www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Úponky
Příprava na tisk (tisknuto 1230x)
Přidáno: 10:00:31 10.08.2007
Skupina:Malá lesní kouzla
Magenergie:0
Dosah:15 sáhů
Vyvolání:1 kolo
Druh:Klasická
Četnost:neomezená
Pomůcky:žádné
Autor:anarion
Průměrné hodnocení:3.13
Popis:Trvání: viz. níže

Najednou se kolem mého těla začaly obmotávat silné větve. Se zděšením jsem pozoroval, jak mé tělo jako hadi obtáčí trnité šlahouny keřů. Celý les kolem mě ožil. Nohu mi zaklínil kořen stromu, u kterého jsem stál, po hrudi mi jako malý hádci šplhaly větvičky různých velikostí. Silné úponky z větví začaly utahovat svůj stisk. Už jsem se nemohl ani pohnout…

Popis
Toto kouzlo lze seslat pouze ve hvozdě a to pouze od 16 úrovně. Druid tímto kouzlem poprosí ducha hvozdu, aby svázal nepřátelskou bytost silnými úponky z větví, trní nebo kořenů a nepustil jí. Toto kouzlo lze s úspěchem seslat pouze na hmotné tvory s alespoň zvířecí inteligencí (savce, lidi, skřety… žádné žížaly, hleny atd.). Rozsah tohoto kouzla závisí na dodané magenergii. Základním rozsah kouzla míníme 1 sáh za cenu 5 magů. S každým dalším sáhem musí druid obětovat dalších 5 magů. Stejně je tomu tak i s trváním kouzla. První kolo druida stojí opět 5 magů a s každým dalším kolem je kouzlo o stejný počet many dražší. Z toho lze lehce usoudit, že nejlevnější kombinace tohoto kouzla bude stát 10 magů. Kouzlo by trvalo pouze jedno kolo a zabíralo území jednoho sáhu. Pokud by jsme kouzlo chtěli seslat na 3 kola s poloměrem 5 sáhů, museli by jsme vynaložit 40 magů. (5·3)+(5·5)=(15+25)

Příklad: Druid Dagos sesílá úponky na nedalekou smečku vlků. Chce aby trvaly 5 kol a zaobíraly poloměr 6 sáhů. Po celkovém sečtení zjistíme, že ho kouzlo bude stát: 55 magů. (5·5)+(5·6)=(25)+(30) Tolik magů ovšem Dagos nemá, bude muset snížit buď rozsah, nebo trvání kouzla.

Svázané postavy se ovšem můžou pokusit úponky přetrhnout, ovšem ty jsou velmi silné a past je vysoká. Postava si hází proti pasti: Síla-13-přetrhnula/nepřetrhnula. Pokud postava úponky přetrhla, ale ty trvají další kola, musí si na každé kolo házet znova s tím rozdílem, že past bude každé kolo o jedna menší.

Pokud je toto kouzlo sesláno na postavu která běží, úponky jí mohou způsobit mnohem větší zranění. To počítáme jako 1.k6 životů. Spoutaná postava má též určité postihy v boji, je pomalejší a úponky jí brání pořádně v pohybu… určujeme u ní tudíž postihy: ÚČ -1, OČ -4

Pozn. Možná si říkáte: Hej, tohle je moc drahý! Za pár šlahounů ze země na pár kol mám vysolit 55 magů??? Ovšem zamyslete se, nad víceúčelovostí tohoto kouzla. Spoutaná postava, která se nemůže hýbat a má postih v boji je velmi zranitelná. Zvláště pokud toto kouzlo aplikujete v družině, kouzelníci a bojovníci mohou ihned využít postihů soupeře. Pokud se na vás řítí nepřítel mnohokrát silnější než vy, tímto kouzlem ho dočasně zastavíte a máte šanci utéct. Můžete takto dokonce slušně lovit. Takový jelen v úprku by tímto kouzlem dostal nejenom úponkami přes tlamu, ale ještě by mu to mohlo v běhu polámat nohy atd. Celkově je toto kouzlo velice využitelné a s moudrým zacházením velice silné. Proto patří také k těm dražším. :o)

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-17 / 17
Ikonka uživatele Aritma    [pošta] NEW     23:08:26 10.08.2007
Kouzlo je jednoduché a použitelné. Možná bych pžidal úpravu pasti podle úrově kouzlícího. Následně by se hohla snížit počáteční úroveň. Magenergie k tomu také sedí... Jinak nemám moc co dodat, je to kvalitní a hlavně použitelné

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     20:58:22 10.08.2007
Omlouvám se, ale nějak jsem nepochopil, proč by měl druid toto kouzlo sesílat. 16. úroveň odpovídá už skoro hrdinským postavám a nějak mi to celkově nesedne k ostatním druidským kouzlům sesílaných ve hvozdu. Druid je ve hvozdu takřka neporazitelný sám o sobě, není důvod, aby s sebou bral družinku nebo používat takovéto neefektivní kouzla (na 16. úrovni již je neefektivní, stačí si jen projet jiná hvozdová kouzla).

Kouzlo sice bez šance na záchranu zaplete, popřípadně lehce zraní postavu, ale s ohledem na cenu (5magů/kolo pro jednu osobu A-Cvelikosti) je dle mého nepoužitelné.

Aby dílo bylo pro mě použitelné, musel bych upravit, aby je mohl sesílat druid od 6. úrovně a aby je mohl používat i mimo hvozd (kde je ale dostatečný porost).

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     17:06:12 10.08.2007
Fafrin Vok atd.

Podle mě je mnohem jednodušší zabít, než magicky udržte něco, co nezabije. A není problém si to upravit, mě to naopka přijde cennově vhodné.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     13:29:20 10.08.2007
Fafrin Vok atd. Tak tedy:
Proč ihned zabíjet? Jsou kouzla manově náročnější a vůbec neslouží k boji.... bezmu li alchimistum jsme úplně jidne. Vymlouvat se na to, že toto kouzlo je dražší než kouzlo na zabíjení je holý nesmysl...

Jelen by pasti odolal stěží... jinak proč jsou kouzla potřebná pouze na inteligentní bytosti?
To by jsi se mohl ptát u většiny kouzel z pravidel... prostě to tak je.

Pozn. Toto kouzlo když se dobře použije, je docela silné a nápad je to prastarý.... tak starý, že nebyl ani v pravidlech... prostě já jsem s tímto kouzlem vyrůstal a byly to první kouzla, když jsem usedal k DrD, mám k němu citový vztah a tady jsem ho pouze zeslabil :o)

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     13:13:17 10.08.2007
Nějak mi to nesedí...
Vezmu-li kouzla, která mohou rovnou zabíjet, ve většině případů výjdoui daleko levněji...
Z popisu bych předpokládal ,že terč je zcela znehybněn a pro boj s nehybným protivníkem již pruvidla máme.
Navíc je zde možnost opuštění zasažené oblasti, takže s tím lovem jelena bych to neviděl zas tak vážně.
Past třináct je ukrutně silná a taky mi nesedí předsta, že šlahouny omotají osobu během jediného kola (ve kterém už má rovnou past 13).
Proč je seslání omezeno inteligencí cíle? Pokud se bude hvozdem valit mechanická stvůra, co mi brání na ni seslat úponky?
Nepříjde mi to jako nic úžesného, má to nápad, ale v tomhle stavu bych to určitě nepoužil (porovnej s kouzelnickým svaž postavu - vím že je to úplně jiné kouzlo, ale efekt je zhruba stejný a tudíž by podobná měla být i náročnost).
Bohužel nemám čas diskutovat, protože zítra odjíždím na 14 dní na tábor.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     11:27:03 10.08.2007
Mavev: Inu dobrá... řeknu a popíši :o)

1) Ona síla dřeva je dosti silná. Pokud se ti kolem těla obmotají šlahouny lián, větvý, kořenů, skončíš povětšinou jako Pipin a Smíšek... ovšem já V Dračím Doupěti Toma Bombadila nemám :o) Ale pro takového krolla, či urostlého barbara či člověka by to zas tak těžký problém, být neměl, ale takový jemnocitný elf... ten už to má horší :o)

2) Pravidla u tohoto kouzla se zjednodušují... asi nejlepší by bylo hodit si na štěstí... spadl, nespadl a hodit si na štěstí, vstal, nevstal. To už ale závisí na PJ. Jak je postava obratná, jak je vysoká, kde se nachází, jaké úponky na ní zrovna útočí *těžko by se ve smrčině hledaly silné, dubové pruty :o)

3) Inu s mečem ještě jakš takš mávat jde... pořád se ještě může nějak nastavit, ale když se člověk nemůže pohnout, stačí jeden sek a obrana je v tahu. Útok zezadu... nebo když k němu přijde skupinka lidí a zaůtočí naráz ve stejnou dobu

*zkoušeli jsme to na larpu. Podobné kouzlo "spoutání.... postižený se nemohl hnout o krok* Bylo podbné. Bojovat mohl ale bránit se skoro ne. Zvláště údery zezadu, nebo mnohonásobné útoky většinou končily smrtí sopeře. Tedy je to jen má domněnka, ostatní usoudí PJ :o)

Obecně mám k tomuto kouzlu velice pozitivní vztah a roky jsem znal jeho snadnou obměnu.... kouzlo pro hraničáře od první úrovně, jednoduchý princip... na kola... hotovo. Jsem rád, že se líbí :o)

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     10:01:24 10.08.2007
Tak druhá verze tohoto kouzla, opravená a vylepšená a já nemám důvod ji neschválit. I přesto všechno mám pár otázeček připomínek...

1)Past na přetrhnutí je možná trochu vysoká a až na pár vyjímek je nemožné ji přehodit. Ale to je asi smysl kouzla, když je tak drahé. Možná bych ji dal i na obratnost, jestli třeba postava úponkům uhnula, ale to už je kosmetický detail.

2) Běžící postavu svážou úponky, zakopne a spadne. A teď úponky ji svážou na zemi, nebo bude mít možnost vstát?

3) Proč je takový rozdíl mezi postihem k ÚČ a OČ? já si myslím, že pohyb je omezen pro obě činnosti stejně.

Pěkné kouzlo, všechny ty "výtky" jso jen otázky, na které bych se jako PJ ptal případně je musel řešit.

[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
8 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.55258107185364 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.