www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Vytrvalostní běh

Příprava pro tisk (tisknuto 2673x)
Autor: Tinmiriel
Přidáno: 21:07:06 03.01.2007
Hlasovalo: 24
Průměrné hodnocení: 4.83
 
Vlastnost: Odolnost
Obtížnost: Střední
Ověřování: při každém překročení stavu únavy
 
Totální úspěch: postava má při běhu dvojnásobnou vytrvalost
Úspěch: postava má při běhu o polovinu větší vytrvalost
Neúspěch: postava má při běhu svou obvyklou vytrvalost
Fatální neúspěch: postava má při běhu o polovinu menší vytrvalost; postava může při běhu dostat křeče, nebo může zakopnout, či jinak si způsobit zranění, např. poranění kolena, natažení vazů, namožení Achillovky, zatlačení a krvácení nehtů na noze, natržení třísel, bolesti paty, podvrtnutí kotníku, bolesti zad, přetržení šlachy či svalu, zánět plosky nohy, opruzeniny, puchýře, výrony apod.*
 
Popis:

Popis

Jedná se o běh na dlouhé tratě a již podle názvu lze poznat, že je při něm velmi důležitá vytrvalost postavy. Dle zkušeností je nejlepší před započetím takovéhoto běhu rozpohybovat tělo, nejlépe rozcvičkou. Proto jsem se rozhodla herně rozlišit tento běh od obvyklého tím, že jeho úvodní část by měla sestávat buď z 1 směny spěchu, nebo alespoň z 20 kol poklusu. Pak teprve může (a nemusí) postava zrychlit tempo, avšak nemůže běžet sprintem, resp. může, ale tím ukončí trvání této dovednosti.

Pokud postava vynechá úvodní část běhu, tak se jí zvýší past o 1. Past se též zvýší o 1 za každé kolo sprintu před započetím vytrvalostního běhu. Toto navýšení nebezpečnosti pasti se dá zrušit směnou poklusu či spěchu, anebo jakékoli jiné chůze, která se však již nepovažuje za součást vytrvalostního běhu.


Příklad:
Vzpomínáte si na barbara válečníka Hruna z PPZ a PPP, jak ho pronásledovala tlupa obrů? Kdyby tehdy náš Hrun s pohyblivostí 19/+4 a vytrvalostí 15 ovládal vytrvalostní běh, řekněme na dobře, tak by ho možná ti obři s bonusem na pohyblivost +3 a vytrvalostí 21 nedohonili.
Dejme tomu, že Hrun se nejprve rozhodne nabrat nad nimi náskok 1 kolem sprintu. Tím se mu však nebezpečnost pasti zvýší o 1. Po tomto kole zpomalí do běhu, čímž vynechává úvodní část vytrvalostního běhu a hází si na past zvýšenou celkem o 2. Hrun má veliké štěstí, padlo mu 9, což je totální úspěch a jeho vytrvalost se zdvojnásobí (30). Takže obři i při své úctyhodné vytrvalosti 21 ho nedostihnou a daleko dříve se unaví.
Raději si to spočítáme - Hrun v 1. kole uběhne sprintem podle tabulky v PPP 129 sáhů a získá 1 bod únavy. Obři to kolo obyčejně běží a uběhnou 72 sáhů. Takže Hrun má náskok 57 sáhů. Barbar se rozhodne vytrvalostně běžet, zvolní do běhu a bez postihů běží 174 kol ((30-1)x6 kol), pak je unavený. Takto uběhne 13572 sáhů.
A rozhodne se běžet dál bez zpomalení. Hodí si znovu na past, která je stále zvýšená o 2, a padne mu 5. To už je jen úspěch, přesto však má vysokou vytrvalost (22). Běží tedy dále 84 kol do vyčerpání ((44-30)x6 kol) a uběhne tak 5544 sáhů. Obři se mezitím za 125 kol unaví, uběhnou 9000 sáhů, a za 126 kol se vyčerpají a uběhnou pouze 7560 sáhů, dále už musí zvolnit do poklusu.
Hrun na rozdíl od obrů běží dalších 7 kol, a tak získá přes 2 a půl míle náskoku. Pak zvolní na směnu do spěchu, čímž se mu stínové body únavy zredukují na čtvrtinu, tedy na 11, a pak raději pro nabrání ještě většího náskoku znovu zrychlí do běhu. Tentokrát se postihy k pasti již nepočítají, tudíž mu hozená 3 na úspěch bohatě stačí. A tak běží 66 kol do unavení ((22-11)x6 kol) a zvýší si náskok o dalších 5148 sáhů, čímž si nejspíše zajistil únik.



V případě, že se postava rozhodne použít tuto dovednost již při unavenosti či dokonce při vyčerpanosti, postihy vlivem únavy se jí naneštěstí počítají, avšak další postihy při překročení tohoto stavu se jí při úspěšném použití této dovednosti dosti oddálí.

Naopak překročí-li počet bodů únavy aktuální stav únavy vlivem snížené vytrvalosti při fatálním neúspěchu, získá postava další postihy dříve než je u ní obvyklé, nebo dokonce nebude schopna žádného pohybu vlivem způsobeného poranění (viz fatální neúspěch a poznámky), což může mít v podstatě tytéž důsledky jako zvýšený stav únavy navozený fatálním neúspěchem. Stane-li se postava vlivem fatálního neúspěchu v extrémním případě vysílenou, tak ihned omdlévá a až po 1 směně se probírá. Není však vyloučené, že se při mdlobách neporaní např. pádem.


Příklad:
Kudůk alchymista Khassel s pohyblivostí 11/0 a vytrvalostí 17 je po celodenním putování unavený a právě když se chystá utábořit, postřehne menší záchvěv půdy pod sebou. Vzhlédne k obzoru a tu vidí, že se z nedaleké sopky nese hustý oblak dýmu. V mysli mu vytanou katastrofické scény výbuchu sopky a rozhodne se, že raději vezme nohy na ramena a poběží co nejdále odsud. Khassel též ovládá vytrvalostní běh na dobře. Začne tedy poklusem a hodí si 6 na past, což mu zaručí totální úspěch a vytrvalost 34. Je však unavený, tudíž má pohyblivost pouze 8/-1. Běží tedy 20 kol poklusem a dále 300 kol ((68-18)x6 kol) rychlejším tempem. Za tu dobu uběhne až 15 mil. Zpomalí, až zastaví celý vyčerpaný a zjistí, že je již mimo nebezpečí. A tak může konečně rozbít tábor, odpočinout si a prospat se.

Kdyby Khassel ovládal vytrvalostní běh na velmi špatně a hodil by proti pasti 1, měl by fatální neúspěch a nemohl by zrychlit z poklusu na běh, neboť jeho poloviční vytrvalost vykazuje známky vyčerpání. Tudíž by poklusem běžel nejen úvodních 20 kol, ale i dalších 180 kol ((27-18)x20 kol) až do úplného vyčerpání. Za tu dobu uběhne pouze 4800 sáhů, neboť by se mu snížila i pohyblivost na 5/-3. Nakonec ani tuto vzdálenost nemusí tak docela uběhnout, jelikož by si již při úvodních 20 kolech mohl přivodit nějaké poranění.



Postava, jež chce ovládat tuto dovednost, musí minimálně 3x týdně půl hodiny (3 směny) kondičně běhat. Pokud toto nedodržuje, může jí PJ snížit stupeň ovládání této dovednosti.**



Poznámky

* V PPP se nijak herně neřeší různá zranění způsobená při fatálním neúspěchu. Domnívám se však, že záleží jen na uvážení PJ, jak vážné poranění si běžec např. nesprávnou technikou běhu způsobí. PJ by měl brát v potaz nejen techniku běhu, ale i délku běhu, terén, stav běžce a v neposlední řadě i jeho obuv. Pro ilustraci zde uvádím jedno z možných herních projevení zranění:
Jakmile se postava poraní, tzn. přijde o několik životů podle vážnosti zranění, a má v úmyslu běžet dál i přes tu bolest, hází si na past Odl ~ 3 ~ překoná bolest/nepřekoná bolest, tudíž ihned přestane běžet, může začít naříkat či dokonce při fatálním hodu omdlí. Naopak v případě, že postava překoná bolest a běží dál, tak za každé 1 až 3 kola, dle vážnosti poranění, přijde o 1k6 stínových životů a hází si znovu na překonání bolesti s tím, že nebezpečnost pasti se za ta 1 až 3 kola zvyšuje o 1. Kromě toho se při poranění, opět dle jeho vážnosti, může snížit i bonus za sílu a obratnost o 1 až 3.


** V PPP to opět není nijak herně řešené (viz Asketismus), proto tu pro případné zájemce uvedu nepovinný návrh:
Za každý týden, co si postava neudržuje běžeckou kondici, může přijít o 1k10 profibodů této dovednosti, přičemž profibody ztracené během jednoho týdne se jí mohou navrátit až po dvou týdnech pilného trénování. Pro ty, co nechtějí počítat profibody, navrhuji snížení stupně této dovednosti za 1k3+1 týdnů, kdy si postava neudržuje běžeckou kondici. Stupeň se jí může navrátit až za dvojnásobnou dobu tréninku, tzn. za 4 až 8 týdnů kondičního běhání.



Závěrem chci poznamenat, že jsem se snažila o co největší hratelnost dovednosti v rámci pravidel DrD. Tímto se ovšem v Moudré Sově vynořily extrémní případy, kdy např. postava s touto dovedností může poklusem běžet ve stavu vyčerpání velmi dlouho v porovnání s postavou, jež tuto dovednost neovládá. Domnívám se však, že i tyto extrémy ke hře patří, neboť přeci jen je DrD hra na hrdiny ve fantasy světě, kde lze jít až za hranice reálného světa.

Dále chci poděkovat všem, co mi pomohli v Moudré Sově, a zvláště Legarovi za jeho neúnavné vychytávání much, mušek a podobné havěti.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 25
Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     20:47:00 12.06.2011
satsan:mám tkaový pocit, že postih k pohiblivosti už máš za naložení, tak proč tam ještě více připočítávat to naložení?

Ikonka uživatele setsan    [pošta] NEW     21:14:54 05.01.2008
V postevnikovych zavetech vysla dovednost bech je to hodne podobny, ale kdo ma stary casopisi jako poustevnikovi zaveti nebo veverku a opsany to neni. Jje to pekne zpracovany a autor to vysvetluje komplexne. Podle me situace ktery sou absurdni jako ty popisujes na konci resi Pj Draci doupe sou volny praviodla a vzdy zalezi na situaci a posouzenim Pj ve svete Draciho doupete je PJ buch kdyz rekne ze trava je cervena tak trava je cervena(hral sem na svetech kde cervena byla).

1) jak dlouho tu dovednost muze mit (jak dlouho behat) co hrajeme mi tak je to omezeny na max 10hodin pak se proste svali
2) pocitani postihu kdyz je postava zranena je rozumny ale chtelo by to napsat pri kolika zraneni ma jakej postich tady je treba priklad
1/2 zivotu -1
1/4 zivotu -2
1/6 zivotu -4
1/8 zivotu -6
3) sem si nevsiml ze by si bral nalozeni postavi to je taky dulezity za to bych taky daval postich
mirny -1
stredni -2
zadny -3

Ikonka uživatele Cedric Wolfbane    [pošta] NEW     19:27:52 05.10.2007
Dobrý nápad. Hezky napsané, ale jak říkal(a?) Kibe - jsou tam nepodstatné chybičky.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     14:22:31 30.09.2007
Výborný nápad, ale né úplně domyšlené zpracování

Ikonka uživatele noční stín    [pošta] NEW     14:03:33 04.08.2007
Pěkný;-).

Ikonka uživatele Holonus    [pošta] NEW     20:00:50 28.02.2007
Je to hodně dobrej nápad, fakticky výborný

Ikonka uživatele Tinmiriel    [pošta] NEW     19:21:21 05.02.2007
John Locke: Díky! Ty příklady nemusíš číst, jestli ti použití přijde jasné, ty jsou jen pro ilustraci a proto, aby všem bylo jasné, jak se vytrvalost u postavy počítá a jaký důsledek to na ni má.

S pozdravem,
Tinmiriel

Ikonka uživatele John Locke    [pošta] NEW     15:45:58 01.02.2007
Takto si to představuji - typický příspěvek pro dovednosti.

Jen mě štvalo velké množství příkladů. Snad i více než polovina díla je jimi vyplněna. Dnes jsem ale shovívavý, tak proto máš ode mě za ,,pijet" :D

Zdraví tě John Locke

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     12:30:09 15.01.2007
Tinmiriel: pravďepodobně jsem byl špatně pochopen v rámci jedné mé výtky: Jde mi o to, že tato dovednost, jelikož je velmi podobná ( takřka totožná ) s během na krátké tratě (který je vázán přímo na sprint), by také měla být vázaná na jeden z typů pohybu (nejlépe poklus-nejpomaléjší a nejméně únavný z běhů.(prvně jsem napsal spěch, což je chůze, moje chyba, omlouvám se, kaji se.)) Pokud tak není učiněno, je tato dovednost výhodnější než pravidlový běh na krátké tratě a tudíž lehce nevyvážený.

Bůh chraň, aby se při swprintu dal použít vytrvalostní běh!

Ikonka uživatele Lord Alfik    [pošta] NEW     12:10:04 11.01.2007
Tinmiriel
Promiň, ale tvoje dílo pro mě prostě není na pět hvězdiček. Je dobře napsané, ale něco mu chybí. Pro mě je to taková ta jiskra, tvoje dílko jsem si přečetl a řekl jsem si "no dobrý, no", nijak mě nenadchlo.
To že tvůj příklad je nereálný (ano budu sprintovat 1 kolo, ale pak se má rychlost velice sníží a to co mě honí, mě normálním během dožene jako nic, protože běžíš nesmírně pomalu) do hodnocení nezahrnuji.
Čtyři hvězdičky je fajn hodnocení, málokdo ho dosáhne. ;)

Mám pocit, že nějaký obdivovatel - díla samozřejně - strhne repku. :-)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.82566380500793 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách