www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Svaž postavu
Příprava na tisk (tisknuto 860x)
Přidáno: 22:55:26 16.01.2009
Skupina:Ostatní hraničářská kouzla
Magenergie:15 magů
Dosah: 0 sáhů
Rozsah:1 bytost
Vyvolání:2 kola
Druh:Klasická
Autor:Ivrin
Průměrné hodnocení:1.89
Popis:

Každý hrdina sebou pochopitelně nosí dlouhé, pevné, ke všemu použitelné lano. Někteří i několik. Svazovat své nepřátele s ním umí za každých okolností dokonale. Proto je tento příspěvek nejspíš zbytečný...

Hraničář, potřebuje-li svázat nějakou osobu (důvodů k tomu známe bezpočet), má možnost požádat za tímto účelem moc přírody, a to pomocí kouzla Svaž postavu. K tomu je nutné, aby osoba, kterou chce takto uvěznit, byla nehybná (např. vyřazená po boji či spící) a při sesílání se nacházela v dosahu živých rostlin, které mají dostatečně dlouhé (alespoň sáh; čím delší, tím lépe) výhonky, listy, ohebné větve, nadzemní kořeny apod. Po ukončení sesílání se tyto části rostliny či rostlin ovinou kolem těla oběti a dokonale ji uvězní. Obět, až se probere (v případě předchozího spánku nejspíš hned), má možnost pokusit se z uvěznění vymanit. Hází si proti pasti Roz + Sil ~ 10 ~ osvobození se / nic (Roz je rozdíl úrovní mezi sesilatelem a obětí). Neuspěje-li, může se o to vždy po jedné hodině pokoušet se stejnou pastí znovu a znovu. Trvání tohoto uvěznění je rovno hraničářově úrovni v hodinách. Je-li sesilatelem druid ve hvozdu, je toto trvání dvojnásobné. Na takto uvězněného se vztahují totožné "bojové" postihy jako na osobu svázanou lanem. "Věznící rostliny" jsou "odolné" proti lupičově zvláštní schopnosti úniku z pout z PPE. Jsou však bezbranné (respektive nejsou odolnější o nic víc, než jiné rostliny téhož druhu) proti přeřezání, zapálení, apod. Po prvních úspěšných náznacích takového ničení se stáhnou do svých původních pozic a oběť pouštějí.

Kouzlo není možné seslat ve městě, byť by byl uvnitř zarostlý park. Naopak v různých typech divoké pustiny se může stát, že poblíž není vhodná vegetace; záleží na PJově představě, které kytičce povolí být součástí kouzla.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 35
Ikonka uživatele Saureen    [pošta] NEW     7:42:00 10.02.2012
Řekl bych celkem dobre kouzlo, ale ta cena je fakt vysoká.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     23:28:23 30.08.2010
Jenom doplním pár příkladů, které názorně ukážou deshiho výtky v dračákovské praxi přímo ze hry:

Příklad 1.: Jsme družina. Nějakej ten válečník, zloděj, druid. Stopujeme tlupu banditů (běžná situace). Nepozorovaně se vplížíme k jejich táboru, všichni spí (běžná situace). Než riskovat boj - družina je zrasená (běžná situace), nebo riskovat plížení zloděje a útok ze zálohy (běžná situace), chtěl by druid použít tohle kouzlo.

Bohužel nemůže, musí se postavy dotknout. A bohužel je rozsah pouze jedna bytost, takže i sebelepší druid prostě nemůže svázat ani třeba tři bandity tímto kouzlem, aniž by ten první ztropil povyk, co to po něm v noci leze. Pokud má kort družina tu smůlu a narazí na bandity jak sedí kolem ohne a baví se, může na tohle kouzlo rovnou zapomenout. Škoda

Příklad 2. Naše známá družina je svázána právě bandity. Dejme tomu že ostatní odešli a jeden, jeden jedinej je hlídá a ten leží opřenej o strom a dává si dvacet. Může použít druid toto kouzlo? Kdepak, musel by se postavy zase dotknout. A i kdyby se jí dotýkal, dokud postava nespí, zase si kouzlo škrtá z použitelnosti.

Příkladů může být více. Dejme tomu že máme v družině bojovníka a chytil ho berserk (běžná situace). Ovšem už takhle je na tom bledě a berserk mu dovolí, že může jít s životama pod mez vyřazení. Probíhá boj. Urostlý chodec jen tak tak drží bojovníka na zemi, ale dlouho se mu to nepodaří. Druid je od něj dobrých dvacet sáhů daleko a běží na něj 3 bandity. Bohužel by se mu hodilo, kdyby kouzlo mělo dosah klidně 20 sáhů.

Takže ano, hráč může akceptovat tuto formu, ale ruku na srdce. Po pár podobných zkušenostech si radeji hráč dohodne s PJ, že si přepíše dosah na nějakou rozumnou vzdálenost, páč využitelnost je to hlavní :D

Ps. Nemluvně o tom že toto kouzlo zastoupí... opakuji plně zastoupí chodcovo: Vládni přirozeným věcem, za 6 magů. A trvání má stálé :D Bohužel výhoda pro chodce, nikoli druida.


Jak už jsem řekl. Používat toto kouzlo, kort s touto cenou (ano, to se už probralo), zvýším si rozsah. Koneckonců bylo by to použitelnější :)

Ikonka uživatele deshi    [pošta] reputace: 1
Nathaka: +1
NEW     14:12:36 23.01.2009
Několik málo poznámek od starého goblina:

1) Cena mi přijde, jak to tak říct, nekorektní. Nabízí se srovnání s kouzelnickým svaž postavu a s hraničářským zmam osobu (nebo jak se jmenuje to kouzlo ze začátečníků). Zkrátka by magenergie měla záviset na úrovni oběti. Bylo by to podle mého vyrovnanější. Klidně bych převzal hodnoty z toh zmam osobu.

2) Poupravil bych formulaci "aby postava byla nehybná" na "aby postava nevnímala své bezprostřední okolí", tím by bylo možno využít kouzlo třeba i na hlídku, nebo na číhajícího banditu, ne jen na spícího poutníka nebo omráčeného trpaslíka. Stále by to neposunulo použití kouzla do boje, jen by to o něco rozšířilo jeho možnosti.

3) Dosah bych také změnil, takto musí hraničář k postavě přijít a dotknout se jí. Viděl bych to tak na cca 15 sáhů. Opět by to poněkud rozšířilo použití kouzla.

Pokud to shrnu, je to zajímavé kouzlo (není bojové, to je plus) a s úpravami, které jsem navrhnul výše, je budu bez potíží používat ve svém světě.

S úctou deshi


Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     16:00:03 20.01.2009
Hodnocení si ještě promyslím.

Zatím je můj dojem z kouzla takový smíšený. Je to pěkný nápad, ale mizerně zpracovaný. Cena příšerně přemrštěná, na můj vkus přísliš stručné. Nejvíc mi vadí, že v díle nejsou řešeny nějaké otázky, mám podobný názor jako Anarion.

Zatím to vidím tak na 2*, efekt kouzla se mi líbí. Ale kdybych ho chtěl použít, musel bych u něj upravit/dodělat spoustu věcí.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     13:42:55 20.01.2009
Hamster: Máš pravdu. Já jsem o své pravdě přesvědčen. Ty nejspíše také. Nevím jestli má cenu dále obhajovat své výroky a odpovídat proč si myslím že ten a ten bod je důležitý, když veskrze je jasné, kdo z nás má jaký názor na dílko. Ale jelikož opravdu hlasovalo málo lidí naší diskusi nic nebrání, nejsem proti :)

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] reputace: 1
Tobša: +1
NEW     16:39:44 19.01.2009
anarion:
Kromě ... problému s velikostí, mi chyběli informace typu:
úprava pastí podle velikosti soupeře


úprava pastí pro dušení - kouzlo má jen jeden efekt, je jednoduché a s jasným cílem, vedlejší blbůstky jako škrcení, vznášení či vrhání svázaného mi přijdou zbytečné

nemožnost seslat kouzlo na větší vzdálenost - a jakou má logiku sesílat na vyřazenou postavu kouzlo z dvaceti sáhů?

nemožnost seslat kouzlo na více osob - ne vždy všichni leží vedle sebe / na kupě

***

jako chybu na kouzlu vidím
- přemrštěnou cenu
- zanedbání velikosti (tedy i možná úprava pro kupu zajatců na sobě)

a diskutabilní bych viděl živého tvora (k čemu by hraničář ve volné přírodě přivazoval boty k zemi?

***

největší potíž vidim v tom, že hlasovalo jen 6 hráčů... takhle se můžou hádat ty dvě strany donekonečna... kdyby hlasovalo lidí 20, tak by se ty vyhraněný názory třeba ztratily (ať už ty názory hledající za dílkem něco, co tam neni, nebo ty, co hájí tu jednoduchost pro přírodní povolání)

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     10:32:32 19.01.2009
Ivrin: Pak jsem tě špatně pochopil i já. Právě ta očividnost mi vadí. Napíšeš kouzlo a když se najdou otázky, které z kouzla vyplinou, hajíš se výrokem: Ale to je přeci očividné. Z příspěvku vyplívá že toto a toto přece použít nejde. Je to tam napsané? Není. Takže to použít očividně nejde.
Tak nějak mi to od tebe vyznívá.

To ale naopak vadí mě. Pokud by jsem toto kouzlo předložil před naší družinu, krom zmíněných chyb, by se mě jako PJ ptala právě na věci, které ty považuješ za samozřejměmé. Jsem příznivcem příspěvlů, kdy radši napíši co se smí a nesmí. U tohoto dílka mi najednou vyskočilo kvantum otázek, které toto dílko neřeší, nebo prostě popírá. Úponky byli shodné v tom, že se dali použít i na tvůj účel, pro který jsi napsal toto kouzlo. Jejich využití bylo tedy nesporně širší, na druhou stranu by si ani postava na 36 levelu, nemohla dovolit spoutat postavu ani na 5 hodin.... to beru.
Co čekám od nového kouzla? Že se vyvaruje chyb kouzel předešlých, že se bude držet kritik, které zazněly u podobných děl. Že bude originální, že bude použitelné... že zaujme.Toto vše mi u tohoto kouzla uniká a promiň mi to, pokud napíši že to je pro mě při hodnocení důležité.

Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] NEW     10:19:25 19.01.2009
Ještě trochu mimo téma tohoto kouzla... možná i mimo čas a prostor...

Hrstka do mlýna, která nikam nevede?

Co očekáváš od krátkého pravidlově laděného příspěvku do hraničáře? Kam by podle tebe měl vést? Měl by směřovat snad k jinému chápání hraničáře an sich? Nebo by měl dát inspiraci k zamyšlení se nebo k napsání dalších pěti děl? Nebo by si měl čitatel zaplesat: "Ach, ta příroda na mě z toho přímo dýchá!"

Pokud si pamatuju, tvůj mlýn je složen s úponků, které jsou něčím jiným a kouzlem Zviaž, napsaném na dva řádky.

Honocení mě, anarione, nikdy moc nezajímalo. Píšu především proto, aby se věci používaly, byly snadno přelouskatelné, popř. inspirativní nebo poukazující na určité mezery v pravilech.
Proto se, jak já si tomu říkám, "Nezabývám zbytečnostmi" a snažím se délku a různý balast, maximálně redukovat. Následně to z důvodů zdejších konvencí ale i prostě jiných názorů jiných uživatelů (ale občas i mou ukvapeností), dopadá tak, jak dopadá.

Hodnocení mě zajímá v tom smyslu, aby si eventuelní uživatel nemohl říct: "To má málo hvězd, to bude blbost..."
Což se mi tady bohužel povedlo.

Neříkám, že máš větší pravdu ty nebo já. Jen bych si vyprosil cesty, které nikam nevedou.

Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] NEW     9:53:16 19.01.2009
Jedna má chyba:

V záchvatu rychlého vysvětlování jsem napsal "Dus si ji". Tím jsem velmi špatně pochopil (nevím proč, když dotaz na to by byl nelogický), jestli je možné postavu, při jejím uvěznění, dusit.
Takže nová odpověď na otázku "Je pomocí tohoto kouzla možné oběť dusit?" zní: "Očividně ne. Jinak by délka v hodinách postrádala smysl."

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     8:17:49 19.01.2009
Hamster:

c) budiž.

d) Stále zde na serveru ale platí pravidlo: Co můžeš napsat, napiš. Alespoň z případů a já se řadím mezi uživatele, kteří uvítají dané možnosti u kouzla, i kdyby pouze jako možnost.

e) Bod e) jsem vyloučil osobně


Master: Důvodů bylo více. Kromě výše zmíněných magickýcn nepředpokladů a problému s velikostí, mi chyběli informace typu:

úprava pastí podle velikosti soupeře, pasti pro dušení (když Ivrin napsal že je možné kouzlkem dusit), nemožnost seslat kouzlo na jinou bytost, než je živý tvor (nevidím v tom logiku), nemožnost seslat kouzlo na větší vzdálenost (nevidím v tom logiku), nemožnost seslat kouzlo na více osob (to samé). Těchto kouzel je na serveru povícero a zrovna toto mi nepřináší nic nového... dle mého omílá pořád stejnou vodu. Ničím mě nepřekvapilo, osobně si myslím že využitelnost ve hře je takřka minimální, Ivrinovo kouzlo je pro alespoň nějakou použitelnost, nutné přepsat. Prostě a jednoduše je toto další hrstka do mlína, která nikam nevede. Nevidím důvod, proč by jsem hodnocení měl měnit.
anarion

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10362005233765 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách