Kouzelnická Kouzla

Zkamenění *Ash Nast* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 33

Skupina: Materiální magie

Past: Roz - 8 - !

Dosah: 1

Rozsah: 25

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

Zkamenění (*Ash nast*).

Magenergie: Životaschopnost + 15
Past: Roz – 8 - !
Dosah: 25 sáhů
Rozsah: 1 tvor
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: viz níže
Obor: Materiální magie

Předně, toto kouzlo tu bylo už asi třikrát zpracováno, ale ani jednou se mi to zpracování nelíbilo. Proto nečekejte žádnou originální perličku – tohle kouzlo sepisuju proto, že se mi zdá velmi efektní a taky proto, že v pravidlech chybí.
Na úvod je nutné poznamenat, že než se kouzelník (čaroděj) bude moci naučit toto kouzlo, bude muset znát aspoň dvě další kouzla z materiální magie. Kouzlo Zkamenění (na severu nazýváno také jako „Baziliškovy oči“) je totiž poměrně složité a jeho dokonalé zvládnutí vyžaduje jistou praxi v oboru materiální magie.
Po seslání tohoto kouzla se objeví namodralá záře okolo kouzelníkových rukou, ze které se během okamžiku vytvoří malá koule bílého světla (průměr 15 coulů). Tu může kouzelník poslat až do vzdálenosti 25 sáhů, kde automaticky zasáhne cíl. Pokud oběť neuspěje v hodu proti pasti, okamžitě zkamení, pokud uspěje, zkamení kouzelník.
Zkamenění je okamžitý proces a trvá, dokud někdo na postiženého nevykouzlí „Odčaruj zkamenění“ (hraničář) nebo „Rozptyl kouzla“ (kouzelník). Kamennou sochu lze poškodit všemi konvenčními prostředky a poškození se pak v plné míře přenáší na „oživeného“. Pokud tedy někdo urazí oběti kouzla dva prsty, budou jí chybět i po odkamenění. Samozřejmě je možné odčarovat zkamenění jen do určité míry poškození (s uraženou hlavou nepřežije asi nikdo) a v tomto má vždy poslední slovo Pj.
K poškození zkamenělého se váže ještě jedna drobnost – pokud je někdo zkameněn v nerovnovážné pozici (skáče, vrhá se na kouzelníka, běží, padá,…), pak může dojít k poškození pádem (socha těžko udrží rovnováhu na špičce nohy nebo když padá). Tady je pak možnost totálního rozbití na suť, kde oživení není možné. Poslední slovo má opět Pj. Kouzlem není možno zkamenět magické tvory.
Toto kouzlo se u mě využívá už dost dlouhou dobu a funguje výborně.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 33

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Najdi proměnu
*Tymcei morphium*

Parametry: Jako "Najdi zlo" (viz. PPP)

Popis:

Podobným způsobem, jakým kouzlo "Najdi zlo" detekuje přítomnost temných sil, detekuje toto kouzlo magické změny materiálního charakteru (nikoliv však změny vitální nebo iluzivní) - tzn. to, do jaké míry se aktuální zjev nahlížených objektů liší od toho, jak by tyto objekty vypadaly bez přispění magie. Kouzlo přitom nerozpozná, v čem přesně ta odlišnost spočívá - například pokud toto kouzlo kouzelníkovi označí jako "změněnou" nějakou sochu, nemůže si být kouzelník jistý, jestli jen někdo z původní mramorové sochy neudělal aktuální bronzovou, nebo jestli se nejedná o nějakého nešťastníka stiženého hypotetickým kouzlem "Zbronzovění". Podobně je na tom toto kouzlo i ve vztahu k různým typům metamorfóz, zesměšňujícím kouzlům, kouzlům měníci tvar objektů, apod. Dále toto kouzlo jako "změněné" registruje i předměty, které byly přímo s pomocí materiální magie vytvořené (včetně například kouzel nátěrových jako třeba "Barevná změna", apod.).


 Uživatel úrovně 5

Konečně pěkná verze zkamenění (oproti prvním zkameňovacím pokusům).

Jsou jen 2 body, které bych před zakomponováním upravil:
- rozptyl kouzla by zkamenění nezvrátilo
- zkaměnění by probíhalo během jednoho nebo více kol - tedy by se při běžném zkamenění nikdo pádem nerozbil (ala Delorianovo Zkamenění)

3,5*


 Uživatel úrovně 0

zkratil by som dosah na takych 10 sahov, prirovnal by som tvrdost sochy(je tvrda ako pieskovec, alebo kremen), ale inak nema chybu. Artefakty a ine magicke veci podla mna neskameneju, ale inak asi hej


 Uživatel úrovně 0

1) Zavedl bych nějakou dobu trvání, protože takhle jestli jsem to doře pochopil může být oběť zkamenělá do konce světa.
2) Předpokládám, že životní funkce zkamenělého asi nefungují....tudíž postava nestárne ano?
3) mzslím že pokud velikej šutr spadne na zem, tak se nerozbije na suť....maximálně si ulomí vyčnívající části(meč, ruku...)
4) jak je to s věcma? ty asi zkamení spolu s ním. a magické věci a artefakty taky?


 Uživatel úrovně 0

zvýšil by jsem cenu (magenergie), ale jinak dobré


 Uživatel úrovně 0

Přijde mi, že na tu magenergii je toto kouzlo moc silné.


 Uživatel úrovně 0

Igi:
ano, bylo to mysleno tak, ze zkameneni je na veky veku. Klidne si to ale muzes ve svem svete zkratit ci jinak libovolne upravit. Ja jsem to sem podal tak, jak to pouzivam ja. A mam proto sve duvody (ktere jsem mnohokrat uz v diskuzi zminil). No a pokud tedy nekoho odkamenis po 20 letech, bude mit dotycny stejny vek jako mel pred zkamenenim. Je to stejne jako zamrazeni do dusiku...


 Uživatel úrovně 5

pokr.:

Dart odo mňa dostane za to +1 k repke, lebo je jediný po dosť ľuďoch, ktorý sa spýtal niečo normálne.

Trochu by som upravil trvanie kúzla, lebo ak je dôsledok nejakého kúzla nekonečný, mal by stáť naozaj veľa magov (to je aspoň moja teória, na ktorej staviam svoj postoj k trvaniu kúziel...). Mohlo by byť trvanie aj na čas... Ak toto kúzlo použijem, určite mu trvanie "trochu" skrátim...

Zaujímalo by ma tiež, ako sa tá doba trvania prejaví na veku... Povedzme, že nejakú postavu skamením, skrijem doma do skrine a na smrteľnej posteli zavolám chodca, ktorý ho odkamení... Ako bude vypadať? Zostárne? Ak nie, mohol by to byť spôsob, ako dosiahnuť väčšný "život"... NIE? :-)))

Ale to je trochu zcesty... Za spracovaný príbeh, nápad a diskusiu ti dám 4*... možno to podľa niekoho preháňam, ale páči sa mi to...

S úctou Igi.


 Uživatel úrovně 5

Podľa mňa je to celkom dobré kúzlo a tiež som ho ešte nevidel poriadne (teda podľa môjho názoru na toto kúzlo) spracované. Ale aj tu sa určite nájdu nejaké chyby... tú magenergiu by som predsalen zvýšil aj napriek všetkým tým dohodám, ktoré tu už prebehli... Existuje totiž dosť veľa prípadov a rôznych dobrodružstiev, kde by toto kúzlo umožnilo kúzelníkovi na relatívne nízkej úrovni (podľa podmienok: minimálne 17 magov a 2 kúzla materiálnej mágie... to môže mať už kúzelník na začiatočníkoch) poradiť si s dosť ťažkým problémom úplne jednoducho. 2*ŽVT mi pripadne vhodná na takéto typy kúziel...

Tá Dartova poznámka sa mi páči a som rád, že si ju zodpovedal. Ale ak chceš niekomu ukradnúť meč, tak ti nemôže robiť problém odťať mu ruku a odísť, nechať ho svojmu osudu...


 Uživatel úrovně 0

Páči sa mi to čo povedal irook že skamenie sam kúzelník , je tam velká vzdialenost skamenení 25 to je cudne tak za 3