své hodnocení obhájí. To by měla zvládnout.


Jinak autorovi přeju nadále takto povedené práce a pěkné nápady. Jen tak dál


 Uživatel úrovně 0

Neni to spatne ba naopak se mi to libylo ale aby kouzelnik rozhodoval skoro o vsem???


 Uživatel úrovně 0

Kouzlo i nápad je velice originální.
Velice se mi líbí že do Ochrané koule můžou proniknout kapky deště a listy.
Nechápu jak mohla Jehuwa dát pouze 2 hvězdičky, připadá mi to z její strany pěkná blbost akorát tu napsala, že je to naprostá šílenost, a že to odporuje pravidlům Drd. Myslím si, že asi hlasovala jako 1. a tak nevěděla co na to řeknou ostatní uživatelé.
Mě se kouzlo Ochraná koule velice líbí:
1) Zpracování 3*
2) Důmysl 2*
3) Poznámky 1*
4) ATD.


 Uživatel úrovně 0

Kouzlo i nápad je velice originální.
Velice se mi líbí že do Ochrané koule můžou proniknout kapky deště a listy.
Nechápu jak mohla Jehuwa dát pouze 2 hvězdičky, připadá mi to z její strany pěkná blbost akorát tu napsala, že je to naprostá šílenost, a že to odporuje pravidlům Drd. Myslím si, že asi hlasovala jako 1. a tak nevěděla co na to řeknou ostatní uživatelé.
Mě se kouzlo Ochraná koule velice líbí:
1) Zpracování 3*
2) Důmysl 2*
3) Poznámky 1*
4) ATD.


 Uživatel úrovně 0

No, vubec to není špatný, ale na 5* je to ještě málo....ale jinak dobrý....


 Uživatel úrovně 0

Velice zdařilé.Dobře použitelné.4 hvězdičky,nezdá se mi to moc originální.jen tak dál!


 Uživatel úrovně 0

Fafrin: Je EU- enrgeticka utocna, a EO-Energeticka obrana.