Kouzelnická Kouzla

Spočinutí *Apoyar* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Skupina: Vitální magie

Past: Roz - 5 - zvýšená cena/nezdaří se (viz níže)

Rozsah:

Vyvolání: 1 směna nebo 6 kol (viz níže)

Trvání: 1 rok

Popis:

Kouzlo spočinutí patří do skupiny tzv. bílých nekromantických kouzel, tedy mezi kouzla, která temní nekromanté z duše nenávidí a každého, kdo je používá pronásledují při každé vhodné příležitosti. Důvodem jsou, pro temné nekromanty, velmi nepříjemné účinky tohoto kouzla.

Kouzlo Spočinutí má dvě základní vlastnosti. Za prvé snižuje šanci na oživení mrtvého těla (nebo jiných hmotných ostatků) humanoidního původu a za druhé zvyšuje náročnost (myšleno energetickou) při oživování „spočinutého těla“.

Aplikace na pravidla DrD verze 1.6

Kouzlo spočinutí patří do oboru vitální magenergie a lze jej zrušit kouzlem Rozptyl kouzla. Kouzelní, který se chce toto kouzlo naučit nemusí znát žádné jiné kouzlo z daného oboru. 

Základní magenergie na vyvolání kouzla nijak neupravuje další parametry. Za každé X, což je v tomto případě 10 magů, se prodlužuje trvání kouzla o jeden rok a zvyšuje se past o +1. Po přidání X-ových magů je možno ještě přidat dalších 5 magů a tím snížit dobu vyvolání kouzla na 6 kol.

Základní past je Roz – 5 - zvýšená cena/nepodaří se. Proti pasti si hází kouzelník, který se snaží „spočinuté“ tělo oživit kouzlem Oživ neživého. V případě úspěchu je na oživení těla zapotřebí o Y magů více za jednu úroveň. Y je hodnota, kterou dostaneme, když od nebezpečnosti pasti odečteme 3. V případě neúspěchu se tělo rozpadne v prach a ne ní jej možné již nijak použít k nekromantickým praktikám. Velikost pasti lze zvyšovat dodáním magenergie při sesílání kouzla. Proti pasti se hází u každého spočinutého těla zvlášť. 

Základní doba vyvolání kouzla je 1 směna. Dodáním příslušného počtu magů ji lze snížit na 6 kol. 

Základní doba trvání kouzla je jeden rok, dále se zvyšuje při dodání příslušného počtu magů. Doba trvání kouzla také nesmí být více let, než je úroveň kouzelníka (při dodání více magů se zvyšuje pouze past a ne již trvání kouzla).

Příklad

Kouzelník Alyr je bílým nekromantem a je vyslán zjistit, proč se z blízkého vesnického hřbitova ztrácí mrtvoly. Po menším průzkumu hřbitova zjistí, že někdo pravidelně otvírá v noci hroby a odnáší mrtvoly. Domyslí se, že je to dílem temného nekromanta. Rozhodne se, že nejprve zajistí, aby se již neobjevovaly další odkryté hroby a poté si to s temným vyřídí.

Alyr je na 6. úrovni a rozhodne se přes den seslat kouzlo spočinutí. Má dostatek času a tak si najde přesně takové místo, odkud v rámci dosahu pokryje celý zbytek neotevřených hrobů. Rozhodne se zvýšit nebezpečnost pasti o 2 (čímž se automaticky prodlouží trvání kouzla o dva roky) a nespěchat. Kouzlo jej tedy bude stát 10(základní cena) + 2 krát 10(zvýšení pasti o jedna) = 30 magů a doba vyvolání bude 1 směna. Řekněme, že kouzlo se mu povede.
Mortus, temný nekromant si nechá v noci opět dovézt dvě těla a rozhodne se z nich udělat zombii a ghůla. Mortus je na 8 úrovni. Připraví si obě těla a pustí se do oživování. Bude si házet za každé tělo zvlášť, velikost pasti bude 5 (základní velikost) + 2 (za Alyrem dodanou magenergii) = 7, Mortus bude mít bonus +2 za rozdíl úrovní. Hráč si hodí kostkou a padne mu 4 a 6. První tělo je tedy zničeno a z druhého se podaří vyvolat ghůla. Jeho vyvolání Mortuse přijde na 18 (základní cena) plus 4 krát 3 (kvůli kouzlu spočinutí) = 30 magů. 

Poznámky

Podobného efektu lze dosáhnout použitím byliny Jasmínek požehnaný (Asterion – modul Nemrtví a Světlonoši). 
Rozdělení na bílé a temné nekromatny je pouze pro ilustraci celého kouzla a příkladu.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 18

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Kletba nemrtvé neposlušnosti
*Nunchó liat al bacha*

Magenergie: 1xžvts+10
Past: Roz ~ 7 ~ 0
Dosah: Dotek
Rozsah: tělesné pozůstatky jednoho tvora
Vyvolání: 5 kol
Trvání: stále
Obor: VI

Popis:

Toto kouzlo způsobí, že nekromant oživující očarované tělo si hází proti pasti uvedené v popisu kouzla. Pokud neuspěje, je vůči němu oživený nemrtvý od první chvíle nepřátelský a zaútočí na něj od pohledu, což nespraví ani obvyklý magenergetický "úplatek".

Sesílací magenergie se přitom neodvozuje od životaschopnosti původního tvora, ale od životaschopnosti vyvolávaného nemrtvého (tzn. je možné, že pokud si nekromant při vyvolávání dostatečně připlatí za zvýšení životaschopnosti, nebude toto kouzlo schopné nemrtvého proti jeho pánovi poštvat).


 Uživatel úrovně 5

Světlejší varianta kouzel typu "rozlož tělo". Tak jak rozlož tělo budou použivat spíše neutrální nebo zlé postavy, tak spočinutí je vhodné pro zákonně dobré čaroděje.

Na rozdíl od ničení těl toto kouzlo chrání i proti vyvolání nehmotných nemrtvých, ale zase je méně praktické a dokonce ochrana není tak dokonalá, jako u zničeného těla.

4*


 Uživatel úrovně 0

Hezky ... kdyby bylo povolani neco jako knez tak by to bylo uzasny :)


 Uživatel úrovně 0

zelgaris: no tu hlášku, to nemám ze svojí hlavy, ale z Asterionu, už někde jsem tu zmiňoval, že se mi líbí Asterionské bestiáře - nejdřív obrázky s popisy a pak někde jidne knížka "Aplikace pravidel pro Drd verze ..." zkrátka, takhle se to může použít i ten, kdo hraje něco jinýho a nemusí složitě v textu hledat, co je popis kouzla a co jsou už pravidla ...

S úctou deshi


 Uživatel úrovně 5

Pekne kouzlo... jen mi na nem vadi, ze je neprehledne a prilis slozite. IMHO to slo udelat daleko lehcim zpusobem, ale i presto je to kouzlo docela pouzitelne, i kdyz ne vzdy.

Uplne si predstavuju jak muj knez chodi po cerstvem hrbitove a modli se u kazdeho a uklidnuje jeho dusi.

****

BTW hlasku "Aplikace na pravidla DrD verze 1.6" zacnu asi pouzivat, strasne se mi to libi ^____^ jen ji trohu pozmenim, ale jen nepatrne.


 Uživatel úrovně 0

Timex: označní bílá a černá jsou lidské pojmy. Jestliže znáš monádu, tak víš, že je v ní černá i bílá a že když existuje černá, někde musí existovat i bílá jako nedílá součást černé a její protiklad, neboť jedna bez druhé nemohou existovat.

Stejně tak je to i s těmi nekromanty, vezmeš-li, že někdo tvoří nemrtvé za účelem škodit ostatním a nazveš jej černým (temným) nekromantem, pak ten, který tvoří nemrtvé za účelem pomáhat lidem a první (černé) a jejich výtvory ničit, může být zván bílým ...

Maglor: díky za pochopení ...

S úctou deshi


 Uživatel úrovně 0

TIMEX: proc ne? je jen otazkou jak interpretujes nemrtve a jak si vylozis pojem: Bily nekromant (treba jde jen o vitalni magy kteri se zabyvaji vyhradne nicenim nemrtvych :o)


 Uživatel úrovně 0

Bílý nekromant??? To je snad zlej sen nebo je to realita?


 Uživatel úrovně 0

Shelagh, Kajjj:

jistě, jistě ctění pánové, mezi mladými studenty Akademie toto kouzlo nenašlo mnoho příznivců, ale tak jako kdysi já i dnes se našel alespoň jeden zájemce - cesta bílých nekromantů je přetěžká a náročná, dokonce daleko více, než našich nepřátel, temných ...

S úctou deshi


 Uživatel úrovně 0

Slušný, ale nepraktický...