Oblak prachu *Lumbo asto*
Autor: | Gandalv |
---|---|
Přidáno: | |
Hlasovalo: | 14 |
Skupina: Ostatní
Vyvolání: 2 kol
Trvání: 3 kol
Popis:
Toto kouzlo vyžaduje ke svému seslání také hrst písku, prachu nebo podobné sypké věci.
Po vyřknutí kouzelných slov hodí před sebe písek (popř. prach, atd. Nesmí být nic ostrého nebo cokoli, o co se dá snadno zranit, jinak kouzlo nebude fungovat) do vzálenosti, kam dokáže sesilatel dohodit (určí PJ dle podmínek). Po té má sesilatel 1 kolo na to, aby se vzdálil od místa, kam hodil písek (prach, ...).
Na tomto místě se začne zvedat vítr o síle vichřice a množství písku (prachu, ...) se několikanásobně zvětší a začne vířit ve válci. Toto vše se začne dít ve válci o poloměru 1 sáh a výšce 1 sáh. Střed podstavy je umístěn na místě, kam byl písek (prach, ...) hozen.
Všechny bytosti uvnitř válce trpí postihem -2 k ÚČ a OČ. Všechny bytosti trpí zraněním 1k6 mínus bonus za odolnost za každé kolo ve válci stínových životů a 1 normální život, ale nejméně 1 a maximálně 6 stínových životů.
Každá bytost si každé kolo pobytu ve válci hází na pravděpodobnost na poškození zraku. Pravděpodobnost je: (počet ztracených životů bystosti vlivem kouzla v tomto kole) * 10 %. Po ztrátě 15 stínových životů nebo 4 normálních životů si bytost hází na pravděpodobnost (30%), že oslepne. Před tím ale musí být zrak poškozen. Poškozování zraku a oslepnutí se týká pouze bytostí, které mají normální oči a těch, co nejsou slepé (pospudí PJ). Poškození zraku se dá vyléčit magií (nechám na PJ) nebo postavou (nejlépe zloděj nebo alchymista) s obratností min 19, u zmiňovaných povolání min 18. Nelze léčit lektvary.
Měnitelné parametry kouzla:
Zda sesilatel vlastnosti zmenší či zvětší záleží na něm. Pokud je napsáno "o 1 a méně sáhů větší nebo menší" apod., tak to znamená, že sesilatel nemusí změnit vlastnost o celou jednotku. Vlastnosti se dají kumulovat - potom se magenergie na změny sčítají a přičítají k základní.
Po vyřknutí kouzelných slov hodí před sebe písek (popř. prach, atd. Nesmí být nic ostrého nebo cokoli, o co se dá snadno zranit, jinak kouzlo nebude fungovat) do vzálenosti, kam dokáže sesilatel dohodit (určí PJ dle podmínek). Po té má sesilatel 1 kolo na to, aby se vzdálil od místa, kam hodil písek (prach, ...).
Na tomto místě se začne zvedat vítr o síle vichřice a množství písku (prachu, ...) se několikanásobně zvětší a začne vířit ve válci. Toto vše se začne dít ve válci o poloměru 1 sáh a výšce 1 sáh. Střed podstavy je umístěn na místě, kam byl písek (prach, ...) hozen.
Všechny bytosti uvnitř válce trpí postihem -2 k ÚČ a OČ. Všechny bytosti trpí zraněním 1k6 mínus bonus za odolnost za každé kolo ve válci stínových životů a 1 normální život, ale nejméně 1 a maximálně 6 stínových životů.
Každá bytost si každé kolo pobytu ve válci hází na pravděpodobnost na poškození zraku. Pravděpodobnost je: (počet ztracených životů bystosti vlivem kouzla v tomto kole) * 10 %. Po ztrátě 15 stínových životů nebo 4 normálních životů si bytost hází na pravděpodobnost (30%), že oslepne. Před tím ale musí být zrak poškozen. Poškozování zraku a oslepnutí se týká pouze bytostí, které mají normální oči a těch, co nejsou slepé (pospudí PJ). Poškození zraku se dá vyléčit magií (nechám na PJ) nebo postavou (nejlépe zloděj nebo alchymista) s obratností min 19, u zmiňovaných povolání min 18. Nelze léčit lektvary.
Měnitelné parametry kouzla:
Vlastnost | Počet magů na změnu | Změna |
---|---|---|
Rozsah | 4 | výška válce o 1 a méně sáhů vyšší nebo nižší |
Rozsah | 5 | poloměr válce o 1 a méně sáhů větší nebo menší |
Zpoždění | 2 | prodloužení nebo zkrácení doby od ukončení vyvolání do propuknutí kouzla (zvětšení času na vzdálení se) o 1 kolo. Po tuto dobu již sesilatel nesesílá. |
Trvání | 3 | prodloužení nebo zkrácení doby trvání o 1 kolo |
Síla | 5 | + nebo -2 ke stínovému zranění, + nebo -1 k normálnímu zranění (i přes max. počet) a + nebo -5% na poškození zraku |
Zda sesilatel vlastnosti zmenší či zvětší záleží na něm. Pokud je napsáno "o 1 a méně sáhů větší nebo menší" apod., tak to znamená, že sesilatel nemusí změnit vlastnost o celou jednotku. Vlastnosti se dají kumulovat - potom se magenergie na změny sčítají a přičítají k základní.
Přidáno:
Přečteno: 0
Hlasovalo: 14
Diskuze
Obláček
*Nimbus nimbus*
Magenergie: 49 magů
Dosah: 0
Rozsah: 1 obláček
Vyvolání: 5 kol
Trvání: 6 směn
Popis:
Toto kouzlo vyvolá načechraný obláček, na kterém může kouzelník cestovat stejně, jako na létajícím koštěti (viz. PPZ). Na obláčku může normálním způsobem spočinout pouze kouzelník a jeho vyvolaný přítelíček, jakékoliv další volné předměty propadávají skrz. Pokud je i tak obláček kouzelníkem a jeho nákladem zatížen víc, než na 3980 mincí, potom kouzelník i se vším ostatím propadne skrz (na trvanlivost obláčku to ale nemá vliv).
Základní kouzlo je o ničem, ale má to pěkné nádstavby. Za zmínku stojí nutná pomůcka k seslání (zde prach/písek), která ulehčuje seslání kouzla. V DnD je to běžná praxe, že kouzelník s sebou tahé několik váčků přísad do kouzel či pomůcek pomocí nichž sesílá kouzla (podobně jako chodec v DrD). Přijde mi pak takový kouzelník více realistický a přestavitelný.
Také je pěkná tabulka parametrizace kouzel, akorát nesouhlasím s jednou věcí, že přídavky od jednotlivých parametrů se sčítají (měli by se násobit).
Zrańování bych spíše než na odolnosti dal závislé na KZ (např zranění 2k6-KZ cíle).
Poškozování zraku mi přijde jako hloupost, u ohnivé koule se také neřeší, že může být postiženým postižen zrak. Postih ve víru bych dal klidně -5 (-3 za špatnou viditelnost a -2 za vítr).
Nic moc zpracované kouzlo s mnoha bonusy:
2*
Je to docela pěkné, ale určitě to nebylo v dílně. Kdybys to dal do dílny mohlo to být daleko lepší. Jinak dobrý nápad.
Nápad je zajímavý, zpracování taky slušné, ale mohlo se tam do toho vejít víc. Trochu škoda... Taky bych ho dal spíš hraničáři, nejsem si jist, zda by kouzelník dělal něco takového. Ale budiž. Ode mě by si měl, kdybych mohl hodnotit, 2*.
CM.
dobrý:-)
hmhmhm zajimave... chtelo by to mozna trosku vic rozepsat popremyslet nad moznostmi napsat pribeh a naznacit v nem moznost vyuziti...
jinak dotazy uz byly vetsinou receny, jen by mne jeste zajimalo...
jak se meni pohyblivost postavy v bouri? pravdepodobnost dezorientace a bloudeni?
zavislost zraneni na pouzite zbroji?
Neni to spatne, jenom by me zajimaly odpovedi na deshiho otazky, myslim si, ze to schrnul naproste presne... (predevsim to poskozeni zraku a oslepnuti a jak muze zranovat stinove a normalne najednou ???) Jinak, davam 3*...
Příde mi to jako kouzlo pocestných, ale jinak dobrý 3*
Zapoměl jsem hvězdičkovat, ale už jsem to doufám napravil.
To je hranicarske kouzlo. Ale 1* za napad