www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Řeč zvířat

Příprava pro tisk (tisknuto 2768x)
Autor: Legar
Přidáno: 21:45:51 29.10.2007
Hlasovalo: 22
Průměrné hodnocení: 4.73
 
Vlastnost: Charisma
Obtížnost: Střední
Ověřování: 1x za 6 kol při "poslouchání", každé sdělení při "mluvení"
 
Totální úspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře rozumí tomu, co mu chce postava říci a zareaguje podle svého naturelu, jako kdyby jeho vztah k postavě byl o jeden stupeň lepší nebo horší (postava si může vybrat).

Postava "naslouchá":
Postava rozumí tomu, co zvíře říká nebo cítí a další ověřování se provádí až za jednu směnu.

Úspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře rozumí tomu, co mu chce postava říci a zareaguje podle svého naturelu a vztahu k postavě.

Postava "naslouchá":
Postava rozumí tomu, co zvíře říká nebo cítí.

Neúspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře nerozumí tomu, co mu chce postava říci a pokračuje ve svém původním jednání.

Postava "naslouchá":
Postava nerozumí tomu, co zvíře říká ani co cítí.

Fatální neúspěch:

Postava je "mluvčím":
Zvíře pochopí postavu zcela jinak. Přesné pochopení a jednání zvířete je na PJ.

Postava "naslouchá":
Postava si splete význam výrazu, zvuků, pohybů... zvířete.

 
Popis:

Postava má se zvířaty bližší kontakt než běžní humanoidi a tak rozumí jejich pocitům, touhám a instinktům. Také dokáže dát zvířatům najevo své pocity takovým způsobem, aby to pochopila. V žádném případě to není žádná řeč v lidském slova smyslu. Postava může vyjádřit jen emoce (strach, zlost, radost...), cit (nenávist, přátelství...), pocit (hlad, touhu...) případně invektivu ("Zabiju tě!", "Zmiz!", "Nech mě být!"...). Může to být i něco o trochu složitějšího jako třeba strach z ohně (pokud je nějaký oheň nablízku), ale rozhodně by se to nemělo přehánět. To, co může postava "říci", může také u zvířat vypozorovat. Většina zvířat totiž dává své emoce najevo veřejně, kdyby je však skrývala, dovednost použít nepůjde.

S každým druhem zvířat je třeba komunikovat jiným způsobem. Některá dají na výraz ve tváři a postavení těla, jiná na zvuky, na pohyby, dotyky, interakci s okolím... Pro pravidla není důležité, jakým způsobem postava se zvířetem komunikuje, předpokládá se, že postava v případě úspěchu vybere ten správný. PJ může maximálně dát nějaký bonus za kvalitní roleplaying.

S různorodostí komunikace souvisí také obtížnost dovednosti. Střední obtížnost platí pro obecnou komunikaci s libovolným druhem zvířat. Hráč se ale může rozhodnout, že jeho postava bude umět komunikovat jen s jedním druhem zvířat (psi, koně...). Pak je obtížnost této dovednosti (řeč psů, řeč koní...) lehká.

Dodatky

Opravy za známost druhu:
Kontaktbonus/postih
Postava žila s daným druhem zvířat celý život (pastevec s ovcemi a psy)+4
Postava žila s daným druhem zvířat dlouhou dobu (jízdní posel s koňmi)+2
Postava se s daným druhem zvířat běžně stýká (kovář s koňmi)0
Postava se s daným druhem zvířat už párkrát setkala (pastevec s vlky)-2
"A tohle je co?"-4

Orientační tabulka vztahu:
VztahPoznámka
Láskamatka x potomek, partner x partnerka... Prakticky nedosažitelné pro mezidruhový vztah.
Přátelstvímezi blízkými členy smečky, hraničář a jeho pes...
Náklonnostmezi řadovými členy smečky, běžný vztah mezi humanoidy a domácími zvířaty
Neutrální vztahTvorové, kteří si normálně nevšímají jeden druhého, domácí zvíře x neznámý humanoid
Antipatiesokové (může přejít až do "zloby"), divoké zvíře x humanoid (strach zvířete)
Zlobalovec x kořist, lupič x dobře vycvičený hlídací pes...
Nenávistmatka, které zabili potomka

Poznámka: Toto je nejširší možný rozsah vztahů. Většina zvířat se však některé silnější city vůbec nezná a ani nechápe.
Lásku dokáží cítit je zvířata, která žijí v partnerském vztahu po celý život (například labutě) a matky, které se starají o mláďata.
Přátelství jsou schopni vnímat jen zvířata žijící se společenstvích a v pevných svazcích.
Zloba může mít také podobu strachu nebo touhy zabít svou kořist. Tohoto citu jsou schopna všechna zvířata, ale některá jen ve formě strachu.
Nenávist je nejkrajnější a nejméně častým citem u zvířat. Může se také vyskytovat ve formě bezhlavé zuřivosti, ale v čisté podobě ji mohou vnímat jen některá zvířata jako například sloni, ale i u nich je většinou provázena zuřivostí.

Ostatní opravy:
SituaceOprava
Postava obsah sdělení předstírá-2
Postava sděluje několik rozličných věcí těsně po sobě-1 až -3
Sdělení je pro příjemce těžko pochopitelné-1 až -6
Nemožnost komunikace přirozenou formou-2 až -10
Zvíře zvyklé na kontakt s humanoidy+1 až +3

Oblast použití
Řeč zvířat je možné použít na všechny tvory s inteligencí 1 a na tvory s vyšší inteligencí, ale zvířecími zvyky a instinkty (lítý vlk, inteligentní pegas, jednorožec...). Vždy ale musí zůstat jen při základní formě sdělování a čtení citů, pocitů, emocí a invektiv. Pokud inteligentní zvíře použije složitější formu komunikace (třeba svoji řeč), není tato dovednost k užitku.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 20
Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     9:24:19 15.04.2008
Beregund: Omlouvám se, psal jsi tabulky - špatně jsem to pochopil. V tom případě je to ještě jednodušší - tabulka vztahů je o výsledcích použití dovednosti, ne o opravách. Postava prostě má ke zvířeti nějaký vztah, podle kterého na ní reaguje - k tomu ta tabulka. Pokud v dovednosti výjimečně uspěje, jako bonus bude zvíře reagovat o něco lépe - jako by měla vztah lepší. Možná by to mohlo být v textu více zdůrazněno.

Ikonka uživatele Beregund    [pošta] NEW     10:02:13 18.01.2008

Corwine, já jsem asi trochu blbé, ale u tabulky ORIENTAČNÍ TABULKA VZTAHŮ jsem si nevšiml žádného sloupečku "Oprava" (že by se mi nezobrazoval?) ...

Ale máš pravdu, že jsem si to měl přečíst vícekrát (hlavně ty základní položky) a pochopit z toho, že to určuje stupně toho, jak se zvíře po komunikaci přibližně zachová (tudíž návod na roleplaying a vlastně skvělá tabulka). Na samotnou dovednost to však podle mého chápání vliv vůbec nemá (ta tabulka má tedy vliv jen na vyústění situace).

Bohužel jsem to však plně nepochopil a také díky tomu mi přišel Legarův příspěvěk jen nadprůměrný, teď už bych dal asi čtyřku.

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     9:00:19 30.12.2007
Beregund: Všiml sis v té tabulce sloupečku "Oprava"?

Ikonka uživatele Beregund    [pošta] NEW     9:44:59 22.11.2007
Nazdar.
Vždycky přijdu trochu pozdě se svou troškou do mlýna... Podstatné již bylo řečeno.

0) U toho názvu (vpravdě zavádějícího) bych nahradil řeč za: komunikace. Jedná se tu sice o převážně neverbální a my Češi dnes slovo komunikace chápeme jako tu verbální čili řeč, ale když to člověk otevře pod názvem třebas Komunikace se zvířaty, tak ho ten obsah tolik nepraští.

1) Ten příklad by se sice hodil, avšak když tě nic skvělého nenapadlo - nevadí. Problém je, že ten úvod je hrozně kostrbatý - chce to alespoň trochu naznačit nějakou motivaci, maličko naznačit o čem ta dovednost je. Vypadá jako by tam ten úvod chyběl.

2) U brtnictví ses vyznamenal tabulkama, ale tady to je proti brtnictví skoro ubohé (Fafrin Vok atd. má pravdu s tím odposloucháváním, chybí okolní vlivy - vzdálenost (já třebas na 30 metrů už vůbec netuším, jakou náladu má moje přítelkyně), přítomnost jiných zvířat (štěkání celé smečky), teplota, vítr) -

3) Nechápu tu tabulku vztahů - jo, je to takové hezky ilustrativní, ale je to jen výplň, vata, omáčka - co jsem tak z tabulek pochopil, tak to nevypadá, že by to mělo nějaký vliv na tu dovednost (možná z té tabulky vypadly bonusy)

4) Fajn, že se vysvětlila ta obtížnost - s tím lehká/těžká souhlasím.

Jinak skvělý nápad a to, co jsi zpracoval, je výborné. Jenom tu něco chybí.

Takže asi "jen" 3 hvězdy.

Ikonka uživatele Legar    [pošta] NEW     10:02:48 09.11.2007
Díky všem za připomínky.

Zharradan-Marr:
1) "Zvířecí empatie" je termín z DnD, kterému jsem se chtěl vyhnout a navíc je v překladu do češtiny velmi ošklivý. A také mě prostě nic lepšího nenapadlo. Jinak mám rád, když mají věci trochu zavádějí názvy, ale uznávám, že zrovna k dovednostem se to moc nehodí (jako třeba ke kouzlům).
2) Obtížnost opravdu měla být taková, jakou jsi psal, ale došlo k chybě při kopírování do odesílacího formuláře, kde jsem zapomněl to na příslušných místech změnit. Hmm, co se dá dělat. Dokonce jsem se divil, že si toho někdo nevšiml dřív.

Skewer: Kategorie bych musel vypisovat a to by asi nebylo nejvhodnější (když uvážíš, kolik místa zabírají v DrD+). Zdálo se mi prostě jednodušší to nastavit podle druhů.

Fafrin Vok atd.:
1) Pro jednotlivé druhy se mi to zdá jednodušší, než lidská řeč... Pro všechny dohromady samozřejmě těžší.
2) Oprava pro jiné druhy... Mno, jde o koncepci, prostě jsem zvolil jiný přístup (takový, aby byl co nejjednodušší). Který by byl nakonec nejlepší by se ukázalo, až kdyby byly všechny propracované pěkně vedle sebe.
3 a 4) S tím jsem tak úplně nepočítal, ale kdyby k tomu došlo ve hře, tak použiji nějaký postih a víc to neřeším.
Příklad by asi nebyl špatný, ale nic zajímavého mě nenapadlo (čímž si asi dost strhnu všeobecně uznávanou použitelnost /*úsměv*/).

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:19:32 08.11.2007
Je to perfekní a použitelné.
Přesto mám nějaké výtky, kvůli kterým jsem se rozhodl nedat plné hodnocení.
1) Obtížnost - příjde mi to jako daleko těžší, než se naučit běžnou řeč. IMHO by se mělo jednat o těžkou dovednost.
2) Učení se naráz řeči několika zvířat... radši bych viděl nutnost jedné dovednosti pro každý druh s opravou pro druhy příbuzné.
3) Nepochopil jsem z textu, jak přesně je to s nasloucháním zvířecí řeči, zpěvu ptáků (zkušený ornitolog rozezná, jestli se jedná o nebezpečí, tady bydlím já, čau kotě, podívej jakou mám červenou náprsenku, nechceš sy vrznout, nebo vypadni z mýho rajónu, ty sviňáku.) Kouzlo Mluv se zvířaty vám všechno samozřejmě zprostředkuje, ale zprostředkuje vám to tato dovednost, pokud nebude tato mluva mířena přímo na vás.
4) jinak řečeno, můžete zvířata odposlouchávat s pomocí této dovednosti?
Dále by se u takto komplikované dovednosti hodil ilustrativní příklad.

Ikonka uživatele Skewer    [pošta] NEW     19:14:33 06.11.2007
Skvostné. Nemám co byych dodal, jen souhlasím se Zharradan-Marrem s tou obtížností. Možná bych dokonce zrušil možnost učit se dovednost pro všechna zvířata. Místo toho třeba dát několik kategorií (podobně jako v DrD+ - čtvernožci, ptáci, ryby apod.).

Jednoznačně 5*

Ikonka uživatele Zharradan-Marr    [pošta] NEW     16:49:01 06.11.2007
Měl bych k tomu jen dvě připomínky...

1/ Název dovednosti je lehce zavádějící...
Leč musim přiznat, že mě samotnýho nenapadlo nic lepšího než "Zvířecí empatie"
(což taky neni úplně ideální, vzhledem k tomu, že se s touto dovedností dá i blufovat)...

2/ Obtížnost bych viděl spíš jako Těžkou (pro jednotlivé druhy tedy Střední).
Jako Lehkou bych dal maximálně tak komunikaci s jedním konkrétním zvířatem.
Naučit se !pořádně! rozumět zvířatům je běh na dlouhou trať.
Dovednosti by každopádně měly být podložený životopisem a pro tuhle to platí dvojnásob.

...jinak znamenité ;>

Ikonka uživatele Gomi    [pošta] NEW     18:09:41 05.11.2007
Jednoduše perfektní (hlavně pro hraničáře). Dá se to velmi dobře použít.
Souhlasím s Teuriciasem a dávám taky 5*

Ikonka uživatele Teuricias    [pošta] NEW     9:52:05 02.11.2007
Myslím že tuto dovednost svým hráčům určitě nabídnu. Je to přehledně zpracované, snadno pochopitelné i použitelné. Dávám 5.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
5 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.84679007530212 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách