www.Dracidoupe.cz


Hraničářská kouzla


Přivolání víly
Příprava na tisk (tisknuto 535x)
Přidáno: 10:18:54 31.01.2006
Skupina:Ostatní hraničářská kouzla
Magenergie:15 magů
Dosah:5 sáhů
Rozsah:1 tvor
Vyvolání:2 směny
Druh:Klasická
Četnost:1x týdnně
Pomůcky:Ebenová flétna
Autor:Darwen
Průměrné hodnocení:1.88
Popis:

Hraničář pomocí své flétny přivolá malou hezkou vílu. Může být přivolána jenom jedna. Toto kouzlo chodec používat nemůže, může ho používat pouze hraničář na 5. úrovni a druid na jakékoliv úrovni. Předem vycvičený hraničář bude hrát 2 směny na flétnu a po 1-2 směnách přiletí víla kterou hraničář očaruje hraním na ebenovou flétnu, tak že uvolní magenergii a ta skrz ebenovou flétnu projde a dorazí až k víle, která už musí být v hraničářově blízkosti.
Víla hraničářovi plní jeho přáni do té doby než kouzlo přestane působit, což je 12 hodin. Po té co hraničář vílu omámil, pak si víla jde zase po svých. Když je víla pod vlivem kouzla tak nesplní sebevražedný rozkaz, víla takovíto rozkaz ignoruje. Čím hůř se hraničář nebo hraničář a jeho banda chovají k přírodě ,tím hůř se dá víla omámit.Vílu taky lze využit jako průzkumníka v jeskyni, hraničář víle poručí, aby použila svoje kouzlo neviditelnost a neviditelná víla půjde prozkoumat chodbu před hraničářem a ukáže mu rukama například že chodba je zakončena místností ve které je 5 skřetů.

Lesní víla
Magenergie: 10 magů
Skupina: Magický tvor
Životaschopnost: 2
Útočné číslo: 0
Obrané číslo: (+3+2)=5
Odolnost: 2
Velikost: A
Bojovnost: 2
Zranitelnost: Magický tvor
Pohyblivost: 18/Magický tvor
Vytrvalost: 5/Magický tvor
Manévrovací schopnost: 12
Inteligence: 6< /BR> Přesvědčení: Stejné jako má hraničář
Poklady: nic
Zkušenosti: 300

Vzhled: Malá roztomilá víla s krátkými ,ale hezkými a barevnými křídly.Je velice štíhlá a je málo opálená.Má středně dlouhé zrzavé vlasy, které jsou rozhozené.Má světle modrou barvu očí. Záři nejrůznějšími barvami od zelené přes žlutou konče červenou. Je oblečená v malých světle zelených lesklých šatech. Na nohách má nasazeny růžové botičky.

Chování: Tento magický tvor je celkem mírumilovný, ale když ho nebo jeho majitele někdo ohrožuje tak se dokáže velice rozčílit a muže být až agresivní. Pod vlivem kouzla používá aji svůj mozek, nechová se tudíž jako Zombie. Taky může působit jako průzkumník může vyletět do výšky 150 sáhů a zkoumat své okolí. Má dobrou paměť takže jí nedělá problém vrátit se ke svému majiteli. A může se pohybovat 500 sáhů od hraničáře, dál už nemůže. Víla neumí mluvit, ale umí velmi dobře gestikulovat.

Způsob života: Žije v hlubokých lesích. Dělají si svoje maličké domečky na stromech s větví a listí. Živý se různým ovocem co v lese najdou a pijí vodu s řeky nebo jakéhokoliv jiného zdroje vody, u kterého vždy bydlí opodál.Vyrábí si dokonce aji mističky z velkých listů do kterých dávají pitnou vodu a jídlo. Tyto mističky taky používají jako nádoby na mytí, protože víly jsou velice čistotní tvorové. Víly žijí většinou po velkých skupinách tak po 20 až 50 členech, kteří si vzájemně pomáhají.

Zvláštní schopnosti: Víla může hraničáři pomáhat s některými hraničářskými kouzly jako je: Uzdrav lehká zranění a Najdi zvíře (Tyto kouzla jsou popsána v Pravidlech pro začátečníky). Též umí sesílat kouzlo vyper šaty, které najdete v Kouzelnická kouzla-Časoprostorová magie-Vyper šaty a kouzlo Neviditelnost které najdete v pravidlech pro začátečníky.

Ebenová flétna
Magenergie: nic
Suroviny: 20zl
Základ: eben(2 mn/50 zl)
Trvání: 5 let
Výroba: 5 dní; doma
Popis: Ebenová flétna
Tato flétna je speciálně vyrobena pro přivolávání tvorů. Je vyrobena s ebenového dřeva. Tato flétna stojí zhruba 30zl a lze ji zakoupit v každém trochu větším obchůdku. Hraničář se na ni musí učit hrát asi 2 týdny usilovného tréninku. Tato flétna váží zhruba 5 mincí. Flétna má dosah 200 sáhů.

Hra na ebenovou flétnu
Úplný úspěch: Víla přiletí po 2 směnách hraní.
Úspěch: Víla byla přilákána je v hraničářově blízkosti opatrná a bude jí 1 směnu trvat než se odváží k hraničáři vůbec přiblížit
Neúspěch: Vůbec nic se nestane
Úplný neúspěch: Víly v celém okolí se podráždí a hraničář je na tomto místě ani v jeho blízkém okolí nemůže 1 týden přivolat a zmámit kouzlem.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 38
Ikonka uživatele Edax    [pošta] NEW     20:17:45 08.08.2006
Bylo by to rozhodně výhodnější u druida, než u hraničáře. Jinak se mi pak nelíbí, že ta víla přiletí jak poslušný pejsek a jednou za týden ti na dvanáct hodin splní co chceš. Měl jsi tam omezit to, jaké příkazy víla vykoná a taky nějakou pravděpodobnost, nebo lépe past na to, že se víla nepodaří přivolat.

Pak je tam uvedeno, že má víla životaschopnost 2, to je trochu moc, představoval bych si ji spíše jako 1, nebo 2-7 životů. to by tak podle mne odpovídalo, ale jinak to není zase až tak špatné. Jen hrát dvacet minut na tu píšťalu je trochu nepraktické co se týče toho, abych si vystačil s dechem..

Ikonka uživatele Konan    [pošta] NEW     13:55:58 30.03.2006
Pokud můžeš mít různé úspěchy/neúspěchy kde je past?Možná je to až moc silné a nevyvážené...:(

Ikonka uživatele Thyriagon    [pošta] NEW     19:19:22 20.03.2006
Vila je myslim celkom dobre spravena, ale zda sa mi ze ma akusi velku pohyblivost...Dalej si myslim, ze na to co s nou hranicar podnikne je to v podstate DOST skusenosti...
Avsak prijemne spestrenie je to, ze nevie hovorit, to urcite v hre zabavi...
Dalsia mala chybicka je asi to, ze v cene fletny uvadzas 50zl a potom v popisku podtym davas uz len 30zl... ?! ?!
a potom uz len drobnosti ako, ze sa pise "Totálny uspech" a nie "Uplny uspech", a nie "Uplny neuspech", ale "Fatalni neuspech"...

Ale vcelku, bez tych zbytocnych chyb sa mi napad mimoriadne pacil, takze davam 3*.(este som trochu stiahol, kvoli poctu magov, mozno by som dal trochu menej...)

Thriagon


Ikonka uživatele Mursdeeser    [pošta] NEW     16:41:48 08.03.2006
No docela dobrej napad ale neco by se mohlo doladit ;)

Ikonka uživatele abbé Faria    [pošta] NEW     16:38:24 21.02.2006
Korespondencí mi bylo vyřízeno, že mé hodnocení nebylo bráno tuctově, tudíž zde je můj názor na toto dílo, jsou to spíše chyby:
1.Nevidím past, že se vílu nepodaří přivolat.
2.Víla má svůj vlastní rozum, tudíž hraničáři/druidovi nemusí přání plnit (není to psychické kouzlo, kterým se postava ovládne, neboli zhypnotizuje - kouzlo spíše pro kouzelníka)
3.Jak může víla ukazovat, když je neviditelná, není zdůrazněno, jestli je či není.
4.Velká možná vzdálenost od hraničáře při kouzlu.
5.Když má flétna dosah 200sáhů, tak přece nemůže hraničář ovládat vílu na 500sáhů.
6.Pravopis.
Příspěvek autora hodnotím nulou z těchto důvodů.

Ikonka uživatele Markesan    [pošta] NEW     15:20:34 14.02.2006
No nevim nevim.Ale hraničář na 5 úrovnino dám 4* ale opravdu nevim.Jinak docela dobrý takže4*.

Ikonka uživatele Seber Zmiz    [pošta] NEW     13:01:07 14.02.2006
Aji dobrý, akorát málo do hloubky provrdený. Mohl to líp prošpikovat..
Dám tři hvězdičky

Ikonka uživatele Saragon    [pošta] NEW     7:56:58 08.02.2006
Já bych tam moc necpal toho hraničáře na 5. úrovni. Ale k druidovi to sedí...
Saragon

Ikonka uživatele Embir    [pošta] NEW     19:29:36 07.02.2006
Byl jsem autorem požádán, abych se k jeho dílu vyjádřil, tedy s chutí do toho:

Nápad s přivoláním víly se mi docela zamlouvá a myslím, že se k druidovi docela hodí (o hraničáři na 5. úrovni radši taktně pomlčím).

Ve způsobu, jakým jsi svou myšlenku rozvedl, už mi ale mnoho věcí dosti nesedí. Už jen ten základní princip, že hraničář vílu prostě magicky "oblbne" aby mu sloužila mě dosti zklamal. Chybí tomu nějaký nápad, lesní víla tak, jak ji podáváš, je žalostně nepropracovaná - chybí jakákoliv zmínka o přirozeném přesvědčení, mentalitě, společenském životě. Jen z neurčité zmínky o tom, že obtížnost zmámení závisí na tom, jak se družina chová k přírodě, lze usuzovat, že víly jsou nějak spjaté s přírodou, nebo konkrétněji s hvozdem, ve kterém žijí. Kdyby jsi to rozvedl a zkonkretizoval, dalo by se na tom nádherně stavět, a vytvořit trochu elegantnější vztah víla-hraničář, než pouhé otroctví.
Princip přivolávání jsi zase zbytečně zkomplikoval tím, že jsi ho rozdělil na dvě části - doba, kdy je víla z neomezené vzdálenosti magicky přivolávána k hraničářovi a proces, kdy je víla, pokud je dostatečně blízko k hraničáři, mámena. Tady by bylo jednoznačně vhodnější dát celému kouzlu dosah třeba několik mil - fakt, že víla za hraničářem přijde kamkoli, degraduje celé kouzlo na omezenou variaci kouzelnického "Povolej bytost".
Pak je tu ta ebenová flétna. Ocenil bych trochu přesnější vysvětlení toho, proč to musí být flétna a proč ebenová, než jen 'a proč ne?'. Kromě toho mě vyvedlo z míry, že úspěšnost kouzla nijak přímo nezávisí na úrovni druida, nýbrž pouze na tom, jak dobře ovládá dovednost hry na onu záhadnou magickou flétnu. Zdá se tedy, jakoby v celém procesu zmámení druid figuroval jen jako pasivní uživatel tohoto úžasného nástroje, a jde jen o to, aby se ho naučil správně používat. A to se mi, kromě toho, že je to nesystémové, vůbec nelíbí.
Hořkou třešničkou na dortu pro mě pak byla hrubá pragmatičnost, s jakou jsi nastínil přínos víly družině - prozkoumá chodby, poléčí zraněné, ovládá neviditelnost, chybějí už jen modré blesky...

A nakonec samotné zpracování, které je bohužel nejhorší stránkou tohoto dílka. Je na něm poznat jistá snaha, ale výsledek je bohužel strašný a činí toto kouzlo v dané podobě nepoužitelným. Dopouštíš se strašlivých zmatků (dosah flétny vs. dosah kouzla vs. fakt, že vílu lze přivolat na jakoukoli vzdálenost), logických nesrovnalostí, vynecháváš důležité informace, protiřečíš si... Spousta výtek tu již byla uvedena, takže je zbytečné, abych je opakoval, přidám jen pár vlastních postřehů, u kterých jsem si nevšiml, že by byly jinde zmíněny.
- "Úplný neúspěch: Víly v celém okolí se podráždí a hraničář je na tomto místě ani v jeho blízkém okolí nemůže 1 týden přivolat a zmámit kouzlem." - to druida jistě hrozně naštve, vzhledem k tomu, že kouzlo má četnost 1x za týden.
- "Předem vycvičený hraničář bude hrát 2 směny na flétnu a po 1-2 směnách přiletí víla kterou hraničář očaruje hraním na ebenovou flétnu" - trochu divné - hraničář má štěstí, víla přiletí už po směně, hraničář ji zmámí a pak si pro radost ještě deset minut vyhrává? Kromě toho pak u dovednosti píšeš, že i v případě totálního úspěchu přiletí víla až po dvou směnách...
- píšeš, že "Pod vlivem kouzla používá aji svůj mozek", ale přitom přesvědčení má stejné jako hraničář. To poněkud nejde dohromady.
- "Úspěch: Víla byla přilákána je v hraničářově blízkosti opatrná a bude jí 1 směnu trvat než se odváží k hraničáři vůbec přiblížit" - to znamená, že kouzlo bude dohromady trvat 3 směny? Tak jaké je tedy ta délka vyvolání? 1-2, 2, nebo 2-3 směny?

O gramatické či slohové kvalitě radši pomlčím a pokusím se to shrnout. Tvé dílo se mi jeví jako příkladná ukázka toho, jak lze dobrý nápad zkazit nevhodným pojetím a odfláknutým zpracováním. V žádném případě tě nechci odrazovat od dalšího tvoření, ba naopak, myslím si, že máš na to, abys psal pětihvězdičková díla. Jenže chceš-li to realizovat, potřebuješ víc, než jen dobrý nápad - je potřeba preciznost a trpělivost, vůle přepracovat pasáže, ve kterých jsou logické nedostatky, ochota pokládat si při tvorbě otázky a nenechat z nich žádnou nezodpovězenou, snaha vcítit se do čtenáře a předkládat mu informace ve srozumitelné a přehledné formě... Ale jsou i jednodušší věci, které můžeš pro lepší výsledek udělat. Například nechat si text projít nějakou v češtině sběhlejší osobou nebo aspoň Wordovským pravopisem - těch pravopisných chyb děláš totiž opravdu velké množství. Také by sis měl zafixovat, že za tečkou a čárkou se dělá mezera - někdy ji tam uděláš a někdy ne. Ale to jsou vesměs malichernosti. Hlavní je, abys byl ochotný na svém díle chvíli pracovat, než ho pošleš ke schválení. Velmi mě překvapilo, že se toto dílko nacházelo v MS a přesto bylo zveřejněno s tak fatálními nedostatky.

S pozdravem a přáním mnoha štěstí a inspirace při další tvorbě Embir.

Ikonka uživatele Hispanius    [pošta] NEW     15:38:59 07.02.2006
Fafrin:1) Jmenuji se Hispanius =O)
2)Zpracování a logičnost sice nejsou na moc dobré úrovni, ale na druhou stranu, příspěvek je originální, má dobrý nápad, a je použitelný.
3) ve svém prvním komentáři jsem to zhodnotil takto: nápad: 4*, zpracování: 3*, logičnost: 2*, použitelnost 3*.Celkem je to tedy 3*..

S úctou Hispanius

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.066549062728882 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách