www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Pokročilé rajtování

Příprava pro tisk (tisknuto 1821x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 2:31:07 31.07.2011
Hlasovalo: 13
Průměrné hodnocení: 3.92
 
Vlastnost: Obratnost
Obtížnost: Těžká
Ověřování: viz níže
 
Totální úspěch: viz níže
Úspěch: viz níže
Neúspěch: viz níže
Fatální neúspěch: viz níže
 
Popis:

Pokročilé rajtování se používá tehdy, pokud chce postava na jízdním tvorovi používat složitější manévry. Prosté zvýšení pasti u pravidlové dovednosti "Jízda na koni" u takovýchto manévrů by způsobilo, že by postavy brzy narazily na "strop" odpovídající lehké dovednosti a nemohly se dále zdokonalovat. Souběžná "Těžká dovednost" umožňuje další zdokonalování i při provádění složitějších manévrů.

Já osobně bych jako ideální viděl následující řešení: Tato dovednost by sdílela profibody s pravidlovou "jízdou na koni" - postava by se učila obě najednou, aniž by potřebovala dvakrát tolik profibodů. Ve chvíli, kdy by "Jízdu na koni" uměla dokonale (za 63 profibodů celkem), ovládala by "Pokročilé rajtování" pouze průměrně (na "Dobře" je potřeba 70 profibodů celkem). Další profibody už potom ovlivňují pouze "Pokročilé rajtování".

Ověřování při následujících manévrech:

  • Řízení bez použití rukou (ruce jsou volné a je možno je využít k čemukoliv, co je potřeba)
  • Manévrování kombinované s bojovými akcemi (jízdní obdoba "kroku a útoku")
  • Použití šermířské finty v rámci jízdního souboje, není-li to v konfliktu s popisem finty (pozn.: možnost speciálních jízdních fint typu "jezdec-pěšák" a "jezdec-jezdec")
  • Střelba za jízdy
  • Kouzlení za jízdy
  • Jiná činnost za jízdy (pití lektvarů, přezbrojování...)
  • Jízda na boku jízdního tvora (v zákrytu)
  • Přeskočení na stíhanou nestvůru / povoz
  • Skok s jízdním tvorem přes překážku (dálkovou či výškovou)
  • Frajeřinky (jízda ve stoje apod.)

Bližší zmínky k některým manévrům:

Střelba za jízdy

TÚ: Postava má k hodu na útok postih -1

Ú: Postava má k hodu na útok postih -3

N: Postava není schopná střelby

FN: Postava spadne / zraní svého jízdního tvora apod.

Kouzlení za jízdy

TÚ: Postava má za každé kolo sesílání kouzla postih -10% k pravděpodobnosti sesílání.

Ú: Postava má za každé kolo sesílání kouzla postih -30% k pravděpodobnosti sesílání

N: Postava je při sesílání vyrušena, magenergie byla vyplýtvána

FN: Postava spadne / škodlivé kouzlo schytá její jízdní tvor apod.

Jiná činnost za jízdy

TÚ: Činnost trvá obvykle dlouho

Ú: Činnost trvá dvakrát tak dlouho

N: Činnost není možné provést

FN: Postava spadla / Upustila předměty se kterými manipulovala, apod.

Jízda na boku jízdního tvora

TÚ: Postava se v zákrytu za tělem jízdního tvora udrží 1k6+10 kol, než musí znovu ověřovat

Ú: Postava se v zákrytu za tělem jízdního tvora udrží 1k6+4 kol, než musí znovu ověřovat

N: Postava se nemůže dostat do zákrytu za jízdního tvora / pokud se v zákrytu nachází, musí se vyhoupnout zpět do sedla, jinak spadne.

FN: Postava spadne apod.

Pozn.: Po každém ověřování "jízdy na boku jízdního tvora" roste past o 2. Přesun do a ze sedla v rámci tohoto manévru konzumuje jeden "útok" / jednu akci.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 18
Ikonka uživatele Hrdlodus    [pošta] NEW     18:29:42 16.11.2011
Počítá se nějak když vlastně umím jízdu na koni lépe než dokonale nějaký bonus k "normální" jízdě na koni.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     11:21:36 13.08.2011
Je pravdou, že dračí doupě moc s bojem z koňského hřbetu nepočítá a to co nám podává je hodně nedovařená kaše. Kromě tohoto díla si již vzpomínám jen na zerafelova rytíře, kde se boj z koně aspoň trochu využíval. Nevím jak je na tom staré ADnD z kterého Altaři kopírovali do DrD, ale v DnD3 je jízda na jezdeckých tvorech důkladně popsána.

Kdysi jsem hráčům navrhl, aby si hráči podle přidělených profibodů u dovedností spočítali stupeň zvládnutí pro různé složitosti. Princip byl stejný jako v tomto díle. Pokud by chtěl něco schematicky nakteslit, aby si podle nákresu věc představil, tak by si házel na lehkou dovednost, pokud by kresba měla být realistická a přesná tak by obtížnost byla střední, pokud by se mělo jednat o portrét pro krále tak by obtížnost byla velmi těžká apod.

Hráčům se daná myšlenka moc nelíbila, no ani se jim moc nedivím, už takto jsou dovednosti hrozné účetnictví. Opravy podle Fafrina (resp. dle pravidel DrD) jsou mnohem víc fajn, akorát méně odrážejí realitu a v extrémních případech se s tím hrozně špatně pracuje (například u lehkých a velmi lehkých dovedností do dělá docela paseku).

Ono by to chtělo dovednosti celkově zjednodušit, nejlépe tak, že se zruší profibody. Nevidím smysl proč vliv vlastnosti mít jak ve stupni znalosti tak v samotném ověřování.

Toto řešení je sice administrativně náročnější, ale lépe se s výslednými čísly pracuje. Použitelné nejen pro onu jízdu na koni. Přijde mi přirozenější zahlásit, nakolik je dané použití dovednosti obtížné. Třeba vyrobit dveře k venkovskému stavení (tesařina - lehká) asi je jiná obtížnost než vyrobit dveře přesně pasující do vnitřku honosného sídla (tesařina - těžká) a ještě složitější by bylo vyrábět díly pro katapult (tesařina - velmi těžká).

Zpracování sice nepostihuje všechny možné situace, ale je zde základní nástřel frajeřinek na koni a konečně použitelné dílo pro boj z jezdecké bestie.

Za boj z koně 4,5*
Za rozvoj DrD 4*

Tedy dílo určitě stojí za pozornost a zaslouží si 5*.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     13:53:33 04.08.2011
Z kteréhož hlediska tohle dílo nefiguruje jako dovednost, ale pouze jako seznam těžkých úkonů pro dovednost "jízda na koni". To už je jenom hraní si se vztahy, vzhledem k tomu že ty profibody se stejně sčítají ;-)

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     10:33:45 04.08.2011
Nebo brát celou dovednost tak, že jednotlivé úkony rozdělíme jako lehké/těžké/velmi těžké a až potom zjistíme jak je na tom podle profibodů co do toho dal.

Takže nemusíme mít tři dovednosti typu
-jezdectví
-pokročilé rajtování
-cirkusácká jízda na zvířatech,

ale jedno jezdectví jehož obtížnost měníme podle obtížnosti konkrétního úkonu který chceme provést s ohledem na již investované profibody.

Ikonka uživatele KILLMAN    [pošta] NEW     10:32:59 03.08.2011
Já mám sice dovednosti řešené jinak, takže mi problém, který tento nový mechanismus nenastává, ale řekl bych že toto řešení není špatné pro ty co chtějí zachovat systém dovedností v DrD tak jak je.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
PinHead: +1
NEW     20:35:59 02.08.2011
Andokajn: Ty, poslyš... Víš že sčítání jest na rovině realných čísel komutativní? :-D

(Pardon, to jsem si jen vzpoměl na jeden vtip) Co tím chci říct...

1. Umíš kovářství průměrně, to je past 5. Děláš ale jenom hřebík, takže past opravíme o -7.
2. Děláš hřebík, to je past -7. Kovařinu umíš ale jenom průměrně, takže past opravíme o +5.

5 + (-7) = -7 + 5

:-D

Každopádně vede to pořád k jedné a té samé věci: Lehké úkony potřebují na zlepšení méně profibodů (učíme se je rychleji), těžké úkony potřebují na stejné zlepšení více profibodů (učíme se je pomaleji). Pokud jsou jak lehké tak těžké úkony v jedné dovednosti, tak jsou buď ty lehké "zdržovány" těmi těžkými, nebo jsou ty těžké "urychlovány" těmi jednoduchými (nebo obojí, pokud je dovednost "střední"). Sdílení profibodů v podstatě zachovává jednu dovednost a zároveň obsahuje rozdílné rychlosti učení lehkých a těžkých úkonů.

Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     18:38:55 02.08.2011
koukám že každý trošku jinak chápeme dovednosti a jejich pasti:D třeba já to beru tak, že to číslo se přičítá k mnou definované pasti... takže třeba u kovařiny je past na to že uděláš správně hřebík asi tak -7 takže i když umíš na špatně, tak máš celkem velkou šanci ho ukovat... na druhou stranu speciální trpasličí zbraně jako ostrý zub má past 4, takže na dokonale máš past 0 a pokud ho chceš mít ještě mistrovsky od trpaslíka udělaný, tak i ten musí hodi dost vysoké číslo na desetistěnce ( mám trošku složitější pasti no, ale je to asi takto 0/6/9 udělal/+1 k uč/+2 k úč nebo nějaké jiné zlepšení ještě)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     16:33:54 01.08.2011
No já UnknovNův záměr pochopil hned z článku... přijde mi to jako výborná myšlenka.
To že umím "výborně" lehké ježdění na koni ještě neznamená že musím umět podobný blbosti... aneb myslím, že Váňa na koni jezdit umí, ale pochybuju, že by na něm uměl dělat takový hovadinky... (i za mlada)

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     20:43:53 31.07.2011
Dovednost v pořádku, pěkně vypsané manévry.

Škoda, že osvětlení propojení dvou dovedností je řádně rozepsáno až v diskusi.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     15:06:27 31.07.2011
Taky možnost... Past se s rostoucí znalostí dovednosti snižuje rovnoměrně (za každý stupeň o 3), takže opravdu stačí pořešit množství potřebných profibodů...

Akorát by mi na tom možná trochu vadilo, že by se tím eliminovala možnost něčeho jiného než totálního úspěchu při používání těch běžnějších manévrů...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.099423885345459 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách