Hraničářská Kouzla

Smysly Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 44

Skupina:

Magenergie: 7 magů za směnu

Vyvolání: 1 kolo

Druh: Klasická

Četnost: vysoká četnost používání (přes 3* denně) může způsobit dočasné ochabnutí smyslů normálních

Pomůcky: žádné

Popis:

Byl deštivý večer, veškerý život se přesunul do hospod a casín. V nejvyhlášenějším kasínu ve městě panovala skvělá atmosféra. Dovnitř vešel středně velký muž v černém plášti, obličej měl zastíněný kápí, takže mu z něj byly vidět jen blýskající se oči, vypadal na chodce. Zjevně bystrým pohledem přejel místnost a rovnou zamířil ke stolu se skořápkami. Shlédl jak malý tlustý hobit prohrál 500 zlatých když neuhádl pod kterým kelímkem je mince. Chodec si sednul ke stolu a vysypal na stůl pět rubínů v ceně asi tak 15000. Muž za stolem začal obratně kmitat s kelímky a po nějaké době se zastavil a s opovržlivým úsměvem vybídl chodce. Ten s naprostou jistotou zvedl prostřední kelímek a neochvějně se podíval na bankéře. To se opakovalo ještě třikrát a pak chodec najednou naklonil hlavu na stranu, povzdychl si a ukončil hru. Z kasína si odnášel nechutnou sumu peněz a najmul si doprovod.

Toto kouzlo hraničářovi umožňuje:

vidět až 2* lépe a dále než normálně(což znamená že se např. postřeh násobí dvěma), vidět ve tmě jako za denního světla, všimnout si různých detailů, kterých by si normálně nevšiml. Slepému zrak nevrátí. Nezlepšuje infravidění. Neumožňuje vidět neviditelné.

slyšet až 2* lépe a dále než normálně (postřeh se násobí dvěma, atd.). Hluchému sluch nevrátí. Nezlepšuje ultrasluch. Hraničář slyší tak dobře, že by mu z toho množství zvuků mohl vzniknout trochu zmatek, takže když se soustředí (nedělá nic jiného), může si vybrat jen určitý zvuk a ten sledovat (např. hovor...). Když navíc vidí příčinu zvuku, identifikuje to ještě lépe. Hraničář navíc může identifikovat každý zvuk který uslyší, aniž by viděl příčinu. Takže např. při boji s neviditelným protivníkem, který vydává zvuky je jeho postih poloviční.

cítit pachy i chutě až 2* lépe než normálně. (Takže např. má větší šanci že pozná jed, nebo něco jiného...) Hraničář podle chuti pozná každou potravinu či nápoj, který už někdy chutnal. Např. při boji s neviditelným protivníkem, který vydává pachy je jeho postih poloviční.

hmatat až 2* lépe než normálně. Takže po hmatu pozná každou hmotnou věc, kterou by poznal zrakem. (pokud to jde hmatem poznat). Takže např. při hledání mechanismů a objektů se mu zdvojnásobuje šance %.

Obecně platí že kouzlo dvojnásobně zbystří všechny smysly, tudíž i všechny vlastnosti ze smyslů vyplývající (postřeh, zlodějovy schopnosti založené na smyslech…). Ale pro smysl musí mít hraničář orgán. Protože jde pouze o zlepšení, nikoliv o přičarování. Určitě se vyskytne spousta dalších využití a nepopsaných situací, ve kterých platí : vše se zdvojnásobuje, postihy jsou poloviční a PJ má vždycky pravdu. Všechny popsat opravdu nejdou. Trvání hraničář určuje průběžně podle dodané magenergie – zaplatí 7 magů za směnu a po uplynutí směny může prodloužit trvání zaplacením dalších 7 magů za další směnu. Přičemž už ale kouzlo nemusí znovu vyvolávat.

obsidian

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 44

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Poloviční postih při boji s neviditelným protivníkem je -2.5 takže je to -3 nebo -2? Navíc tu není napsáno, jestli hraničář při boji s neviditelným protivníkem strácí iniciativu nebo ne.

Vzhledem k tomu, že jsou hraničářovi smysly tak citlivé, tak je možné ho snadněji oslnit a ohlušit? Nebo mu to kouzlo dává například výhodu při oslnění?

Hmat: Postřeh se mu zvýší, ale jenom v tom případě pokud prohledává hmatem.

Hraničíř může kouzlo seslat pouze na sebe, tak nevim co znamená ta věto o zloději.