www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Řeč zvířat

Příprava pro tisk (tisknuto 2930x)
Autor: Legar
Přidáno: 21:45:51 29.10.2007
Hlasovalo: 22
Průměrné hodnocení: 4.73
 
Vlastnost: Charisma
Obtížnost: Střední
Ověřování: 1x za 6 kol při "poslouchání", každé sdělení při "mluvení"
 
Totální úspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře rozumí tomu, co mu chce postava říci a zareaguje podle svého naturelu, jako kdyby jeho vztah k postavě byl o jeden stupeň lepší nebo horší (postava si může vybrat).

Postava "naslouchá":
Postava rozumí tomu, co zvíře říká nebo cítí a další ověřování se provádí až za jednu směnu.

Úspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře rozumí tomu, co mu chce postava říci a zareaguje podle svého naturelu a vztahu k postavě.

Postava "naslouchá":
Postava rozumí tomu, co zvíře říká nebo cítí.

Neúspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře nerozumí tomu, co mu chce postava říci a pokračuje ve svém původním jednání.

Postava "naslouchá":
Postava nerozumí tomu, co zvíře říká ani co cítí.

Fatální neúspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře pochopí postavu zcela jinak. Přesné pochopení a jednání zvířete je na PJ.

Postava "naslouchá":
Postava si splete význam výrazu, zvuků, pohybů... zvířete.

 
Popis:

Postava má se zvířaty bližší kontakt než běžní humanoidi a tak rozumí jejich pocitům, touhám a instinktům. Také dokáže dát zvířatům najevo své pocity takovým způsobem, aby to pochopila. V žádném případě to není žádná řeč v lidském slova smyslu. Postava může vyjádřit jen emoce (strach, zlost, radost...), cit (nenávist, přátelství...), pocit (hlad, touhu...) případně invektivu ("Zabiju tě!", "Zmiz!", "Nech mě být!"...). Může to být i něco o trochu složitějšího jako třeba strach z ohně (pokud je nějaký oheň nablízku), ale rozhodně by se to nemělo přehánět. To, co může postava "říci", může také u zvířat vypozorovat. Většina zvířat totiž dává své emoce najevo veřejně, kdyby je však skrývala, dovednost použít nepůjde.

S každým druhem zvířat je třeba komunikovat jiným způsobem. Některá dají na výraz ve tváři a postavení těla, jiná na zvuky, na pohyby, dotyky, interakci s okolím... Pro pravidla není důležité, jakým způsobem postava se zvířetem komunikuje, předpokládá se, že postava v případě úspěchu vybere ten správný. PJ může maximálně dát nějaký bonus za kvalitní roleplaying.

S různorodostí komunikace souvisí také obtížnost dovednosti. Střední obtížnost platí pro obecnou komunikaci s libovolným druhem zvířat. Hráč se ale může rozhodnout, že jeho postava bude umět komunikovat jen s jedním druhem zvířat (psi, koně...). Pak je obtížnost této dovednosti (řeč psů, řeč koní...) lehká.

Dodatky

Opravy za známost druhu:
Kontaktbonus/postih
Postava žila s daným druhem zvířat celý život (pastevec s ovcemi a psy)+4
Postava žila s daným druhem zvířat dlouhou dobu (jízdní posel s koňmi)+2
Postava se s daným druhem zvířat běžně stýká (kovář s koňmi)0
Postava se s daným druhem zvířat už párkrát setkala (pastevec s vlky)-2
"A tohle je co?"-4

Orientační tabulka vztahu:
VztahPoznámka
Láskamatka x potomek, partner x partnerka... Prakticky nedosažitelné pro mezidruhový vztah.
Přátelstvímezi blízkými členy smečky, hraničář a jeho pes...
Náklonnostmezi řadovými členy smečky, běžný vztah mezi humanoidy a domácími zvířaty
Neutrální vztahTvorové, kteří si normálně nevšímají jeden druhého, domácí zvíře x neznámý humanoid
Antipatiesokové (může přejít až do "zloby"), divoké zvíře x humanoid (strach zvířete)
Zlobalovec x kořist, lupič x dobře vycvičený hlídací pes...
Nenávistmatka, které zabili potomka

Poznámka: Toto je nejširší možný rozsah vztahů. Většina zvířat se však některé silnější city vůbec nezná a ani nechápe.
Lásku dokáží cítit je zvířata, která žijí v partnerském vztahu po celý život (například labutě) a matky, které se starají o mláďata.
Přátelství jsou schopni vnímat jen zvířata žijící se společenstvích a v pevných svazcích.
Zloba může mít také podobu strachu nebo touhy zabít svou kořist. Tohoto citu jsou schopna všechna zvířata, ale některá jen ve formě strachu.
Nenávist je nejkrajnější a nejméně častým citem u zvířat. Může se také vyskytovat ve formě bezhlavé zuřivosti, ale v čisté podobě ji mohou vnímat jen některá zvířata jako například sloni, ale i u nich je většinou provázena zuřivostí.

Ostatní opravy:
SituaceOprava
Postava obsah sdělení předstírá-2
Postava sděluje několik rozličných věcí těsně po sobě-1 až -3
Sdělení je pro příjemce těžko pochopitelné-1 až -6
Nemožnost komunikace přirozenou formou-2 až -10
Zvíře zvyklé na kontakt s humanoidy+1 až +3

Oblast použití
Řeč zvířat je možné použít na všechny tvory s inteligencí 1 a na tvory s vyšší inteligencí, ale zvířecími zvyky a instinkty (lítý vlk, inteligentní pegas, jednorožec...). Vždy ale musí zůstat jen při základní formě sdělování a čtení citů, pocitů, emocí a invektiv. Pokud inteligentní zvíře použije složitější formu komunikace (třeba svoji řeč), není tato dovednost k užitku.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 20
Ikonka uživatele Pilipo    [pošta] NEW     16:26:00 01.11.2007
MI se to moc líbí je to zvláštní dovednost a to s tím hraničářem je úplně něco jiného dávám 4 bo sem si to msuel přečíst 2krát abych to pochopil a podle mě by měly být dovednosti jasné na 1. čtení možná si řeknete že jsem tupýž ale mám poměrně vysokou inteligenci takže jo jinak žádné výhrady nemám no prostě fajne určitě řeknu PJ at to začnem používat mít kolem sebe bandu zvířat nemusí být k zahození

Ikonka uživatele Beldin    [pošta] NEW     21:28:44 31.10.2007
Zpracování nemá chybu a je to i výborně propracovaný, ale nejsem si jistej, jestli bych zrovna kvůli téhle, podle mě ne úplně časté, situaci zaváděl novou dovednost...

Ikonka uživatele Erlandil    [pošta] NEW     21:04:29 31.10.2007
přehledné, jednoduché, použiltelné do systému i do hry... jen to má trochu zavádějící název

Ikonka uživatele Tinmiriel    [pošta] NEW     18:25:40 31.10.2007
Rovněž nesouhlasím s tím, že by tato dovednost narušovala hraničářské kouzlo. Hraničář nedává najevo zvířeti pouze své emoce, ale komunikuje jeho řečí, může se ho různě ptát, může mu dát komplexní příkaz či úkol, který by i dlouho cvičené zvíře nemuselo pochopit z povelu svého pána. Tato dovednost je pravděpodobně založená na empatii a neverbální komunikaci, což se může naučit více méně každý, kdo je ve styku se zvířaty.
Je skvělé, že tu máme pěknou a použitelnou dovednost, která rozšíří výběr dovedností na charizmu. Nemám, co bych dalšího dodala, snad jen díky.

S úctou,
Tinmiriel

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     9:54:20 31.10.2007
smycma: Neřekl bych, že je to tak výrazné - hraničář má kouzlo, které mu umožní přímo mluvit se zvířetem, ptát se třeba na věci co vidělo a pochopit odpovědi. Tahle dovednost připomíná spíš dovednosti zkušených koňáků, chovatelů psů nebo třeba cvičitelů - lze s její pomocí poznat, jestli na vás ten medvěd chce zaútočit nebo je jen zvědavý, lze snáze cvičit psi a podobně. Už ale nezjistíte, jestli před hodinou viděli projít kolem nějakou skupinku lidí, nejde o mluvení jako takové. Hraničář zjistí nesrovnatelně víc informací a může dát také daleko komplexnější povely. Tohle je dovednost, která by dokonce běžná být měla, pokud lidé žijí v neustálém kontaktu se svými zvířaty, prostě se jim časem naučí rozumět.

Ikonka uživatele smycma    [pošta] NEW     9:08:35 31.10.2007
Nemám co dodat. Líbí se mi to, že tu není žádná podmínka typu:tuto schopnost může mít jen hraničář. Zase na druhou stranu to, že jen hraničái mohli mluvit se zvířaty byla jejich výhoda, kterou tímto ztrácí, když se zvířaty může mluvit kde kdo(v rámci pravidel a trochu reality). Hraničářova schopnost mluvit se zvířaty je sice o mnoho dokonalejší, ale už přestává být výsadou hraničářů, chodců a několika vybraných ras povolání a kdoví čeho ještě. Díky tomuhle se tato schopnost stává běžnou věcí mezi obyčejnými lidmi.
Toto nebylo myšleno jako, že by se mi to nelíbilo, jen taková připomínlka, nad kterou jsem se tak trochu pozastavil.
Dávám 5*.
s pozdravem
smycma

Ikonka uživatele Kalasinder    [pošta] NEW     7:20:02 31.10.2007
Je to dokonalé, každý ví, že hraničář dokáže mluvit se zvířaty, ale tady mohou mezi sebou komunikovat např. kouzelník a pes, a to všechno je zahrnuto do přehledných tabulek a stačí si je jen jednou přečíst, a pak rovnou vypočítat; pro PJe je to výborně zpracované a pro hráče vlastně taky... Alespoň mohou předvídat, co jim PJ řekne...
Tato práce je špičková; jen tak dá!!!

Ikonka uživatele Legar    [pošta] NEW     19:07:16 30.10.2007
Nathaka Warrior: Děkuji za pochvalu.
Jen k té 4: Je tam rozptyl +1 až +3, což dává možnost pro PJ, zvolit, jak moc je zvíře ochočené. Pokud by bylo ještě nějak extra cvičené, je zde volný bonus pro PJ, jako ostatně vždy.

Jinak zrovna tento bonus (a pár dalších důležitých úprav) je Zdenálův nápad, za který bych mu tímto rád poděkoval.

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     18:24:46 30.10.2007
Za 1) se mi líbí, že to nezasahuje hraničářovi do jeho schopností.
Za 2) se mi líbí, že je to přehledné a naprosto jednoduché.
Za 3) se mi líbí, že je to použitelné a kvalitní.
Za 4) mě napadlo, zda by nestálo za to uvést i bonus ke komunikaci se zvířetem, které je přímo cvičeno k pravidelné komunikaci (tedy silnější obdoba "Zvíře navyklé na kontakt s humanoidy").

Není co řešit, za pět.

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     21:45:51 29.10.2007
Nemám moc co dodat, výborná práce. Sice to trochu fušuje do práce hraničáře, ale ne v čemkoliv zásadním (i když kouzlo "Mluv se zvířaty" je stejně mnohem efektivnější) a hlavně si dokážu představit, že něco podobného se může naučit úplně každá postava, vlastně i nechtěně - stačí jen, aby žila dost dlouho v kontaktu s nějakými živočichy. Dalo by se polemizovat o tom, co je to "láska" u zvířat, ale z popisu si každý udělá nějaký obrázek a bez problémů si to představí (kovaní etologové snad prominou). Takže až si někdo bude chtít zahrát na Johna Dunbara, má jasně kam sáhnout.

[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
15 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.76968502998352 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách