www.Dracidoupe.cz


Galerie


Mrzák
Mrzák
Autor: Morchaint di Belial
Přidáno: 18:04:39 26.03.2011

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 14
Ikonka uživatele Scarlet    [pošta] NEW     8:19:46 09.05.2011
Uhmm, já bych měla příště víc číst, uniklo mi, že to není člověk. Smějme se mé hlouposti. :D
Scar

Ikonka uživatele Morchaint di Belial    [pošta] NEW     12:38:18 07.04.2011
tak sem se konečně dostal k tomu, abych sestrojil nějaký konstruktivnější komentář..

Hned ze začátku k anatomii. Když kreslím skřety, přibližně se řídím lidskými proporceemi. Tedy přibližný poměr jednotlivých částí těla. Podle toho, co za skřeta kreslím, upravuju si to ale dle libosti. Někteří skřeti mívají delší ruce, kratší nohy, nebo třeb větší hlavu. Jsou to přece jen skřeti, tak se nemohu přesně držet pravidel, která platí pro člověka.
Levá ruka (ta s berlí), to je něco jiného. Skřet je o berli opřen velkou částí své váhy a proto mu berle krapet "vysadila" rameno do strany a nahoru. Jenže sem to krapet přepískl a proto to vypadá tak jak vypadá.
Pravé rameno je schované za trupem, protože je skřet prohnutý v zádech a má vystrčený hrudník.
Je to ale velmi rychlý náčrtek, kdy jsem převedl momentální nápad na papír. Proto je tu a tam vidět úplně počáteční rozvržení (to, co Dormon pokládal za slámu). Ve skutečnosti jsem si pouze načrtl přibližný tvar postavy a posléze kreslil rovnou do náčrtku, aniž bych gumoval.

mno, toť vše ode mne.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     15:09:06 01.04.2011
Pravda. Anatomii má stejnou s člověkěm. Kdyby měl jinak pánev, špatně nakreslené ruce, klouby apod. viděl by jsem to jako chybu, ale proporce necháme stranou.

Stejně tak by mi u zombíka nevadilo, kdyby ruce táhl skoro po zemi jako Kačer Donald, ale to už je každého věc. Ale jak řekl Dakeyras. Snad jen to rameno.

Jinak doufám že Morchaint ještě něco v podobném duchu nakreslí .) Co Morchainte?

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     14:50:53 01.04.2011
Jak říkáš anarione, toto není člověk a tak by pro něj neměli platit stejná proporční pravidla jako pro něj. Dokonce bych řekl, že skřet je "dravec" a zde se to dokazuje velkou plochou pro čelisti, velkýma očima pro noční vidění a silným krkem v poměru s menší mozkovnou. Spíš podivně vypadá "vykloubené rameno držící berlu, jak se tu zmiňovalo, ale protože nejde o "realistickou techniku" tak si toho taky hned tak nepovšimneme.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     21:31:56 30.03.2011
Mě se teda hlava zdá naprosto normální a rozhodně by jsem jí nezmenšoval ani o milimetr :o)

Ba dokonce, když jsi u kánonu Scartet. Zlatý řež má v to, že se lidská hlava vejde do lidského těla sedmkrát, sedmapůlkrát. A nejde to paušalizovat na vše. Dokonce když vezmu učebnicový příklad Davida... lajk by na něj ukázal a řekl hle! Proporce jak mají být. Kdepak.

David měl být původně umístěn na venkovní pilíř Florenstkého dómu do výšky 4 metrů. Proto Michelangello od začátku zpracovával sochu pro pohled zespoda - musel vyrušit vznikající perspektivní zkratky: proto hlava a ruce jsou větší.

Jinak nic proti tvojí kritice Scarlet: proti gustu žádný dešputát, jenom všimni si třeba v komiksech apod. Hlavy a ruce se úměrně zvětšují. V kresbě to vypadá líp a někdy to jde až do etrému (Mikimouse).
Co se týče antického kánonu, ten platí pro člověka že? Nevešli by se ti tam ani hobiti, trpaslíci, krollové, ba dokonce ani skřeti z Pána Prstenů (myslím ty zakrslíky z Morie).

Tak i tak tímto chci jenom vsunout kulturní vložku. Možná někoho budou zajímat disproporční vady v nejslavnější soše všech dob :D

Ikonka uživatele Scarlet    [pošta] NEW     21:09:49 30.03.2011
Zdravím!

Tak se tu na to koukám a musím říct, že prvních pár vteřin jsem si myslela, že je to fakt cool. Pak mě ale praštily do očí ty děsivé chyby. Má obří hlavu, tělo se ale čím dál víc zmenšuje. Mělo být dvakrát větší, když je hlava takhle velká. (Podle antického kánonu se má hlava do těla vejít dokonce osmkrát, myslím.) Taky mu chybí vzdálenější rameno, měla by být částečně vidět ta bambule. Ale dost už chyb, nebudu to kazit, protože to má dynamiku, hmotnost a velice dobrý kontrast, hbité tahy a pomocné čáry to dělají koukatelné a kdyby nebyly špatné proporce tak do očí bijící, považovala bych to za profesionální kresbu.

Krásný večer přeje Šarlat!

Ikonka uživatele Morchaint di Belial    [pošta] reputace: 1
Dormon: +1
NEW     13:15:37 29.03.2011
jsem tu jen na skok, tak se vyjádřím pouze k poslední části Dormonova komentáře:

http://www.youtube.com/watch?v=e9891vPGisw

Ikonka uživatele Dormon    [pošta] reputace: 1
anarion: +1
NEW     21:27:59 27.03.2011
Zdravím.
Zajímavý obrázek. Mám, ale pár výtek. Jeho levá ruka je špatně napojena na tělo. Je příliš vzadu a je divně zohýbaná v rameni (jakoby tam byla ještě jiná část ruky kromě nadloktí a předloktí). Taky mi připadá až příliš velká a masivní v poměru se zbytkem těla (hlavně tedy vůči noze). Jeho druhá ruka se nachází na divném místě. Představte si tam stejně velkou ruku jako je ta vepředu. Takto by bylo velmi obtížné, ne-li zcela nemožné umístit ruku.
Skřetova hůl je ve střední části vystínována ploše. Měly by se tam doplnit nějaké tmavší místa aby nabrala na objemu.
Co jsou ty chaotické čáry přes obličej, kalhoty a podobně? Je to seno? Je to nějaký styl? Připadá mi, že byly dodány až dodatečně pro větší zašuměnost. Kdyby tam nebyly, tak by to podle mne obrázku prospělo.
Obdélník na pozadí propůjčuje obrázku hloubku. Je to takový levný způsob, jak se vypořádat s pozadím a dodat do obrázku i prostor. Skřet nestojí jen tak v bílém ničem, ale stojí před něčím. Nějakou stěnou. Zajímavé je, že popředí většinou bývá ostré a pozadí už postrádá konkrétní tvary. Tady je to částečně naopak. Skřet je takový „zašuměný“ a pozadí je ostré jako břitva.
To by bylo ke způsobu vypracování asi všechno.
Skřetí mrzák? To je na obrázku to nejzajímavější. U nás byli skřeti většinou pěkně necivilizovaní a prostě se jim neoplatilo někoho vyléčit. A zde máme skřeta, který má dřevěnou nohu opírá se o hůl a ještě k tomu dřímá šavli! Je ovšem otázka jaký odpor by takový protivník způsobil (proto by se u nás uzdravení skřeta a ještě vyrobení protézy skřetům nevyplatilo a prostě by jej nechali umřít).
K obrázku se stavím kladně a to hlavně díky tomu co zobrazuje. Skřetí zmrzačený voják s dřevěnou nohou, holí a chutí bojovat.
Dormon

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     20:34:48 27.03.2011
Podle mě čistě okrasnej prvek a ještě to přiblíží, zvýrazní a umocní ústřední postavu/motiv.

Obrázek pak není tak prázdnej, má jakoby dynamiku, na něco ukazuje a vůbec...

je to prostě cool :D

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     20:21:52 27.03.2011

No tedy, taková napůl chaotická šrafura a jak to působí dobře. :)

Chtěl jsem se jen zeptat, všiml jsem si toho i u Fangorn defeat, je nějaká teorie na to, proč se na pozadí dělají ty rámečky, lépe řečeno, je nějaký popsatelný důvod, nebo se to dělá zkrátka z toho důvodu, že to tak dobře působí, jako třeba tady?


  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.14009404182434 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách