Kouzelnická Kouzla

Soubojové kouzlo *nic* Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 14

Skupina: Energetická magie

Dosah: 1

Vyvolání: 1 kolo

Popis:

Toto kouzlo slouží k poměření sil dvou nebo více kouzelníků. Pokud se kouzelník rozhodne napadnout jiného kouzelníka, terč si to v tu chvíli uvědomí. Terčem může být pouze kouzelník a jeho obory znalý tohoto kouzla. Pokud se rozhodnete toto kouzlo zařadit do repertoáru svého kouzelníka, mělo by být obecně známé, povinné, popřípadě nemusí zabírat místo "v hlavě" a stane se schopností kouzelníka.
Pokud je kouzelník napaden, musí projít celým soubojem. To platí jen napoprvé, každou další výzvu může odmítnout.
Na napadení kouzelník vynaloží vzdálenost v mílíchx2 magů. Za každé kolo vynaloží 1 mag a platí pro něj pravidla pro únavu při kouzlení. Magenergii vynakládá pouze útočící kouzelník. Útok na něj je útok na nehybného útočníka. Pokud je takto vyrušen souboj končí, jeho soupeř na něj může poslat jednu z akcí(viz. níže), ale on na něj ne.
Kouzelník může někoho vyzvat do vzdálenost 2xúroveň sesilatele mil. Výzvou se mezi vyzyvatelem a vyzývaným udělá jakýsi most díky čemuž se odbourává problém, kdy by byl vyzývaný příliš daleko aby mohl bojovat. Vyzyvatel musí znát přibližnou polohu terče, asi tak prostor úroveň vyzyvatele:2 mil.
Pokud obě strany souhlasí(nebo souhlasit musí) začne samotný souboj. Na první pohled to vypadá, že oba kouzelníci stojí a vyslovují nesrozumitelná slova. Mohou mít i pozvednuté ruce.
Souboj probíhá stejně jako jakýkoli jiný, musíte tedy určit útočné a obranné číslo. To je: úroveň kouzelníka+stupeň inteligence(stupeň, ne bonus)+bonus za charisma krát 3. To je tedy útočné a obranné číslo a při samotném souboji se místo 1k6 hází 1k10.

V souboji je 9 kol. Během těchto 9 kol se samozřejmě oba získat co nejvíce vítězství. Potom získají tolik Bodů souboje(BS) (nic lepšího mě nenapadlo) kolik vyhrál kol. Na konci souboje můžou oba soupeři použít jednu z těchto akcí, kterou, závisí na jejich BS. Nemusí použít všechny BSa ty se jim potom přenáší do dalšího kola souboje. Akce jsou:
1 BS....slabé zemětřesení: v okruhu 5 sáhů od terče. Všichni v zasaženém území si hází proti Obr-5-sražení/nic. Pokud je postava sražena musí 1 kolo vstávat. V tomto souboji to znamená 1 automatickou prohru.
2 BS....vzezření vzduchu: v okruhu 3 sáhů kolem terče se u země zhustí vzduch a vyletí vzhůru. Terče si hodí proti obr-7-dopad na nohy/dopad na záda. Pokud dopadne na nohy, je zraněn za 1k6 stínových životů. Na záda ztrácí 1k6 životů a vstává 1 kolo za stejných podmínek jako u slabého zemětřesení.
3 BS....propad země: v okruhu 5 sáhů kolem terče se země propadne o 1 sáh. Odolávají pasti obr-9-udrží se/spadne. Pokud se udrží, nic se nestane, pokud spadne, platí na něj to samé jako kdyby spadl na záda u vzevření vzduchu. 4 BS....otrávení okolí: terč sí hází na odl-6-2k6+2/5k6+4.
Terč si vybere, jestli bude zraněn za obyčejné životy a to se silou udané v síle pasti, nebo za dvojnásobek stínových.
5 BS....vyčerpání: terč si hodí na odl-7-slabé vyčerpání/silné vyčerpání. Slabé vyčerpání znamená, že terč dostane 1k6 bodů únavy, silné 2k6+1 bodů únavy.
6 BS....útok na osobnost: útočník si vybere jednu vlastnost terče. Proti ní si terč hází vybraná vlastnost-6-snížení o 1k6/! Útočník může použít 2 BS a zvýšit past o 1.
7 BS....úder blesku: Do postavy nebo jejího okolí 10 sáhů udeří blesk. Postavu zraňuje za 7k6 životů, nebo při zásahu předmětu ho může zapálit. Tato šance je o 20% větší než u normálního blesku(tyhle tabulky má myslim PJ).
8 BS....výbuch: V okolí postavy(20 sáhů) vybuchne země. Pokud vybuchne přímo pod někým, zraní ho za 5k6 a odhodí za velikost zranění:4 sáhů vzad. Pokud postava nemůže být odhozena, ztrácí 1 život za každé 3 započaté sáhy, do kterých nemohla být odhozena. Výbuch má velikost koule o poloměru 1 sáh a musí vybuchnout v zemi.
9 BS....odvrácení: Sesilatel má šanci (úroveň+stupeň inteligence+3x bonus za charismu)x2-úroveň terče-(vzdálenost v mílích:4) že získá kontrolu nad oponentovým útokem. Zranění se zvyšuje o 1k6(obyčejné i stínové), past o 1 a získá polovinu oponentem použitých BS.
Do souboje se může vmísit další kouzelník a potom se jedné ze stran přičítá pouze polovina jeho síly, dalšímu kdo se vmísí čtvrtina, dalšímu osmina a každému dalšímu šestnáctina síly. To platí pouze pokud se dají ke stejné straně sporu. To znamená, že pokud proti sobě stojí kouzelník A a B a kouzelník C se přídá k A, zvyšuje se síla A o polovinu síly C. Potom přijde D a přidá se zase k A. Teď má A svoji sílu, polovinu síly C a čtvrtinu síly D. Nakonec přiběhne E a přidá se k B. B má teď svou celou sílu a polovinu síly E.
Každý kdo se chce do souboje přidat o něm musí buď vědět, tedy že ho vidí, nebo ho zaslechne podle pravidel v PPP. Aby se mohl přidat, musí být v dosahu jednoho z dvou prvních kouzelníků v souboji(v příkladu by musel být v dosahu od A, pokud by mu chtěl pomáhat, nebo v dosahu od B když mu chce pomáhat. Pokud by byl v dosahu A a chtěl by pomoci B, má smůlu). Terčem výsledného kouzla může být pouze jeden ze zakladatelů kouzla.
Jeden kouzelník může bojovat v nejvíce jednom souboji a nemůže být napaden dvakrát.


Vzal jsem si příklad z Pána prstenů, kde podobně bojoval Gandalf se Sarumanem v průsmyku Caradras.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 14

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Mentální únik
*Escapeum mentalum*

Magenergie: 1x žvts + 10
Past: Roz ~ 7 ~ 0
Dosah: 0
Rozsah: sesilatel
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 3 kola
Obor: PS

Popis:

Pozn.: Magenergie kouzla se odvozuje od životaschopnosti útočníka, ale na past v popisu kouzla si hází sám sesilatel.

Pokud je na sesilatele zaútočeno v rámci mentálního souboje nebo podrobování, lze s pomocí tohoto kouzla z mentálního souboje / podrobování dočasně "utéct". Uspěje-li sesilatel v hodu proti pasti, tak se mu mentální útěk podařil, a po dobu příštích tří kol již na něj tentýž mentální útočník nemůže znovu zaútočit. Pokud by však během těchto tří kol sám sesilatel někoho mentálně napadl, kouzlo v ten moment skončí předčasně.


 Uživatel úrovně 5

Pěkné zpestření oproti jednoduchému mentálnímu souboji, který může vést mág, ale s jakýmkolik povoláním s aktivní magenergií a podle mágových pravidel.

2-3 souboje v daném systému budou zajímavé, u dalších se dle mého bude nudit nejen kouzelník, ale hlavně zbytek družiny, která bude čekat nekonečnou dobu, než se souboj odháže.

Kouzlo je hodně zmateně napsané, až teprve z diskuze jsem vlastně pochopil, jak to vlastně funguje.

Osobně kdybych toto koulzle měl použít, tak bych nějak omezil četnost (například jen na jedno dobrodružství, kdy toto tímto způsobem bojuje nějaký kouzelník zastupující významnou roli v daném dobrodružství) a asi snížil dosah (40 mil na 20. úrovni už je krapet moc).

3*


 Uživatel úrovně 0

Zajímavvé, myslím, že po individuálních úpravách ho může použít kdokoli...


 Uživatel úrovně 0

Dlouho jsem přemýšlel o nejlepším soubojovém kouzlu teď jsem ho našel, ..5*


 Uživatel úrovně 0

Velmi dobré kouzlo.Nevýhodou yůstává jeho zdlouhavost ,ale jinak dost sobrý.


 Uživatel úrovně 0

Zaujímavé spestrenie kúzelníkovho života len je to trochu zložité a značne by to predlžilo dobu hry a neviem ako vy ale ja toho voľného času veľa nemám ale ako hovorím(píšem) je to celkom dobré spestrenie.


 Uživatel úrovně 0

1 soubojové kolo je 9 kol ve hře. Použít svoje BS lze na konci soubojového kola, tedy po 9 kolech hry.
Uniknout tomu lze, kouzelník musí podstoupit pouze 1 soubojové kolo a potom ze souboje vystoupit.


 Uživatel úrovně 0

Hmmm, cili, kdyz zkonci jedno soubojove kolo, zacina dalsi??? A ty si potom urcujes, jestli dane BS pouzijes, nebo si je prenechas do dalsiho souboje ??? Takze, kdy to vlastne zkonci ??? potom, prijde mi to jako dosti silne, nelze tomu uniknout, cili, dosti velky problem pro kouzelniky apod. Jinak je to dobry napad, davam 4*...


 Uživatel úrovně 0

No nikdo nikoho nenutí kouzlení ukončit. Můžou se po dalších devíti kolech dostat k dalšímu vyhodnocení a to sis moh nechat nějaký BS z minule..


 Uživatel úrovně 5

Ehm ponekud mi unika smysl kouzla Odvraceni ehm stoji 9BS a pritom se ziskava 1BS za 1vitezstvi v 1kole.. a jelikoz je 9kol tak kdyby jeden z nich nazbiral 9BS druhej ma 0BS tim padem neni co odvracet jelikoz souper nema body na seslani kouzla... nebo mi neco uniklo?