www.Dracidoupe.cz


Galerie


epic
epic
Autor: Pioma
Přidáno: 13:23:00 18.05.2015

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     16:18:00 10.06.2015
Tak tohle je opravdu Veledílo. Děkuji za něj. Nádhera! Na dlouhé zkoumání detailů. Úžasné osobité figurky provedené s ladností a elegancí Piomovi vlastní. Prostě paráda.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     8:57:34 30.05.2015

K tomu si jen dovolím dodat, že bez pořádného díla nemůže vzniknout pořádný rozbor. ;)


Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     8:41:45 28.05.2015
Zatím jsem neměl čas přemýšlet nad tím kdo má pravdu a jak vlastně na mě obrázek působí a jestli dám za pravdu Sccionovi či nikoliv ale rozhodně tomuhle se říká pořádný rozbor díla.

Plž

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     23:18:34 26.05.2015

Pardon, tagy byly rozhozeny - odkazy zkopírovat jen po část, kde začíná ostrý zobáček "<"


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Plž: +1
NEW     23:17:20 26.05.2015

Dobrá, první věc: nepropojené postavy. Ani potom, co vím, že se skupiny dělí na ty ve středu a ty proti středu nejsem přesvědčen, že se podařilo dostát tomu účelu. Důvodem, proč si to myslím je fakt, že až na určité výjimky není mezi jednotlivými aktéry žádný kontakt - ať už oční, tak fyzický. Druhým důvodem je, že většina postav, která bojuje proti "těm ve středu", do středu nemíří. Ukážu na dvou příkladech:

http://tinyurl.com/qh5rbhn< p>Zde jsou čtyři charaktery a míří proti sobě (červené šipky). Pro účel vyjádření že jdou proti středové skupině by však bylo vhodnější, kdyby postavy sledovaly šipky modré, to znamená byly natočeny do středu, ne proti sobě. Takhle to vypadá, jako by zde byly dvě frakce útočící na sebe a mezi nimi se vyskytla frakce třetí, prostřední.

http://tinyurl.com/ousadf6< p>Červené šipky tohoto obrázku ukazují reálné směřování postav, které je podle mě špatně. Opět by měly být namířeny víc do středu. Zelené šipky jsou naopak podle mě správné, jak kněžka, tak prchající elf spolupracují s prostředím, ve kterém se nachází, mnohem lépe.

Většina obrázku však je taková, že ta potřebná interaktivita aktérů mi tu chybí. Lze sice vždycky říci, že v takové řeži bude vždy zmatek, ale podle mě to není to, co mělo být úplným cílem díla.


Pokud jde o splývání, je podle mě způsobeno tím, že odmítáš kompletní obrysovou linii. Tím pádem vznikají volná bílá místa, která se různě pronikají a způsobují onu určitou "plochost" tvých děl. Snaha se tomu vyhnout je nejen evidentní, ale i chvályhodná, ale osobně bych doporučil vytáhnout postavy víc a za použití jasného obrysu, ne jen tím, že okolním obrysem se stane prázdný prostor. U mnoha tvých děl to podle mě nevadí, ale u takového, které má jisté ambice zobrazit reálnou situaci, to není vhodné. Zde to totiž není o té působnosti technického zpracování malých detailů, které je tvému stylu vlastní.

http://tinyurl.com/nmlyk7x

U těchto příkladů je sice zjevné, že dochází k odlišení jednotlivých prvků, ale tím, že bílý prostor proniká volně bez přerušení, nevystupuje to, co má, tak jak má. Ruka v levém příkladě vypadá, jako by se spíše nořila do kolene, než aby vystupovala. Bílý "outline" je pořádku, ale je lepší, když je kolem černé plochy, nebo kompletního obrysu.


Ikonka uživatele Pioma    [pošta] NEW     7:40:40 23.05.2015
Dekuji, rad si poslechnu/prectu jakykoliv nazor i radu, prestoze ma jizlivost obcas vystrkuje ruzky a muzu pak pusobit namyslene.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     17:25:38 22.05.2015

Nu tak je pravda, že větu "kritizujte dle libosti" jsem si vyložil přece jen poněkud svévolně.

Jinak bych nerad, aby došlo k nějaké mýlce a že bych snad byl s dílem nespokojený. Obrázek je v mnoha ohledech unikátní. Zvolená technika je osobitá, práce za ním svým způsobem až nepředstavitelná. Každá postava má svou pózu, jsou rozpohybované a celý výjev žije. A žije způsobem, který tu opravdu bývá málo k vidění. Barevnost, byť minimální, také obrázku prospívá. Pokud jde o jednotlivé prvky a postavy, tak u mě jednoznačně vítězí kozlí čaroděj vpravo dole a kněžka vlevo pod vílou, protože řešení draperie je perfektní. Nejlepším místem je ale pro mě pravá noha velkého démona, která stojí na pěticípé hvězdě a dokazuje, že obrázek jednoznačně jen plochý není.

V porovnání s tvými dalšími díly je to samozřejmě skutečně to zatím nepropracovanější, co tu máme možnost od tebe vidět. Takže v míře osobního rozvoje nelze než pogratulovat a se zdviženým palcem zvolat ono protřelé: "jen tak dál!" :)

Co se nepřehlednosti v rámci kompozice obrázku a rozmístění osob týče, tam ti samozřejmě musím dát za pravdu, to byl můj omyl. Většina aktérů je na ploše jasně daná, až na těch pár výjimek se neprolínají tak, aby si vyloženě překáželi, takže v tomto směru jsem se unáhlil.

Na druhou stranu že zvolená technika způsobuje splývání jednotlivých prvků obrázku a že se ne všude podařilo správně oddělit všechny obrazové prvky, za tím si stojím, stejně tak jako za tvrzením, že se postavy nepodařilo propojit v nějakém větším příběhu. Pokud budeš chtít, mohu ti vysvětlit, kde vidím problém. Pokud ne, pak se nic neděje, ale upřímně by mě mrzelo, kdyby jsi odcházel s pocitem, že se snažím tvé dílo nějak shodit, protože to zcela určitě není mým záměrem.


Ikonka uživatele Pioma    [pošta] NEW     11:36:04 19.05.2015
Jeste mi tu chybi dodatek, ze je to plochy jak hrudnik dvanactky projete skrz mandl, vypichnute anatomicke nepresnosti, chyby a navrhy na upravu. Pockam si na Nathaku a Samuraie :D

A splyva... Maximalne kocka s kouzelnikem na stredu dole. Rogue na stehne megademona a melej imp utikajici s minotaurem proti magici splyvajicim s kockou. Stavel jsem to tak, aby to bylo co nejprehlednejsi. Outline delam vzdycky, aby bylo jasny, co kde konci.

Ikonka uživatele Pioma    [pošta] NEW     11:30:24 19.05.2015
Nebyt te prvni a posledni vety....

Nevim, co ti nestymuje v rozdeleni tymu. Jiste, ja to kreslil, takze vim, kde co je. Kde kdo konci a podobne. Troufam si myslet, ze je to klasika meho stylu posunuta o uroven nahoru, nebo dotazena na hranu moznosti, kam jsem se dostal pri tvorbe zatim jen parkrat.

A skupina se deli na ty, co jdou od stredu a proti nim jdou ti do stredu.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     13:48:22 18.05.2015

epic

Věk: (2*13)+1 a 10 měsíců
V době tvorby: to samý
Doba tvorby: 90 hodin +-
Technika: Centropen 0.1 a gelovky, atypický Piomismus s barvičkami.

Celek je koláží z asi pět-a-dvacítky karet MtG, které jsem použil jen proto, že má fantazie zdaleka přesahovala mé schopnosti ohledně vykonstruování jednotlivých póz, délky končetin, atd. Je tedy možné chtít po mě předlohy, ze kterých jsem vycházel, ale nevyhovím, protože jsem si hodil jen základní náčrty a zbytek dělal po svým. Při srovnání byste stejně došli k názoru, že to možná je podobný, ale vlastně úplně jiný...
Nechť se zlíbí. Kritizujte dle libosti, v mé tvorbě a mých očích se toto dílo řadí momentálně na druhé místo za Fox & wolf.

Ano, Fox & wolf skutečně překonány nebyly, což je zčásti škoda, ale na druhou stranu jsou to i vcelku díla neporovnatelná, ať už co do vybrané scény či kresebného formátu.

Na obrázku... obraze v tomto případě, je spousta věcí skvělých, ale bohužel i spousta věcí, které nedopadly tak dobře. Styl ponechám stranou, kdo má rád tento osobitý projev, určitě obrázek ocení v každém případě, kdo ho nemá rád, ten jen může chvíli pátrat pohledem a pak se podívat jinam. Je trochu mrzuté, že v tak detailní práci s takovým rozsahem a s takovou pílí mu věnovanou se nepodařilo zabránit značné nepřehlednosti obrázku. Je to o to mrzutější, že je evidentní snaha se tomu vyhnout a kolem jednotlivých aktérů je mnohdy prázdná linie, která je vykusuje oproti pozadí. Jinými slovy, mohlo to být i mnohem horší, ale vzhledem k tomu, že výsledný dojem, alespoň podle mě, je i tak velmi nepřehledný, uvažuji, že tato technika není možná úplně vhodná pro podobný typ scén. Ovšem všichni ti, co rádi zkoumají díla dopodrobna si jistě užijí své, protože prohlédnout všechny postavy a rozklíčit každou z nich je minimálně na minuty (ne-li i hodiny) zkoumání, což rozhodně nemůže říct každé dílo, které tu máme.

Poslední věcí, která mě trošku kazí dojem je fakt, že obraz je skutečně pouze koláží. Postavy jsou vystřihnuté a vložené do obrázku, ale prakticky mezi nimi není žádná větší interakce, každá sice dělá, co umí, ale dohromady scéna nevypráví vlastně žádný příběh, je to jen řež. Epická, ale *jen*.

I tak to ale nezastírá fakt, že je to veledílo, kterých je jako šafránu a proto každé, které se tu nachází, nám dává možnost se jím i chlubit. :)




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.098751783370972 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.