www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Elařino oživení
Příprava na tisk (tisknuto 579x)
Přidáno: 0:58:48 31.05.2006
Skupina:Ostatní druidská kouzla
Magenergie:50 magů
Dosah: dotek
Rozsah:2 bytosti (viz níže)
Vyvolání:1 směna
Druh:Klasická
Četnost:1x za dvě půlnoci
Autor:Gandalv
Průměrné hodnocení:3.11
Popis:…v těchto zlých časech není v tomto světě mnoho dobrého. Avšak přece existují skupinky statečných dobrodruhů. Jednou z těchto skupinek je i Družina Dalinská…

…„Cítím tu neviděné nebezpečí…“ řekl Mithrandir. „Jseš si jistý, kouzelníku?“ optal se Moreaulf. „Bohužel, je tomu tak…a je to takové neviděné zlo, se kterým jsme se ještě nesetkali…dojde-li k boji, bude to možná pro někoho z nás konec…“ konstatoval Mithrandir.
„Jen ať se setkají s mým mečem!!“ těšil se Alius.
Družina vešla opět o několik kroků hlouběji do místnosti, v čele s Moreaulfem, vedle něhož byl vždy připravený Alius. Za nimi Mithrandir se svým havranem na rameni. Vedle Mithrandira sledovaly místnost Elar a Slintavka, která rychle dala instrukce svým zvířatům, aby počkala venku. Skupinu uzavíral Rendereen s kladivem v ruce. Po několika minutách nehybného prohlížení místnosti Mithrandir zvolal „Přicházejí!! Na schodech!!“. Najednou se ze schodů sneslo několik rozmazaných šmouh a za nimi 2 sarkoni. Moreaulf se se známkami strachu ve svém hlase optal: „O neviděném zlu toho moc nevím, ale není náhodou pravda, že čím lépe je vidět, tím je zlo silnější, kouzelníku?“. „Ano, pravdu máš. Hodně štěstí a bojujte statečně!!“ zvolal Mithrandir.
Kulový blesk od Mithrandira zahájil bitvu. Alius se vrhnul na nejbližší šmouhu a ťal po ní svým mečem. Slintavka se chopila svého luku a bleskurychle vypálila šíp na jednu ze šmouh. Rendereen se se řevem a kladivem v ruce vrhl na třetí šmouhu. Bylo jich pět. Do Alia se pustila druhá. Rendereenova šmouha útok opětovala. Čtvrtá šmouha se dostala do kontaktu s Moreaulfem. Pátá šmouha si boje jakoby nevšímala a bleskurychle se přesunula o několik sáhů k Mithrandirovi, však kus od něj se zastavila. Mithrandir na šmouhu vykulil oči a přestal se hýbat, jen stál. Stejně tak i šmouha. Mithrandir se celý třásl. Aliovi se podařilo zabít první šmouhu a hned se pustil do druhé a odlákal ji na schody. Moreaulf šel spolu s Aliem a oba drželi šmouhy na schodech. Rendereen s pomocí Slintavky také zabili jednu ze šmouh. Mithrandir i poslední šmouha však nadále nehnutě stáli na místě. Slintavka se rozhodla na nehybnou šmouhu vypálit šíp. Ledový šíp šmouhu úspěšně zasáhl. V tu chvíli se šmouha rozplynula a Mithrandir se zhroutil k zemi.
Zbývající dvě šmouhy se podařilo odlákat pryč a zabarikádovat. Elar se podařilo omráčit jednoho ze sarkonů. Druhý byl na místě mrtev po tom, co dostal ránu od Rendereena. Moreaulf okamžitě zvolal „Mithrandire!!“ Hned k němu přiskočila Slintavka. „Je mrtvý.“ smutně oznámila.
Všichni vzhlédli směrem k Elar a Moreaulf řekl: „Slyšel jsem, že druidi dokáží oživit padlé. Ty jsi jedna z druidů. Dokázala bys to?“ „Bohužel, moc oživit padlého mám jenom s pomocí lesa. Zde jsme ale v kamenné věži na holém zasněženém kopci. Je mi líto.“ odpověděla Elar. „Ale Mithrandir byl náš přítel!! Mnohokrát nám, a to i tobě, zachránil život!! Tohle mu přece nemůžeš udělat!! MUSÍ existovat způsob, jak ho dokážeš oživit!“ zakřičel Alius. „Opravdu…není to možné…sama bych si přála, aby žil, ale jak jsem řekla, mimo les nemám tuto moc.“ odpověděla Elar a třpytivá slza jí při tom stekla po tváři a spadla na zem, kde se rozprášila na desítky malých křišťálově se třpytících kapiček. „Tak se o to alespoň pokus!! Připomeň si všechny ty šťastné chvíle, když byl Mithrandir mezi námi, vzpomeň si na vše, co znáš a co dokážeš a přiveď Mithrandira zpět mezi nás...prosím.“ řekl Moreaulf. „Dobře…pokusím se o to…“ řekla s pláčem Elar. „Vyneste ale Mithrandira ven a položte ho mimo cestu na nějakou deku na sníh.“
Rendereen s Aliem vynesli Mithrandira ven a udělali vše, co jim Elar řekla. „Mám nápad…ten sarkon není mrtvý! Vyneste ho ven a položte vedle Mithrandira.“ Moreaulf s Aliem udělali jak řekla. Elar přišla k Mithrandirovi a omráčenému sarkonovi. „Prosím, zůstaň mezi námi…“ řekla potichu Mithrandirovi. Pak si klekla mezi Mithrandira a sarkona a přiložila své ruce na jejich hrudě. Po té svěsila hlavu a zavřela oči. Ostatní stáli opodál a Moreaulf řekl: „Prosím, ať nemusím skládat žalozpěv… pojďme se pomodlit za Mithrandira a Elar, ať se oba ještě vidí živí…“ Všichni si klekli na kolena a začali se modlit. Moreaulf i ostatní dokončili své motlitby a podívali se na Elar.
Klečela nehnutě, stále ve stejné poloze. Náhle se Elar obrátila k Mithrandirovi a odříkala naprosto tiše několik slůvek. Pak se Elar rozplakala a ostatní k ní přiběhli. Sarkon byl mrtvý. Elar se na ně obrátila ale plakala jinak. Plakala štěstím a usměv zářil na jejím obličeji. Pak posadila Mithrandira, který otevřel oči a řekl „Jak? Zdálo se mi, že stojím před velkou světelnou branou… Co se stalo?“ „Jsi opět mezi námi!“ zvolal Moreaulf a podal Mithrandirovi ruku, aby vstal. Mithrandir chvíli váhal, pak se obrátil k Elar a řekl jí: „Děkuji Ti. Teď jsem tvým dlužníkem.“ a objal ji. Pak se chytl Moreaulfovy ruky a vstal. „Vítej…“ řekl Moreaulf…

Popis

Pomocí tohoto kouzla dokáže druid (nikoliv chodec) na 9. a vyšší úrovni vyměnit životní energii mezi dvěma bytostmi.
Kouzlo funguje takto: druid se po celou dobu sesílání dotýká obou bytostí. Jedna z nich je živá, ta druhá je mrtvá. Po dokončení sesílání živá bytost zemře (dále jí říkejme „umírající“) a mrtvá je vzkříšena (dále jí říkejme „oživovaný“) a má 1 život.

Podmínky pro úspěšné seslání

1) Umírající musí být stejné nebo větší velikosti a hmotnosti (počítá se pouze živá váha), než oživovaný (např. nelze krysou oživit koně).
2) Druid se musí po celou dobu sesílání dotýkat obou bytostí. Dojde-li k přerušení kontaktu, druid si je toho okamžitě vědom a magenergie přijde na zmar.
3) Aktuální počet životů umírajícího musí být minimálně 50% maximálního počtu životů oživovaného.
4) Umírající nesmí uspět v pasti roz + int (a/nebo možná odl) ~ 8 ~ 0. Pokud uspěje, umírající nezemře a oživovaný neožije. Pokud umírající se svým osudem souhlasí, past je 13. Rozdíl úrovní je mezi umírajícím a oživovaným.
5) Obě bytosti musí být ze stejné skupiny, myšleno humanoidé, zvířata, draci… Magické tvory (např. nevidění, nemrtví, vyčarovaní) nelze použít jako umírající a ani je nelze tímto kouzlem oživit (např. nelze kostlivcem oživit člověka).
6) Mrtvý nesmí být mrtvý déle než 24 hodin.
7) Kouzlo bude úspěšné jen v přírodním terénu (např. v poušti, na louce, v lese, v horách, ale ne ve městě, na cestě...)

Umírající může být i druid sám, ale musí splňovat výše uvedené parametry stejně jako by umírající byl kdokoliv jiný, pouze si na past, na kterou si hází umírající, nemusí házet vůbec.
Pokud oživovanému chybí nějaká část těla (např. ruka, noha, vlas, ale i krev....), bude oživen bez ní, ale rána se mu zacelí (pokud mu bude chybět ruka, bude oživen bez ní a bude mít pahýl). Pokud vykrvácí, bude oživen bez krve a musí být do 2 kol vyléčen kouzlem nebo lektvarem obsahujícím magenergii alespoň za 1/6 životů svého maxima, jinak zemře.

POZNÁMKA

Při tomto kouzlu se nevyměňují duše umírajícího a oživovaného, ale pouze se životní energie umírajícího předá oživovanému. Žádné manipulace s dušemi.

Příklad: v boji se sarkony padne hobit zloděj Limba. Zbytku družiny se však podaří zajmout jednoho sarkona. Druidka Astala se rozhodne Limbu oživit. Limbův maximální počet životů je (tedy byl :)) 20 a je na 5. úrovni. Zajatý sarkon má po boji 11 životů, a to je víc, než 10 (což je 50% Limbova maxima). Sarkona tedy přivážou ke stromu a Astala začne sesílat. Po jedné směně si sarkon hází na past...sarkonova úroveň (životaschopnost) je 4, za rozdíl má tedy -1, jeho bonus za inteligenci je -3. Na kostce padne 9, výsledek je tedy 5, tudíž neuspěl a umírá a Limba ožívá a má jeden život.

Závěrem

...i druid se někdy dopustí kroku proti přírodě. Nechme to tak...kdo ví, třeba právě díky tomu bude příroda jednou zachráněna před nějakou jistou záhubou....

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 40
Ikonka uživatele Skřetoštěp    [pošta] NEW     15:18:11 04.11.2006
určitě je to zajímavé a mě se to dokonce líbí. Dost drastická metoda ale účelná...dostal bys 4*....

Ikonka uživatele Jaris    [pošta] NEW     12:55:58 23.07.2006
mozna bych se trochu zamyslel nad tim jak se pri tom kouzle bude citit ten druid, ac jde napriklad o jeho dobreho pritele musi druid zabit nekoho komu je to proti srsti ze uz nebude zit, nevim jak by se s tim onen druid vyporadal kdyz by po 20 ozivoval sveho pritele s vedomim ze kvuli tomu musel zabit uz dvacet postav at nepratel nebo nevinnych. navic s takovym druidem ve skupine je ona skupina celkem za vodou. mozna by to oziveni melo fungovat jen kdyz umirajici bude plne souhlasit s tim ze preda svou zivotni energii mrtvemu.
jinak dobry napad a zpracovani 3*

Ikonka uživatele Krosnos    [pošta] NEW     21:33:32 23.06.2006
Nápad je to dobrý, ale doba možná pro oživení 24 hodin, není to vcelku dlouho? Tuto dobu bych zkrátil minimálně na čtvtinu, tj 6 hodin. Např. chodcovo kouzlo je těžké seslat za hodinu, musí na něj spotřebovat daleko víc magů a to se ho může "naučit až" na 16. levelu. Jinak provedení a popis tohoto kouzla je také na úrovni. Dávám 3. S úctou Krosnos.

Ikonka uživatele Elmar    [pošta] reputace: 2
Erlandil: +1
Mavev: +1
NEW     11:01:08 08.06.2006
Nápad dobrý,i když sám jej použiji asi pouze pro hlavní CP dobrodružství. zrovna nedávno jsem se vracel k sérii článků o RPG v Dechu Draka a myslím,že tohle kouzlo může být celkem snadno zneužito přesně na to,před čím Mr. Chum a ostatní zkušení PJové varovali: Totiž,že se hráč nemusí obávat,že mu postava umře (viz výroky: "Já na tu bandu trollů klidně naběhnu,přinejhorším mě ten poslední zabije a oživí mě náš druid.." )


Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     21:03:40 03.06.2006
Erlandil: Já taky netvdrím, že jsem za povídku strhávalhvězdičky... povídka je věc nepovinná a tudíž ji do hodnocení nezahrnuji...

PS: Tu reputaci jsem mu dal já... cour jen neopakoval, dle mého názoru do toho přidal i své myšlenky... s tou repuatcí pro Maris, je to jeho názor...

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     19:43:33 03.06.2006
Mavev: to ale není důležité, protože on netvrdil, že se to tak stalo... na to pozor, já na to pouze upozorňoval, ale * nestrhával

cour PS.: já zase nechápu, kdo mohl dát reputaci tobě za to, že jsi tu zopakoval, co co již řekli jiní a poněkud nepřiměřeně napadl něčí rozhodnutí ohledně udělení reputace... takže to máš prašť jako uhoď

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     19:13:56 03.06.2006
cour: Ta poznámka k Dalinské družině. Jsem jejím členem, a za svoji osobu prohlašuji, že ta úvodní povídka je jen Gandalvova fantazie, ve skutečnosti to bylo úplně jinak. Gandalv, absolutně nedokázal vystihnout jednotlivé charaktery naších postav. Vystihl je absolutně scestně... Odmítám jakoukoliv spojistost své (nyní již bývalé) postavy s tou povídkou.

Ikonka uživatele cour    [pošta] reputace: 1
Mavev: +1
NEW     14:18:20 03.06.2006
bohužel nemůžu se ubránit dojmu, že tohle kouzlo je úplně mimo.

proč to má sakra druid? hraničář obecně má jedno kouzlo na oživení v expertních úrovních. navíc druid má jedno kouzlo navíc, které chce specifické podmínky. tedy nic přesíleného a věřím tomu, že ve většině světů není moc hraničářů nad 15. úrovní. takže nehrozí nějaké oživování jak na běžícím pásu - padl král? ještě nevolte nového, zítra dojdou druidi...
taky záleží, jak vidíš úkol druidů ve světě. podle mě je někde v pravidelch napsáno, že to jsou vlastně přírodní kněží, spolupracují s přírodou a ona jim poskytuje část své moci. nejsilnější jsou ve hvozdu, kde jsou prakticky nepřemožitelní. a ty jim dáš tady tohle. který druid si to vezme na triko?
třeba ta úvodní povídka. abych řekl pravdu, tak mi bylo líto sarkona, každopádně je mi jasné, že teď si dalinská družina bude neustále vodit na řetězech jednoho dva sarkony, kdyby náhodou někdo vytuhnul. rovnou se ta družina může přejmenovat na Nesmrtelní. nezapomeň, že se druid vyspí, namedituje a má ty magy zpátky. tedy může oživovat jednou denně. každopádně když už tohle udělá, mělo by se mu změnit přesvědčení o 1 k horšímu nebo něco podobného.
nezapomeň taky na nějaké psychologické následky - druid se při tomto kouzlu stává katem. elar to sfoukla bez problémů, zajatec prťavec - na něm nikomu nesejde. má postava (a rouhodně nejsem druid hájící vše živé) naopak se snaží zajistit případným zajatcům co nejpřijatelnější podmínky. (ale to už jsem trochu mimo téma.)

celkově mi to strašně moc nesedlo, nehodí se to k hraničáři a mě to nesedí ani moc obecně do drd. (myslím, že kouzelník nikoho nemůže oživit (ani na úkor jiné postavy) už z principu, stejně jako nemůže léčit. prostě kouzelník ničí, hraničář napravuje.)

a druhá věc je vznik kouzla. opět musím říct, že se mi to nezamlouvá. u čaroděje bych neřekl ani slovo. ale u druida? on si jen tak z prstu vycucal kouzlo? úplně mimo hvozd? reálnější by mi přišlo, kdyby mu to vnuknul hvozd.

nakonec nehlasuji. podle mě to nemělo být schváleno.


jedna poznámečka k diskuzi:
moc by mě zajímalo, který blbec dal reputaci maris za příspěvek z 13:34:03 31.05.2006 tohoto znění:
Tak to je hodně levné - obětuji koně a zachráním člena družiny - za 50 magů...
Myslím, že kouzlo by se značně vylepšilo, kdyby dar vlastního života musel být dobrovolný (souhlas umírajícího, tedy souhlas oběti).

Takhle by se mohla matka obětovat pro dítě, milenka pro milence... ale ne vyléčit otrávený král pomocí podříznutí nějakého chudáka z vězení...

S touhle podmínkou by to zvýšilo hodnocení v mých očích o 2-3*....
-konec citace

rozhodně nechci někomu kecat do udělování reputace, ale když ji chci někomu dát, tak si vyberu buď nějaký dobrý příspěvek nebo nějaký zastrčený příspěvek. nejenže se v tomto ukázalo, že si to maris nepřečetla pozorně, ale taky ten, co jí reputaci dal. hned první věta blbost jak mraky :-(

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     17:49:56 02.06.2006
pánové, mohli byste toho nechat? myslím, že už bylo řečeno dost a není nutné to omýlat pořát do zblbnutí... dejte taky jiným prostor se vyjádřit

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     12:32:24 02.06.2006
Gandalv:

Zapni prosímpěkně mozek. ty píšeš:,,okud vykrvácí, bude oživen bez krve a musí být do 2 kol vyléčen kouzlem nebo lektvarem obsahujícím magenergii alespoň za 1/6 životů svého maxima, jinak zemře." Jenže každé kouzlo by mělo být koncipováno tak, aby to povolání kterého ovládá dokázalo kouzlo použít bez cizí pomocí, případně z pomocí nějákého dalšího kouzla, které ovládá. Ale druid sám o sobě není schopen vzápatí během dvou kol seslat léčivá kouzla v tebou požadovaném rozsahu. A pak je toto kouzlo na nic. Absolutně zbytečné, oživím a v zápětí mi postava znovu zemře. K čemu to bylo? směnu jsem se zbytčně snažil, zahodil lidský život a zmařil 50 magů. Skvělý způsob jak neefektivně zničit, vše co můžu.

Princip je přeci jasnej. Hněv lesa je kouzlo, které má zastrašit nepřítele lesa, má ho vyhnat, je sesíláno se zjevným úmyslem. Nemá nikoho zabít, nikomu nevrátí život. Jde o to, že les uzná za vhodné vyhnat některé tvory z lesa. O co ti jde? To je jako kdyby jsi si hádal, že blesk či ohnivou kouli, můžeš seslat pouze v případě, souhlasí-li terč.
Když použiju tvoje výrazy, tak násilně lze usmrtit, zbraní bleskem, atd... to je v pořádku, tak to chodí, zbraň je k tomu určena, blesk víceméně taky. Jenomže hněv lesa není násilné kouzlo. CO ja něm násilnýho?
Tvoje oživení násilně vyrve něčí životní energii, což je proti filozofii druida, je to proti přírodě, z jednoho živého tvora a vecpe ji do druhého, který třaba ni nechce žít.

Už si proti řečíš, cituji:,,Ano, ocháníš, třeba v této situaci:...: a pak říkáš toto ,,Kua neřikám, že slouží k obraně hvozdu!!!!! . slovo ochrana a obrana jsou synonyma tudíž mají stejný význam. Takže si protiřečíš. Principielní příklad, kterým se ti pokouším vyvrátit. Situace, kde se dá kouzlo použít poutivně...napiš jich tak dvacet...ne myslím, že bude stačit 5. Prostě co je pozitivního na tom, že někoho usmrtíš?
Boj je boj, to jest přímá konfrontace s nepřítelem. Ehm... asi neznáš druida, když je druid na obchůzce po svém hvozdu, nikdo ho nenapadne, druid bude chodit tak, aby ho nikdy nemohl napadnout. Existuje spousta různých způsobů, jak si obhlédnout terén a přitom neriskovat vlastní krk. Pravděpodobně neznáš všechno čím druid disponuje.
Proč sem taháš to co, do příspěvku vůbec nepatří? CO má s tímto kouzlem společnýho má vize, mé budoucnosti?

ne nic nezveličuju, jen se stále oháním stejnými argumenty, protože ty mi je nejsi schopný mi mé argumenty vyvrátit. Stále opakuješ věci, se kterými tu nikdo nesouhlasí, oháníš se tím, že žádné kouzlo není univerzální... To nejsou argumenty to jsou jen výkřiky do tmy.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.075051069259644 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách