www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Svěcená voda *Bendito regar* 
Příprava na tisk (tisknuto 406x)
Přidáno: 22:44:51 02.09.2003
Magenergie:2 (viz níže)
Dosah:
Rozsah:1 flakónek
Vyvolání:4 kola/1 flakónek
Trvání:(viz níže)
Skupina:Vitální magie
Autor: deshi
Průměrné hodnocení:3.65
Popis:Toto kouzlo patří mezi tzv. bílá nekromantská kouzla, přesto se jej učí i většina temných nekromantů, neboť jeho účinky na nemrtvé jsou zřejmé a v případě, že se jeho výtvor vzbouří, velmi vítané.

Tímto kouzlem očaruje kouzelník určité množství vody nebo oleje. Ten se poté dá natřít na zbraně, které tím získávají na síle při boji s nemrtvými.

Aplikace na pravidla DrD verze 1.6

Kouzelník tímto kouzlem posvětí množství vody (za 2 magy) nebo oleje (za 3 magy), které se vejde do jednoho flakónku. (1 čtvrtka obsahuje 10 flakónků). Vody (oleje) může být samozřejmě více, ale úměrně se zvýší cena kouzla a doba potřebná na jeho vyvolání. Při vyvolávání se v posledním kole musí kouzelník dotknout tekutiny nebo nádoby, ve které je přechovávána.

Svěcená voda se používá jako svěcená voda popsaná v pravidlech.

Svěcený olej, krom toho, že se dá ve flakóncích používat jako svěcená voda, má následující použití. Jelikož je daleko více viskózní než voda, dají se s ním potírat zbraně. Olej na zbrani vydrží v pochvě 2 směny, na volně nošené zbrani 1 směnu a při boji 1k6 kol. Poté se setře nebo skape a není již použitelný. Jeden flakónek vystačí na potření jedné zbraně nebo namočení 5 šípů. Potře-li se zbraň olejem z více flakónků, má to stejný efekt, jako by se potřela jedním.

Zbraň potřená olejem získává zranitelnost E (jako svěcená voda), působí tedy na nemrtvé. V případě, že je nemrtvý zranitelný danou zbraní před potřením, přidává se při úspěšném zásahu k útočnosti 1k10+1 za svěcený olej. V případě, že nemrtvý není normálně zranitelný zbraní, je při úspěšném zásahu potřenou zbraní zraněn pouze za 1k10+1 životů.

Kouzelník nemusí umět žádné jiné kouzlo z oboru vitální magie, aby se mohl Svěcenou vodu učit.

Příklad:
Válečník Orin prozkoumává starou kryptu a tak si potře svůj železný bastard svěceným olejem. Ten by mu vydržel 1 směnu, jelikož jde s taseným mečem v jedné a s pochodní ve druhé ruce. Po půl směně ale narazí na kostlivce a přízrak. Kostlivec je zranitelný mečem i svěcenou vodou, přízrak je proti obyčejným zbraním imunní, avšak svěcená voda jej zraní. Orin má úč 10/0, kostlivec oč 3, přízrak 7.

Orin nejprve zaútočí na kostlivce, padne mu 3, kostlivec hodí 4. Kostlivec je tedy zraněn za 6 žt (13-7) plus 1k10+1 žt (svěcený olej). Druhý útok vede proti přízraku. Hodí na útok 6,5 a přízrak hodí 1. Orin tedy zasáhl, ale přízrak je zraněn pouze za 1k10+1 životů.

Poznámky K sepsání tohoto kouzla mne vedlo to, že jsem chtěl mít už konečně „pořádek“ v chrámech a svěcené vodě vůbec. Existence tohoto kouzla neříká, že stvořit svěcenou vodu nejde jinak.

V mnoha světech jsou bohové, kteří propůjčují svým knězům schopnost světit vodu. V tom případě to berte tak, že bůh knězi dodává potřebné magy na seslání kouzla.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 46
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     15:40:34 31.07.2013
Vetkej svatost
*Inweavis sanctittatis*

Magenergie: +1 mag
Materiální komponenta: Vypitá "svěcená voda" (min. desetina čtvrtky)

Popis:

Za každou desetinu vypité svěcené vody získává kouzelník jeden "sanct", který představuje zranění typem E (svěcená voda) v hodnotě 1k10+1ž. Sancty mají trvanlivost jedné směny od jejich získání, a dokud kouzelník nějaké sancty má, může je v libovolném množství připojovat ke kouzlům, které sesílá.

Zasáhne-li takto vylepšené kouzlo nějaké bytosti se zranitelností typu E, dělí se zranění všech připojených sanctů rovným dílem mezi všechny tyto bytosti (a to jak v případě kouzel cílených přímo na jednotlvé bytosti, nebo v případě kouzel plošných).

Příklad:

Kouzelník pár kol před soubojem vyžahnul tři flakónky svěcené vody, má tedy k dispozici tři sancty. V souboji pak s všemi těmito sancty seslal ohnivý déšť, který zasáhnul pět bytostí. Dvě z nich měly zranitelnost E, jedna z nich měla zranitelnost E/2. Tři sancty odpovídají zranění 3k10+3, kouzelník si naházel 4, 5 a 6, takže celkem svaté zranění za 18 životů. Po rozdělení mezi tři éčkově zranitelné bytosti tedy šest životů každé. První dvě bytosti to tedy mají za šest, ta třetí to má (díky tomu E/2) za tři (plus kromě toho samozřejmě případné zranění ohněm).

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     9:41:09 14.06.2010
Osobně bych byl pro výrobu svěcené vody spíše podle vzoru DnD - dělá to klerik. V DrD žádní klerici nejsou, přesto bych si aspoň představoval, že k vyvolání bude potřeba nějaké svaté místo (kaple, kostel, chrám božstva, které je vysazeno proti nemrtvým).

Také nesouhlasím s tím, aby trvání bylo neomezené (do aplikace) - mistrem na dlouhodobé výrobky je alchymista, nikoli kouzelník.

A poslední věcí s kterou nesouhlasím je nízká magenergetická náročnost. Ve stručnosti sepíši pravidlové mechanismy pro aplikaci pro DrD, jak bych si je představoal já (pouze úvodní tabulka):


Magenergie: 10 (50) magů
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 flakónek
Vyvolání: 1 směna na svatém místě
Trvání: 1 týden (neomezeně)
Skupina: Vitální magie


Nápad je to hezký, je popsán vznik svěcené vody, který v původních pravidlech není. Osobně bych asi byl proti pridání zranitelnosti zbraně E (svěcená voda), spíše bych volil přidání útočnosti, např. 1k6 svěcenou vodou (aby to nebylo tak silné)

4*

Ikonka uživatele Arathorn III    [pošta] NEW     19:24:33 26.02.2006
Nezdá se vám divný, že nekromant leje svěcenou vodu?Vždyť je nekromant skoro nemrtvý a tak by ho to mělo zabíjet ne? Jinak nápad s olejem je dobrej takže bych dal tak 3 hvězdy.

Ikonka uživatele Kendor    [pošta] NEW     17:58:48 18.10.2005
gooood

Ikonka uživatele Gromm    [pošta] NEW     13:02:36 14.11.2004
Neni to špatné ale ani moc dobré dávám.....3*

Ikonka uživatele Freed    [pošta] NEW     11:15:49 10.10.2004
Pěkné, ale silné. Nelíbí se mi, že by si nekromant mohl jen tak světit vodu nebo dokonce olej. Řekl bych, že to je vásada někoho jiného.

Ikonka uživatele Thror en Erin    [pošta] NEW     16:20:06 16.02.2004
Je to fakt dobré kúzlo. Skúšal som ho v hre. Dám 4*.

Ikonka uživatele Turgon    [pošta] NEW     19:44:07 12.10.2003
Dík moc konečně nemusim chodit žebrat do chramu o svěcenou vodu

Ikonka uživatele deshi    [pošta] NEW     12:10:57 09.10.2003
Galed: no a když máš svět, kde kněží jsou kouzleníci? :o)) to posvěcení máš pravdu, ale já vlastně to kouzlo pasoval na to posvěcení ...

Ikonka uživatele Galed    [pošta] NEW     11:46:47 09.10.2003
Hele není to špatný, ale svěcení přeci spočívá v samotném posvěcení. Myslím tím, že posvěcení nějak souvisí s bohy a jejich služebníky a ne s trochou magenergie. Jinak je to dobrý...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.75157189369202 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách