www.Dracidoupe.cz


Galerie


Rozbřesk nad Camelotem
Rozbřesk nad Camelotem
Autor: Ortis
Přidáno: 16:36:00 01.09.2017

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-2 / 2
Ikonka uživatele Ortis    [pošta] NEW     20:27:43 01.09.2017
Děkuji mnohokrát :-)

Díky hlavně za upozornění na toho draka. Když jsem původně přemýšlel nad tím, jak začnu, tak v rohu místo kříže měl být Excalibur v kamenu, který odrážel světlo, takže by tak celkem přirozeně přitahoval pozornost, což nakonec tak úplně nevyšlo. Proto jsem se nebál přidat další výraznější bod, tedy draka. (lekl jsem se hlavně toho, že by se mi nepodařilo správně vytvořit odlesk slunce na meči). Původně tam žádný drak být neměl.

To ztmavení by určitě přišlo, kdybych měl víc času se v tom "rejpat" a když na to teď koukám, opravdu mi to tam chybí, ale přiznám se k tomu, že se mi celkem daří tvořit v časovém presu, protože pak se v tom začnu rejpat a spusta věcí tím utrpí, protože moje technika je primitivní a k výsledku se dostávám nakonec dost nahodile.

Na druhou stranu bych řekl, že žlutá barva vytváří lepší kontrast se zelenou než oranžová, takže jsem nechtěl ty části lesa, které byly osvětleny sluncem, utopit v tmavší barvě. Kdyby ale byl ztmaven zbytek, tak ta oranžová určitě dává větší smysl a příště tam bude.

Díky moc za schválení a za přípomínky!

Ortis

PS: Opoměl jsem dodat, že tak nějak si představuji místo, kde umřel Artuš, ať už to byl kdokoliv - generál, vojevůdce, kníže, král nebo jenom fiktivní postava inspirovaná keltskými mýty.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     17:10:39 01.09.2017

Rozbřesk nad Camelotem

Věk: 25
Věk při vzniku: 25
Technika: Temperové barvy na malířské desce
Doba tvorby: 15 hodin
Inspirace: Artušovská legenda (kříž měl původně být Excalibur v kameni, ale to jsem už nestíhal)

Kamarádka mě vyhecovala k tomu, abych zkusil znovu malovat a tohle je výsledek. Opět to bylo uspěchané, měl jsem na to asi jen 3 dny, protože pak odjížděla zpět do USA, takže to muselo být velmi rychlé. Z toho důvodu jsou v obrázku určité chyby a nepřesnosti, ale i přes to jsem na něj poměrně pyšný a chtěl jsem ho ukázat i vám ostatním.

Protože má ráda Artušovskou legendu a její předkové jsou ze Skotska, nechal jsem se trochu inspirovat těmito motivy (i když žádnou předlohu jsem neměl, prostě jsem si to vycucal z prstu). Bohužel jsem obrázek namaloval před tím, než jsem si vyslechl kritiku k tomu předchozímu a tak se možná některé neduhy budou opakovat.

Tak jsem se na to těšil, že jsem hned při schválení udělal dvě chyby. Jedna byla technického rázu a nebudu se k ní doznávat, a ta druhá kulturní, protože jsem si při tom pustil skladbu "Avalon" od skupiny Blackmore's Night a z Camelotu v názvu pro jistotu udělal právě Avalon.

Ale k obrazu:

Je to opravdu detailní práce. Nebo možná v tomto případě bych měl spíš použít slovo 'promyšlená'. Pravda, asi bych něměl úplně opomenout technickou stránku věci, kde stále rezervy, ale vlastně bych tu mohl zopakovat téměř to samé, co posledně - světlo a kontrast. Na druhou stranu, toto dílo je podle mě daleko ambicióznější v tom, co chce zobrazit a za mě osobně je tu něco, co mi u modré telefonní budky v předchozím případě chybělo, nebo jsem to nenašel.

Příběh.

Máme tu rozbřesk nad hradem, skály, které rozbíjí světlo a jeden ze světelných proudů dopadá do rohu díla, kde osvětluje osamocený kříž (meč). Toto propojení, tedy světelný zdroj a objekt, na který světlo dopadá vytváří příjemný pocit, kdy se divák může nechat vést záměrem autora a říct si, "jo, tohle musí být důležité". I když stále můžu říct, že kříž by možná neměl být zcela v rohu, ale směřován trochu víc do středu, mohl být třeba větší, aby byl o to víc zdůrazněn, musím vyzdvihnout už jen tu myšlenku zpracovat obraz právě takto - tedy nemít objekt náhodně, ale propojen s něčím dalším. Skvělé.

Částečně je to pro mě takový oslí můstek pro to, abych se dostal k drakovi na vrcholu hory. Protože si myslím, že kříž je ten hlavní motiv díla, trochu mi vadí, že hlavní pozornost neustále přitahuje ten jasný červený objekt v polovině plátna. Osobně bych se obešel zcela bez něj, na druhou stranu je to další významný bod na obraze, takže se mi nechce úplně snižovat jeho důležitost.

Poslední věc za mě: Rozhodně bych doporučil pokračovat dál přesně v tomto, tedy velmi kontrastních dílech a především nebát se udělat něco špatně. Nebo možná pokud dovolí okolnosti, klidně bych byl pro i zopakovat přesně tento motiv obrázku, tedy hory, které rozdělují sluneční paprsky a jen místo žlutého světla rozmístit po celém obraze oranžové obrysy. Především ale udělat ten krok, kdy ztmavíš vše ostatní. Tedy celé lesy a údolí ztmavit do té míry, kdy právě ta žlutá či oranžová bude zvýrazněna.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
2 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.035171031951904 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách