Hraničářská Kouzla

Elařino oživení Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 18

Skupina:

Magenergie: 50 magů

Rozsah: 2 dotek

Vyvolání: 1 směna

Druh: Klasická

Četnost: 1x za dvě půlnoci

Popis:

…v těchto zlých časech není v tomto světě mnoho dobrého. Avšak přece existují skupinky statečných dobrodruhů. Jednou z těchto skupinek je i Družina Dalinská…

…„Cítím tu neviděné nebezpečí…“ řekl Mithrandir. „Jseš si jistý, kouzelníku?“ optal se Moreaulf. „Bohužel, je tomu tak…a je to takové neviděné zlo, se kterým jsme se ještě nesetkali…dojde-li k boji, bude to možná pro někoho z nás konec…“ konstatoval Mithrandir.
„Jen ať se setkají s mým mečem!!“ těšil se Alius.
Družina vešla opět o několik kroků hlouběji do místnosti, v čele s Moreaulfem, vedle něhož byl vždy připravený Alius. Za nimi Mithrandir se svým havranem na rameni. Vedle Mithrandira sledovaly místnost Elar a Slintavka, která rychle dala instrukce svým zvířatům, aby počkala venku. Skupinu uzavíral Rendereen s kladivem v ruce. Po několika minutách nehybného prohlížení místnosti Mithrandir zvolal „Přicházejí!! Na schodech!!“. Najednou se ze schodů sneslo několik rozmazaných šmouh a za nimi 2 sarkoni. Moreaulf se se známkami strachu ve svém hlase optal: „O neviděném zlu toho moc nevím, ale není náhodou pravda, že čím lépe je vidět, tím je zlo silnější, kouzelníku?“. „Ano, pravdu máš. Hodně štěstí a bojujte statečně!!“ zvolal Mithrandir.
Kulový blesk od Mithrandira zahájil bitvu. Alius se vrhnul na nejbližší šmouhu a ťal po ní svým mečem. Slintavka se chopila svého luku a bleskurychle vypálila šíp na jednu ze šmouh. Rendereen se se řevem a kladivem v ruce vrhl na třetí šmouhu. Bylo jich pět. Do Alia se pustila druhá. Rendereenova šmouha útok opětovala. Čtvrtá šmouha se dostala do kontaktu s Moreaulfem. Pátá šmouha si boje jakoby nevšímala a bleskurychle se přesunula o několik sáhů k Mithrandirovi, však kus od něj se zastavila. Mithrandir na šmouhu vykulil oči a přestal se hýbat, jen stál. Stejně tak i šmouha. Mithrandir se celý třásl. Aliovi se podařilo zabít první šmouhu a hned se pustil do druhé a odlákal ji na schody. Moreaulf šel spolu s Aliem a oba drželi šmouhy na schodech. Rendereen s pomocí Slintavky také zabili jednu ze šmouh. Mithrandir i poslední šmouha však nadále nehnutě stáli na místě. Slintavka se rozhodla na nehybnou šmouhu vypálit šíp. Ledový šíp šmouhu úspěšně zasáhl. V tu chvíli se šmouha rozplynula a Mithrandir se zhroutil k zemi.
Zbývající dvě šmouhy se podařilo odlákat pryč a zabarikádovat. Elar se podařilo omráčit jednoho ze sarkonů. Druhý byl na místě mrtev po tom, co dostal ránu od Rendereena. Moreaulf okamžitě zvolal „Mithrandire!!“ Hned k němu přiskočila Slintavka. „Je mrtvý.“ smutně oznámila.
Všichni vzhlédli směrem k Elar a Moreaulf řekl: „Slyšel jsem, že druidi dokáží oživit padlé. Ty jsi jedna z druidů. Dokázala bys to?“ „Bohužel, moc oživit padlého mám jenom s pomocí lesa. Zde jsme ale v kamenné věži na holém zasněženém kopci. Je mi líto.“ odpověděla Elar. „Ale Mithrandir byl náš přítel!! Mnohokrát nám, a to i tobě, zachránil život!! Tohle mu přece nemůžeš udělat!! MUSÍ existovat způsob, jak ho dokážeš oživit!“ zakřičel Alius. „Opravdu…není to možné…sama bych si přála, aby žil, ale jak jsem řekla, mimo les nemám tuto moc.“ odpověděla Elar a třpytivá slza jí při tom stekla po tváři a spadla na zem, kde se rozprášila na desítky malých křišťálově se třpytících kapiček. „Tak se o to alespoň pokus!! Připomeň si všechny ty šťastné chvíle, když byl Mithrandir mezi námi, vzpomeň si na vše, co znáš a co dokážeš a přiveď Mithrandira zpět mezi nás...prosím.“ řekl Moreaulf. „Dobře…pokusím se o to…“ řekla s pláčem Elar. „Vyneste ale Mithrandira ven a položte ho mimo cestu na nějakou deku na sníh.“
Rendereen s Aliem vynesli Mithrandira ven a udělali vše, co jim Elar řekla. „Mám nápad…ten sarkon není mrtvý! Vyneste ho ven a položte vedle Mithrandira.“ Moreaulf s Aliem udělali jak řekla. Elar přišla k Mithrandirovi a omráčenému sarkonovi. „Prosím, zůstaň mezi námi…“ řekla potichu Mithrandirovi. Pak si klekla mezi Mithrandira a sarkona a přiložila své ruce na jejich hrudě. Po té svěsila hlavu a zavřela oči. Ostatní stáli opodál a Moreaulf řekl: „Prosím, ať nemusím skládat žalozpěv… pojďme se pomodlit za Mithrandira a Elar, ať se oba ještě vidí živí…“ Všichni si klekli na kolena a začali se modlit. Moreaulf i ostatní dokončili své motlitby a podívali se na Elar.
Klečela nehnutě, stále ve stejné poloze. Náhle se Elar obrátila k Mithrandirovi a odříkala naprosto tiše několik slůvek. Pak se Elar rozplakala a ostatní k ní přiběhli. Sarkon byl mrtvý. Elar se na ně obrátila ale plakala jinak. Plakala štěstím a usměv zářil na jejím obličeji. Pak posadila Mithrandira, který otevřel oči a řekl „Jak? Zdálo se mi, že stojím před velkou světelnou branou… Co se stalo?“ „Jsi opět mezi námi!“ zvolal Moreaulf a podal Mithrandirovi ruku, aby vstal. Mithrandir chvíli váhal, pak se obrátil k Elar a řekl jí: „Děkuji Ti. Teď jsem tvým dlužníkem.“ a objal ji. Pak se chytl Moreaulfovy ruky a vstal. „Vítej…“ řekl Moreaulf…

Popis

Pomocí tohoto kouzla dokáže druid (nikoliv chodec) na 9. a vyšší úrovni vyměnit životní energii mezi dvěma bytostmi.
Kouzlo funguje takto: druid se po celou dobu sesílání dotýká obou bytostí. Jedna z nich je živá, ta druhá je mrtvá. Po dokončení sesílání živá bytost zemře (dále jí říkejme „umírající“) a mrtvá je vzkříšena (dále jí říkejme „oživovaný“) a má 1 život.

Podmínky pro úspěšné seslání

1) Umírající musí být stejné nebo větší velikosti a hmotnosti (počítá se pouze živá váha), než oživovaný (např. nelze krysou oživit koně).
2) Druid se musí po celou dobu sesílání dotýkat obou bytostí. Dojde-li k přerušení kontaktu, druid si je toho okamžitě vědom a magenergie přijde na zmar.
3) Aktuální počet životů umírajícího musí být minimálně 50% maximálního počtu životů oživovaného.
4) Umírající nesmí uspět v pasti roz + int (a/nebo možná odl) ~ 8 ~ 0. Pokud uspěje, umírající nezemře a oživovaný neožije. Pokud umírající se svým osudem souhlasí, past je 13. Rozdíl úrovní je mezi umírajícím a oživovaným.
5) Obě bytosti musí být ze stejné skupiny, myšleno humanoidé, zvířata, draci… Magické tvory (např. nevidění, nemrtví, vyčarovaní) nelze použít jako umírající a ani je nelze tímto kouzlem oživit (např. nelze kostlivcem oživit člověka).
6) Mrtvý nesmí být mrtvý déle než 24 hodin.
7) Kouzlo bude úspěšné jen v přírodním terénu (např. v poušti, na louce, v lese, v horách, ale ne ve městě, na cestě...)

Umírající může být i druid sám, ale musí splňovat výše uvedené parametry stejně jako by umírající byl kdokoliv jiný, pouze si na past, na kterou si hází umírající, nemusí házet vůbec.
Pokud oživovanému chybí nějaká část těla (např. ruka, noha, vlas, ale i krev....), bude oživen bez ní, ale rána se mu zacelí (pokud mu bude chybět ruka, bude oživen bez ní a bude mít pahýl). Pokud vykrvácí, bude oživen bez krve a musí být do 2 kol vyléčen kouzlem nebo lektvarem obsahujícím magenergii alespoň za 1/6 životů svého maxima, jinak zemře.

POZNÁMKA

Při tomto kouzlu se nevyměňují duše umírajícího a oživovaného, ale pouze se životní energie umírajícího předá oživovanému. Žádné manipulace s dušemi.

Příklad: v boji se sarkony padne hobit zloděj Limba. Zbytku družiny se však podaří zajmout jednoho sarkona. Druidka Astala se rozhodne Limbu oživit. Limbův maximální počet životů je (tedy byl :)) 20 a je na 5. úrovni. Zajatý sarkon má po boji 11 životů, a to je víc, než 10 (což je 50% Limbova maxima). Sarkona tedy přivážou ke stromu a Astala začne sesílat. Po jedné směně si sarkon hází na past...sarkonova úroveň (životaschopnost) je 4, za rozdíl má tedy -1, jeho bonus za inteligenci je -3. Na kostce padne 9, výsledek je tedy 5, tudíž neuspěl a umírá a Limba ožívá a má jeden život.

Závěrem

...i druid se někdy dopustí kroku proti přírodě. Nechme to tak...kdo ví, třeba právě díky tomu bude příroda jednou zachráněna před nějakou jistou záhubou....

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 18

author_nick:

Diskuze