Kouzelnická Kouzla

Stopa *-* Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 19

Skupina: Iluzivní magie

Past: viz níže

Dosah: 1

Rozsah: 5

Vyvolání: 1 kolo

Trvání: 24 hodín

Popis:

Kúzlo Stopa bolo vymyslené za účelom oboznámiť svojich prenasledovateľov o niečom za pomoci vykúzleného, 1*1 sah veľkého a zvislého znaku. Znak môže kúzelník vytvoriť podľa svojej vlastnej predstavy, ale môže pozostávať z maximálne 2 častí. V praxi to znamená, že na plochu 1 sah štvorcový môže kúzelník vykúzliť napríklad nejaké písmeno, šípku, či dve šípky, ale nemôže už vykúzliť 3 a viac šípok, takisto nemôže „napísať“ slovo, ak by malo pozostávať z viac ako 2 znakov, teda môže vytvoriť slovo „AK“, ale nemôže ani slovo „NIE“, ani slovo „ČI“ (mäkčeň a dĺžeň sa počítajú ako znak!!!). Stopa, ktorú kúzelník vykúzli je žiarivo zelená v tvare, aký jej určí kúzelník.

Pri kúzlení si ďalej kúzelník môže určiť, kto, okrem neho, môže ešte Stopu, ktorú vykúzlil, vidieť. Postava, ktorú kúzelník určí môže byť hocikto, koho pozná kúzelník z videnia. Za každú postavu (okrem samotného kúzelníka), ktorá môže znak vidieť musí kúzelník priplatiť 1 mag navyše. Keď nejaká postava príde k miestu, kde kúzelník Stopu zanechal, hádže si Int ~ 12 ~ uvidí Stopu/ neuvidí Stopu. Ak je to postava, ktorá je kúzelníkom určená, že Stopu uvidí, nebezpečnosť pasce sa o 11 zníži (Int ~ 1 ~ uvidí Stopu/ neuvidí Stopu).

Stopa je ilúzia a nie je problém cez ňu povedzme prejsť. Ak sa ale tak stane, potom sa stopa automaticky rozplynie.


PRÍKLAD: Začínajúca družina, pozostávajúca z Feuera (elf kúzelník), Ghata (kroll válečník), Silisti (žena alchymistka) a Karena (človek válečník) sa rozhodla ísť na svoje prvé dobrodružstvo do jaskyne, o ktorej hovorili ľudia z neďalekej dediny, že v nej straší. Netušili však, že vošli do škretej jaskyne a dostali sa do jednej veľkej miestnosti, kde našli dosť zvláštny – medený poklad. Keď sa však priblížili príliš blízko, napadla ich veľká skupina škretov a nie len, že sa strhla dosť nepríjemná bitka z presilou, navyše sa škretom podarilo uniesť kúzelníka Feuera. Kým sa ostatným trom podarilo prebiť cez hromadu škretov, skupinka s Feuerom bola už dávno preč, a jediné, čo vedeli bolo to, že odišli západným otvorom z miestnosti. Preto sa tým smerom vybrali.
Skupinka škretov, ktorá uniesla Feuera zastala na križovatke, aby si na chvíľku oddýchla. No jedného poslali vopred, aby oznámil, že prichádzajú s úlovkom. Feuer preto neváhal a keď videl, ktorým smerom išiel posol, rozhodol sa vytvoriť Stopu na stenu chodby v tvare šípky ukazujúcej na správny otvor. Taktiež chcel, aby ju mohli vidieť všetci jeho priatelia a preto vykúzlil Stopu za 7 magov (4 základ+3 postavy navyše).
Tesne po zoslaní ho škreti opäť zobrali a vybrali sa ďalej na cestu. Asi 10 minút po škretoch prišli na križovatku aj dobrodruhovia a hádzali si proti pasci. Siliste a Karenovi sa podarilo pascu prehodiť a tak šípku uvideli. Ghat však mal záporný bonus na inteligenciu a nevyšiel mu hod, preto ho museli chvíľku ostatní presviedčať, ale nakoniec sa im to podarilo a spoločnými silami zachránili Feuera...

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 19

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

KK Kód
*Codium Magicum Compactum*

Magenergie: 5 magů
Dosah: Dotyk
Rozsah: 10x10 coulů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: stále
Obor: MA

Popis:

KK (Kouzelnický Kompaktní) kód je kouzlo, které se v principu podobá kouzlu "Barevná změna", s tím rozdílem, že s pomocí jedné barvy vytvoří kódový obrazec o rozměrech 10x10 coulů, ve kterém lze zakódovat vše, co by byl kouzelník schopen vyslovit během jednoho kola. Zpětně kód "přečíst" potom dokáže automaticky kterýkoliv kouzelník, který rovněž zná toto kouzlo.

V některých prostředích se může vyskytovat více variant tohoto kouzla - Speciální KK kód pro radu kouzelnické univerzity, tajný KK kód pro nelegální kult nekromantů, apod., případně mohou být tyto alternativní kódy jinak tvarované, a použitelné i na plochách, kam by se čtverec 10x10 nehodil (proužky čárového kódu, "terčové" kódy, etc.)


 Uživatel úrovně 5

Musím říci, že omezení na dva znaky mě dosti pobavilo, už vidím, jak hráč ukecává PJ, že slovo napsané psacím písmem je pouze jeden znak.

V příkladu je menší chybka - kdyby zajatý kouzelník začal něco sesílat, tak to určitě nedosesílá (někdo mu dá herdu do břicha a je po sesílání), to už když dělat stopu, tak jak v PP, kdy hobiti upustili sponu pláště, aby je Aragorn našel.

Mnohem lepší omezení než dva znaky bych dal dráči papír o rozměru 5x5 cm, dal mu do ruky fixu o průměru stopy 5mm a ať si nakreslí co chce.

Trochu mi chybý použitelnost kouzla, musím říci že na nechávání vzkazů jsem již viděl lepší, použitelnější a nápaditější kouzla )už jen hloupý Arcane Mark má mnohem více možností použití a způsobů aplikace.

2*

P.S.: Až zpětně jsem zjistil, že toto dostalo OHZD *facepalm*


 Uživatel úrovně 0

perfektní. jednoduché a docela dobře využitelné.


 Uživatel úrovně 0

Krátké a stručné,líbí se mi to


 Uživatel úrovně 0

Je to moc dobré a vyvážené.


 Uživatel úrovně 0

Moc pěkné


 Uživatel úrovně 0

4Igi: Neni silne? Kdyz tuto stopu muze videt jen konkretni osoba? To je sakra silne kouzlo.

Mozna mluvis o vyuzitelnosti, to mas pravdu, vyuzitelne je malo, ale to neznamena, ze ho kvuli tomu posilis.

Spousta hracu si nemuze zvyknout na to, ze magii vsechno nejde, nebo jde-li to bude to drahe. Ano a to i v pripade, ze ot bude k nicemu.


 Uživatel úrovně 5

benzin: 4 magy - 24 hodín je preto, lebo to nie je až také silné kúzlo svojim pôsobením a preto som to trochu vykompenzoval tou dobou trvania...


 Uživatel úrovně 0

No k hodnoceni. Nelibi se mi, ze stopa je iluze, ale presto je adresovana, to si spise zaslouzi psichicka magie.

Je prilis velka a prilis ocividna.

Mam osobni averzi vuci kouzlum u kterych se muze zvysovat past, pak jde zvysit past tak, ze je jistota stoprocentni a to by u kouzel byt nemela.

No a dalsi vec 4magy - 24hodin?


 Uživatel úrovně 0

Igi: Podľa mňa je to veľmi dobré. Stručne napísané, ale aj keby to bolo na 50 strán, bolo by to to isté. Čo dodať...5*