www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


První pomoc

Příprava pro tisk (tisknuto 2989x)
Autor: zwejk
Přidáno: 15:52:04 31.12.2005
Hlasovalo: 21
Průměrné hodnocení: 3.24
 
Vlastnost: Obratnost
Obtížnost: Střední
Ověřování: Při každém léčení
 
Totální úspěch: Postava vyléčí požadované zranění a ještě navíc sníží dobu rekonvalescence dle úvahy PJ.
Úspěch: Postava vyléčí požadované zranění.
Neúspěch: Postava nevyléčí požadované zranění a při neodborné manipulaci navíc způsobí zranění za 1k3 životů.
Fatální neúspěch: : postava léčení úplně pokazí, zraní léčeného o 1k6 životů a navíc prodlouží dobu rekonvalescence dle úvahy PJ. V extrémních případech může způsobit i trvalé poškození.
 
Popis:

Goth běžel lesem, co mu jen síly stačili. Mohutný sloup hustého černého kouře, stoupajícího z mýtiny kde stála hraniční pevnost barona Drakea, byl i přes hradbu stromů dobře vidět. A hlavně cítit. Pach páleného dřeva se mísil s čímsi dalším. Každý zkušenější dobrodruh věděl, že jde o pach spáleného masa. Konečně doběhl na mýtinu. Malá pevnůstka obehnaná dřevěnou palisádou stála přímo uprostřed. Všude kolem se válely mrtvoly skřetích válečníků pomalovaných červenou hlinkou. Spousta dřevěných obléhacích žebříků opřených o hradbu dávala tušit něčemu strašnému. Na hradbách však stále vlála dobře známá válečná standarta – vlčí hlava v modrobílém poli a bylo možno vidět prořídlé přilby obránců bedlivě střežících okolí. Goth rozhrnul svůj plášť, aby byl zřetelně vidět jeho tabard a žádný z obránců si jej náhodou nespletl. Bez újmy doběhl až k palisádě a s pomocí jednoho z žebříků se dostal až nahoru.

„Jak jsme na tom?“, zeptal se ihned nejblíže stojícího vojáka.

„Špatně,“ přiznal voják neochotně. „Sklad potravin lehnul popelem, kromě něj i několik dalších budov. Zahnaly jsme ty parchanty na poslední chvíli. Máme spoustu raněných. Hraničáři a kněží dělají co se dá, ale pořád je to málo.“

„Rozumím. Udělám co budu moct,“ odpověděl Goth a seskočil z palisády dolů. Ještě se však otočil a vykřikl:

„Koukejte posrážet ty žebříky na zem, nebo jim můžete rovnou otevřít bránu.“ Goth dorazil k první skupince raněných. Na první pohled bylo jasné, že jeden z mužů má vykloubené rameno, druhý zlomenou nohu a třetí tržnou ránu na čele. Šlo o lehce raněné a na ty přijde řada až na konec a to už vyčerpaní hraničáři nebudou mít téměř žádnou sílu jim pomoci, o kněžích nemluvě. Tedy pokud mluvíme o magickém způsobu pomoci. „tak jdeme na to,“ povzdechl si a pustil se do práce.

POPIS:

Touto dovedností je možné zašívat a zaškrcovat rány, vyrábět dlahy a rovnat zlomeniny, narovnávat vykloubená ramena a ostatní končetiny a podobné úkony první pomoci jako např. oživování po topení. K léčení je v krom těchto znalostí třeba i další výbavy (obvazy, skalpel, jehla, nit a podobně) v závislosti na tom, co je právě předmětem ošetřování. Délka léčení je různá a závisí též na úvaze PJ, podle vážnosti poranění a výsledku hodu. Jedno zranění může ranhojič léčit pouze 1x, pokud v odůvodněných případech nemůže zasáhnout znovu (např. znovuotevření rány, kdy je třeba znova ránu zašít podobně). PJ může v závislosti na velikosti zranění hýbat s výslednou pastí dle svého uvážení. Taktéž je možné, aby na léčení zranění spolupracovali dva a více léčitelů, což je možné pouze u velikého poranění anebo u několika menších zranění. (výsledný počet léčitelů kteří mohou léčit najednou určí případ od případu PJ). Vyšší počet léčitelů ovlivňuje pouze délku ošetřování, případně jak rychle je zastaveno krvácení a podobně.

Při N nebo FN dochází k situacím, kdy má pak postava jako památku na léčebný zákrok ošklivou rozšklebenou jizvu, rameno ji bolí i po delší době a podobně. Trvalý následek může nasat např. při ošetřování zlomeniny a následnému špatnému srůstu kostí.


Tak, tolik k mé dovednosti. Doufám, že mi odpustíte ten úvodní příběh, ale já si myslím, že každé dílo, které by tu člověk chtěl pod svým jménem prezentovat ostatním, by mělo mít nějakou tu omáčku, protože Dračí Doupě není jen o číslech.


Na rovinu říkám, že tahle dovednost nepřidává žádné životy, protože by to vlastně byla hloupost. To, že někomu budete narovnávat vykloubené rameno ho i přes to, že se vám to povede, bude bolet. tak jaké pak přidávání životů. To je práce hraničářů a kněží. Právě onen úspěch při použití této dovednosti zaručí, že to nebude stát žádné životy navíc.


Pamatujte: Ne vždy bude po ruce nějaký ten hraničář, aby vám svými schopnostmi dokázal pomoct. Pokud jako my nehrajete na pouhé odčítání životů, ale např. i na krvácení, zlomeniny a vykloubená ramena, budete rádi, když se objeví někdo, kdo vám pomůže. Navíc vše nejde řešit pomocí schopnosti vyleč .... zranění.


Ještě k době léčení. Jak píšu, je na úvaze PJ. Já jako PJ jsem většinou využíval toho, že v pravidlech se při počítání času každý boj bere jako jedna směna a právě v ní kromě boje, obírání mrtvol, leštění zbraní využívali moji hráči tuto dovednost.



Doufám, že se vám tato dovednost bude líbit a využijete ji ve svém světě.

Všem kdo se obtěžovali dočíst se až k těmto řádkům patří můj velký dík.


S pozdravem Zwejk


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 18
Ikonka uživatele Pán Prstenů    [pošta] NEW     16:01:36 05.05.2006
Není špatný nápad, je to propracované a to by si odemne sasloužilo 4*

Ikonka uživatele Hooonza    [pošta] NEW     9:01:10 19.02.2006
Tato dovednost se mi líbí,určitě ji použiju v dobrodružství a také jsem rád,že tam není plno čísel a tabulek.

Ikonka uživatele zwejk    [pošta] NEW     9:42:20 17.02.2006
Krkavec: V podstatě s tvým názorem souhlasím. Má hlavu a patu a je vidět, že jsi si dal práci s tím tu svůj názor vysvětlit. Škoda, že oranžovým levelům vzali možnost dávat reputaci.

Na druhou stranu si musíš ale uvědomit, že ne každý svět se odehrává ve středověku. Navíc oproti němu tu máme magii a podobně. Každej svět je originál, ale může se středověku více nebo méně blížit.

Jenže tohle je hra na hrdiny a kdyby se to dělo jak to popisuješ, tak by si hráči mohli své nové postavy dělat na každý druhý příběh.

Já si např. hraničářské léčení představuju jako něco opravdu mimořádného, kdy prostě hraničář vztáhne nad raněného ruce a svou přírodní silou (když existuje magie, proč ne přírodní síla) mu tu ránu opravdu zacelý jako nějakým kouzlem.

Díky za názor, pokud budeš mít chuť ještě reagovat, tak to můžeme probrat víc.
Škoda jen, že jsi to neohodnotil, reakce některých lidí mě dosti překvapila.

S pozdravem Zwejk

Ikonka uživatele Krkavec    [pošta] NEW     20:52:33 13.02.2006
Zdravim,
Tato dovednost je podle mě trochu zbytečná. Já osobně si pod hraničářským kouzlem vyleč ... zranění představuji jakousi první pomoc. Léčení nebylo ve středověku takové jako dnes, lidé neměli anatomické znalosti těla a jen tak někdo nevěděl, že se jedná o vykloubené rameno... Je nutné Si představit situaci z role postavy. Takový průměrně inteligentní válečník, který se na válečnické škole učí bojovat a přežít v nehostinném prostředí asi nebude rozlišovat zranění na zlomeninu a pohmoždění, ale na lehké a vážné. Lidé ve středověku mohli mít značně skreslenou představu o lidském těle, mysleli si, že jej řídí bůh nebo jiná nadpřirozená síla.

Ve středověku nebylo léčení či první pomoc praktikou prováděnou rytíři. Podle mě, by rytíř, jenž byl svědkem nějakého zranění (např pádu ze skály), raněného naložil na záda a snažil se ho odnést ke knězi. Raněnému by se během přenosu dolomily všechny obratle a přetrhaly nervové cesty...

Léšení bylo ve středověku a starověku výsadou knězů-doktorů a šamanů. Ti někdy byli skutečně schopni raněnému pomoci. (Ve středověku byli doktoři spíše na škodu a obvykle raněného "operací" zabili nebo mu přinejmeněím nepomohli)

Jinak se mi dovednost líbí- je dobře zpracovaná.Příběh mě bavil.

Ikonka uživatele Rotrigo    [pošta] NEW     16:47:16 31.01.2006
Je to hezké, líbí se mi.4*

Ikonka uživatele zwejk    [pošta] NEW     14:08:38 20.01.2006
Sir Humphrey: Ahoj, díky za tvůj názor a hodnocení. Jestli se nepletu, tak hlinka je prostě barva, kterou si pomazávali obličeje. Netuším jestli se do toho přidávala zemina a vzniklé barevné bahníčko se takhle mazalo na obličeje, ale název by mohl být odvozeno od tohoto.

S pozdravem Zwejk

Ikonka uživatele Sir Humphrey    [pošta] NEW     15:07:25 18.01.2006
Mně se ten příběh právě docela líbil...možná víc než samotná dovednost (jenom bych měl jeden dotaz - vím, že možná budu působit nevzdělaně, ale co je to "hlinka"?).

Možná bych zvýšil obtížnost, protože lidé ve středověku (ze kterého můj svět - nevím jak svět ostatních - vychází) nebyli vůči raněným moc šetrní a ranhojiči byli lidé uznávaní pro svou "jemnou tvrdost".

Mám takový dojem, že by se příspěvek ještě dal dopilovat, bohužel autorovi neporadím jak. :-)

U mě sis získal 2* za použitelný a zajímavý nápad (který zde byl ale už vícekrát prezentován) a 1,5* za ten pěkný a jednoduchý příběh. A jelikož to bylo krátké a přečetl jsem to rychle, dávám 4*. :-)

Ikonka uživatele Darwen    [pošta] NEW     18:03:36 16.01.2006
Tato schopnost se mi určitě někdy bude hodit.
Ten závěr si moc hezky napsal.
Líbý se mi to takže za 4.

Ikonka uživatele Tormirian    [pošta] reputace: -1
zwejk: -1
NEW     8:30:31 14.01.2006
Ten závěr sis mohl vynechat ale jinak to ujde. Ale zašívat rány ve středověku, to bych moc nedoporučoval...

Ikonka uživatele Nifredil    [pošta] NEW     19:25:13 13.01.2006
Nic to nepřidává, jen ubírá. Tak jak to vážně funguje. Pvní pomoc ti může zachránit život, je-li správně provedena. Je-li však provedena špatně, může napáchat víc škody než užitku!!!

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.81761693954468 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.