www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Zdřevěnění
Příprava na tisk (tisknuto 815x)
Přidáno: 18:24:15 17.05.2009
Skupina:Velká lesní kouzla
Magenergie:3 magů
Dosah: -
Rozsah:1 hmotná bytost
Vyvolání:2 kola
Druh:Klasická
Četnost:1×denně
Pomůcky:-
Autor:UnknowN
Průměrné hodnocení:4.41
Popis:

Zdřevěnění

  • Magenergie: 3מivotaschopnost + 10 magů
  • Past: Roz ~ 5 (hází si cíl)
  • Rozsah: 1 hmotná bytost
  • Vyvolání: 2 kola
  • Četnost: 1×denně
  • Druh: Osobní, Hromadné

Bytost, na kterou je toto kouzlo sesláno, začne mít pocit, že se její tělo kroutí nezávisle na její vůli a přitom pomalu tuhne. Z nohou bytosti vyrostou kořeny a pevně se zachytí v půdě, potom se tělo bytosti začne od chodidel měnit v bizarní strom (keř) a vztyčovat se. Nejprve se změní kůže postavy (v kůru), proměna pak pokračuje směrem dovnitř. Současně s tím na bytosti začínají vyrůstat větvičky, které se v zápětí olisťují. Celá proměna trvá pět kol. Když je dokonáno, je výsledkem dřevina, která může vzdáleně připomínat původní bytost, v postoji na "zadních", se vzpaženými "předními". Struktura povrchu a tvar (případně dokonce podobnost s nějakým existujícím druhem stromu) dané dřeviny se liší kus od kusu. Dřeviny takto vzniklé, jsou také vyjímečně douhověké - jsou známy případy, kdy vydrží růst i tisíce let (a tím je myšleno opravdu "růst" - tedy vytahovat se do výše, rozkošaťovat se...). Jsou dokonce schopné tvořit plody, jelikož u nich dochází k samoopylení, z těchto plodů ale nikdy nic nevyroste.

Podle pověsti je výsledná dřevina jakýmsi zpodobněním bytosti, ze které vznikla. To, jaká bytost za svého života byla, se projeví na hloubce zakořenění, na výšce vzrůstu, na struktuře a barvě kůry, na rozkošatění větví, na tvaru listů, na odolnosti proti dřevokazům, jiným škůdcům (živočišným, rostliným a všem ostatním) a klimatickým změnám, schopnosti regenerace, na tom, jaké houby budou v okolí stromu růst, na léčivosti či jedovatosti částí dřeviny, na poživatelnosti a chuti plodů, na tvaru, barvě a vůni květů, na tom, jestli se v nějaké části dřeviny bude srážet surová magenergie, atd. atp. V některých případech může být výsledná dřevina dokonce parazitická (svými kořeny bude ovíjet kořeny okolních rostlin a sát jejich živiny) nebo dokonce masožravá. Navzdory všemu ale zůstává jen pouhou rostlinou. Ano, jedinečnou, s unikátní kombinací různých vlastností, ale stále pouhou rostlinou, která stále potřebuje vláhu, živiny, roste, když se jí daří a vadne, když jí něco chybí...

Toto kouzlo mouhou druidi i hvozd samotný použít jako ultimátní trest proti narušitelům hvozdu. "Hromadnost" kouzla má původ mimo jiné i v nutnosti bránit se proti možným narušitelům obřích rozměrů (což s sebou mnohdy nese vysokou životaschopnost). Hvozd se může rozhodnout seslání druidovi/druidům neumožnit, pokud cíl neuzná za hodného takového trestu.

Dále se s tímto kouzlem pojí zvláštní druidský pohřební rituál. Mrtvý druid je nejprve svými kolegy obřadně odnesen na specifické místo. Může se jednat o místo, které si před smrtí sám vybral, případně o posvátnou část lesa, nebo dokonce o "druidí hřbitov". Tam je jeho tělo obestoupeno ostatními, načež na něj všichni společně sešlou toto kouzlo. Celý obřad bývá často provázen doprovodnými činnostmi - pohřebním průvodem, proslovy, apod. Druid se tak po své smrti stane stromem, součástí přírody, kterou celý život chránil. Nejsou-li v okolí jiní druidi, může druid seslat "Zdřevěnění" i sám na sebe, pokud cítí, že se už "bíží jeho chvíle". Někteří druidi tyto dva způsoby kombinují a v okamžiku, kdy vycítí blízkost smrti, požádají své druidí kolegy o proměnu ve strom ještě za svého života. V těchto případech platí, že si cíl kouzla proti pasti nehází.


Na rozdíl od zkamenění, zdřevěnění nelze zvrátit.


Velké zlé stromy povolané z těchto dřevin nemají žádné specifické vlastnosti. Existuje však pověra, která říká, že velký zlý strom oživený ze zdřevěněné bytosti bude mít vlastní vůli a vědomí bytosti, kterou kdysi býval.

-----------------------

Poděkování za aktivitu v Moudré Sově:

("Aktivisté" + Jejich slova hodná zvěčnění. Slova, která nějakým způsobem ovlivnila obsah příspěvku, nebo slova která jsem se sice rozhodl nevyužít, avšak přesto zveřejnit, neboť mohou být užitečná pro ostatní.)

PinHead

...snad jen bych tam dopsal, že Hvozd může kouzlo sesílat taky. A taky vyřešit otázku růstu a regenerace (roste strom? co se stane, když useknu ruku(větev)? doroste? apod.)

Alden Nihlilairon

Nezdá sa mi akurát ten pohreb druida... keď je už mŕtvy, tak by sa to asi nemalo dať. Skôr to urob tak, že druida tato "pochovajú" kolegovia, keď druid bude cítiť, že sa už blíži jeho čas. Toto máš naozaj krásny príklad tej pravej hardcore fantasy starej školy... spomeň si na veľkých kráľov Númenoru, Arnoru a Gondoru.

A inak len pár takých nápadov:

  1. Na takýto strom neúčinkuje Rychlý rúst a Rychlé vadnutí.
  2. Keď niekto použije kúzlo, ktoré umožňuje dorozumievanie s rastlinami (napr. z Asterionu), môže mu takýto jedinec poradiť (parádny príbeh o pôvode postavy, postava mala ako učiteľa nejaký ten dub, ktorý potom vyrúbala parta škretov).
  3. Použitím na VZS sa dá tento vrátiť do pôvodnej podoby, Žvt sa ráta menšia (tak tretina?).

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Blatoslap    [pošta] NEW     18:28:38 04.07.2009
znamenite, past postavena na podle me dokonce celkem benevolentne, vzhledem k existenci takovych libustek jako maguv velky mix, ale RP potencial kouzla je velky. dokonce dokaze vyustit k mnoha zapetkam a toho si cenim ze vseho nejvic.

Ikonka uživatele smycma    [pošta] NEW     10:07:28 24.05.2009
Nemám co dodat, dílo je na špičkové úrovni a už teť má můj hlas v OHyZDě.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     12:16:50 23.05.2009
Ok, dobroš - v oboru poděkování tedy slepá ulička. Nápad se zdřevěněním samotného druida v případě pokusu o zneužití je výborný :-)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     12:10:35 23.05.2009
Druid ve hvozdu je silný, že už silnější ani být nemůže. Takže další kouzlo, které toto umocní ani tak moc nevadí.

Obdobné kouzelnická kouzla sice stojí jen cca 2xžvt, ale mají u pasti vykřičník. Zde by mohlo být také něco podobného, hvozd klidně může druida, který se snaží zneužít kouzla zdřevěnět.

Rituál s "pohřbíváním" druida je perfektní, odchod druida ještě za živa dle mého je ještě lepší nápad. Prostě nádherné okořenění kultury druidů.

Co se týče "divnéh"o poděkování, tak se mi prostě nezdá. Buď nápad rádce začleň úplně do díla, nebo alespoň jej nějak učesej, protože poděkování je na velmi špatné slohové úrovni a může to někomu zkazit dojem z díla. Aktivisté dobře může svou kritiku z MS překopírovat sem, a budou zvěčněni také. U díla, pokud to není zpracováno pořádně, to dle mého působí spíše rušivě.

Dílo má vynikající RP nápad a i občas může být praktické: *****

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     12:44:43 19.05.2009
Dal bych větší past u rozdílu, sesílání klidně o kolo delší a delší interval četnosti. Pak by mi nevadila ani veliká síla kouzla. RP aspekt kouzla je prostě skvělý, určitě to využiju.

Z dřeva těchto "stromů" by se mohly nechat vyrobit nějaké zajímavé předměty... třeba loutna z těla zestromovatělého barda... s posílenými vlastnostmi.

Vracení: co práce s časem, sféry měnící minulost atd.?

Hodně jsem váhal mezi 4 a 5 hvězd, 5 bych asi dal tehdy, kdyby byly kouzlo ještě trochu náročnější sesilatelsky. Takhle dám hooodně silné 4 hvězdy a přeju štěstí v OHZD.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     20:07:48 17.05.2009
Óóó, děkuji vřele za schválení a moc pěkné hodnocení :-)

Prozatím se vyjádřím jen k té děkovací části: Jedná se z mé strany o takový experiment. Doteď jsem zůstával jen u jmenného výčtu, ale tak nějak jsem cítil, že to není tak úplně ono, takže jsem zkusil tohle, s tím že si počkám "co vy na to" :-)

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     19:50:16 17.05.2009
Po velmi dlouhé době kouzlo co jsem si v klidu přečetl jedním dechem a postě se mi líbilo. Asi kdybych si začal listovat příručkami a porovnávat s jinými kouzly, tak bych mohl začít polemizovat o ceně a dalších aspektech... ale prostě tohle mi přineslo to co na tomto serveru hledám v asi nejlepší možné podobě (žádná omáčka která nemá jiný než okrasný smysl).

Takže díky Unknowne ;-)

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     18:24:53 17.05.2009
Kritika by Nathaka Warrior

Zdřevěnení je mimořádné nápadité a odvážné dílo.

Nápad zdřevěnení mi přijde originální, herně využitelný a obohacující. To je to nejdůležitější. Nicméně pojetí díla mohlo být ještě o kapku šťastnější. Tak tedy postupně a nejdřív klady.

Jak už jsem řekl, hlavním kladem je nápad, který nabízí hned několik různých (a přitom konkrétních) herních využití.

Vynikající je zejména varianta posmrtného (či těsně předsmrtného) proměnení ve strom. Myslím si, že je to geniální, přesně tak bych si představoval pohřby druidů.

Neméně dobrou možnost nabízí odstaveček s pověrami o velkých zlých stromech ze zdřevěnených bytostí. Pár lidí bude asi namítat, že autor sám určuje předem a jednoznačně, jestli má vyvolaný strom vědomí původní bytosti, nebo ne, ale osobně mi to ve formě nástřelu stačí.

Nezvratnost je také spíše kladem. Dává to trestu zdřevěnením respekt. Na straně druhé bych byl vůči absolutní nezvratnosti skeptický, DrD má přecijen sféry a další mocné entity, jejichž zásah by mohl zdřevěnení zvrátit. (Ale to jen poznámka na okraj.)

Přestože se jedná v podstatě o "zabití" jediným kouzlem (čili One-Hit KO), je kouzlo dostatečně drahé a ve svém použití omezené, tudíž jeho zneužití podle mého nehrozí.

Dílo je popsané poměrně stručně. Sice jde spíš o článek popisující fungování kouzla a tedy určený spíš k přečtení a zapamatování než přímému použití, přesto není nijak dlouhý. V tomto případě je to klad. Nabízí se jen otázka, jestli se ušetřené místo nedalo použít k dalším nepovinným rozšířením, která by kouzlo učinila ještě zajímavějším a užitečnějším. (Například namísto citací MS uvést další možná rozšíření, viz níže.)

Co mi však velice chybělo, to byl stručný úvod, který by obsáhnul vše důležité hned na začátek. Beru to jako zápor, že popis začíná až průběhem kouzla a není nijak uveden jednoduchým popisem toho, v čem kouzlo spočívá. Naštěstí je název kouzla anotací sám o sobě a dílo je krátké. V opačném případě by absence úvodního shrnutí byla velkou vadou na kráse.

Podobně musím autora "pokárat" za kapitolu Poděkování za aktivitu v MS. Poděkování je jistě slušnost, ale přímo pomocníky citovat? Pokud je autorovým přáním dát veřejně najevo, s čím konkrétně mu kdo pomohl, nechť tak učiní nepřímo v pár větách (díky užiateli XXX za nápad YYY) a necituje příspěvky z MS. A pokud je autorovým přáním přenést do díla nápady z MS, které sám nevyužil, alespoň jako nástřely, pak by se rozhodně hodilo spíše přepsat nápady i s řešením, ne pouze citovat nezodpovězené otázky.

Pak jsou tu malé drobnosti, které nemají vliv na hodnocení (nebo mají minimální). Sem patří:
- Četnost se mi zdá přehnaná. Jako ultimátní trestající kouzlo bych viděl četnost na 1x týdně, možná do měsíce.
- Oddělující čára se nedělá pomlčkami, ale tagem HR. LI je párový tag a uzavírá se.
- Pozor na překlepy. Zvlášť ve jménech pomocníků v MS. :-)

Nakonec tu máme nadprůměrné dílo s kvalitním nápadem a dobrým herním využitím. Neobsahuje žádné fatální chyby, nebo jsem si žádných nevšiml. To je cesta k zaslouženým čtyřem hvězdám.

Hodně štěstí do další tvorby.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.075129985809326 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách