Kouzelnická Kouzla

Mentální okovy *Ferro psychiko* Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 21

Skupina: Psychická magie

Past: 3 + x ~ Int+Roz ~ nic

Dosah: 1

Rozsah: 40

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

MENTÁLNÍ OKOVY
..... Lord Eldar seděl ve své pracovně a psal poslední příkazy a prohlášení před odjezdem. Potřeboval na čas někam zmizet, potřeboval pomoc. Podvedl lorda Kana a bylo jen otázkou času, kdy si pro něj Kano přijde. Eldar to věděl a s přibývajícím časem byl čím dál více nervózní. Náhle měl pocit, jakoby se trochu pohnul vzduch, jakoby na sobě také cítil něčí pohled. S nepříjemným zamrazením vzhlédl. V místnosti kde ještě před chvílí nikdo nebyl, stáli teď dva bojovníci a středně velký muž v černé kutně. Na rtech se mu vlnil křivý, opovržlivý úsměv, který Eldar tak dobře znal, ale kterého se zároveň děsil. Byl to sám velký lord – mág Kano. Kano beze slov, jen pohyby rukama vyvolával nějaké divné kouzlo. Když se Eldar probral z úleku, viděl, jak Kano dokončil poslední složitá gesta a hned nato se k Eldarovi rozběhli bojovníci. Eldar stále nechápal, co bylo to Kanovo kouzlo, měl jen takový divný pocit, ale byl si vědom své síly a pokusil se seslat na bojovníky blesky. Vyvolal kouzlo, ale blesky mu z dlaně nevyšlehly, jen ruka se mu jemně chvěla. To ho úplně zmátlo. Zdálo se mu, že někde v průběhu vyvolávání byla jakási chyba, jakoby jeho mysl něco vyrušilo. Začínal chápat účel Kanova kouzla a začínal podléhat panice. Zabijáci byli v polovině místnosti ale neběželi, jen stále klidně šli a Kano se stále více usmíval. Eldar se ještě vzchopil a pokusil se o několik kulových blesků. Tentokrát byl úspěšný. Ale v tom momentu, kdy mu z ruky vyšlehly blesky, jím otřásla omračující vlna bolesti. Mysl mu téměř hořela a před očima se mu promítly miliardy zrcadel, odrážející světlo všemi směry. Pokusil se odolat, náhle však rozpoznal v jednom zrcadle tak povědomý křivý úsměv. Ztrácel kontrolu a už si ani neuvědomoval čí úsměv to je, ale byl tak, tak povědomý. Úsměv se objevil nyní jasně a zřetelně ve všech zrcadlech, která se navíc zběsile roztočila a pak tma. Konec. Ticho. Víc si nepamatoval. Jeho vzpomínky pokračují probuzením v Kanově žaláři. ......

POPIS
Kouzelník uzamkne mysl terče do mentálních okovů (dále jen MO), které kalí, otupují a rozptylují mysl terče, takže se terči snižuje pravděpodobnost na úspěšné vyvolání každého kouzla o 20%. V případě, že se kouzlo i přes to povede vyvolat, využijí okovy pohybu magenergie a zraní terč za tolik životů, kolik do svého kouzla investoval terč magů. Takže terč může být zraněn maximálně za tolik životů, kolik z jeho magů bylo použito k úspěšnému seslání kouzla. Všechny účinky MO platí po celou dobu trvání. V případě, že je počet životů terče pod mezí vyřazení samozřejmě omdlí. Terč může i umřít. Po seslání MO má terč jen trochu divný pocit, cítí se nesvůj. Tento pocit si už dále však neuvědomuje, takže nepozná, kdy tento pocit skončí. MO jsou činné jen při kouzlení terče, takže terč pozná, že na něj byly seslány jen po seslání nějakého svého kouzla (ať už úspěšného či nikoliv). Kdy skončí jejich trvání pozná opět jen sesláním nějakého svého kouzla, když už při sesílání necítí takové to „něco je špatně“ a zároveň neztratí žádné životy. Sesilatel kouzla MO se nemusí dále na kouzlo soustředit a může klidně odejít. Po dobu trvání MO terč nemůže meditovat ani klidně spát.

Specifické případy:
Hraničář - hraničářovi MO nebrání ani neomezuje použití mimo-smyslových schopností, protože jsou mimo-smyslové a pravděpodobnost seslání kouzel je ze 100% snížena na 80%. Alchymista – na alchymistu kouzlo nemá účinky, protože používá magy z předmětů, nikoliv magy pramenící z jeho mysli.
Kouzelné předměty – životy se neubírají, protože nejde o magy pramenící z mysli. Pravděpodobnost seslání kouzel z magických předmětů je však o 20% nižší.
Mentální souboj – terč není schopen se po dobu trvání MO účastnit mentálního souboje.
Magový kanál – terč není schopen navázat, ani být cílem kouzla Magový kanál.

MAGENERGIE
Kouzelník musí do kouzla vložit minimálně 10 magů, při tolika magách je základní nebezpečnost pasti 3. S každými dalšími celými 3 magy, které kouzelník přidá navíc, se past zvyšuje o 1. Jestliže do kouzla vloží celkově např. 11 magů tak je past 3, protože to nebyly 3 CELÉ magy!

PAST
Past se odvíjí od počtu magů. Při 10 použitých magách celkem je základní past 3 ~ Int+Roz ~ nic. Na past si hází terč a tudíž se bere jeho inteligence. Čím vyšší má terč úroveň než sesilatel, tím je past nižší (a naopak). Past se zvýší vždy o 1 za každé 3 celé magy, které sesilatel vložil do kouzla navíc. Takže souhrnně: 10 + 3*x magů => past 3+x ~ Int+Roz ~ nic.

TRVÁNÍ
Trvá tolik kol, kolik je celková magenergie vložená do kouzla podělená 2. Zaokrouhluje se nahoru.

DOSAH
40 sáhů, kouzelník musí svůj terč vidět.

ROZSAH
1 humanoid, kouzlo je koncipováno pouze na model mysli podobný mysli člověku, takže lze seslat jen na humanoidy.

Diky ze ste to docetli do konce, uvitam napady a pripominky.
obsidian

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 21

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Zablokuj kouzlo
*Preventum varium*

Magenergie: 1x žvts + 5 magů
Past: Roz+Int ~ 10 ~ !
Dosah: 10 sáhů
Rozsah: kouzelschopný objekt (kouzelník / kouzelný předmět)
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 5 kol
Obor: PS

Popis:

Po dobu trvání může oběť kouzla sesílat pouze kouzlo, které seslala naposledy (včetně nástaveb a pomocných kouzel). Ve "vykřičníkové" situaci, je možná jak varianta, kdy se kouzelník zablokuje na kouzle "Zablokuj kouzlo", tak varianta, kdy se kouzelník zablokuje na kouzle, které bylo v pořadí hned předtím (Doporučuji zvolit jednu variantu při zavedení kouzla do hry a u té pak zůstat).


 Uživatel úrovně 5

Samotný nápad se mi zdá být dobrý, kouzlo de-facto vyřadí nepřátelského kozelníka z boje, ale ponechá jej při vědomí.

Ke zpracování mám několik výtek:
- magenergie by dle mého měla být něco ve stylu 2*žvt + X, aby to odpovídalo podobným vyřazovacím kouzlům
- magenergie 10 + 3 za zvýšení pasti o 1 se mi moc nelíbí, protože tak kouzelník na úrovni 26 může jedním kouzlem zneschopnit kouzelníka na 36. úrovni dodáním dostatečného množství magů
- dle mého by měl mít terč možnost při sesílání kouzla poznat, že kouzlo jej zraní a moci kouzlo zrušit před dosesláním (s tím, že o magenergii přijde)
- šance na seslání kouzel z kouzelných předmětů a svitků dle mého ovlivněna být nemůže - kouzlí démon/svitek, nikoli uživatel
- znemožnění mentálního souboje je divné, pouze bych asi výrazně snížil SUM
- z příběhu mi připadne, že zranění á být pouze stínové (a příběh mě vůbec nebral, protože místo pitomých blesků by rozumný kouzelník ve svízelné situaci kouzlil hyperprostor

3,5*

Oči plíživé: Asi jsi si nevšiml, ale toto není ČaE, ale pravidlová rubrika. Posedlost vnucovat autorům psát psát příběh i vznik se mi naprosto příčí, zvláště v rubrice jako kouzla.


 Uživatel úrovně 0

Je to dobré.Dobře se čte příbeh,
Ale chtělo by to historii (vznik) kouzla.


 Uživatel úrovně 0

Líbí se mi to.. Určitě to bylo v dílně, ale mohlo to tam být déle jinak pěkné hezký nápad


 Uživatel úrovně 0

Pěkné až na tu ztrátu životů při úspěšném vyvolání kouzla. Příde mi to trochu silné.
Například kouzelník ,který sešle kulový blesk, nebo pár rudých a vyvolá kouzlo, je prakticky mrtev. :-)


 Uživatel úrovně 0

Elrohir: no měl bys to trochu rozvést
Navíc pokud by sis přečetl diskusi, tak bys viděl, že se tady o tom už myslím dostatečněmluvilo a nemá cenu to opakovat - jedině, že bys k tomu měl něco nového..


 Uživatel úrovně 0

jen o 20% ?


 Uživatel úrovně 0

benzin: celkem s tebou souhlasím
Qayx: to víš tady je to na úrovni:)


 Uživatel úrovně 0

4obsidian: Tak jsem kvuli tobe zacal dukladne prochazet pravidla, abych zjistil co se tu pise o svitcich.

Neni tu nic o tom, jestli se ma pri kouzlech ktere maji pact na Roz, pocitat s urovni kouzlenika, ktery svitek ucil, alchymisty, ktery ho vyrobil, nebo cloveka ktery rozlomil pecet. Takze tohle je asi na uvazeni kazdeho PJ. Teda po dukladnem proceteni, jsem dospel k nazoru ze na sesilani ze svitku by okovy neucinkovali. Nebot ze svitku muze seslat i treba srnka, ktera nechte slapla na pecet. A to kuzleni ze svitku je slozitejsi nez z magickeho predmeteu !!!!!!!!

Na vyrobu svitku s magii deset magu, staci pergamen a deset magu, takze nic moc drahe to neni.


No a nakonec ke kouzlu ZMIZ: Je tam sice past na rozdil, ale magie se zvysuje podle zivotaschopnosti tvora. Kdezto u tebe se magenergie sice zvysuje podle ziv. tvora, ale snizuje podle ziv. tvoji. Tam bych rekl je rozdil. Btw. kouzlo zmiz se mi moc nezamlouva, kdyz si uvedomim jak snadne je pro kouzlenika nechat zmizet jeho druzinku a to musi prehodit obycejne past 10 (a rozdil je v jejich pripade vetsinou nula).


 Uživatel úrovně 0

Jako napad mi to prijde dobre - vzpominam na podobne ladene kouzlo, ktere nad protivnikem vytvorilo kouli a ta mu brala magenergii ...
Myslim, ze je to dobre akorat z tech prispevku dole mi jde hlava kolem - jak nekdo prisel na to, ze za 30 magu bude kouzlo fungovat 15 hodin to fakt nechapu ...
Co se tyce pasti hmmm to necham odbornikum :)