www.Dracidoupe.cz


Katedrála
Katedrála
Autor: Dakeyras
Přidáno: 1:09:39 28.12.2011

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Gandalv    [pošta] NEW     11:17:17 03.01.2012
Ta fotka není špatná. Zvláště se mi líbí to světlo. Ale nějak to není věc, ze které bych se posadil na zadek. Výběr toho, co je na fotce zobrazeno, mi přijde takový polovičatý. Osobně bych uvítal buď více celek - zabrat toho více, nebo větší detail. Takhle je to takové někde mezi a nepřijde mi to tak dobré.

Co se těch linií týče - kouknul jsem se na teččin experiment, a ani jedna z variant mi nepřijde lepší než ta druhá. A v tom případě bych volil cestu nejmenší deformace obrázku, tedy nic nenarovnávat. Na druhou stranu, ta sbíhavost tu není bůhvíjak nosný prvek fotky. Aby byla, bylo by třeba použít např. kratší ohnisko a zabrat toho více, nebo to fotit ještě více z podhledu nebo tak něco.

Ale jak říkám, není to špatné.


anarion: řešit linie už v momentě focení de facto není možné, pokud máš normální foťák s pevným objektivem (teď mám na mysli to, že je to vyrobené z pevného plastu, ne ohnisko), což na 99.9% máš. Lze to řešit pomocí tzv. tilt-shift měchů - objektiv není pevný, ale je to jakýsi měch, kde lze vzájemně vyosit objektiv a snímací plochu a tím tohle dorovnat. Takže pokud tohle nemůžeš, jediná možnos je, vymyslet fotku tak, aby sbíhavost byla plus.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     20:20:04 31.12.2011
No... psal jsem o doost delší kritiku, třikrát jí smazal a teď píši jenom to důležité.

Opravdu si myslíš, že by zrovna tady pomohlo už nastavit fotoaparát do kolmých liníí s rámečkm při samotném focení?

A pokud ano. Jakými prostředky by jsi tedy umocnila výšku/velkolepost/prostor a majestátost interieru?

Ps. Chtěl by jsem se pouze zeptat jak na to, pokud si zachováme odstup od různýcz počítačových efektů. Přdstavme si, že jsme v katedrále jako Dakeryas. Máe stejný pohled. Co s tím?

Ikonka uživatele tečka    [pošta] NEW     19:11:05 31.12.2011
anarion: Mm, právě to je jeden z důvodů, proč je úprava nedokonalá. Ona ta výška, etc. by tam dostat šla, ale muselo by se s tím dopředu počítat, aby toho na vstupní fotce bylo tolik, aby se z toho dala "vyřezat" ta finální. :)

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     18:17:12 31.12.2011
tečka: sice jo, ale když se koukneš na ty fotky vedle sebe.. strop se tím dostane o hoodně dolů. ta vzdušnost a výška... prostor a hloubka se tím sníží. tady jde jasně cítit výška. Po úpravě už tak moc ne.

Ikonka uživatele tečka    [pošta] NEW     16:47:16 31.12.2011
Vážně si myslíte, že by srovnání linií fotce tolik ublížilo? Já nevím, začala jsem být lehce na pochybách, tak jsem se rozhodla, že to prostě vyzkouším. Takže pro diskusi: http://who.wz.cz/drd_linie.jpg
Vlevo je Dakeyrasova původní fotka, vpravo je moje lehká a zcela nedokonalá úprava linií. Nechtěla jsem do fotky zbytečně řezat a sebrat jí tím 'maso okolo', neb tím by se její koncept skutečně zničil. Snaha byla spíš ukázat linky oken v pozadí kolmé (v tomto případě přibližně kolmé...) k povrchu zemskému.

Ad Dakeyras: Já s tím (překvapivě) souhlasím. Mně skutečně nevadí, že se linky sbíhají. Co mi vadí je to naklopení - jako by bylo fotografie otočena o pár stupňů doprava.

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     12:29:24 31.12.2011
Zas, kdyby se ty křivé linie snažil srovnat, okno a paprsky světla, které jsou patrně stěžejní, by byly naprosto zničené.

Já za sebe chválím autora. A chválím i sebe, že podle jediné fotky a jediného detajlu jsem poznal stavbu parléře Petra:)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     18:51:27 29.12.2011
děkuju za kladné hodnocení a tečce za kritiku, ale mě vyhovuje silná sbíhavost křivek, která tomu podle mě dává právě velmi silný pocit z velikosti prostoru, který člověk zažívá když tam stojí.

Ikonka uživatele Aramir    [pošta] NEW     18:30:36 29.12.2011
Tuhle fotku bych se vůbec nebál použít při hře. Má to atmosféru a pro ilustraci nějakého herního prostředí se to hodí. V poslední době jsem ilustrace začal používat hojně a zrovna tuhle možná využiji...

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     17:40:39 29.12.2011
Popravdě nezmínit tečka ty linie tak je nevidím... ale ano, teď trošku jo.

Tak i tak tahle fotka sem určitě patří a je to jedna z mála fotek, kterou si sem i tématicky nejraději zařadím. Jednoduše pro mě budou (pro hru i pro oko) vždy přínosnější fotky z reálného prostředí, evokující něco nadpozemského, éterického, fantasy.... než čistě photoshop.

A jak Skewer napsal u mé Snozřivosti, tady to platí naopak.

Takže citujíc Skewera: “Obsahově je to super. Po chvilce mě napadlo, že tenhle typ obrázků je jedním z těch víc fantasy-like, co může reálnej svět nabídnout (bez jakékoliv cílené snahy, ať už strojové úpravy fotografie, nebo naopak vytvořením umělého fantasy obsahu pomocí kostýmů a rekvizit a tak).“

Ikonka uživatele tečka    [pošta] NEW     1:10:30 28.12.2011
Název: Katedrála
Nick: Dakeyras
Věk autora: 26 let

Poznámky: Tato fotografie vznikla při návštěvě Svatovítské katedrály, když mě kromě mohutnosti stavby zaujal kouřový efekt vytvářející paprsky světla jdoucí z oken.

Fotoaparát: SONY DSC-H9
Expoziční čas: 1/60 s
Clona: 3.2
ISO: 100
Ohnisková vzdálenost: 35mm


Fotografie z atraktivního prostředí, kterou nám Dakeyras nabídl, jistě překvapí svou dynamikou a příjemnými barvami. Nízká saturace dodává pocit neokoukanosti a klidu, ačkoli nemohu říci, že by se na obrázku nic nedělo. Z hlediska kompozice mne potěšily paprsky světla tvořící diagonálu (a ve druhé řadě i rytmické opakování prvků, samozřejmě); co mne však potěšilo méně, jsou, klasicky, křivé linie, kterým právě ona diagonála dává dost vyniknout.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
11 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10022783279419 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách