www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Pytláctví

Příprava pro tisk (tisknuto 1971x)
Autor: Robert Hooke
Přidáno: 18:15:48 07.01.2012
Hlasovalo: 14
Průměrné hodnocení: 3.93
 
Vlastnost: Obratnost
Obtížnost: Střední
Ověřování: při každém pokusu (pro každou jednotlivou past)
 
Totální úspěch: Kořist se chytila, zvíře je velké a tučné. Může mít kvalitní kožešinu nebo jinou zpeněžitelnou část (u zvířat, která se pro tyto produkty loví).
Úspěch: Kořist se chytila, zvíře poskytne hubenou pečínku. Kožešina ani trofeje nejsou příliš kvalitní.
Neúspěch: Kořist se nechytila, ale past je nepoškozená a návnada se dá použít pro příště.
Fatální neúspěch: Kořist se nechytila, ale past je poškozena a návnada chybí. Při lovu na soukromém pozemku nebo ve městě navíc pytláka odhalil majitel nebo městská stráž.
 
Popis:

Lov do pastí je v pravidlech už do jisté míry zpracovaný, ale mechanismem se liší od rybolovu, což nemá příliš logiku. Tohle moje pojetí má za účel oba způsoby sjednotit a zjednodušit, pokud se někdo rozhodne hrát to takhle.

Náplní této dovednosti je lov malých zvířat pomocí nástrah, pastí, jedů a podobně. To znamená, že nelze takto lovit kořist s int. vyšší než 1 a velikostí větší, než A. Některé pytlácké finty lze lépe využít během putování divočinou, jiné uplatní tuláci a žebráci ve městě.

Ačkoli pytlačení se může věnovat kterékoli povolání, některá tuto dovednost zvládají lépe, než jiná. K bonusu za obratnost přičítáme pro jednotlivá povolání tyto hodnoty:

PovoláníHodnotaPoznámka
bojovník0
šermíř0
druid+3Nepytlačí, pokud opravdu nutně nemusí.
chodec+4Zná zvyky zvěře a dokáže jich využít, vyzná se v lese.
theurg0
pyrofor+2Má nadání pro výrobu pastí a jedů.
mág0
čaroděj0
lupič+2Má zkušenosti s pastmi a dokáže některé jednoduché mechanismy napodobit.
sicco+1Má zlodějské schopnosti, ale pytlačení není zrovna jeho šálek čaje.

Dále je uveden stručný přehled pytláckých metod lovu. Text je určen výhradně pro potřeby hraní Dračího doupěte. Autor nenese zodpovědnost za nikoho, kdo by chtěl tuto činnost zkoušet v reálném světě. Pytlácké metody jsou mnohdy brutální a v civilizovaných zemích je jejich používání postaveno mimo zákon.

Níže uváděná hodnota Prostředí není pravidlově nijak podchycená, jde pouze o doporučení, kterou metodu ve kterém prostředí hrát.

Obory pytláctví

Jak se líčí na bažanty není žádný um, stačí jen na trochu hrachu nakapati rum.
česká lidová píseň

Otrávené návnady

Prostředí: step, pustiny, otevřená krajina. Otrávená kořist se v otevřené krajině snadno dohledává.

Typická kořist: Podle použité návnady masožraví, nebo býložraví savci, ptáci. Vlk, liška, zajíc, bažant... 1 dávka jakékoli návnady váží shodně 2mn a poslouží k ulovení 1 zvířete.

Návnada se vyrábí z potravy, kterou lovené zvíře běžně konzumuje, přidáním jedu. Dávka a druh jedu přitom nemusí být zdaleka vždy voleny tak, aby zvíře usmrtily. Na bažanty, koroptve a jinou pernatou zvěř lze líčit zrní, které se předtím nechalo nabobtnat v alkoholu. Omámené ptáky pak už zbývá jen posbírat.

Na větší kořist, jako jsou divočáci, jednorožci, obří krysy a podobně lze políčit návnadu, otrávenou šťávou z některé jedovaté rostliny. Je nutno brát v úvahu, že jed nikdy nepůsobí okamžitě, ale se zpožděním, takže kořist je obvykle potřeba dohledat. Před konzumací zvěřiny je třeba počkat alespoň 24 hodin, než se jed v těle kořisti rozpadne. Pokud postava toto opomene, riskuje otravu. Odl~10~ -/3 životy (průjem, zvracení, malátnost, únava).

Chytání na háček

Prostředí: město nebo venkov. Tam, kde jsou zvířata zvyklá, že je někdo krmí.

Typická kořist: Ryby, psi, kočky, kachny, labutě,... Na 1 háček lze ulovit pouze 1 zvíře. V případě neúspěchu se háček zachytí v tlamě zvířete a ten den ho už nelze touto metodou ulovit.

Používá se tzv. pytlačka, tedy pouze háček, navázaný na vlasci. Bez udice. Typicky slouží k rybolovu. S dostatečně silným vlascem vám pytlačka může zajistit i jiné pochoutky. Například kachny, psy, kočky, krysy, nebo ježky. Návnadou v tomto případě může být kus masa, chleba, sýra, nebo vnitřnosti z vaší předchozí delikatesy.

Improvizovaný háček lze zhotovit i v přírodě z kosti, tvrdého dřeva, trnů některých dřevin a podobně.

Příklady pytláckých háčků: a)kovový rybářský háček b)improvizovaný háček z trnů c)skládaný háček z kostěného hrotu a kousku dřeva d)kostěný háček

Kladení ok

Prostředí: řídký les, remízky, meze. Oko je třeba ukrýt ve vegetaci a druhý konec uvázat např. ke kmeni nebo k větvi.

Typická kořist: Zajíc, králík,... Netřeba dodávat, že jedno oko uloví naráz pouze jedno zvíře.

V tomto případě je pastí oko z měkkého drátu, nebo žíně, které se nastraží do míst, kudy zvěř často prochází. Oko se nastraží do výše hlavy potenciální kořisti, takže když tudy v noci proběhne, smyčka se stáhne kolem krku a nebohý tvor se uškrtí. Tento způsob lovu vyžaduje alespoň částečně porozumět chování zvěře a schopnost vyhledat v přírodě zvířecí „chodníčky“.

Tlučky a sklopce

Prostředí: džungle, prales

Typická kořist: Podle velikosti tlučky. Jakékoli pozemní zvíře, které se vejde pod nastražený kámen a živí se použitou návnadou.

Tlučky jsou složitější pasti, sestávající ze spouště a tlouku. Spoušť je obvykle řešena jako dřevěná podpěra, k niž je připojeno táhlo s návnadou. Když kořist zatáhne za návnadu, táhlo vysmekne podpěru a tlouk se zřítí na kořist. Jako tlouk slouží nejčastěji velký kámen, nebo kmen stromu. Běžně se používá tzv. čtyřková tlučka. Má dvoudílnou podpěru, která se při vysmeknutí táhla rozpadne a uvolní tak tlouk.

Sklopec je funkčně podobný tlučce, pouze tlouk je nahrazen sítí, nebo klecí, která kořist sice uvězní, ale nezabije.

Funkce tlučky: Kořist zatáhne za návnadu (a), čímž vysmekne podpěru (b) a strhne na sebe kámen (c)

Dodatek: Pyroforův hrnek

Tento předmět nemá žádnou spojitost s dovedností pytláctví, jedině snad podobný tématický okruh. Umožňuje využít běžné schopnosti alchymisty při rybaření.

Pyroforův hrnek

magenergie: žádná

suroviny: 20 zl.

základ: hliněná nádoba,hlína (10mn), pálené vápno (5mn), volitelně vosk (2mn)

trvání: 2 kola do vznícení a pak ihned následuje exploze

výroba: 1směna

Nejen vodník obchází rybník s hrníčkem. Pyrofor v tom svém ukrývá nálož ohnivé hlíny, shora pečlivě zakrytou vrstvou speciální směsi – rozbuškou. Rozbuška se připravuje z páleného vápna a několika dalších ingrediencí. Jednak chrání ohnivou hlínu před navlhnutím, ale především se při kontaktu s vodou začne silně zahřívat. Jakmile po dvou kolech dostatečně stoupne teplota, ohnivá hlína se vznítí a exploduje.

Výbuch má účinky jako normální ohnivá hlína z PPZ a po něm se na hladině bělají bříška 1k10 usmrcených ryb.

Pro skladování pyroforova hrnku platí stejná pravidla, jako pro skladování ohnivé hlíny. V případě, že se vrstva rozbušky zalije ještě 2mn vosku, je životnost výbušniny dvojnásobná. Vrstva vosku se musí před vhozením do vody sloupnout, nebo aspoň částečně seškrábat.

Průřez Pyroforovým hrnkem: a) hrnek b) vrstva vosku c) rozbuška d) ohnivá hlína e) zátěž z kamenů

Moje poděkování za pomoc s tvorbou díla má především Sccion, dále Dakeyras, Andowero, Hamster a Fafrin



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele QuidoYáfet    [pošta] NEW     21:28:45 19.02.2012
Velmi pěkná práce, dobré a přehledné zpracování. Je to poučné a například Pyroforův hrnek považuju za skvělý nápad. Zároveň oceňuji a chválím, že autor vzal v úvahu povolání postavy a krom toho binusy povolání i vysvětlil. Dávám 5* a přeji hodně štěstí v další tvorbě

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     0:35:39 13.01.2012
Špičkově napsaná dovednost. Sice je na opačné straně škály realističnost x hratelnost než jakou v současné době preferuji, ale to nic nemění na tom, že jde o skvěle zvládnuté dílo, které postavám může být užitečné nejen ve formě dovednosti, ale i se jejich hráči trochu přivzdělají :-) Já jsem se nechala přivzdělat ráda. Přestože stále podobné věci odmítám při hře na vyšších úrovních řešit a spokojím se s tím „opatřili jste si něco k jídlu“, věřím, že na úrovních nižších může být pytlácký lov docela zábavou.
Opět oceňuji citace, zpříjemňuje to čtení. A chválím krásné ilustrace.
Rozšíření pravidel pro lov je velmi užitečné. Poctivých 5*.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:51:29 10.01.2012
Jinak pokud jde o hrnek, nabízím alternativu z archivu svých P.J.P. (viz putyka, stůl id 2286):

Alchymistická udice

Magenergie: Žádná
Suroviny: 25 zlatých
Základ: Svitek plátna (po srolování silný 10 coulů a dlouhý 30 coulů, 2 mn), Provázek (délka dle potřeby)
Trvání: Ihned
Výroba: 8 kol

Alchymista napustí plátno speciálním roztokem a sroluje tak, že z prostředku kouká rovněž poupravený provázek, nyní zápalná šňůra. Výsledný produkt je výbušnina explodující se silou ohnivé hlíny, jakmile doutnák dohoří. Jeden sáh doutnáku hoří jedno kolo. Název pramení z jednoho možného použití tohoto vynálezu: Vhození do rybníka, kde vybuchne pod hladinou, čímž omráčí ryby, které v zápětí vyplavou na hladinu, odkud je stačí sesbírat. Zasaženy jsou všechny ryby v okruhu 10 sáhů. Obyčejné malé ryby vyplavou automaticky, všechny ostatní (prakticky takové, které by už by stálo za to mít v bestiáři) si hází proti pasti:

Odl ~ 11 mínus vzdálenost od epicentra ~ nic / omráčení na 1k6+4 mínus bonus za odolnost směn

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     9:14:53 10.01.2012
Nejlépe zpracovaná past, co jsem poslední dobou viděl. Má logický statistiky, nepřemrštěný úspěch, kvalitní a obsáhlý popis a ještě třešničku na závěr.

Jediná chybka, kterou jsem objevil, je u otrávených pastí. Na začátku píšeš, že nelze pytlačit zvěř větší než velikost A. Ale u otrávených návnad je typickou zvěří vlk (B), u větších zvířat obří krysa (A)...

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     11:19:51 09.01.2012
Tak hvězdičkově je to hodnoceno pěkně, slovně však nikdo zatím nechválil krom UnknowN, jakožto redaktora. Tak tedy přijdu s prvním komentářem :)

Dovednostem zrovna moc nerozumím a tolik se o ně nezajímám, protože jsem je málokdy opravdu potřeboval. Ale je to popsáno pěkně a hráče to donutí trošku se zamyslet nad tím co ličí pro jakou kořist. Hra se tak posouvá zase od jednoduchého "líčím past, abysme měli něco k večeři" a hod... .... po něco trošku záživnějšího.


Ikonka uživatele Robert Hooke    [pošta] NEW     0:19:49 09.01.2012
Pardon, vytratilo se poděkování. Prosím redakci, zda by ho mohla doplnit pod text.

Moje poděkování má především Sccion, dále Dakeyras, Andowero, Hamster a Fafrin


Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     18:17:21 07.01.2012
Tato dovednost podle mého celkem vhodně doplňuje jinak pouze velmi jednoduše popsaný "lov" v pravidlech. Dovednost je po technické stránce zpracována dobře, nemám co vytknout. 4*

Obrázky snad přibudou co nejdříve ;-)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.059035062789917 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách