www.Dracidoupe.cz


Galerie


Berenika II
Berenika II
Autor: Plž
Přidáno: 21:57:02 05.03.2017

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-2 / 2
Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     12:39:22 24.03.2017
Zase troška vlastní kritiky. To co nastínil sccion je pravda. Levá ruka je příliš blízko těla, zkuste si ji takhle dát v reálu a uvidíte. Tady se ještě mohu vymlouvat na velikost dřeva ale u druhé ruky to moc nejde. Ta je totiž příliš dlouhá. Dlaň dosahuje na půli cesty mezi pas a podlahu (takže ke kolenu) a přitom ruka by měla končit někde v půli stehna.

Zase je co zlepšovat.

A ještě k zrcadlům. Dobrý nápad hodný vyzkoušení. A tak jsem to zkusil a není to vůbec jednoduché. Kromě toho co je přímo před foťákem je potřebí kontrolovat to co je odraženo v zrcadle. Jedíné co jsem z toho zatím dostal je výsledek, že budu potřebovat více zrcadel aby to stálo za to.

Plž

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     22:31:47 05.03.2017

Berenika II

Materiál: šeřík – pro změnu bez praskliny
Výška: 13 cm
Další: troška barvy, vypalovaní a skla

Berenika jakožto dcera šlechtice se od malička učí, že musí stále dobře vypadat. A tak není divu, že i do špinavého podzemí plného kostlivců si obleče šaty, zapne si zdobný pás a vezme si svoje šperky.

A o pozadí:

Minule u Bereniky jsem začal trošku s polemikou ohledně pozadí tak v ní budu ještě chvilku pokračovat. U kresby a malování je pozadí vždy součástí celého díla. U plastik a různých skulptur je to ale jiné. Převádí se trojrozměrný objekt na papír a běžně se fotí ve svém okolí (případně větších výtvorů) případě na nějakém neutrálním nerušivém podkladu aby zbytečně neubíral zážitku z oné plastiky. Běžně tak je mnoho řezeb foceno s bílým podkladem či na kožešině (také tady nějaký ten výtvor mám). Já ale nepoužívám ani to. Zbytek plochy většinou používám k prezentaci jiného díla, o kterém si nemyslím, že má dostatečnou hodnotu pro samotnou prezentaci. U Feng to byla vypálovaná mapa (která zaujala více než samotná Feng), u Lou zase nějaké ty další příšery, jindy svěrku u první Bereniky inkrustace druhého víka truhlice. A tady jsem vybral hned několik motivů. První jsou figurky k deskovkám (třeba člověče nezlob se) samozřejmě opatřené magnetem, takže mě lezou všude. Pod nohy jsem umístil náčrtky předcházející téměř každé řezbě pro poodhalení celého postupu. A ještě jsem přidal záda první Bereniky s prasklinou.

A ještě k postupu:

Rozdíl mezi první a druhou Berenikou je především velká prasklina na zádech té první. Přitom stačí jen pár jednoduchých triků jako provrtání středu nebo po hrubé řezbě usušit dřevo v mikrovlnné troubě. Nesmí se to ale přehnat protože mikrovlnná trouba umí dřevo i zapálit (experimentálně ověřeno).

Proto na každém prodávaném kousku dřeva v Americe je varování: "Nevkládat do mikrovlnné trouby, hrozí vznícení."

Podařila se vynikající věc. Když jsem poprvé viděl obrázek jako přílohu v mailu, myslel jsem si, že je na obrázku jediná figurka a stojí i zrcadla. Až pak jsem se podíval detailněji a ujistil se, že to tak není, ale ten prvotní pocit iluze ve mně zůstal. Celkově nová Berenika doznala změn dle mého k lepšímu, především pak akčnější pózou, jakkoliv držení pochodně je trochu nepřirozené (a opět další iluze, při prvním pohledu jsem měl za to, že se opírá o čarodějnou hůl).

V každém pířpadě za práci s pozadím je třeba připsat velké plus. U všech děl je to něco, co značně ovlivňuje celkový dojem obrázku. Myslím si, že mezi malbou a sochařskou tvorbou vlastně zase takový rozdíl není. Pozadí totiž nakonec netvoří jen zamýšlený vnitřek obrázku, ale i jeho okolí. Jiný dojem by vyvolávalo dílo na bílém pozadí serveru a jiné na bílém. Dokonce i věci mimo monitor ovlivňují pocit z výsledku. Jen čím vzdálenější jsou, tím jsou logicky méně centrem naší vědomé pozornosti. Ale stejně jako u malby, i sochařská díla jsou vytvářena s myšlenkou, že budou "někde" prezentována. Jinak musí vypadat socha, která bude 30 metrů nad zemí a jinak socha umístěná hned u vchodu do budovy. A pak existují samozřejmě díla jako toto, která je možné přemisťovat a s každou novou prezentací budou mít další význam a s každým dalším prostředím, kde se budou nacházet, budou vyprávět něco jiného.

Takže v práci s pozadím pokračovat. Třeba i zpětně návratem k fotografii figurky, ale záměrně vyfocené na jednolitém pozadí a umělým nasvětlením třeba jen z jediné strany.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.03187894821167 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách