www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Vzplaň kuličko pekelná *meridike uscpi morduu* 
Příprava na tisk (tisknuto 343x)
Přidáno: 12:29:48 06.09.2003
Magenergie:12 
Past:viz popis
Dosah:10 sáhů
Rozsah: 
Vyvolání:2 kola
Trvání:3 kola (po přidání 2 magů jen 2 kola) formování + 5 trvání
Skupina:Materiální magie
Autor: Saladin
Průměrné hodnocení:4.26
Popis:Toto kouzlo, tedy jeho zlou versi vymyslel nadaný student materiální magie Mergalix. Ukázal ho svému mistru Gerialimu a ten mu vytkl, že je to sice opravdu hezký princip, ale je mizerně využitý. Geriali bydlil ve své věži na kraji lesa už nejméně sto let, ale v posledních dvaceti letech měl nepříjemné problémy se skřítčí komunitou, která se v okolí asi přemnožila. Mezi skřítky se totiž začala tradovat pověra, že každý kus čarodějova nádobí je magický a jídlo se v něm samo objevuje, čím větší kus, tím víc jídla. Vůbec nevadilo, že se nikdy žádné jídlo neobjevilo a že polovina skřítků v okruhu 10 mil měla přičarované oslí uší, liščí čumáky, medvědí tlapy a podobně. Navíc se ty potvory dovnitř vždycky nějak dostaly. Geriali byl sice občas nevrlý(„Sakra ty malí skřetohryzové vobešli i tu novou magickou zeď od Mormexe, JAK TO SAKRA UDĚLALI!!!“), ale nakonec vždycky spíš dobrák a usmažit každého skřítka se mu nechtělo(obtvlášť když je ta havěť magická). A tehdy Geriali objevil obrovský(pro něho doslova gigantický) potenciál tohoto kouzla. Upravil ho do jeho škodolibé podoby, dobrousil ho o jeho včelí doplněk, počkal v kuchyni a použil na prvních pár skřítků, kteří se naskytli(skutečně nečekal dlouho). Pak stačilo nenápadně rozhlásit, že „u starýho Gerialiho se prej v krovu uhnízdili nějaký magický včely, či co, a prej jedou na skřítky, jako by to byl nejlepši elfskej med“(což skřítci samozřejmě dokonale rozšířili mezi skřítčí populací v dalekém okolí) a zrušit objednávku na sto talířů pro příští týden. No není život krásný?

Popis: Magenergie kouzla vytvoří ve vzdálenosti do 10 sáhů od kouzelníka kuličku hmoty (1 coul v průměru), která se během prvních tří kol trvání kouzla zahřeje na vysokou teplotu a následně vystřelí směrem, který určí kouzelník, popř. na cíl, který určí kouzelník.

Princip: Kulička je vytvořena přitáhnutím velkého množství prachových částic z ovzduší nebo ze země do jednoho bodu (pro případné šťouraly: do prostoru vymezeného přibližne kulovou plochou o průměru 1 coul, s “nahuštěností“ částic stoupající ke středu kulové plochy – tedy vlastně ne bodu). Další magenergie kouzla rozkmitá všechny částečky prachu a tření je zahřeje na značnou tepltu (pro případné šťouraly: kouzlo bude fungovat i v oblastech, kde je jen led, jen se kolem kuličky bude tvořit značné množství páry, bez dalších efektů ovšem). Zbytek magenergie vystřelí kuličku určeným směrem a řídí její let.

Existují dvě verze kouzla: škodolibá a zlá.

Zlá verze stojí 12 magů a po svém zformování vyletí k cíli (nebo určeným směrem) kulička rychlostí 100s/kolo. Kulička letí po přímce, vždy se trefí a působí zranění 14+1k6 životů (pro případné šťouraly: ve skutečnosti se nejedná o magické zranění, nýbrž o zranění způsobené nárazem rychle letícího žhavého projektilu; magie ho tedy jen drží dohromady a pohání jeho let). Jakmile kulička trefí svůj cíl nebo dostatečně pevnou překážku, zanikne v obláčku prachu. Kouzlo bez problému projde dřevem do tloušťky 8 coulů, popř tenkým plechem(ano válečníci, sežeňte si dost plechových záplat – zbroj se samozřejmě neuvažuje)

Mnohem zábavnější je ale škodolibá verze. Stojí 8 magů. Po zformování kulička doletí ke svému cíli rychlostí 50s/kolo a poté začne svůj cíl pošťuchovat. Létat kolem něj a občas do něj šťouchne. Podobně jako Obušku z pytle ven. Kulička svůj cíl strká směrem od čaroděje, který ji vyvolal (asi rychlostí, jakoby běžela poklusem). Zranění, které vám škodolibá verse kouzla způsobí má hlavně podobu puchýřů a modřin a nikdy nemá žádné trvalé následky, jedná se o stínové zranění za (past obr 9 1k4/1k6+3 stínových životů, které se rozdělí na celou dobu působnosti kouzla). Pokud oběť pronásledovaná tímto kouzlem neuspěje proti pasti, má postih na ÚČ –3 a OČ –1, pokud uspěje, pak jen –1 na ÚČ (pro případné šťouraly: vlastně by se mělo házet každé kolo, jestli jste se kuličce úspěšně vyhnuli, ale sakra kdo by se s tim házel, výsledek je stejnej a jen realističnost trochu dostává na frak, ale kdo chce, aťsi klidně hází proti pasti každý kolo, zranění si nějak odvodíte). Obět rozhodně nemůže kouzlit. Pozor, kouzelník musí této versi kouzla věnovat určitou pozornost a mírně se soustředit, aby řídil a korigoval dráhu. Nemůže během doby trvání kouzlit a sám má postih –1 na ÚČ. Může ovšem dobu trvání zkrátit (způsobené zranění se nemění, kulička prostě jen nakonec trochu víc bouchne do oběti).

Za 1 mag může kulička hořet a/nebo vydávat nějaký jednotvárný zvuk (i hlasitý). Za 2 magy může kouzelník kuličku zakrýt zrakovou a zvukovou iluzí hodně naštvané včely (čmeláka, velké vosy, sršně). Obojí samozřejmě jen pro efekt. Kouzlo je poměrně obtížné a k jeho zvládnutí je třeba znát alespoň 4 materiální kouzla. Pokud se ho mág naučil ještě coby kouzelník(a samozřejmě splňoval předešlou podmínku), může ho používat bez omezení. Kouzlo samozřejmě nemůže být zlé ani škodolibé. Je tím myšlen jeho účel. Pokud tak rozhodne PJ, bude se jednat o dvě rozdílná kouzla.

Je možné vyvolat jen jendu kuličku najednou.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 25
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     16:56:35 31.07.2013
Vosí hnízdo
*Nidusum Vespalidum*

Magenergie: minimálně 10 magů za každé hnízdo
Dosah: viz níže
Rozsah: viz níže
Vyvolání: 3 kola
Trvání: 1 směna
Obor: MA+EU

Popis:

Toto se podobá kouzlu "Nebezpečné ovoce", ale namísto výbušniny vytváří kulový objekt, který při prudším otřesu (jako třeba když se odrazí od země u nohou nějakého nepřítele) vypustí do blízkého okolí (kruh o poloměru 1,5 sáhu) roj divoce poletujících jiskřiček - za každý mag vložený do daného "vosího hnízda" se vyrojí jedna.

Každý, kdo se nachází na zasaženém území si každé kolo hází proti pasti: Obr ~ 7 ~ nic / zásah tolika "vosami", o kolik nepřehodil past (přičemž každá vosa při zásahu způsobí zranění za 2 životy typem J). O stejné množství se pak sníží počet vos poletujících nad danou plochou. Poletuje-li na daném místě více rojů, hází si bytost proti každému z nich zvlášť.

Vosy poletují vzduchem dokud kouzlo neskončí, dokud nezmizí všechny vosy, nebo dokud není "rozptýleno" vosí hnízdo, ze kterého se vyrojily.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     10:41:45 15.06.2010
Tak já moc kouzlem nadšen nejsem - je sice rádoby precizně zpracované, ale samotný nápad není nic, z čeho by mi ústa vypadli z pantů.

Jsou to dmě naprosto různá kouzla, tak budu hodnotit každé zvlášť.

Prvně tu máme útočné kouzlo, které má velmi velkou dobu vyvolání, formování a nakonec i letu. Než kouzlo doletí k cíli vzdáleného čtvet kilometru, tak uplyne 7 kol (2 kola vyvolání + 2 kola zrychleného formování + 3 kola letu). S ohledem na ukrutný dosah kouzla je tato prodleva dle mého přiměřená a zabraňuje to označení přesíleného munchkinistického kouzla. Co se mi nelíbí je už hůře a nejednoznačně popsané navádění - osobně bych dal nějakou past na obratnost nebo vliv OČ. Autovavigaci bych asi omezil jen tak, aby kulička směřovala vždy přímou cestou - tj, pokud by se terč schoval za strom, tak by kulička slepě napálila do stromu.

3*

Pak je tu vtipná varianta, kdy je spíše prodleva 5 kol mezi počátkem kouzlení a prvními účinky docela hodně a zbytečně to snižuje použitelnost kouzla takřka na nulu. Samotné účinky jsou tak trošku vtipné, ale naprosto skvělé vtipné kouzlo bych si také představoval trochu jiné (zábavnější)

2*

Ikonka uživatele benzin    [pošta] NEW     13:02:41 10.05.2004
Ad 2) Ono je pravda, ze se tu pise
"Kulička letí po přímce, vždy se trefí a působí zranění 14+1k6 životů"
Takze musi letet po primce, ale i kdyz clovek uhne tak se trefi, tudiz prestoze primka neprotina cloveka, je clovek zranen (podobne to funguje v CS, kdyz cheatujes :))

Opet Schizofrenie kouzla, takze but ho muzu navadet a nepoleti po primce. Nebo netrefi automaticky a poleti po primce. Opet jako PJ si muzu vybrat jak kouzlo bude fungovat. :(( Chudak hrac, ktery nevi co si vlastne za kouzlo vzal.

Ad 3) Takze se prez predmet nepropaluje, ale prorezava?
"...tření je zahřeje na značnou tepltu" tazke to chapu tak, ze se od toho take muze neco zapalit, jinak je zbytecne psat, ze se zahreje na znacnou teplotu.

Take zrani je zpusobeno ohnem a nikoli a to nikoli male, dokonce vetsi nez muze spusobit samotne kouzlo ohen, ktere tvori ohen velikosti dvou louci, takze se jedna o extremne horkou kulicku, ktera se spise nez prorezava propaluje.

Hups. schizofrenie mezi tim co jsi chtel a co jsi napsal.
Btw. zraneni rychle leticiho projektilu - 36 m/s je max 1 stinovy zivot. Dostali jste uz kriketakem od nejakeho pataka? No a to je tahle kulicka pomalejsi. (Zkuste vzit kamen, a metnout ho zmerte cas a vzdalenost kam doleti).

6) Jenomze dole v diskusi pises o tom, ze kulicka umi predmet obletet, pokud ma na to cas.

K vypoctu: Nikoli s prumernou hodnotu, ale s maximalni hodnotou se pocita. Mrkni na modry blesk 1-6 zivotu 3magy cena. Takze 3*2 = 6 a to je hodnota maximalni nikoli prumerna, ktara by byla nekde kolem 3,5 a to by znamenalo pouze cenu necele 2 magy.

V boji je kulicka velmi dobre pouzitelna. Vzhledem k tomu, ze neexistuje zbran, ktera umi nepritele naprosto presne trefit na 500 sahu je to skvele pri bitve armad, kdy velitel stoji na dohled, ale nikoli na dostrel.

Ikonka uživatele Saladin    [pošta] NEW     19:31:09 05.05.2004
1) Asi máš pravdu, nejspíš to funguje i pod vodou.

2) Ptáš se na dvě různé věci. Kulička prostě letí nejkratší cestou k cíli. Jestli je něco mezi (překážka), buď to proletí nebo v tom zůstane. Jednoduchý. když kouzelník ukročí, kulička se otočí k němu. Asi jako bys zkoušel uhnout magnetu, když si magnet s opačnou polaritou.

3) Tvrdím, že jim dám takovou frekvenci vibrací. Jako motorová pila, taky nic nezapálí, i když přeřízne hodně věcí.

4) To popisuju kouzlo. Ano, přesunuji hmotu, všiml sis kolik hmoty? Pár deka nejvýš? Kilo, jestli je to hodně nahuštěný?

5) To je názor, to nemůžu popírat, s tím můžu jen nesouhlasit. A to v tomto momentě nemůžu, balo by to narcistické (tedy obhajovat originalitu svého kouzla).

Ad 6) Tedy jestli chapu, tak kulicka neni vedena kouzlenikem, ale vlastnim magickym nabojem se smeruje k cily. Pak nechapu,
- Protože kouzelník musí onen cíl jaksi vybrat a naznačit, jak k němu. Zbytek udělá kouzlo.
- Nevím. Asi to pracuje na úplně jiném principu a nelze to s tímhle skloubit.
- Není to inteligence. Je to přitažlivost. Viz bod 2) této reakce.

Ten výpočet musím trochu poupravit.

Kulicka bere 14 + 1k6 zivotu to jest maximalne 20zivotu a průměrně tedy 17,5 životů., což je hodnota, se kterou je třeba počítat.
12 magu => 24 zivotu max (jdu-li podle tabulek)
Takze pouze 2 magy stoji
1) Dolet podle povahy, j
2) Propadleni 8coulu dreva
3) Navadeni na cil

Bod čtyři nemá, jen pokud onu versi připlatíš, pak jen pro efekt. A pozapoměl jsi, že to má pro boj téměř nepoužitelné vyvolání několika kol.

K tomu mimochodem ....nechápu, jak to souvisí s detailním rozepsáním kouzla, nicméně: Už v popisu je, že první tři (potažmo dvě) kola trvání kouzla je formování kuličky, tedy přitáhnutí a zároveň rozvibrování. Na jejich konci je vystřelení (v prakticky nulovém čase) a o navádění se tu také mluví, jak to s ním je.

K post scriptum: Ano, beru.

K tomu v dalším samostatném příspěvku:Ano, mluvím o tom na konci posledního odstavce.

Tak, má reakce je konečně celá. Uff.

Ikonka uživatele benzin    [pošta] NEW     23:41:26 15.04.2004
Jo a jeste dalsi vec, tohle navic neni jedno kouzlo, ale hned nekolik.

Ikonka uživatele benzin    [pošta] NEW     23:41:03 15.04.2004
4Saldin:
Ad 1) Nemas pravdu, vodni chlazeni je sice efektivni, ale pokud se rozhavi kulicka tak jak tvrdis, tak ji vetsi treni okolniho prostredi jen pomuze k rozehrati. Budu-li branit ve vzniku kulicky pod vodou, tak asi budu muset branit vzniku kulicky i v desti, nebo silnem vychru. Cim musim vytvorit nove pravidlo pro nove kouzlo.

Ad 2] Zla verze se vzdy trefi a je jedno co stoji mezi kulickou a kouzlenikem a nebo mezi cilem a kulickou. Nebo chces rict, ze se staci pohnout a kulicka netrefi? To pak jiz neni vyse deklarovana 100% zasahovost.

Ad 3) Tvrdis, ze rozhavis castice prachu tak, ze se propali 8coulu sirokou deskou a pritom nejsou schopny nic zapalit?

Ad 4) Bily blesk je energeticky vyboj, kdezto ty chces na vzdalenost 500 sahu presunout hmotu, ale ne pouze presunout, ale dokonce jeji let jeste ridit a ovladat. To nepopisujes kouzlo, ale telekinezi.

Ad 5) Vytykal jsem ze kouzlo postrada originalitu, coz by nemuselo vadit, kdyby tohle kouzlo nebolo jen silnejsi obdobou pravidlovych kouzel. Je to typicky kouzlo, ktere za malo dela hodne.

Ad 6) Tedy jestli chapu, tak kulicka neni vedena kouzlenikem, ale vlastnim magickym nabojem se smeruje k cily. Pak nechapu,
- proc by vytvorenim kulicky za zdi a tim, ze nevidi cil mel kouzlenik stracet presnost v zasahu.
- proc stejne kvalitnim zpusobem nejsou navadeny Pyroforovy rachejtle, kdyz na jejich vylepsovani se pracuje uz tolik set let.
- okud bere kulicka tu inteligenci, aby si cil nasla a obletela prekazku (jak je psano dole v diskusi, mesel by nenadale mezi sebe a kulicku neco strcit).

Takze vezmeme-li to poporadku.

Kulicka bere 14 + 1k6 zivotu to jest maximalne 20zivotu.
12 magu => 24 zivotu max (jdu-li podle tabulek)
Takze pouze 2 magy stoji
1) Dolet 500 sahu
2) Propadleni 8coulu dreva
3) Navadeni na cil
4) Schopnost podpalovat

Btw, pokud povazujes dobu vyvolani, za nevyhodu, tak to zkus rozepsat - kolik magu stoji pritahnuti prachovych castic, kolik jejich rozehrati, kolik vystreleni a kolik navadeni.

P.S.: A duvod proc nechci toto kouzlo hodnotit, jsem napsal.

Ikonka uživatele Saladin    [pošta] NEW     0:19:52 15.04.2004
Omlouvám se, v odstavci 4) mám chybu, tady je opravený:

4) Bílý blesk má 100 sáhů, 5 magů a zranění 1k6, budeme počítat 3,5 života. 5 magům odpovídá 10 životů, tzn. 65% magenergie kouzla spadá na ten dosah a vyvolání jedno kolo, trvání ihned. My tu máme 12 magů a zranění 14+1k6, tedy 17,5 životů. Za 12 magů bychom koupili 24 životů, tzn. asi 73% magenergie kouzla spadá ubrání životů, zbytek na vyvolání 2 kola + další 3 kola formování a dosah 500 sáhů, pokud nepočítáme šanci, že se za těch 5 kol (dohromady už 10 kol), než tam kulička doletí, nepostaví cíl za dostatečně pevnou překážku, tedy tlustší strom, příkladně. Pokud ti to přijde nepoměr, budiž.

Ikonka uživatele Saladin    [pošta] NEW     0:05:18 15.04.2004
Díky ti, že jsi se na to kouzlo podíval. Tahle kritika mě skutečně zajímala.

1) Nepovažuji to za chybu, nic nebrání tomu, aby kulička vznikla třeba za zdí, jen bude pro kouzelníka velmi obtížné ji navádět a Pj by mu pro tyto účely nejspíš měl dát určitou šanci, že svou kuličku navede špatně. Vznik samotné kuličky je vcelku detailně popsán a plyne z něho (po troše přemýšlení) mj. i to, že pokud by se kouzelník pokoušel kouzlo seslat do vody, nejspíš se nepovede - kulička se dostatečně nezahřeje, protože bude chlazena vodou.

2) Prostě určíš cíl a kulička tam po přímce doletí. To u zlé verse kouzla. Škodolibá verse je naváděná samotném kouzelníkem, který se na její vedení soustředí, takže v tomhle bych také neviděl problém, spíš nepochopení.

3) Hoření, o kterém se v textu mluví není kouzlo oheň. Je to jen slabý doplňkový efekt sotva schopný něco zapálit - co by člověk zapálil za jeden mag. O kouzlu oheň se v popisu nic neříká, jestli se nemýlím.

4) Bílý blesk má 100 sáhů, 5 magů a zranění 1k6, budeme počítat 3,5 života. 5 magům odpovídá 10 životů, tzn. 65% magenergie kouzla spadá na ten dosah a vyvolání jedno kolo, trvání ihned. My tu máme 12 magů a zranění 14+1k6, tedy 17,5 životů. Za 12 magů bychom koupili 24 životů, tzn. asi 73% magenergie kouzla spadá na vyvolání 2 kola + další 3 kola formování a dosah 500 sáhů, pokud nepočítáme šanci, že se za těch 5 kol (dohromady už 10 kol), než tam kulička doletí, nepostaví cíl za dostatečně pevnou překážku, tedy tlustší strom, příkladně. Pokud ti to přijde nepoměr, budiž.

5) Bustované mi nepřijde, obsahuje několik serepetiček navíc, jestli narážíš na tohle, ale to považuji spíš za výhodu než naopak. Jsou to prostě jednoduché součásti kouzla, které nijak nezvyšují jeho náročnost pro naučení, ale zvyšují jeho flexibilitu a účelnost pro použití. Předpokládám, že každý kouzelník by se pokusil své kouzlo sepsat co nejpoužitelnější do nejrůznějších situací, proto jsem se o to pokusil také. Podobnostem k dalším kouzlům se nemohu ubránit, obzvlášť pokud tvořím destrukční kouzlo, to mi snad nevytýkáš.

6) Tím si nejsem jist, kouzlo sice už bylo sesláno, ale magenergie, která kuličku drží dohromady tu stále je. Rozhodně na to nefungují obrany proti přímým magicky zraňujícím kouzlům, naopak proti tomu určitě fungují ochrany proti rychle letícím projektilům. A vzhledem k tomu, že tam magenergie skutečně nějaká stále je, nejspíš by na to měla fungovat i ochrana proti kouzlům.

Ad shrnutí:

Mohu tě ujistit, že při jeho tvorbě nedocházelo k jakékoliv formě (ani myšlenkové) splácávání. Inovativní? Ne, to není. Jen destrukční. Jestli to dobrodrůžo bude stát za to, budu potěšen.

A ano, pokud se ti kouzlo skutečně nelíbí, dej mu 0 a vůbec se s tím neser, je to tvůj svatý názor a nikdo ti na něj nemůže říct ani ň. Já to vezmu určitě.

Saladin

Ikonka uživatele benzin    [pošta] NEW     20:30:04 14.04.2004
4Saldin: Na tvuj popud sem si toto kouzlo precetl.

Pribeh je pekny za ten bych ty 4* dal (Prachett to ale neni :]]

Lec tady se nejedna o pribeh, ale o kouzlo. Je mi fuk do ktereho oboru magie spada, ale vezmeme v potaz jak se kouzlo chova.

Ad 1) Kouzelnik vyvola kulicku 10 sahu od sebe, zcela zrejme kdekoli, i za zdi, prvni chyba.
Ad 2) Dosah 250 sahu je pri logice kouzla opodstatneny, ale pokud je i na onech 250 sazich jeste porad navadeny, tak je to prehnane.
Ad 3) Navic v tomto kouzlu se supluje take kouzlo ohen a na vetsi vzdalenosti je jiste mnohem levnejsi nez standartni kouzlo ohen.
Ad 4) Prurazne blesky maji dosah 10 sahu, tahle potvora ma dosah 250 sahu a 100% pravdepodobnost zasahu.
Ad 5) Kouzlo je desne bustovane a je to splacana spousta veci dohromady - prurazny blesk, lomeny plamen, iluze, ohen. V naproste vetsine pak nema nevyhody plynouci z techto kouzel.
Ad 6) To co jiz bylo psano, proti kulicce se neda branit jako proti magii, ovcividne by nepomohla ani alchymistova ochrana proti kouzlum.

SCHRNUTI
Kouzlo nic moc, dokonce ani prilis inovativni, je to jen par kuzel splacnutych dohromady (ruzne ohnive sipy atp. tu uz taky byly).
Pribeh hodne pekny a vystacil bych si s nim pro dobrodruzstvi.

Nebudu tedy toto kouzlo hodnotit, musel bych dat 0*, ale myslim si, ze alespon pribeh je zajimavy a tak nema smysl lidi odrazovat od jeho precteni.

Ikonka uživatele Saladin    [pošta] NEW     2:47:15 08.03.2004
obsidian: Předpokládám, že i v ledu je nějaký prach. Prostě se jen posbírá větší množství hmoty, z níž se ovšem většina vypaší. Mělo by to být dražší, ale je to jen zbytečná komplikace.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
20 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.065097093582153 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách