www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Úponky
Příprava na tisk (tisknuto 771x)
Přidáno: 10:00:31 10.08.2007
Skupina:Malá lesní kouzla
Magenergie:0
Dosah:15 sáhů
Vyvolání:1 kolo
Druh:Klasická
Četnost:neomezená
Pomůcky:žádné
Autor:anarion
Průměrné hodnocení:3.13
Popis:Trvání: viz. níže

Najednou se kolem mého těla začaly obmotávat silné větve. Se zděšením jsem pozoroval, jak mé tělo jako hadi obtáčí trnité šlahouny keřů. Celý les kolem mě ožil. Nohu mi zaklínil kořen stromu, u kterého jsem stál, po hrudi mi jako malý hádci šplhaly větvičky různých velikostí. Silné úponky z větví začaly utahovat svůj stisk. Už jsem se nemohl ani pohnout…

Popis
Toto kouzlo lze seslat pouze ve hvozdě a to pouze od 16 úrovně. Druid tímto kouzlem poprosí ducha hvozdu, aby svázal nepřátelskou bytost silnými úponky z větví, trní nebo kořenů a nepustil jí. Toto kouzlo lze s úspěchem seslat pouze na hmotné tvory s alespoň zvířecí inteligencí (savce, lidi, skřety… žádné žížaly, hleny atd.). Rozsah tohoto kouzla závisí na dodané magenergii. Základním rozsah kouzla míníme 1 sáh za cenu 5 magů. S každým dalším sáhem musí druid obětovat dalších 5 magů. Stejně je tomu tak i s trváním kouzla. První kolo druida stojí opět 5 magů a s každým dalším kolem je kouzlo o stejný počet many dražší. Z toho lze lehce usoudit, že nejlevnější kombinace tohoto kouzla bude stát 10 magů. Kouzlo by trvalo pouze jedno kolo a zabíralo území jednoho sáhu. Pokud by jsme kouzlo chtěli seslat na 3 kola s poloměrem 5 sáhů, museli by jsme vynaložit 40 magů. (5·3)+(5·5)=(15+25)

Příklad: Druid Dagos sesílá úponky na nedalekou smečku vlků. Chce aby trvaly 5 kol a zaobíraly poloměr 6 sáhů. Po celkovém sečtení zjistíme, že ho kouzlo bude stát: 55 magů. (5·5)+(5·6)=(25)+(30) Tolik magů ovšem Dagos nemá, bude muset snížit buď rozsah, nebo trvání kouzla.

Svázané postavy se ovšem můžou pokusit úponky přetrhnout, ovšem ty jsou velmi silné a past je vysoká. Postava si hází proti pasti: Síla-13-přetrhnula/nepřetrhnula. Pokud postava úponky přetrhla, ale ty trvají další kola, musí si na každé kolo házet znova s tím rozdílem, že past bude každé kolo o jedna menší.

Pokud je toto kouzlo sesláno na postavu která běží, úponky jí mohou způsobit mnohem větší zranění. To počítáme jako 1.k6 životů. Spoutaná postava má též určité postihy v boji, je pomalejší a úponky jí brání pořádně v pohybu… určujeme u ní tudíž postihy: ÚČ -1, OČ -4

Pozn. Možná si říkáte: Hej, tohle je moc drahý! Za pár šlahounů ze země na pár kol mám vysolit 55 magů??? Ovšem zamyslete se, nad víceúčelovostí tohoto kouzla. Spoutaná postava, která se nemůže hýbat a má postih v boji je velmi zranitelná. Zvláště pokud toto kouzlo aplikujete v družině, kouzelníci a bojovníci mohou ihned využít postihů soupeře. Pokud se na vás řítí nepřítel mnohokrát silnější než vy, tímto kouzlem ho dočasně zastavíte a máte šanci utéct. Můžete takto dokonce slušně lovit. Takový jelen v úprku by tímto kouzlem dostal nejenom úponkami přes tlamu, ale ještě by mu to mohlo v běhu polámat nohy atd. Celkově je toto kouzlo velice využitelné a s moudrým zacházením velice silné. Proto patří také k těm dražším. :o)

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele Regis    [pošta] NEW     17:22:08 01.10.2007
Takže k mému hodnocení:

+ Rozšíření se týká oblasti s velkým potenciálem a ubírá se podle mě správným směrem

+ Převod do drd formy je celkem pěkný a osobitý

+ je vidět, že si autor s tímto kouzlem dal nějakou práci

- Rozšíření tohoto kouzla v jiných hrách, ze kterých tuším tato inspirace pochází způsobují dost zmatky v některých detailech, které byly zmíněny níže. Více originality a méně předlohy by pomohlo.

- Magenergetická náročnost je opravdu trochu podivná. Můj názor je dovolit i mimo hvozd a ve hvozdu snížit cenu.

- Nedořešené možné polohy postavy. Nikdo nemůže předpokládat vše, ale není špatné tyto možnosti naznačit, zvláště pro začínající hráče.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     17:20:28 14.08.2007
Shadowmage:
a)Prvopředpokladem byl, že úponky se sápou po postavě každé kolo... proto přetrhává pořád.
b) Může si vybrat, pokud zaměří rozptýlení na celou oblast, klidně jí může zrušit... samozžejmě může osovobodit i sebe sama. Magie se počítá jako celková.
c)Ano... nemůže se pohnout... ani o krok, ale už jsem se zmínil, že úponky jsou nejsilnější u zěmě... *nohy, chodidla* směrem nahoru slábnou, proto lze třeba omezeně bojovat, či kouzlit... proto pomalejší....
d)Ano, platí, ale nechtěl jsem to kouzlo dělat tak radikální a silné. Žádné pasti na utopení nebudou, prostě ho to spoutá stejně, jako na souši... úponky budou obět držet nad vodou.
e) Nemyslím si že by těch úponků bylo na postavě tolik, že by se z toho stal štít v boji... jednoduše jsem oběti snížil obranu a útočnost v boji.
f)Samozřejmě může... ovšem pokud je ta oblast rozsáhlejší, také si hází proti pasti, pokud odolá, hází si i za past kamaráda... pokud vyhraje, na jedno kolo ho osvobodí :o)
g)Úponky prostě opadnou... Jako předtím normálně ožily, nyní se opět mrtvolně sesunou k zemi... *pokud jste viděli Merlina, v jednom díle použil toto kouzlo na draka... působivé :o)*
h) Ne.... postava zůstává v poloze, ve které byla před kouzlem... tedy pokud zakopne a lehne na zem... bude spoutaná na zemi... ovšem poloha postavy a její řešení je tak složité, že jsem to nechal na PJovy
i)Není to špatný nápad, ale já toto kouzlo vytvořil jako bojové a jako kouzlo proti živím věcem.... ovšem pokud se ti zamlouvá jiná verze, upravuj si jak chceš :o)
j) Bylo by to moc silné.... *uškrcení/neuškrcení?* Daly by se tím zabíjet i postavy na vysokém levelu, silná CP i bestie... kouzlo by bylo moc silné :o)

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     15:46:05 14.08.2007
Myšlenka kouzla je tradiční a skutečně často používaná, tak nějak patří mezi typická "kouzla přírodní magie". pokusím se ale říct, co se mi na téhle konkrétní verzi nelíbí plus další nápady a otázky:

1) Když postava úponky přetrhne, proč čelí znovu pasti? Trvání kouzla beru jako trvanlivost aktivovaných kořenů - dobu, po kterou vydrží oběť svázána, ne počet kol, po která bude postava svazována.
2) Může kouzelník kořeny zrušit kouzlem "Rozptyl kouzla"? Jak se to pak počítá? Podle celkové magenergie kouzla nebo podle té části, která poutá toho kozelníka? Myslím, jestli tím Rozptýlením stačí osvobodit sebe nebo musí zrušit vše v rozsahu.
3) Není mi jasná formulace účinku "Postava je pomalejší, úponky jí pořádně brání v pohybu". Celou dobu jsem myslel, že se nemůže pohybovat (chodit) vůbec.
4) Platí to i ve vodě (říčka/ abžina ve hvozdu)? To by bylo zajímavé, být spoután vodními rostlinami a utopit se...
5) Postih k obraně: jistě, postava se nemůže uhýbat, na druhou stranu je ale zase silne obrostlá kořeny (v 1. příkladu minimálně až do výše hrudi), které jsou velmi pevné - to je přece taky jistá forma ochrany, tedy vyšší KZ.
6) Můžou ostatní svázenému s pastí pomoci? Třeba silný kroll urve kořeny, poutající šermíře, společně se jim musí dařit lámat ty větve atd. mnohem lépe.
7) Otázka čistě k podobě kouzla: po vypršení času se úponky stáhnou a budou ležet na zemi/viset ze stromu nebo zmizí? Jenom by mě zajímalo, zda někde nahonem vyraší nebo zda kouzla aktivuje již rostoucí dřeviny.
8) Lze svázaného povalit nebo ho kořeny drží ve vzpřímené poloze? Protože srazit spoutaného k zemi a omráčit/svázat pouty/propíchnout by se hodilo.
9) Taky bych nechal poutání kohokoliv, i třeba vozy.
10) Co hvozdu brání někoho liánou nebo šlahounem pěkně uškrtit?

Celkově mi tato verze kouzla přijde podrůměrně zpracovaná, hlavně co se týče pastí a ceny.

S úctou Shadowmage

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     21:43:59 13.08.2007
Folcwine: Psal jsem že postava se nemůže hýbat a má postih v boji... může ovšem omezeně kouzlilt *pokud PJ uzná za vhodné*, může omezeně bojovat, střílet z luku, kuše, házet ohnivou hlínu atd. Toto kouzlo soupeře prostě znehybní...

Past jsem chtěl udělat jednoduchou... možná by pár nápadů, o kterých píšeš bodlo, ale na mě by to bylo moc složité...
Co se týká many, kouzlo bylo v počáteční fázi řešeno jinak, stupňovitě a matematicky, podle rozsahu a trvání... ovšem Mavev mi doporučil jednoduchost a přehlednost a já dal na něj. Tato verze je tedy snažší, jednoduší a lépe stravitelná PJovy při rychlém hraní :o)

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     14:15:12 13.08.2007
anarion:
Trochu jsem se ještě nad tím zamýšlel. Dosah 15 sáhů je poměrně na vyřazovací kouzlo tak akorát. Jsou porosty, kde se "zamotáš" sám. Nevím jak RSS řeší postup přes těžký a hodně těžký terén (v DnD jsou pohyblivostní postihy), ale v základním soubojovém systému bych i bez toho kouzla dovolil druidovi se pohybovat ve hvozdu rychleji než komukoli jinému.

Co tak použití v obyčejném lese (past cca 5)? použití na louce s vysokou trávou (past cca 5)? Co tak zapletení o obyčejnou trávu-keř (past cca 2)? Kouzlo je nešťastně vytvořeno - jeho působení je automatické a nejde žádným hodem na past zvrátit. Pouze jde zkrátit trvání obětováním akcí (u kterého je teprve past).

Kdyby jsi dal úvodní past např na OBR (se stejnou nebezpečností) uskočení úponkům/zapletení. A teprve po zapletení by mělo smysl se pokoušet vymotat pastí na SIL. Že je past ve hvozdu tak vysoká mi tak hrozná nepřijde (zvlášt po porovnání s jinými hvozdovými chuťovkami). A mimo hvozd by po zapletení byly zapleteny jen nohy, tak by si mohla si odplétání postava vypomoci SZ zbraně (při této druhé možnosti by se ani past nemusela moc snižovat).

Kouzla, která úplně vyřadí nepřítele mi dobrá nepřipadnou. Co takhle, kdyby mohl zapletený dělat jakoukoli akci (třebas s postihen), při které nepotřebuje se pohybovat? Kouzlo by bylo zajímavé, protože by se jím omezil pouz výběr akcí a i zapletený hráč by mohl hrát dál. Ale tyto varianty jsi měl zvažovat ty, jao autor, ne já kritik.

MS bych nikdy nebral jako bernou minci, pokud si nepozveš na kritiku ty správné lidi (a ani potom nemusí být dílo skvělé). V MS radí lidi kteří se nevyskytují v rubrikách a naopak, takže tak.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     16:23:56 12.08.2007
Salmar: Spoutat nepřítele, že se nemůže hnout, oslabit ho v boji.... a ke všemu využít plošnost tohoto kouzla? Lze spoutat i smečku vlků, menší ardmádu, nebo třeba zvíře, které nemůžete polapit. Proč se ti zdá slabé a nepoužitelné? Toto kouzlo je staré jako Dračí Doupě samo a objevuje se v nespočet hrách. Kdyby bylo nevyužitelné, proč by potom bylo tak populární v celé škále fantasy?

Tedy né každý vlastní luk... druidové, pokud nemají speciální šípy, musí používat jiné formy lovu.. hrot šípu je též z kovu. Proč by nešlo tímto kouzlem lovit? Zdá se ti toto kouzlo zbytečně drahé? Mě ne... představ si, jaké kombinace smrtící kombinace by mohl mít hraničář, s tímto kouzlem od 6 levele? A ke všemu pokud by jsem polevil a dal ho manově dostupnější, zrušil účinost tohoto kouzla ve hvozdě, dal by jsem ho i mimo, najdeš mi prosímtě místo, kde bude takové prostředí, pro aktivaci tohoto kouzla? Znám nespočet lesů, kde by jsem stěží hledal takový porost, který toto kouzlo potřebuje, a používat toto kouzlo mimoi les? Holý nesmysl.

Ach ta inteligence postav... špatně jsem to formuloval, za to se omlouvám. Bohužel nyní nemám moc času, ale mohu poukázat na kouzla, kteté inteligenci v popisu kouzla popírají a přesto tam je. Pokud by jsi byl nadále zvědavý proč a jak? Poštou.

Jak jsem psal, toto kouzlo jsme zkoušeli dávat hraničáři a to od 3 levele... a i na 6 levelu bylo příliš silné, zvláště když se usoudilo, že lze seslat i v lese a zvláště, když měl hrdina družinu.

Inu nemíním ti brát tvůj názor. Já jsem toto kouzlo psal také z citového hlediska, také proto tu je, ovšem to nemá na hvězdičky, ani kritiku žádný dopad. Je to jenom odpověď na otázku, proč tu je. A také jsme toto kouzlo rozebírali v MS, shodli jsme se na této verzi, škoda že jsi tam nebyl... *jenom aby jsi si nemyslel že tyto nedotažené věci, jak píšeš, je jen výplod mého chorého mozku*
:o)
:o)
s úctou anarion

Ikonka uživatele Salmar    [pošta] NEW     2:10:13 12.08.2007
Naprosto souhlasím s Fafrinem Vok atd. a Folcwinem. Všechno co řekli je za jedno s mým názorem a tudíž je to vidět i na hlasování.

anarion: Tak tedy jinak, toto kouzlo je náročenější než jiná, efektivnější kouzla, která se dají ve většině situací využít lépe. Není důležité jeho srovnání s kouzly na přímé zabíjení, je důležitá jeho moc vysoká cena (magy) vzhledem k možnostem využití (například ve srovnání s jinými kouzly)... Mimo to, mluvíš-li o takovém alchymistovi, jsme doopravdy úplně jinde (to se přeci nedá srovnávat, druid a alchymista).

Lvit jelena tímhle kouzlem je holý nesmysl. Zbytečně drahé, zbytečně náročné, zbytečně komplikované. Druid na 16. úrovni stěží bude neschopen ulovit ho jinak, než drahým kouzlem jako je toto. To by musel být hráč nebo postava blázen.

Co se týče tvé odpovědi na otázku, proč je zde omezení na inteligenci postav, je zcela absurdní. Protiargumentovat tím, že "to tak je" a "i samotná pravidla mají chyby", je slušně řečeno odpověď z nouze. Snažíš se přeci dělat díla tak, aby chyby neměly, nebo ne? Potom toto buď dovysvětli, prosím, nebo uznej, že to chyba je (třeba mlčením), ale takovouhle odpověď prostě nemohu přijmout...

Jestli se ti toto zdá od šesté úrovně velmi silné, mně se to zdá od šestnácté naprosto nepoužitelné. Jak říká Folcwine, vedle jiných je toto úplně zbytečné, ke všemu vzhledem k účinkům moc drahé.

Co se postihů k boji týče, jsou nastavené nevyrovnaně. Ano, máš pravdu, nemůže se otočit a bránit útokům zezadu, ale na to už pravidla a postihy jsou. Bylo by jednoduší považovat ho za nehybnou postavu a používat už dané pravidla, než nastavovat nové, ke všemu ne zrovna vyrovnané.

Ta síla pasti je také dost špatně zvolená. Máš jistě pravdu v tom, že je rozdíl mezi drobounkým elfem a namakaným krolem či barbarem, ale zauvažuješ-li trochu, i tak je to hloupě nastavené. Kdyby byla síla pasti 8 (použitá vlastnost síla), jenom s velkými problémy by ji překonal malinký elf a o něco jednodušeji krol. Pokud je 13, povede se to tomu nejnamakanějšímu krolovi ze všech pouze z 25% pokusů, což je dle mého názoru ona chyba v číslech, které jsi nastavil.

Kouzlo je nedotažené, s chybami a v této podobě nepoužitelné. Toť můj názor.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     22:47:44 11.08.2007
anarion:
V době, kdy jsou k dispozici hvozdová ultrakouzla jako čarovná mlha/bludička/velký zlý strom a schopnosti komukoli se kdykoli ztratit ve hvozdu taková "prkotina" jako zapletení (omlouvám se, že používím název podobného kouzla z W3) už ztrácá na významu. Druid, který bojuje ve hvozdu tak, že o něm nepřátelé vědí je špatný druid (pokud ten druhý také není druid).

Jednnoduchý a přehledný dílo sice je, ale nějak mě uniká použitelnost, aniž bych nemusel dělat razantní úpravy. Nápad také moc hvězd nepřidá, protože zase taková novinka to není a převod do DrD nedoipadl dle mého nejlépe - hlavdě kvůli omezené využitelnosti. Kouzlo je dle mého velmi nevyvážené.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     16:33:04 11.08.2007
Mavev:

Popravdě, v pravidlech se píše, kolik zk. se dostane, za zabití potvory, ale za její přemluvu, vyhnutí se boji atd, dvojnásobek... jinak je toto kouzlo velice vhodné, když prostě víte, že i kouzly svého nepřítele nezabijete... pak platí většinou pravdilo útěku... *v dračím doupěti hojně využívané*, pak se toto kouzlo, velmi hodí :o)

Folcwine:
a)od 6 úrovně mi to připadalo velmi silné
b)nikde jinde než ve hvozdu, není pro kouzlo takové klima... šlahouny, větce atd. Psát jiné opisy podle prostředí by bylo zbytečně složité :o)

Ikonka uživatele Aritma    [pošta] NEW     23:12:16 10.08.2007
Pokud si můžu dovolit příklad:

Past se může být - úroveň kouzlícího / 2
= 1 za každé dvě úrovně kouzlícího.

Tím by se jistě vyřešil problém s vysokou úrovní a rovněž by se asi kouzl přizpůsobilo moci postavy. (min. past je tak 3)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.11230087280273 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách