www.Dracidoupe.cz


Kouzla


Spočinutí *Apoyar* 
Příprava na tisk (tisknuto 303x)
Přidáno: 19:15:49 11.06.2003
Magenergie:10 
Past:Roz - 5 - zvýšená cena/nezdaří se (viz níže)
Dosah:sáhů
Rozsah: 
Vyvolání:1 směna nebo 6 kol (viz níže)
Trvání:1 rok
Skupina:Vitální magie
Autor: deshi
Průměrné hodnocení:3.94
Popis:

Kouzlo spočinutí patří do skupiny tzv. bílých nekromantických kouzel, tedy mezi kouzla, která temní nekromanté z duše nenávidí a každého, kdo je používá pronásledují při každé vhodné příležitosti. Důvodem jsou, pro temné nekromanty, velmi nepříjemné účinky tohoto kouzla.

Kouzlo Spočinutí má dvě základní vlastnosti. Za prvé snižuje šanci na oživení mrtvého těla (nebo jiných hmotných ostatků) humanoidního původu a za druhé zvyšuje náročnost (myšleno energetickou) při oživování „spočinutého těla“.

Aplikace na pravidla DrD verze 1.6

Kouzlo spočinutí patří do oboru vitální magenergie a lze jej zrušit kouzlem Rozptyl kouzla. Kouzelní, který se chce toto kouzlo naučit nemusí znát žádné jiné kouzlo z daného oboru. 

Základní magenergie na vyvolání kouzla nijak neupravuje další parametry. Za každé X, což je v tomto případě 10 magů, se prodlužuje trvání kouzla o jeden rok a zvyšuje se past o +1. Po přidání X-ových magů je možno ještě přidat dalších 5 magů a tím snížit dobu vyvolání kouzla na 6 kol.

Základní past je Roz – 5 - zvýšená cena/nepodaří se. Proti pasti si hází kouzelník, který se snaží „spočinuté“ tělo oživit kouzlem Oživ neživého. V případě úspěchu je na oživení těla zapotřebí o Y magů více za jednu úroveň. Y je hodnota, kterou dostaneme, když od nebezpečnosti pasti odečteme 3. V případě neúspěchu se tělo rozpadne v prach a ne ní jej možné již nijak použít k nekromantickým praktikám. Velikost pasti lze zvyšovat dodáním magenergie při sesílání kouzla. Proti pasti se hází u každého spočinutého těla zvlášť. 

Základní doba vyvolání kouzla je 1 směna. Dodáním příslušného počtu magů ji lze snížit na 6 kol. 

Základní doba trvání kouzla je jeden rok, dále se zvyšuje při dodání příslušného počtu magů. Doba trvání kouzla také nesmí být více let, než je úroveň kouzelníka (při dodání více magů se zvyšuje pouze past a ne již trvání kouzla).

Příklad

Kouzelník Alyr je bílým nekromantem a je vyslán zjistit, proč se z blízkého vesnického hřbitova ztrácí mrtvoly. Po menším průzkumu hřbitova zjistí, že někdo pravidelně otvírá v noci hroby a odnáší mrtvoly. Domyslí se, že je to dílem temného nekromanta. Rozhodne se, že nejprve zajistí, aby se již neobjevovaly další odkryté hroby a poté si to s temným vyřídí.

Alyr je na 6. úrovni a rozhodne se přes den seslat kouzlo spočinutí. Má dostatek času a tak si najde přesně takové místo, odkud v rámci dosahu pokryje celý zbytek neotevřených hrobů. Rozhodne se zvýšit nebezpečnost pasti o 2 (čímž se automaticky prodlouží trvání kouzla o dva roky) a nespěchat. Kouzlo jej tedy bude stát 10(základní cena) + 2 krát 10(zvýšení pasti o jedna) = 30 magů a doba vyvolání bude 1 směna. Řekněme, že kouzlo se mu povede.
Mortus, temný nekromant si nechá v noci opět dovézt dvě těla a rozhodne se z nich udělat zombii a ghůla. Mortus je na 8 úrovni. Připraví si obě těla a pustí se do oživování. Bude si házet za každé tělo zvlášť, velikost pasti bude 5 (základní velikost) + 2 (za Alyrem dodanou magenergii) = 7, Mortus bude mít bonus +2 za rozdíl úrovní. Hráč si hodí kostkou a padne mu 4 a 6. První tělo je tedy zničeno a z druhého se podaří vyvolat ghůla. Jeho vyvolání Mortuse přijde na 18 (základní cena) plus 4 krát 3 (kvůli kouzlu spočinutí) = 30 magů. 

Poznámky

Podobného efektu lze dosáhnout použitím byliny Jasmínek požehnaný (Asterion – modul Nemrtví a Světlonoši). 
Rozdělení na bílé a temné nekromatny je pouze pro ilustraci celého kouzla a příkladu.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 28
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     1:19:52 30.07.2013
Kletba nemrtvé neposlušnosti
*Nunchó liat al bacha*

Magenergie: 1xžvts+10
Past: Roz ~ 7 ~ 0
Dosah: Dotek
Rozsah: tělesné pozůstatky jednoho tvora
Vyvolání: 5 kol
Trvání: stále
Obor: VI

Popis:

Toto kouzlo způsobí, že nekromant oživující očarované tělo si hází proti pasti uvedené v popisu kouzla. Pokud neuspěje, je vůči němu oživený nemrtvý od první chvíle nepřátelský a zaútočí na něj od pohledu, což nespraví ani obvyklý magenergetický "úplatek".

Sesílací magenergie se přitom neodvozuje od životaschopnosti původního tvora, ale od životaschopnosti vyvolávaného nemrtvého (tzn. je možné, že pokud si nekromant při vyvolávání dostatečně připlatí za zvýšení životaschopnosti, nebude toto kouzlo schopné nemrtvého proti jeho pánovi poštvat).

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     12:11:01 13.06.2010
Světlejší varianta kouzel typu "rozlož tělo". Tak jak rozlož tělo budou použivat spíše neutrální nebo zlé postavy, tak spočinutí je vhodné pro zákonně dobré čaroděje.

Na rozdíl od ničení těl toto kouzlo chrání i proti vyvolání nehmotných nemrtvých, ale zase je méně praktické a dokonce ochrana není tak dokonalá, jako u zničeného těla.

4*

Ikonka uživatele Qayx    [pošta] NEW     10:51:13 21.05.2004
Hezky ... kdyby bylo povolani neco jako knez tak by to bylo uzasny :)

Ikonka uživatele deshi    [pošta] NEW     12:52:27 27.06.2003
zelgaris: no tu hlášku, to nemám ze svojí hlavy, ale z Asterionu, už někde jsem tu zmiňoval, že se mi líbí Asterionské bestiáře - nejdřív obrázky s popisy a pak někde jidne knížka "Aplikace pravidel pro Drd verze ..." zkrátka, takhle se to může použít i ten, kdo hraje něco jinýho a nemusí složitě v textu hledat, co je popis kouzla a co jsou už pravidla ...

S úctou deshi

Ikonka uživatele zelgaris    [pošta] NEW     16:06:13 24.06.2003
Pekne kouzlo... jen mi na nem vadi, ze je neprehledne a prilis slozite. IMHO to slo udelat daleko lehcim zpusobem, ale i presto je to kouzlo docela pouzitelne, i kdyz ne vzdy.

Uplne si predstavuju jak muj knez chodi po cerstvem hrbitove a modli se u kazdeho a uklidnuje jeho dusi.

****

BTW hlasku "Aplikace na pravidla DrD verze 1.6" zacnu asi pouzivat, strasne se mi to libi ^____^ jen ji trohu pozmenim, ale jen nepatrne.

Ikonka uživatele deshi    [pošta] NEW     10:40:39 19.06.2003
Timex: označní bílá a černá jsou lidské pojmy. Jestliže znáš monádu, tak víš, že je v ní černá i bílá a že když existuje černá, někde musí existovat i bílá jako nedílá součást černé a její protiklad, neboť jedna bez druhé nemohou existovat.

Stejně tak je to i s těmi nekromanty, vezmeš-li, že někdo tvoří nemrtvé za účelem škodit ostatním a nazveš jej černým (temným) nekromantem, pak ten, který tvoří nemrtvé za účelem pomáhat lidem a první (černé) a jejich výtvory ničit, může být zván bílým ...

Maglor: díky za pochopení ...

S úctou deshi

Ikonka uživatele Maglor    [pošta] NEW     22:03:08 18.06.2003
TIMEX: proc ne? je jen otazkou jak interpretujes nemrtve a jak si vylozis pojem: Bily nekromant (treba jde jen o vitalni magy kteri se zabyvaji vyhradne nicenim nemrtvych :o)

Ikonka uživatele Timex    [pošta] NEW     15:25:32 18.06.2003
Bílý nekromant??? To je snad zlej sen nebo je to realita?

Ikonka uživatele deshi    [pošta] NEW     13:11:10 18.06.2003
Shelagh, Kajjj:

jistě, jistě ctění pánové, mezi mladými studenty Akademie toto kouzlo nenašlo mnoho příznivců, ale tak jako kdysi já i dnes se našel alespoň jeden zájemce - cesta bílých nekromantů je přetěžká a náročná, dokonce daleko více, než našich nepřátel, temných ...

S úctou deshi

Ikonka uživatele Kajjj    [pošta] NEW     11:24:59 18.06.2003
Slušný, ale nepraktický...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.82105994224548 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách