Kouzelnická Kouzla

Posilnenie *bustrum fluidum* Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Skupina: Vitální magie

Past: viz. text

Dosah: 1

Vyvolání: 2 kola

Trvání: 1 kôl

Popis:

Posilnenie je obtiažné kúzlo vytálnej mágie. Na jeho zoslanie je treba poznať aspoň 3 kúzla z tohoto oboru. Navyše by nemalo byť ľahké sa ho naučiť (dal by som ho len do drahých univerzít, ...). Pomocou kúzla si kúzelník môže zvýšiť bonus k danej vlastnosti v závislosti od dodanej magenergie.
Potrebná magenergia:vlastnosťzvýšeniemagenergia
Sila: +1 5
Odol.:+1 8
Obrat.:+110
Bonus ide zvýšiť len na dvojnásobok pôvodného. V prípade že je bonus za zvyšovanú vlstnosť záporný (postih) ide ho znížiť max. na polovicu. V prípade že je bonus za vlastnosť 0 a –1 ide ho zdvihnúť o 1 (t.j. na 1 resp. 0). Kúzelník pomocou tohoto kúzla môže ovplyvňovať vždy len jednu vlastnosť. Po vypršaní doby trvania si kúzelník za každý bod, o ktorý si zvýšil bonus hodí 1k6. Hody sa spočítajú a stanovia zranenie. Kúzelník totiž použitím tohoto kúzla zvyšuje svoje fyzické parametre tým, že pomocou mágie núti svoje telo k enormným výkonom a tým ho preťažuje. Toto zranenie sa prejavuje zvýšenou teplotou, zrýchleným dýchaním studeným potom,... Zranenie sa ťažko odstraňuje neprirodzenou (magickou) cestou. Preto sú účinky hraničiarskych kúziel a alchimistických lekvarov len polovičné. Naopak zranenie pomerne rýchlo ustupuje oddychom a preto spánkom ubúda takto spôsobené zranenie dvojnásobnou rýchlosťou. Dobu trvania kúzla nejde predlžovať. V prípade, že by chcel kúzelník dvojnásobným zoslaním kúzla zvýšiť dve vlastnosti, musí si hodiť proti pasti Odol. (pôvodný bonus) ~ 8 ~ zvýšenie / epileptický kŕč. Ak neuspeje dostane epileptický záchvat ktorý trvá 1k6 kôl a zraní za 1k6 stínových životov. Navyše všetka magenergia vyde nazmar, ale zranenie ktoré by nastalo v prípade úspešného zoslania sa bude prejavovať (t.j. 1k6 životov za každý bod o ktorý si chcel kúzelník zvýšiť bonusy). A aby som nezabudol, žiadny bonus nejde zvýšiť na viac ako +5.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 17

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Posily
*Teomittus*

Magenergie: 1x úroveň kouzelníka na protoplazmovou figurínu za kolo
Dosah: 0
Rozsah: 1-5 protoplazmových figurín v okruhu 10 sáhů kolem kouzelníka
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: dle dodané magenergie
Obor: MA

Popis:

Tímto kouzlem stvoří kouzelník druhořadé náhražky "Dubla" (viz. kouzlo "Dubl", PPP). Odlišují se od něj tím, že se místo věrné kopie kouzelníka jedná pouze o přibližně tvarované protoplazmové figuríny, které mají kromě krátké životnosti i třetinové množství životů oproti kouzelníkovi. Každý z nich má v rukou okovanou hůl. Jinak se toto kouzlo ve všem shoduje s kouzlem "Dubl".


 Uživatel úrovně 5

Teď mám pocit, že všechny tabulky kouzel u starších děl jsou nějakým způsobem degradované. V tomto kouzle v tabulce je hned několik chyb nikdo v diskuzi na to neupozornil, z čehož se dají usoudit 2 možné věci:

a) chyba autora
b) chyba (lenost) redaktora/systému

Přijde mi to spíše na tu druhou variantu. Takže podobně jsem podobně hanil i předchozí díla :).

Toto kouzlo má dle mého zbytečně složitou mechaniku zraňování a léčení, ony už stánové životy místy jsou docelya byrokracie. Ale to co je zde považuji za ještě větší byrokracii, která dle mého moc nepomůže.

Kouzlo předpokládám působí pouze na kouzelníka. Líbí se mi, že Welfovy lektvary nadále jsou velmi použitelné a nebyly vytlačeny tímto kouzlem. Pěkné a občas použitelné kouzlo. Je zamezeno zvýšit 2 vlastnosti naráz - osobně bych to i možná povolil, když chce kouzelník udělat ze sebe bojovou mašinu za všechny magy co má, tak ať si poslouží :).

3*

Přidám vlastní verzi kouzla (vycházející ovšem z tohoto) v podobě jaké bych ji použil ve své hře:


Magenergie: viz. text
Dosah: 0
Rozsah: kouzelník
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: X směn
Skupina: VI

Aby se kouzelník mohl naučit toto kouzlo, musí znát aspoň 3 jiná kouzla z oboru VI.

Kouzelník tímto kouzlem může posílit své fyzické vlastnosti (síla, obratnost a odolnost) a to nejvýše do hodnoty 21/+5.

Magenergie: X * ( 2^Y ) magů,
kde X je trvání kouzla ve směnách a Y součet zvýšení stupně síly, obratnosti a odolnosti.

Příklad: Kouzelník, který si chce zvýšit sílu o 5 na jednu směnu musí vynaložit 64 magů, kouzelník, který si chce zvýšit všechny 3 vlastnosti o 1, musí vynaložit 8 magů na směnu.

Po zkončení kouzla je kouzelník zraněn za tolik stínových životů, kolik vložil magenergie do kouzla na jeho seslání.

Pokud kouzelník zvýšil některou vlastnost o více, než kolik přísluší jeho rase, tak si háže proti pasti: ODL ~ 3*Z ~ nic / snížení odolnosti vyčerpáním o 2 na Z dní
kde Z je velikost o níž byly překročeny maximální hodnoty vlastností příslušející dané rase.


 Uživatel úrovně 0

NA to, že je to tak vzácne kúzlo, je to kúzlo trochu lacné. Trochu komplikované, ale rozhodne výborné.

Apropo, neviem čo majú ostatní proti slovenčine, ale je potešujúce čítať v materinskom jazyku.


 Uživatel úrovně 0

Trochu bych to zdražil. Jinak se mi to líbí 5*.


 Uživatel úrovně 0

dobré!....(kromně tý slovenčtini:-)


 Uživatel úrovně 5

ke kouzlu se vyjadrim pozdeji...

smeety, pouzivej vice tagy pro odstavce, at je to prehlednejsi... takhle je v jednom odstavci moc informaci dohromady i kdyz spolu treba nesouvisi primo


 Uživatel úrovně 0

Promakané!......až na tu slovenčinu;-)


 Uživatel úrovně 5

Cefeus: no takže pri alchymistovi sa jedná o inú magenergiu ako iste vieš. Všetky alchimistické lekvari sú drachšie ako podobné kúzla u kúzelníka. No a tie dané schopnosti ako som už povedal toto kúzlo zlepšuje len "fyzické" schopnosti.


 Uživatel úrovně 0

Bohužiaľ nemám k tomu vychytávky, je to veľmi pekné, a sice zmiatlo ma jedno...

Nejak som nezastihol, prečo si kuzelnik môže zvýšiť len tie vlastnosti, ktoré si popísal, prečo nioe ostatné ?

Druha vec: Nejak sa mi nezdá počet mágov na zvýšenie danej schopnosti, lebo podobnú vlastnosť majú alchymisti /viz. Welfove lektvary/ a tam je počet dodaných mágov /veľmi/ veľký...

je to veľmi pekné, ale zase na 5* to nieje...takže 4*

s úctou Cefeus


 Uživatel úrovně 5

Sanderus, Thales: má to mať trvanie 1-6 kôl