www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Taktika

Příprava pro tisk (tisknuto 1518x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 2:53:56 17.02.2015
Hlasovalo: 4
 
Vlastnost: Inteligence
Obtížnost: Těžká
Ověřování: Při každém použití
 
Totální úspěch: Nepřítel je danou taktikou zaskočen, není připraven vhodně zareagovat (vše jde podle plánu).
Úspěch: Nepřítel danou taktiku nečekal, avšak je stále v plné pohotovosti (více méně podle plánu, s občasnou dramatickou scénou nebo situací, kdy je třeba improvizovat).
Neúspěch: Nepřítel danou taktiku prohlédl a reaguje k tomu příslušným způsobem (plán nevyšel, je třeba zformulovat plán B).
Fatální neúspěch: Nepřítel přesně nějakou takovou taktiku očekával, postavy jsou zaskočeny jeho reakcí (postavy padly do nepřítelem nachystané léčky).
 
Popis: Tato dovednost je zamýšlená jako pomocný rozhodovací systém v situacích, kdy postavy přijdou s nějakým nečekaným plánem, a PJ potřebuje narychlo odhadnout vhodný směr vývoje děje s ohledem na inteligenci svých cizích postav a další okolnosti. Ideální třeba v situacích, kdy postavy stojí proti výrazně inteligentnějšímu nebo zkušenějšímu protivníkovi, u kterého by vypadalo hloupě, kdyby se nechal jen tak přechytračit nějakým obyčejným dobrodruhem. Lze používat i zpětně, pokud si třeba PJ není jistý, jestli stavitele toho zapasťovaného domu napadlo nainstalovat nějaká bezpečnostní opatření i do té vedlejší přístupové cesty (kanalizace, tajná chodba, komín...), kterou si pro své vniknutí zvolily postavy, apod. Výšku pasti upravuje PJ - podle toho, jak velký je rozdíl mezi úrovněmi / inteligencemi / taktickou protřelostí postav a nepřátel, a podle toho, jak dobře jsou o aktuální situaci postavy informovány (tzn. i ten nejlepší plán selže, když počítá jenom s deseti skřety tam, kde se jich schovává stovka).


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     9:23:07 12.03.2015
Sorry. Mažu a mlčim.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     9:15:30 11.03.2015
Zdenál: "...výšku pasti upravuje PJ - podle toho, jak velký je rozdíl mezi úrovněmi..." ;-)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     14:43:54 10.03.2015
Tak já osobně bych si taktiku představoval jako rozšíření bojovníkova velení do dovedností, aby je mohl využít i šermíř, či někdo jiný. A pak bych to používal ve smyslu: hráč může přidělit každé postavě v družině 1/2 body do úč, nebo oč podle úspěchu, případně -1 při fatálním neúspěchu.
A dal bych tak do rukou válečníkům s vyšší inteligencí výhodu oproti těm tupějším, ale fyzicky zdatnějším kolegům..

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:16:57 20.02.2015
Už 2x jsem psal příspěvek a musel jsem ho ukončil předčasně:) Taktiku bych pochopil např. u zloděje, který v rámci cechu dostane nějaký úkol (např. vloupání) ale hráč resp. PJ to s ním nechce odehrávat a shrne to jedním hodem. (Podobně by šlo u Válečníka, který povede skupinu bojovníků proti nepříteli atd....) to ale samo o sobě dosti ubírá hře samotné. Možná by bylo lepší, když by to PJ jen stručně popsal nebo příběhově shrnul a dovednost by ani nebyla potřeba. Takže bych byl i proti této variantě. V podání Taktiky jak je zde se jedná o PJjův mechanismus, ale dovednostní body musí utratit hráč, což mi nepřijde fér. Navíc vymýšlení taktiky a následná akce a improvizace, reakce na změny od plánu atd.... jsou obvykle vrcholem dobrodružství (posledně jsme strávili taktikou cca 3 hodiny, hodinu pak zhruba trvala celá akce) a jak psal níže Plž, je to skupinová záležitost. Mohu být sebelepší taktik, ale když mám v partě vemena, těžko budu úspěšný. Jestliže bych taktiku připustil, tak by to byla spíše teoretická (či praktická) znalost, kdy by na základě této dovednosti mohl PJ napovědět, co nepřítel dělá, nebo co je v dané situaci typické.... např. při bitvě by postava se znalostí vojenské taktiky dostala od PJ informaci, že se nepřítel snaží zaútočit na pravoboku a levoboku současně a je pravděpodobné, že brzy oslabí Váš střed, nebo bojová taktika těchto jezdců je vystřelit a ujet, ovšem při boji kde nemohou manévrovat jsou výrazně slabší, taktika těchto škunerů je zahnat lodě do mělčích vod, kde mají výhodu díky malému ponoru apod....
V tomto případě by postava jednoduše měla nějaké informace "navíc" (i když si je hráč, který chodil na hodiny dějepisu může domyslet) Za mě je to tedy zbytečné. A.

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     9:35:10 19.02.2015
Přečteno.

Pokud by to chtěl někdo použít tak si především musí uvědomit, že taktika družiny je většinou skupinová záležitost, tedy že do ní přispívají všichni členové družiny a stejně tak inteligentní protivník není většinou jeden nepřítel ale sada nepřátel každý se svým názorem. Jak moc je tedy taktika ovládána je ovlivněno celou družinou a stejně ta obtížnost je zase ovlivněna všemi nepřáteli.

....a vzhledem k tomu, že přesné určení obou čísel se tak stává komplikované tak doporučuji raději Nathakův přístup aneb jen hodit kostkou a poslouchat vlastní cit a náhodu.

Plž

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     18:23:15 18.02.2015
Mám dva zásadní problémy s touto dovedností.
1) Dá se velmi snadno nahradit nějakým obecným hodem - naroubovat tuto rozhodovací mechaniku na dovednost je vlastně zbytečné zkomplikování situace, která se dá řešit úplně intuitivně. ("Aha, takže vy chcete tou vedlejší chodbou. Ok, s tím jsem nepočítal, tak si hodím kostkou a když to bude vyšší než X, tak tam budou hlídky.") Dá se namítnout, že takhle zpracované je to "přesnější" a "univerzální", ale právě proto mi připadá, že intuitivní řešení bude často lépe sedět na situaci, kdy je potřeba. Přínos je tedy diskutabilní.
2) Není to dovednost a nemá to nic společného s reálnou taktikou. Je to pomocné pravidlo a pracuje spíš s narativem než s taktickými dovednostmi a uvažováním postav. (To není nutně špatně, ale když vidím dovednost Taktika, tak očekávám něco úplně jiného. Tohle mělo být pojato jako nějaké pomocné pravidlo do Rozvoje DrD.)

Neříkám, že to nemůže fungovat nebo že to nikomu nepomůže, ale skutečně to ve mně vyvolává dojem přesně toho, co sám UnknowN popsal ve svém úvodním příspěvku; že je to jen vata, kterou chtěl vyplnit prázdnou čekárnu.
Suma sumárum, podprůměrný příspěvek, který dost zklamal má očekávání a moc toho nenabízí.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     2:53:56 17.02.2015
Trvalo to jen slabých 306 dní, ale moje "Taktika" je konečně schválena. A přitom stačilo tak málo: Abych se stal Tribunem, vymodlil si od Almada přístup do databáze a tam ze sebe udělal redaktora Dovedností :-D Ono teda né že by se jednalo o něco super extra, tehdy to snad měla být jen nějaká vycpávka poněkud prázdných novinek, ale kdybych na vás jednou za čas nezaútočil nějakým tím svým výmyslem, tak bych nakonec ještě mohl přijít o svou grafomanskou reputaci ;-) Ať tak či tak, příjemné počtení.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.062605857849121 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách