www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Vůdčí slovo

Příprava pro tisk (tisknuto 415x)
Autor: oukej
Přidáno: 3:02:45 01.12.2017
Hlasovalo: 7
 
Vlastnost: Inteligence
Obtížnost: Střední
Ověřování: při každém použití
 
Totální úspěch: Nikdo se neodváží odporovat. Vše podle vůle čaroděje.
Úspěch: Většina přítomných souhlasí.
Neúspěch: Hodně lidí nesouhlasí.
Fatální neúspěch: Ihned zavrhnuto. Čaroděj za svůj nápad zesměšněn. (podle PJ)
 
Popis: Při některých dohadech a složitějších rozhodnutích více lidí si určitě každý přeje "aby bylo po jeho".

Tuto dovednost kouzelníci v dávných dobách používali při válečných jednáních, aby zabránily (anebo vyvolali) válku.

Při jedné z největších bitev téměř všichni kouzelníci, kteří ovládali "vůdčí slovo" vymřeli... až teď se objevil tajemný svitek, který odhalil jen jeden muž...


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-4 / 4
Ikonka uživatele Lady    [pošta] NEW     17:40:45 13.12.2017
Super nápad, akorád to dej spíše elfovi na charisma.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     19:00:39 01.12.2017
Na zkoušení dovedností není nic špatného, jen to chce se kromě toho, co by asi tak hráči chtěli umět, zamyslet i nad vyvážeností a přínosem pro hru ;-)

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     14:12:32 01.12.2017
Ok beru. Tohle sem nedomyslel. Nejlépe umim kouzla a tam asi zůstanu. Jen sem chtěl přidat něco i jinam, ale souhlasím že jsem to odflákl. Díky za kritiku.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     3:02:45 01.12.2017
Dovednost zaměřenou na jednání s lidmi bych osobně podmínil charismou, ale to je jen takový detail, stejně jako to, že se dovednost odkazuje na čaroděje, ačkoliv dovednosti jsou obecně na povoláních nezávislé.

Problém je spíš v tom, že dovednost nezohledňuje, na koho je používána. Říct plošně "nikdo si neodváží odporovat" u směsky rokujících osob, která může zarhnovat široké spektrum inteligencí, charisem a úrovní je krajně nemoudré.

Dovedl bych si představit, že alternativně by jednotlivé úspěchové hodnoty obsahovaly, proti jaké pasti na třeba ROZ+INT(+CHA?) si hází posluchač, jestli se mluvčím nechá ovlivnit (tu by se jednalo o jakousi skoro-zlodějsko-siccovskou dovednost manipulace)

Další věcí je otázka, co tato dovednost vlastně přináší pro hru... Přesvědčování cizích postav bývá většinou vyhrazeno sféře "hraní rolí", tzn. je na hráči, aby vymyslel vhodné argumenty, kterými si cizí postavy dostane na svojí stranu. Zredukovat toto na jeden hod kostkou mi přijde... ochuzující, ale to je jen věc názoru - někomu třeba může přijít fér nechat rozhodnutí na kostce, jakožto nestranném rozhodčím ;-)

Vzato kolem a kolem toho ale na této dovednosti není moc co ocenit - Je to vlastně jen ten nápad doplněný o to úplně nejzákladnější možné zpracování - takových dovedností by se dalo za pět minut nadělat spousta. 1*



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.034085988998413 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách