www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Odstraň vzpomínky
Příprava na tisk (tisknuto 890x)
Přidáno: 18:25:01 30.11.2008
Skupina:Hraničářova psychická kouzla
Magenergie:0
Dosah:0 (dotyk)
Rozsah:1 bytost
Vyvolání:0
Druh:Klasická
Autor:PinHead
Průměrné hodnocení:4.5
Popis:

Odstranění vzpomínek

I. část kouzla
Magenergie: 35 magů
Rozsah: 1 bytost
Vyvolání: 2 směny

II. část kouzla
Magenergie: 25 magů
Rozsah: 1 bytost
Vyvolání: 1 směna

Anotace

Mnoho dobrodruhů ve svém životě spatří něco, co by nejraději nikdy neviděli. I po mnoha letech vidí ve snech smrtelné výrazy přátel, slyší hrůzné skřeky příšer a jiné ošklivé a traumatizující věci. Proto nejzkušenější mudrci z řad chodců vymysleli toto kouzlo, díky kterému budou moci dobrodruzi ‚zapomenout‘.

Úvod

Kouzlo Odstranění vzpomínek patří mezi chodcova psychická kouzla a kouzlo je schopen seslat od 16. úrovně. Platí pro něj stejné podmínky a omezení jako pro jiná psychická kouzla. Celé kouzlo se spíše než klasickému kouzlu podobá nějakému rituálu, při kterém je mysl chodce pevně spojena s myslí léčené osoby. Kouzlo je možné seslat pouze na inteligentní tvory a pouze s jejich souhlasem. Postava pod vlivem kouzel, lektvarů s zvláštních schopností CP a nestvůr se za souhlasící považuje.

Seslání

Seslání kouzla se pro přehlednost dělí na 2 fáze. Celý proces je velmi vyčerpávající, jak pro chodce, tak pro cíl. Je velmi vhodné, aby se rituálu účastnila třetí osoba, protože v 1. fázi se cíl chová v transu jako při záchvatu – škube sebou, máchá a gestikuluje rukama, silně se potí atd. Pokud ho jiná osoba nedrží, je 25% šance, že nějakým úderem přeruší trans chodce, magy jsou vyčerpány zbytečně, oba jsou zraněni za 2k6 životů a 1. fáze se nezdaří. (je možné ji kdykoliv opakovat, bez úspěšné první fáze nelze přistoupit k druhé). V první fázi tedy chodec pronikne do mysli cíle a začne ‚hledat‘ určenou vzpomínku. Chodec může najít a posléze potlačit pouze vzpomínku, s jejímž potlačením cíl souhlasil (tzn. není možné odstranit vzpomínku na nějakou vraždu místo vzpomínky na mistra). Zároveň nemůže chodec potlačit více vzájemně nesouvisících vzpomínek. Úspěch při hledání není automatický, chodec musí přehodit past Roz + Int – 10. Pokud chodec uspěje, zapamatuje si místo vzpomínky a on i cíl se z transu proberou. Chodci i cíli přibude 10 bodů únavy. Pokud v hodu na past neuspěje, chodec vzpomínku nenašel, chodec i cíl obdrží 10 bodů únavy, bezpečně se proberou z transu a chodec se může pokusit seslat 1. část kouzla kdykoliv jindy. Po 1. části následuje fáze odpočinková, která obvykle trvá několik směn. Během ní nesmí chodec seslat žádné kouzlo ani použít mimosmyslovou schopnost. (použití na chodce nevadí).

Během druhé části se chodec i cíl opět ponoří do transu (není tak hluboký, při vyrušení zranění za 1k6 ž.). Chodec nyní potlačí vzpomínky z mysli cíle (neodstraní)., Celá věc má ale jeden háček; na 16. úrovni je 21 % šance že vzpomínka zůstane v mysli chodce a nepůjde odstranit jiným Odstraněním vzpomínek. Za každou úroveň nad 16 klesá šance o 1%. Po této fázi je ji hotovo.

Připomenutí vzpomínek

Na takto odstraněnou vzpomínku si už postava nikdy nevzpomene sama od sebe přemýšlením. U kouzla Vzpomeň se do vlastnosti Roz a Int počítá inteligence hraničáře a do rozdílu jeho úroveň +5. Připomínání nemagickou cestou je možné, ale málo pravděpodobné. Za každou směnu připomínání a vzpomínání roste šance o 1%, maximálně však do 15%. Zásah sfér či bohů je plně v moci PJ.

***

Za pomoc v MS děkuji hlavně Hamsterovi, Shadowmagovi a Unknownovi a všem ostatním, kteří mi pomohli.

PinHead

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     13:25:39 06.12.2008
Toto kouzlo je duální ke kouzelnickému kouzlu "Zapomeň", PPE str. 84. Toto pravidlové kouzlo je napsáno stručně a jednozačněji než toto - jsou uvedeny pasti a rozptýlení kouzla zapomeň je děláno více "pravidlově". Toto kouzlo je možná až příliš složité - jednodušší princip, jako má třeba kouzlo Zapomeň je dle mého v tomto případě vhodnější.

Kouzlo odstranění vzpomínek se mi k chodci zrovna nadvakrát nehodí, jak již zmínil Nathaka, manipulaci s myslí a pamětí je doménou mága (kouzelníka). Chodecká psychická kouzla jsou spíše zaměřena na manipulaci davu (takže zařazení tohoto kouzla sem považuji také za ne zrovna šťastné řešení).

Abych nebyl jen u záporů, tak musím pochválit snahu vyřešit léčení duševních nemocí, na které pravidla tak nějak "zapomněla", respektive se jimi vůbec nezabývá.

Zatím mám z díla hodně rozporuplný pocit a vidím hodnocení někde v rozsahu 2*-3*, ale ještě si to nechám vše jednou proběhnout hlavou...

Ikonka uživatele Josashi    [pošta] reputace: 1
Folcwine: +1
NEW     12:36:12 06.12.2008
Ahoj,

Kouzlo je velmi praktické, jednoduše vysvětlené a použitelné. Toto hodnotím jako hlavní a nejlepší prvek. Je to kouzlo spíše k hraní roleplayngu než k nějakému zabíjení a to se mi líbí.

Naopak se mi nelíbí, nápadná podobnost s kouzelnickým kozlem Zapomeň „Tiškach“, které je příručce pro experty. S tímto kouzlem nemusí cíl souhlasit, a když souhlasí, tak je úspěch automatický. Proč by tedy dobrodruzi chodili k chodci, když to kouzelník udělá rychleji (vyvolání 1 kolo), levněji (15 magů) a stejně kvalitně, může se zapomenout: „ věc, osoba, heslo, situaci, kouzlo atd.“ Chápu, že kouzelnické služby mohou být dražší, či může být kouzelnická magie ve světě vzácná apod., ale to už se bavíme o konkrétních světech a ne pravidlově.

V nezaujatém srovnání je bezesporu kouzelnické kouzlo účelnější a lepší, ale nevidím to jako závažnou chybu, vždyť je mnoho povolání, která umí velmi podobné (někdy stejné) schopnosti či vlastnosti. Proto se mi kouzlo jako celek zdá být velmi dobré a rád bych ho zařadil mezi svá chodecká kouzla.

Klaním se Josashi

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     20:23:15 02.12.2008
Myslím si, že to má dobrý nápad, kvalitní zpracování a velmi slušnou použitelnost.

Sám bych popřemýšlel nad dvěma změnami; zaprvé zlevněním, ale to je záležitost pouze mého systému, zadruhé nad tím, zda podobná kouzla dávat chodcovi, já bych volil mága.

Navrhoval bych nějaká další rozšíření a upřesnění. Je možné vypudit z něčí mysli například i zaklínadlo? Dají se odstraňovat pouze vzpomínky na nějaký děj, nebo i v paměti zaznamenané informace (hesla, postupy)? Dají se "díry" v paměti nějak vyplnit uměle, nebo vždy nastane "okno"? A tak dále, myslím si, že dílo je ku škodě všech zbytečně stručné.

Nic z toho ale není chybou díla, jde jen o připomínky a dotazy, takže hodnotím jako velmi kvalitní.

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     21:24:53 30.11.2008
Mavev: díky za schválení a hodnocení.
Ano, kouzlo patří mezi chodcova psychická kouzla.

Děkuji hlasujícím za hodnocení.

PinHead

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     21:15:00 30.11.2008
Hamster : Díky...číst taky umím:-D
mě jde jen o to jaká to má být skupina tady u nás v rubrice kde Chodcova psychická kouzla nejsou. Jasně logicky se dá navrhnout, že psychická kouzla, ale chci aby mi to řekl Pinhead.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     21:11:55 30.11.2008
Mavev: "Kouzlo Odstranění vzpomínek patří mezi chodcova psychická kouzla"

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     18:27:09 30.11.2008
Líbí se mi to a tak se v tom nebudu šťárat. Moc pěkné...

Jen bych poprosil autora o doplnění skupiny...



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.073766946792603 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách