|
Dovednosti
Určenie polohy a smeru pomocou hviezdnej oblohy
Příprava pro tisk (tisknuto 1901x)
Autor: | Noeh |
Přidáno: | 0:20:09 28.01.2003 |
Hlasovalo: | 22 |
Průměrné hodnocení: |
3.73 |
|
Vlastnost: | Inteligence |
Obtížnost: | Těžká |
Ověřování: | Každé určovanie polohy pri zmene smeru |
|
Totální úspěch: | Postava určí presnú polohu a smer. Už pri žiadnom ďalšom overovaní v ten večer nemusí hádzať na pascu lebo je dokonale zorientovaná a stačí sa jej pozreť na oblohu aby určila smer. |
Úspěch: | Postava určí správne polohu a smer. |
Neúspěch: | Postava sa nevie zorientovať a nájsť pevné body na hvieznej oblohe. V ten večer už nedokáže určiť polohu a smer. |
Fatální neúspěch: | Postava určí nesprávny smer. Nehádže si už proti pasci lebo si myslí, že sa zorientoval a sebavedome kráča ďalej. Je možné opäť sa pokúsiť určiť polohu a smer ak by náhodou chodili stále v kruhu a niekto by si všimol, že na danom mieste už boli. Vtedy by to postave došlo a mohla by sa pokúsiť o znovuurčenie polohy a smeru. |
|
Popis: |
Prebieha to následovne: postava potrebuje risovacie potreby (v najhoršom prípade iba pegamen a uhlík). Musí stáť na mieste (ak je v pohybe, pasca sa zvyšuje o 1). PJ si hodí proti pasci a oznámi hráčovi čo sa udialo. Celé určovanie polohy a smeru trvá asi 3 smeny (dá sa upraviť podľa okolností a prostredia). Pascu ďalej môže PJ zvyšovať podľa oblačnosti (a dokonca môže povedať že na oblohe nie sú vidieť hviezdy).
Vedlajšie účinky: Pri totálnom úspechu a fatálnom neúspechu je možné aby PJ zdelil hráčovi aj nejaké vnuknutie (napr. "Hviezdy ti hovoria, že kúsok na západ je oáza s čerstvou vodou"), ktoré akože vyčítal z hviezd. Keďže hráč nevie či uspel alebo nie, nemôže vedieť či je to pravda alebo klamstvo. Takto napríklad družina, ktorá hľadá bájny nestrážený poklad, ktorý je za veľkou tundrou a rozsiahlo púšťou, môže kľudne skončiť v dračej jaskyni, či pri bránach orkskej pevnosti.
Hraničiari a Kúzelníci: od 5. úrovne majú k pasci bonus +1 (tento bonus môže PJ prideliť aj iným CP napríklad navigátorovi na lodi atď.)
Ja to hrávam ako Veľmi ťažkú dovednosť:
Tabulka veľmi ťažkých dovedností: |
vůbec |
0/0 |
velmi špatně |
9/9 |
špatně |
18/36 |
průmněrně |
27/54 |
dobře |
36/90 |
velmi dobře |
45/135 |
dokonale |
54/189 |
|
Hlasování
Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.
Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
Diskuze
Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 19 |
 |
Drákula [pošta]
|
| NEW 14:01:33 10.06.2005 |
Nějak se mi to nezdá, myslím, že se to nebude používat |
 |
Nathaelen [pošta]
|
| NEW 16:14:32 29.01.2004 |
Jako nápad je to dobré, hlavně co se polohy týče. Ale určování směru??? Z čistě logického hlediska mi přijde naprosto samozřejmé, že Elf nebo hraničář určí směr bez sebemenšího zaváhání (ještě k tomu pokud mají jasnou oblohu). Vlastně téměř kdokoliv s alespoň průměrnou inteligencí. Podívej se na oblohu - ty nepoznáš kde je sever? Kterym směrem putuje měsíc a hvězdy? kde je Velký vůz? A když je putování po kraji tvým povoláním nebo jsi vyrostl v lese, myslíš, že to nepatří k základním znalostem? |
 |
nukli [pošta]
|
| NEW 5:28:34 16.09.2003 |
Zdravim... f celku dobra myslienka, nezda sa mi len ten pergament a uhlik (rysovacie pomocky), co asik velmi nebudu xciet nosit. Stacilo by keby PJ si hodil % za hraca, aby si hrac nevedel ako je na tom .. a PJ povedal voco go... a co vydy.. :) |
 |
Tuax [pošta]
|
| NEW 12:49:46 08.04.2003 |
Je to velmi povedené a má to vše co má dovednost mít takže 5* |
 |
Thales [pošta]
|
| NEW 16:15:29 05.04.2003 |
Jo a ještě sem zapoměl dodat, že sem nad něčím podobným uvažoval pro družinu, tak se mi toto šikne.. |
 |
Thales [pošta]
|
| NEW 15:34:36 05.04.2003 |
Až na to předvídání...od toho sou tuším sféry, ne? :-) |
 |
roen [pošta]
|
| NEW 14:36:17 12.02.2003 |
Podle me to nema nijak zasadni chyby a souhlasim s Godricem jen male upravy jako asi u vseho. |
 |
Godric [pošta]
|
| NEW 15:09:57 05.02.2003 |
Podle mě je to dobré a víceméně nemám zásadní vítky. Ale i tak, pro své účely bych to musel (jako ostatně většinu věcí) upravit. Jen trochu mi nesedlo to předvídání, jinak celkem v poho. 4* |
 |
cmech6 [pošta]
|
| NEW 14:45:23 05.02.2003 |
Hmmm, takze, podle meho, by to nemela byt Velmi tezka obtiznost, preci jenom, zorientovani se podle hvezd sa v nasich podminkach neni prilis veky problem...
Cili, obtiznost by mela zalezet na PJ, neboli na usporadani a tvaru, slozitosti (apod.) souhvezdi, ktere jsou v tom urcitem svete, co hraci hraji (kazdy svet to bude mit trochu jinak - logicky)...
U totalniho uspechu, paklize sa zmeni pocasi, tak by podle meho overovat mel, samozrejme s prihlednutim k tomu, ze uz to "mel" a take k tomu pocasi...
Uspech: Po jake dobe overovani ??? Nemelo by to byt opet dle PJ??? Neboli podle situace, polohy, terenu, pocasi, apod...
(a samozrejme, jak uz tu nekdo psal ta je take dulezite uvest bonusy, resp. postihy k bloudeni...)...
K cemu rysovaci pomucky ??? (ikdyz musim uznat, ze mohou existovat takove svety, kde urceni svetovych stran bude problematicke, neb sa hvezdna obloha bude menit, podle nejakeho diagramu, takze, pomucky beru...
Vedlejsi ucinky: to sa mi nezda, ikdyz, proc ne ??? Kazdy svet je jiny a i takove ucinky muze mit spravne precteni hvezd...
A samozrejme, paklize znas severni hvezdnou oblohu, neni pravidlem, ze znas i jizni...
Davam 2*... |
|
|