www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Zeď trnů
Příprava na tisk (tisknuto 803x)
Přidáno: 10:45:15 27.01.2009
Skupina:Velká lesní kouzla
Magenergie:1 mag za každý započatý sáh krychlový
Vyvolání:0
Druh:Klasická
Četnost:Kdykoliv
Autor:Tarkan de Lagora
Průměrné hodnocení:3
Popis:

Toto kouzlo dokáže (avšak pouze uvnitř hvozdu) stvořit zeď z trnitých křovin a libovolně ji rozmístit. Křoví má větve s nádechem do červena. Na těchto větvích najdeme dvoucoulové trny a žluté květy. Z deseti takových květů jde vydestilovat 1 mag. Na jednom sáhu krychlovém může růst 6 - 12 květů. Květy dorůstají každý měsíc. Za příplatek 5 magů může druid zeď libovolně tvarovat. Může tedy vytvořit schody, žebřík nebo průchod. Tyto tvary se skládají z přeskupených trnů, nevytváří přitom žádné mezery. Výška křoví je omezena pouze tím, že nesmí být vyšší než hvozd.

Malými mezírkami mezi trny dokážou prolézt bez prloblémů pouze tvorové velikosti A0. Pokud nějaký tvor jiné velikosti než A0 prolézá křovím, hází si na past Obr ~ 8 ~ projde a je zraněn za 1k10/neprojde a je zraněn za 1k10 životů a takto si hází za každý započatý sáh. Při fatálním neúspěchu se onen tvor zasekne a je zraněn za 2k10 životů a musí si znovu hodit na past, zda projde, ale tentokrát s postihem -2 nebo se vrátit ven z křoví.Při fatálním neúspěchu se postih nezvyšuje ale osoba už nemá šanci prolézt a musí se vrátit. Za každou třídu velikosti vyšší než A0 se past zvyšuje o 1. (Pro A je past 9, pro B 10...)

Křoví samo o sobě vydrží měsíc a pak začne schnout a je neškodné. Po dalším měsíci se úplně rozpadne. Tomu se dá zabránit magem za každý sáh krychlový dodaným křoví jednou měsíčně.

Druid může také přidat dva magy za každý sáh krychlový a pokrýt trny jedem o pasti Odl ~ 8 ~ nic/zraněn za 1k6 životů, který působí na každého tvora, který se křovím pokusí projít. Jed nelze aplikovat na již existující křoví, musí být do křoví vložen ještě před jeho stvořením. Jed se musí udržovat. Jednou za měsíc za dva magy za každý sáh krychlový keře, o který se někdo otrávil a jeden mag za každý sáh krychlový, o který se nikdo neotrávil, je trvání jedu prodlouženo o další měsíc. Tento jed se nedá odebrat z keře nebo jinak využít, protože po oddělení od keře se vypaří. Pokud je někdo zraněn trnem takto otráveným, pak toto zranění hodně nateče a zrudne na dva dny.

Postavy se mohou pokusit křoví zničit buď zbraněmi, nebo ohněm. Oheň jej stravuje bez problémů rychlostí sáh krychlový za pět kol a šíří se o sáh krychlový za kolo. Zeď trnů však dobře nehoří, takže šance na podpálení je pouze 50%. Boj zbraněmi: každý sáh krychlový má 1k6 + 2 životů. Při útoku si útočník hází past ~ 5 ~ Zdařilý útok/zachytne se o trn a je sama zraněn za 1k6 životů. Tupé zbraně mají postih -2 do útoku.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Gonzáles    [pošta] reputace: 1
Tobša: +1
NEW     11:28:32 30.01.2009
No nevím nevím...
Pokud píšeš, že křoví po měsíci (kdy do něj druid nenaleje další manu) začne schnout, tak to zavání tím, že je živé a přítomnost listů (a květů) také.
Je-li to umělé křoví, pak ani listy mít přeci nemusí...
Nicméně pokud se kouknu kolem a kolem, tak se mi zdá 1 umolousaný mag na měsíc výdrže dosti ohnivzdorného křoví, kterým pokud to přeženu neproleze ani komár (A0 jsou tvorové menší jak 10 cm a menší? nemam verzi 1.6), čaroděj kouzlem napískání si stvoří dočasně jeden předmět za moc magů...
Ještě ty listy - proč to křoví má listy? Pokud jsou zelené, jakože asi jo, pak buď fotosyntetizujou (= jsou živé) a nebo jsou tam naprosto zbytečně a musí je tam držet magenergie = je to moc levné...

Omlouvam se, že jen takto ošklivě kritizuju, nebývá to mým zvykem.
Ahoj Gonzáles

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     7:37:42 29.01.2009
PinHead: dal bych ti facana za nepozornost : ))))
3. Listy. To mi přišlo jako samozřejmost jestliže se jedná o křoví
Z deseti takových květů jde vydestilovat 1 mag. (Tedy za 1 mag 0,6-1,2 magu)

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     21:37:06 28.01.2009
To s těmi magy v květech jsem si vůbec neuvědomil, pardon. Velmi dobrá připomínka. :-)

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     21:18:10 28.01.2009
A já dám rovněž 3 hvězdy, dílo mi přijde dobré, ovšem k 5* bohužel daleko.

- Dílo mi přijde zmatečně a méně přehledně sepsané. Jsem příznivcem rozsáhlých omáček, zde mi to velice chybí, takové kouzlo by se dalo rozepsat pěkně a přtom čtivě. Celkově myslím, že potenciál je z části nevyužitý.
- Velké mínus je u mě přítomnost magie v květech. Myslím, že to docela nabourává systém magie v drd, druid (resp. alchymista v družině) má hrozně snadný přístup k surové magergii. Za jeden bezplatný druidí mag vznikne 6-12 alchymistických magů. Krom toho se na trnité bezlisté křoví moc nehodí, je to nápadné. Tohle mě teda nedostalo.
- Jak jsem už napsal, dílo má dobrý nápad. Ten se mi na něm líbí nejvíc a za něj autora chválím.

- Pro autora: příště se pokus vymyslet jako doplňky k dílu také věci, aby nebyly nevyvážené a nelogické (zde květy)*. Tyto doplňky doporučuji vytvořit spíše na RP bázi, aby se to dobře četlo, pravidel tam moc být nemusí. Vytvořit dílo tak, aby mělo atmosféru a když si ho člověk přečte, aby v něm z díla zůstal nějaký zážitek. Jo, já vím, říká se to lehce, dělá težko. Ale jde to.

*Když už bych květy musel použít, dal bych jim nějakou málo podstatnou, ale využitelnou vlastnost. Třeba to, že po vypití odvaru z nich klesá past na nějakou běžnou nemoc o 1. Prostě něco takového jednoduchého, ale použitelného. Prostě to víc promyslet.

Takže celkově: jsi na dobré cestě. Neboj se trochu rozepsat;-) A pokud někdy budeš potřebovat něco ohledně příspěvků o hraničáři, napiš mi poštu. Teď jsem nemohl kvůli škole, příště pomůžu rád.

PinHead

Ikonka uživatele Tarkan de Lagora    [pošta] reputace: 1
Tobša: +1
NEW     18:56:46 28.01.2009
Gonzáles:
1. Druidi sice ovládají kouzlo rychlí růst ale nedokáží tvořit tvary ani jedovaté rostliny (myslím.). Navíc tímto kouzlem stvoří druid jen umělé křoví které se může bez stálé magenergie rozpadnout.
2. Květy: Jedná se o jakousi křovitou rostlinu. Přišlo mi že květy by tym měli růst, Magie v nich je jen vedlejší účinek.
3. Listy. To mi přišlo jako samozřejmost jestliže se jedná o křoví
4.Křoví není živé čímž jsem zodpověděl i otázku jestli jím projde druid pomocí kouzla. Ne neprojde jím.
5.Tyto seskupení bez mezer jsou jen u schodů a zvláštních tvarů

Děkuji za tvou kritiku a dotazi
1 2 3 Garriton Road. S pozdravi Mouris Moss

Ikonka uživatele Ortis    [pošta] NEW     15:25:10 28.01.2009
Dobré doplňující kouzlo které by nemělo žádnému druidovi chybět, jenom bych rád věděl jestli se objeví okamžitě a jak dlouho trvá sesílání kouzla, a v tom případě může například odradit/zpomalit nepřítele

Ikonka uživatele Gonzáles    [pošta] reputace: 1
Tobša: +1
NEW     14:40:15 28.01.2009
Zdravím autora.
No nevím... Toto kouzlo na mě nepůsobí zrovna dobře.
- Proč by mělo kouzlo tvořit zbytečně křoví, když by stačilo přesunout jen existující? Druidi ovládají kouzlo (nevim jestli to řeknu dobře) rychlý růst, čímž si můžeou křoví, také vcelku libovolně nechat vyrůst (pohází drobet semínek hlohu po zemi). Jenom jedovatý to nebude.
- K čemu tam ty květy? Takhle je to křoví akorát nápadné - otázka, má toto křoví vůbec listy? Píšeš o květech a trnech, nikoliv o listech - pak by toto křoví bylo ještě nápadnější.
- Je toto křoví vůbec živé? Maximální výška je podle mě poněkud přehnaná (stromy běžně dorůstají 40, 60 metrů).
- k čemu tvořit schody, žebřík, průchod, když píšeš: "Tyto tvary se skládají z přeskupených trnů, nevytváří přitom žádné mezery." Pochopil jsem to blbě nebo ať uděláš co uděláš, stejně tam neprojdeš?
- Druidi umí procházet živým dřevem, pokud by to bylo živé, pak nepotřebují žádné průchody ani žebříky...
S hodnocením počkám na vyjádření autora.
Ahoj Gonzáles

Ikonka uživatele Tarkan de Lagora    [pošta] NEW     12:47:28 28.01.2009
Irvin: Schodi vypadají tak to. Větve a trny se poskládají k sobě.
Mavev: Máš pravdu. Past na oheň je poněkud zvláštní a asi zbytečná.
Na tuto zeď nepůsobí kouzlo rozptyl kouzlo. Funguje jen při vyvolávání zdi s trnů


Ikonka uživatele Ivrin    [pošta] reputace: 1
Tobša: +1
NEW     22:58:14 27.01.2009
U mě si to naopak zaslouží slabé tři, no vo výsledku sú to tie isté tri.

Trochu jsem se, musím přiznat, děsil, když jsem viděl tuto věc v čekárně, ale byl jsem mile překvapen, čeho všeho se autor nakonec vystříhal, co zakomponoval a upravil.
Gramatika je také nepoměrně lepší, ačkoli pár korektorů by se tu stále asi uživilo.

Kritizovat přehnaně nebudu, jen bych se zcela nezávazně zeptal, jak je to myšleno ohledně oněch schodů a žebříku. Jak to vypadá? Jak se po tom chodí? Příliš mi to není jasné.

Napiš nám sem něco.

Hodně štěstí dál.

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     10:49:23 27.01.2009
Kritika by Nathaka Warior:

Toto kouzlo sice neoplývá super nápadem, ale přesto jde podle mě o něco, co by každý druid měl umět. Zpracování je na slušné úrovni a samo kouzlo nemá příliš chyb. Ty se dají najít spíš ve zpracování a mejí ponejvíce podobu nepřesností.

Poznámky k dílu:
Je jedno, jak křoví rozmisťuji? Můžu udělat i tenké proužky, abych ušetřil magy, nebo musím zeď skládat z kostek o objemu sáh krychlový?
Systém pastí u prolézání skrze křoví je těžko pochopitelný. Dílo na tom hodně ztrácí, protože je to hodně důležitá část popisu. Podle mě by bylo na místě zcela jinak vyřešit fatální neúspěch, například tak, že se postava prostě zasekne a někdo ji musí vyprostit. Je dobře (až nutno), že postih se zvyšuje s velikostí bytosti, ale rozdíl mezi velikostmi mohl být i větší (toť drobnost).
Slabší popis pasti vyvažuje několik bonusů, které příjemně potěší. Destilace magů, otrávené trny, schody a tvarování trnů, moc hezké. To si zaslouží pochvalu.
Šance na podpálení je podle mě zbytečná. Nepovede se jednou, povede se napodruhé, jelikož předpokládat, že po prvním neúspěchu už zeď nikdy nechytne, je dost nelogické. Nicméně nastínění možnosti zničit zeď mechanicky a ohněm je užitečné.
Jak na trny působí kouzlo Rozptyl kouzla a jiná kouzla rušící efekt jiných kouzel?

Podle mne jde o celkem pěkné dílo, použitelné, které shazuje pouze špatný popis pastí a jejich nepřehlednost. Naopak získává na nepovinných vychytávkách jako otrava trnů a destilace. Za to si zaslouží hezké 3*.

Do dalších děl můžu jen doporučit zapracovat na přehlednosti vyjadřování a na zjednodušování pravidlové části.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (3 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.08198094367981 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách