www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

11 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Hraničářská kouzla

Duševní splynutí ****
Příprava na tisk (tisknuto 1573x)
Přidáno: 10:55:18 08.08.2007
Skupina:Malá lesní kouzla
Magenergie:6
Rozsah:1 zvíře
Vyvolání:1 směna
Druh:Klasická
Četnost:1x za týden
Autor:Mandara
Průměrné hodnocení:4.05
Popis:

Duševní splynutí

Jde o malé lesní kouzlo, které se druid naučí na 16. úrovni.

Jde o úplné přenesení mysli do určitého zvířete. Tohoto zvířete se nejprve musí druid zeptat, zda s něčím takovým vůbec souhlasí – což ale obvykle ano. Nesouhlasí pouze v případech, kdy je samice březí, kdy je zvíře poraněné, kdy je hladové či nemocné. Velikost takového zvířete nesmí být větší než velikost druida.

Vyvolání:

Při vyvolávání chytne druid toto zvíře za hlavu a zahledí se mu do očí (zvíře tedy musí mít oči). Po uplynutí jedné směny druidovo tělo padne bez života k zemi. Druidova mysl je součástí mysli zvířete. Platí, že se druid do svého těla musí vrátit do 24 hodin, jinak jeho původní tělo chřadne za 1k6 životů denně.

Mysl v mysli:

Postava si do zvířete přenáší pouze svou inteligenci. Druidova mysl funguje v mysli zvířete jako rádce, ale jako dobrý a užitečný rádce. Tak to aspoň vidí zvíře. To se mu snaží všemožné vyhovět – někdy z dobré vůle, někdy aby už byl pryč. Nadřazen všemu je instinkt zvířete. Ten se uplatní třeba v případě přirozeného nepřítele (pavouk – moucha), vyhládnutí a nutnosti lovu, přirozeného strachu (oheň) atd. Dále pak druidův příkaz – pokud se tedy nijak nepříčí s instinkty zvířete (třeba druid v těle zajíce aby zaútočil na medvěda). A na posledním postu je pak vůle zvířete.

Druid je v mysli zvířete schopen registrovat okolí pouze pomocí smyslů zvířete (třeba hadi mají místo zraku pouze infravidění atp.). Tady musím apelovat na znalosti Pj – čím jsou větší, tím bude hra ve zvířeti zajímavější.

Útok na původní tělo:

Útok na původní druidovo tělo se bere jako útok na vyřazeného protivníka. Druid vždy pozná, když je jeho tělu nějak ublíženo, a to ať je jakkoliv se zvířetem daleko. Pokud životy druidova těla klesnou na nulu, je druid uvězněn v mysli zvířete. Vše se dá samozřejmě řešit kouzlem úkryt (jiného druida, co se mu snaží pomoci) – avšak již do jiného těla (původní je mrtvé).

Návrat druida zpět:

Probíhá na přání druida okamžitě nebo po uplynutí doby trvání, která závisí na magenergii při vyvolání kouzla. Při opouštění mysli zvířete však hrozí jeho smrt. Zvíře si hodí proti pasti: Odl – (5 – int druida) – nic / smrt. V případě smrti se to druid doví a musí se očistit. V případě, že je druidovo tělo mrtvé a zvíře nějak během trvání kouzla zahyne, je druidova mysl mrtvá také.

*Kouzla v kouzlu:*

Jak je vidět, jde o nepovinné pravidlo. Pravidlově se toto zatím nikde nevyskytuje, proto je na každém, zda to použije. Mě osobně se to však jeví jako zajímavé.

Jde o to, že druidova mysl kolem sebe shromažďuje magenergii a za ni pak druid kouzlí kouzla. Pokud se ale celá mysl přenese do zvířete, přenese se i druidova magenergie a druid získá možnost čarovat v těle zvířete. Avšak nejde o žádná zatím známá kouzla druida ani hraničáře. Ty druid ani ve zvířeti sesílat neumí. Jde o kouzla „spojení“. Druid jimi podporuje zvíře – většinou už přírodě známými mechanismy. Posuďte sami.

Šance na vyvolání je 50% a lze je vyvolat pouze, pokud je zvíře ve hvozdu.

Skok:
Magenergie: 3 magy
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: ihned

Druid podpoří tělo zvířete svou magenergií a to potom je schopno dosáhnout atletického výkonu. Kouzlo je vhodné spíš pro menší tvory, protože větší tuto vzdálenost svým skokem mohou zvládnout i sami. Kouzlo umožní buď skočit do dálky 4 sáhy nebo skočit do výšky 2 sáhy.

Smrad:
Magenergie: 2 magy
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 5 kol

Kouzlo vyvolá kolem zvířete oblak 2x2x2 sáhy pachu. Funguje to podobně jako u tchoře. Každý predátor si hodí proti pasti: Odl – (5 + int druida) – nic / útěk. Oblak zůstane na místě i pokud zvíře opustí oblast vyvolání a zmizí po 5-ti kolech.

Utíkej:
Magenergie: 10 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: 1 směna

Tímto kouzlem druid vžene do žil zvířete adrenalin (s magenergií), který urychlí běh zvířete (třeba při útěku). Zvířeti se počítá bonus +5 ke stupni pohyblivosti po dobu 1 směny.

Zemři:
Magenergie: 10 magů
Vyvolání: 1 kolo
Trvání: max. 1 hodina

Toto kouzlo uvede zvíře do stavu smrti na maximálně 1 hodinu. Zvíře však ve skutečnosti mrtvé není. Má pouze utlumené životní funkce. Kouzlo může skončit i dříve na přání druida. Lze to využít mnoha způsoby (záchrana před sežráním, neúspěšný souboj, špionážní mise v jedné kryse…)

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 12
Ikonka uživatele Regis *   [pošta] nové     14:20:39 01.10.2007
Velice pěkné dílko. I když druidi u mě nejsou zrovna oblíbenci, myslím, že najde využití. Přesto škoda nedopracovanosti těch malých kouzel. Čili ode mě 4*.

Ikonka uživatele zerafel *   [pošta] nové     12:28:45 25.09.2007
Dílko je pěkně promyšleno, a protoýe nemám moc času (jsem na černo připojen k jedné Brněnské síti), shrnu svou kritiku do několika krátkých odrážek:

- Pochvala za první a hnedle kvalitní dílo :o)
- Zařazení do malých lesních kouzel je logické, ale naráží to pak na kámen s nápisem ,,použitelnost". Pro takové případy bych osobně volil zařazení podobné jako Úkryt.
- Naopak některá nová pravidla (řízení mysli) se mi zdají fajn a vůbec se mi nejeví jako ,,další zbytečnosti"
- Hierarchie hodnot zvířete se mi jeví jako dobrý nápad. Takže +
- Kouzla v kouzle jsou zajímavým pepřem na topince. Kouzla jako taková jsou málo rozvedená a připomínají mi ty pravidlové (neúplné). Serverová norma je však trochu jinde. Jako nápad je to ale výborné a hru to jen a jen okoření (PS: pepř miluju :o).

U mě za pijet. Chyby by to srazily na 4, ale jde o tvé první dílo a navíc se mi líbí ta kouzla v kouzle...

S p a ú...z

Ikonka uživatele Octopus *   [pošta] nové     23:44:18 10.08.2007
myslím že tohle kouzlo je genialním příkladem toho co v pravidlech chybí...ne že bych druida četl nějak dopodrobna....

zpracovani je tak akorát a úprava no dejme tomu, žádný užený z nebe nespadl, jak se říká....

-já osobně bych řekl že se přenaší s unteligencí druda i jeho paměť z toho důvodu že obě jsou potřebné pro návrat druida zpět do svého těla...

-u "smrti" druidova těla bych dal past na okamžité vytržení mysli z těla zvířete a okamžité navrácení zpěz, pokud hod selže druid je uvězněn v těle zvířete....

-na 16. úrovni má druid už docela slušné množství magenergie, proto bych dal že si smí přenést polovinu magenegie kterou má při vyvolání kouzla k dispozici, ale po skončení kouzla zbylá, tzn. nespotřebovaná magenergie zůstane v těle zvířete...

-kouzla se mi libí a nic bych na nich neměnil, jen něci málo jinak formulaval...ale to je jedno...

-tímto dílem autorka vyjádřia to co bylo potřeba říci v minimálním obsahu (!) a ve formě čtivé a také autorka dílo nezaplnila spostou zbytečných hodů a pastí,...

-proto jsem hlasoval tak jak jsem hlasoval, tzn. 5*

Octopus

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] reputace: 2
nedohledatelné: +2
nové     6:22:48 10.08.2007
Těď nevím, jestli si tu všichni stojí při čtení na očích nebo jsem slepý já. Podle pravidel lze sesílat mnohem mocnější kouzla za 6 magů a to na ně nejsou potřeba žádné pomůcky (zvířata, která musí jinými prostředky uklidnit natolik, aby je mohl bez nebezpečí chatit za hlavu), navíc cena kouzla v tomto případě není ani tak v mazích jako v riziku, že mezitím bude oběveno druidovo tělo a zabito a navíc cena je i v čase - 1 směna není zrovna krátká doba ).

Tagy jsou evidentně špatně (u kouzel), asi si to autorka dělala sama, ale redaktor by to mohl překontrolovat. Divím se, že když je vidět, že chybý mezera mezi koncem kouzla a nadpisem dalšího, že to nebylo opraveno ani zpětně.

Kouzla jsou jednoznčně nedodělaná a nedořešená, autorka se to snažila vyřešit "nepovinností", je to její první dílo zde, tak nebudu přísný a tento nedostatek odpustím. Kouzla v kouzle trpí nedopracovaností - možnost sesílat jen ve hvozdu (spíše by asi měli být něco jako hraničářská, na špionáž ve hvozdu druid má mnohem silnější kouzla), celkově se mi kouzla zdají být napráskaná během chvilky, chtělo to ještě trochu času.

Jakožto nápad, který jsem ještě zde ani nikde jinde neviděl, jsem spokojen i přes začátečnické chybičky (ty snad v budoucnu zmizí) a tak dávám plný počet.

Ikonka uživatele Textoris *   [pošta] nové     20:32:03 09.08.2007
Já tedy musím říci - skvěle..opravdu pro me jako nápad vynikající a zpracovaný skvěle hratelně, jen kouzla bych asi vypustil kdybych to použil jen prostě, že druid je ve zvířeti a jinač bych to moc nekombinoval ve své hře, ale jako takhle nemám co vytknout a ani nechci nic vytýkat...

(jen u navrácení duida zpět, když třeba zvíře během toho umře..dal bych nějakou alespoň šanci na přežití dmysli druida...aby to enbylo tak moc kruté..vysokou past ,ael přeci tam je šance:))

Lehce zpravované, skvělé hratelně...

Ikonka uživatele Syrus *   [pošta] nové     9:53:42 09.08.2007
Jak už napsal Zdendál, je to užitečné a velice "druidské" kouzlo. Přesto vidím několik problémů.

Zastávám názor, že pravidla by měla být pokud možno co nejjednodušší. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je při vymýšlení nových pravidel používat již stávající mechanismy a ne pravidla komplikovat mechanismy novými. V této souvislosti každého jistě napadne, že kouzlo je velice inspirované druidským Úkrytem. Přesto se od něj v některých směrech liší a já nechápu proč.

a) prvním problémem je klasifikace kouzla. Zde je uvedeno jako malé lesní kouzlo. Úkryt lesním kouzlem není a ostatně, pokud se podíváme na pravidlovou definici lesních kouzel, ani nechápu, proč by jím měl být.

b) to ostatně přináší i další problém v tom, že druid může Duševní splynutí provést pouze ve hvozdu - což kouzlo zbytečně oslabuje.

c) další věc, které nerozumím, je velikostní omezení. Úkryt nic takového nestanovuje. Nevidím ani důvod, proč by měl.

d) zde jedna výtka méně systematická a více logická. Úkryt sice předpokládá "informovaný souhlas" hostitele. Problém je v tom, že si nějak nedokážu představit, jak by se zvířeti něco takového vysvětlovalo...

e) mnohem lepší by tak bylo silové řešení s pastí. A předpokládat, že lidská mysl by zvířecí jednoduše přetlačila.

f) kouzlo používá jiný mechanismus chřadnutí těla. Nevidím pro to důvod.

Shrnuto: dobré a užitečné kouzlo. Zpracování ale obsahuje některé cbyby. 3*.

-S-

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     17:42:46 08.08.2007
No takže asi tak, nápad sám o sobě je pěkný, použitelnost velká, a zpracování jasné a přehledné.
Horší je to ovšem s věcmi jako vyváženost a pravidlovost.
1) viz mavev. Doporučoval bych magovou náročnost odvozovat od žvt zvířete ( tžeba 5 + žvt/2).
2) chřadnutí mi příjde jako nesystémové nutidlo vrátit se do vlastního těla. Máme přece věci jako hladovění a dehydratace. Kromě toho bych za daleko zajímavější považoval dlouhodobé setrvání druida penalizovat zvyšováním pasti na úspěšný návrat. (+ třeba možnost uvíznutí v zvířecí mysli)
3) viz Mavev 2) + proč neni možno vstoupit do zvířete, které nechce (možnosti špionáže skrz oblíbenou micinku vašeho nepřítele...). V tomto případě bych uvítal past na charisma, či hod na míru kontaktu s hvozdem (vím, že tohle se v pravidlech vůbec nevyskytuje, ale příjde mi to adkvátní). Proč by nemocné zvíře mělo být proti, daleko spíš bude proti cizí zvíře, nebo třeba vůdce smečky.
4) viz. Mavev 6) lepší by byl prostě konstantní (+2m) bonus k běžnému doskoku zvířete.
5) Smrad : Jakou roli hraje v kouzlu inteligence druida? Kromě toho bych řekl, že ne všichni savci jsou schopni produkovat puch podobný tchořímu. Víc by se mi líbilo něco jako "Zvíře začne produkovat posílený puch dle svého naturelu" - takže malí jezevčík bude najednou smrdět jako smečka vlčáků na lovu, třeba.
6) a ještě k neomezeným (vzdálenostním) možnostem návratu. Většina těchto kouzel je omezena nějakou pastí na návrat (nejen zabití nositele, i uvíznutí ovládajícího) nebo maximální vzdáleností od původního těla (v jednotkách mil).
Jde mi o to, aby si druid nemohl třeba přivlastnit čápa, zaletět s ním pár set mil za obzor a pak ho tam zase opustil a bezpečně se vrátit (navíc za pouhých 6mg).
Je to perfektní, ale na 5* to prostě neni. Nikoliv ode mne. A já jsem zlý...

Ikonka uživatele Krtecek *   [pošta] nové     16:45:31 08.08.2007
Tak jenom pro pořádek - adrenalin (epinefrin) je hormon, vylučovaný v nadledvinách, a to u vyšších obratlovců (savců, ptáků, obojživelníků).

Kouzlo se mi vcelku líbí. Je jednoduché, použitelné. Magenergie by asi měla být o něco vyšší, aby nebylo přesílené. Jako vzdálenost zpětného kouzla bych bez autorčina uvedení použil dotyk nebo dohled, spíše pak ten dohled.

Mavev:
6) Čti pořádně - "Kouzlo je vhodné spíš pro menší tvory, protože větší tuto vzdálenost svým skokem mohou zvládnout i sami." Tím se myslím problém řeší.

Hodnotím velmi kladně.

Ikonka uživatele Mavev *   [pošta] nové     13:35:30 08.08.2007
Zdenál:
5) No těch "chápání" tu je několik, proto mě zajímá jak to autor myslel.

7) To je celkem jedno jestli magie nebo adrenalin:-)))

Ikonka uživatele Aritma *   [pošta] nové     12:43:46 08.08.2007
I přes několik nedostatků, které již vypsal Mavev, je to velice dobrá práce. Jednoduchá a použitelná.

  »»»



Vygenerováno za 0.75523781776428 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách