www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Sabotáž/Demolice + Žhářství

Příprava pro tisk (tisknuto 2377x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 23:52:17 20.01.2010
Hlasovalo: 16
Průměrné hodnocení: 4.63
 
Vlastnost: Inteligence
Obtížnost: Střední
Ověřování: Při návrhu plánu
 
Totální úspěch: TÚ: Čistá sabotáž/demolice, která má přesně zamýšlený účinek.
Úspěch: Ú: Sabotáž/demolice splní svůj účel, dojde však k mírným nežádoucím vedlejším účinkům.
Neúspěch: N: Sabotáž/demolice "jen" nesplní svůj účel, nežádoucí vedlejší škody jsou stále ještě relativně nízké.
Fatální neúspěch: FN: Sabotáž/demolice nejen že nesplní svůj účel, ale navíc se i projeví velmi nešťastně.
 
Popis:

Popis:

Tato dovednost zahrnuje znalost různých způsobů poškozování všelijakých materiálů za použití rozličných nástrojů a schopnost využít je k dosažení nějakého specifického cíle - když například záleží na čase, způsobu, okolních škodách, složitosti (resp. jednoduchosti) provedení, případně i důkazech o cizím zavinění (Záměrně používám obecnou formulaci, neboť název by mohl vést k mylnému předpokladu že jde jen o demoliční použití výbušnin. Ne - jde o poškozování čehokoliv s pomocí jakýchkoliv prostředků).

Jedná se o "teoretickou" dovednost - postava vymyslí plán, který někdo musí teprve realizovat (to však nebrání tomu, aby realizovatelem byla sama postava), což znamená, že sebelepší naplánování bude k ničemu, pokud dojde ke komplikacím při jeho realizaci.

Postup použití je následující:

- Hráč řekne, čeho chce jeho postava docílit a za jakých prostředků. Hodí si.

- PJ mu na základě jeho úspěšnosti řekne, co je pro to potřeba udělat, případně jestli je to podle názoru postavy za daných podmínek vůbec možné (při neúspěchu může například nemožnou akci považovat za možnou a naopak).

- Provedení samotné se už liší podle toho, co vlastně má být provedeno (a v mnoha případech nemusí být závislé na jakýchkoliv hodech).

Použití této dovednosti si můžeme rozdělit na dvě části:

1. Jednoduché demolice/sabotáže, kdy je cílem dovednosti nějaký jednoduchý objekt, jehož fungování lze pochopit "selským rozumem". Příklady jednoduchých demolicí/sabotáží mohou být takovéto:

- Poškození šibenice tak, aby se během věšení zlomila a věšený tak vyvázl bez přílišné úhony.

- Naříznutí loukotí kočárového kola, aby se rozbilo zhruba po ujetí dané vzdálenosti.

- Povalení kamenného sloupu pomocí výbušnin tak, aby padl žádaným směrem.

2. Složité demolice/sabotáže, kdy jejich dobré provedení může záviset i na znalosti nějaké další dovednosti, a sice vzhledem k tomu, že je velmi těžké něco sabotovat nebo demolovat, když vůbec nevíte, jak to funguje a jak to drží pohromadě. Z pravidlových dovedností se to týká hlavně "Stavitelství" a "Konstrukce lodí". Příklady:

- Poškození lodi tak, aby se projevilo až na volném moři v nějaké kritické situaci, ve které přispěje ke zkáze lodi.

- Naplánování demolice domu s pomocí výbušnin tak, aby nedošlo k okolním škodám, sutiny zůstaly na pozemku (aby se domek úhledně "složil do sebe"), to celé za minimálních investic.

- Poškození mostu tak, aby se zhroutil když se příští přes něj jedoucí kočár dostane do jeho poloviny. Musí se zhroutit rychle, aby nikdo uvnitř neměl šanci na záchranu a nic nesmí nasvědčovat tomu, že se tak stalo úmyslně.

Zde si postava započítává ještě opravu pasti na použití dovednosti "Sabotáž/Demolice", v závislosti na tom, jak dobře ovládá související dovednost:

  • vůbec: +7
  • velmi špatně: +5
  • špatně: +4
  • průměrně: +3
  • dobře: +1
  • velmi dobře: 0
  • dokonale: -2

A nyní bych se ještě speciálně zmínil o "Žhářství" - částečně spadá do téže kategorie jako "Sabotáž/demolice", ale využití ohně k cílenému poškozování si podle mého zaslouží vlastní dovednost, a sice díky poměrně specifické povaze ohně.

"Žhářství" (kdybych měl tuto dovednost zasadit do našeho světa) není o tom rozlít někde benzín, zapálit ho a doufat, že od toho shoří celý dům, ale v tom nejjednodušším případě třeba o tom, jak ve vašem vlastním bytě založit požár tak, abyste shrábli peníze za pojistku proti ohni, svůj byt při tom úplně neodrovnali a aby se nepřišlo na to, že to byl pojišťovací podvod díky geniálně nafingované "závadě domácího spotřebiče". Tato dovednost zahrnuje třeba znalosti o tom, za jakých podmínek si bude oheň nějakou dobu tiše doutnat na místě, kde ho nikdo neuvidí, jen aby pak mohl najednou s explozivní silou vtrhnout do celého domu a nenechat z něj nic než popel dřív, než se první lidé začnou shánět po kýblech s vodou. Dovednost "Žhářství" vás naučí rozličným způsobům, jak rozdělat oheň, poučí vás o tom, co všechno a za jakých podmínek hoří a s jeho pomocí budete schopni zakládat takové požáry, které budou dělat přesně to co chcete, hořet tak dlouho, jak chcete a hořet pouze přesně tam, kde chcete.

Úspěchové hodnoty jsou prakticky jen obdobou hodnot dovednosti "Sabotáž/Demolice".

Na závěr bych ještě chtěl zdůvodnit pár rozhodnutí, ke kterým jsem v průběhu tvorby této dovednosti dospěl:

1. Dovednost je "teoretická" - nevyjadřuje praktickou schopnost něco ničit, ale schopnost vymyslet, co je k dosažení daného cíle potřeba. Z téhož důvodu také nezahrnuje žádná pravidla pro vlastní provedení. Pro tyto účely přirovnávám tuto dovednost k dovednosti "Stavitelství" v následujícím příkladě:

Stavitel Karel navrhne plány domu, při jejich návrhu mu padne TÚ a byl by to dokonalý domeček, se kterým by byl zákazník dozajista spokojený. Jenomže na stavbě se podílel i zedník Franta a tesař Pepa, a oba měli na hody fatální smůlu - zde PJ projevil trochu kreativity a rozhodl se, že se jejich chyby projeví v ten nejméně vhodný okamžik, takže zpočátku vše vypadalo dobře - až do chvíle, kdy se na dům přijel podívat zákazník. Sotva kolem projel jeho kočár, praskly trámy držící střechu. To nevydržely odfláknuté zdi a celý domeček se zhroutil...

2. Dovednost nijak neovlivňuje "Sabotáž" - schopnost Siccovy výkonné sítě z PPE.

- Siccova schopnost "Sabotáž" je podle mého schopností pro hry s poněkud větším měřítkem - pro hry hrané dle ekonomického modelu "PPE-Svět". V tradičním DrD jak ho asi většina lidí zná na tuhle schopnost příliš často řada nepřijde (Nehledě na to, že pro tažení klasického typu nebývá Sicco příliš vhodná postava).

3. Dovednost nijak nezohledňuje "Hradní životy" a další podobné vlastnosti staveb podle modelu "PPE-Svět".

- Opět je tomu tak z toho důvodu, že je to podle mého vhodnější pro tažení "klasického typu", kdy se PJ pravděpodobně nezabývá tím, že by si hrad (apod.) nakreslil pomocí ztrojúhelníčkovaného hexového papíru a místo toho postavám hrad nějak popíše.

----------------------

Credits:

  • Writer: UnknowN
  • Corrections: Word
  • Special Thanks To: Andowero ; Fafrin Vok atd. ; Corwin45A (za pomoc a názory v dílně)


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     20:27:24 29.07.2011
Zjistil jsem, že v této rubrice se nachází i dovednost "Statika", která ve svém rámci řeší i demolice budov. Zájemcům o tématiku likvidačních dovedností doporučuji pro srovnání.

Ikonka uživatele Agganist    [pošta] NEW     10:05:09 20.03.2010
Z pohľadu nováčika je to podľa mňa dobre spravená schopnosť, ale chýba mi tam pár tabuliek:
1. Ktorá rasa/povolanie má s touto schopnosťou navrch a kto naopak nie
2. Úrovne - napr. 6. úrovňový niekto dokáže to a to rýchlejšie o toľko kôl, alebo toho dokáže viac...atp.
3. Okrem opravy by sa mi sem hodila aj schopnosť bystrý zrak, lebo ak má nepriateľ túto schopnosť, tak by bola asi menšia šanca na sabotáž

Inak je to veľmi dobre spracované a páči sa mi označenie schopnosti za "teoretickú".

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     19:28:17 21.01.2010
Plž:

Pochopitelně, bez této dovednosti se lze celkem dobře obejít - plán může třeba nějak obstarat CP a postavám ho jenom naservírovat, nebo nechat postavám dost náznaků, aby se mohli vlastní dedukcí dopracovat k tomu, že právě "tenhle" trám je potřeba vyhodit do vzduchu...

Taky jsem si vědom, že některé věci není třeba řešit dovednostním systémem, ale stačí (ba mnohdy je dokonce lepší) RP. Například dovednosti z oboru "mezilidských vztahů" - handlování, svádění apod. - to všechno bych já, být PJem, nechával na hráčských hereckých schopnostech.

Tahle dovednost mi ale přišla příliš technická a založená na "mimohráčských znalostech" - proto tedy tak.

Noeh:

c) Ano, přesně tak.
d) Tohle bych já osobně spíš řešil "startovními hodnotami dovedností" - neboli tím, že bych postavám, které se ve své před-dobrodružné minulosti zabývali danou dovedností, dal dovednost na odpovídajícím stupni už do začátku.
e) Ha. Vida, myšlenka spolupráce mě vůbec nenapadla. Ale když teď o tom přemýšlím, tak vlastně není rozdíl mezi tím, když má související dovednost na daném stupni ta samá postava, a tím, když ho má na tomtéž stupni někdo jiný... Dokonce i kdyby se to řešilo dvěma hody na každou dovednost zvlášť, tak by se nic nazměnilo...

Ikonka uživatele Ithildur    [pošta] NEW     16:06:41 21.01.2010
Zdravím,

tiež hodnotím vysoko, dovednost je dobre spravená, bez zbytočností a zároveň najdôležitejšie veci sú spomenuté. Že je žhářství extra je myslím ok, ale potom by možno bolo dobré rozdeliť aj sabotáž na viac kusov (odpaly, oslabenie konštrukcie, atď.), alebo to potom nechať pokope všetko, ale nijak zvlášť na tom nezáleží. Do hry sa mi táto dovednosť celkom hodí, aj keď hlavne tá nevýbušná časť.

Ja nie som zástancom názoru "všetko kockami", ale dovednosti sú dovednosti postáv, nie hráčov. Postava by nemala trpieť kvôli nevedomosti hráča. Niekto to tu myslím v súvislosti s nejakou dovednosťou a charizmou spomínal. Takže u nás hádžeme aj na zjednávanie ceny, presviedčanie a takéto veci. Pri dobrom RP môžem prilepšiť, ale nestaviam iba na ňom. To len tak, aby som aj ja prispel do debaty ;)

S úctou
Ith

Ikonka uživatele Sephitan z Elisoru    [pošta] NEW     14:13:37 21.01.2010
Zdravím,

musím plně souhlasit s Mavevem, dílo je prakticky perfektně napsané a promyšlené, jde vidět, že autor použil hlavu a pomoc lidí v dílně. Poklona UnknowNovi.. :)

* * * * *

Ikonka uživatele Noeh    [pošta] NEW     13:45:22 21.01.2010
to Plž:
- Upozornil bych na možnost opaku a tedy že si někdo hodí fatal při plánování a na provedení naopak totál a tedy se mu podařilo téměř nemožné.
Keď niekto perfektne zrealizuje pokašľaný plán tak podľa mňa môžeš mať aj 2x TÚ a stále to bude iba dokonalá blbosť :-) Ty totiž neralizuješ cieľ ale realizuješ projekt/plán ... al je projekt/plán zlý ty ho môžeš spraviť presne podľa dokumentácie, ale to ti vôbec nepomôže.

- Je jasné, že pokud hrajete ve středověké Evropě, je pro vás dovednost "Lidový tanec Zuluů" nepoužitelná. To ale nemusí znamenat že je nepoužitelná obecně, někomu se hodit může. To, že je dovednost zaměřena na nějakou minoritní kulturu není samo o sobě chyba.
Toto je extrakt z koncepcie tejto sekcie. Toto neber ako útok na tvoju osobu. Každý má svoje právo hodnotiť príspevok ako uzná za vhodný, ja len reagujem na tvoju poslednú vetu "...asi hlavně z důvodu "nepoužitelnosti" v mých hrách.

Ikonka uživatele Noeh    [pošta] NEW     13:08:02 21.01.2010
a) páči sa mi ako UnknowN myslel na opravy za "související dovednost"
b) veľmi dôležitý bod a poznámka je že dovednosť je "teoretická"
c) otázka: chápem správne, že táto dovednosť umožní postave aj napríklad určiť kam má uložiť výbušniny aby spadol strop v jaskyni ale nezavalil iba určité miesta atď?
d) možno by som neiktorým rasám/povolaniam dal určitý bonus (ale nie je to podstatné keďže je to čiastočne vierešené bodom "a")
e) možno by sa zišla dáka tabuľka na opravy ak by napríklad postava používajúca túto dovednosť s niekým spolupracovala. Jedna postava ovláda teoreticky "Sabotáž/Demolice" a druhá ovláda napr. "Konstrukce lodí". Stále môžem použiť tabuľku opráv uvedenú v texte?

Ja som dosť opak Plža a ja som bol vždy zástanca teórie, že ak sa to dá vyriešiť hodom kocky netreba RP :-)

Inak super dielo, veľmi jednoducho sa číta a je zrozumiteľné.

Noeh

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     12:11:41 21.01.2010
Kvalitní a celkem krátké. Než jsem začal číst tak jsem si myslel že to bude zase nějaká blbost ale text mě přesvědčil oopaku. Hlavně zdůraznění že se jedná o teoretickou dovednost.

Upozornil bych na možnost opaku a tedy že si někdo hodí fatal při plánování a na provedení naopak totál a tedy se mu podařilo téměř nemožné.

Z pohledu mé hry bych tuhle dovednost řadil k těm méně používaným až vůbec nepoužívaným protože bych nechal zcela na hráčích a na jejich RP.

Osobně si nemyslí že je vhodné vyčlenot žhářství protoe takto by se dalo z této vlastnosti odloučit další spousty jiných drobnějších vlastností a je to asi jediná chyba celého díla.

Hodnocení je potom čistě mé a subjektivní asi hlavně z důvodu "nepoužitelnosti" v mých hrách.

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     23:54:49 20.01.2010
Jednoduše geniální a bezchybné.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.084800004959106 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách