www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Broušení

Příprava pro tisk (tisknuto 1944x)
Autor: Miki Wolverine
Přidáno: 16:37:09 18.12.2005
Hlasovalo: 36
Průměrné hodnocení: 3.08
 
Vlastnost: Obratnost
Obtížnost: Lehká
Ověřování: Každé broušení
 
Totální úspěch: Předmět (tedy jakoukoli sečnou zbraň, nože, sekery, meče atd...) se povedlo nabrousit výtečně, dokud se neotupí, bude mít bonus +1 k útočnosti (pokud má například dobře nabroušený bonus +1, teď bude bonus +2).
Úspěch: Předmět se povedl nabrousit celkem dobře, dokud se neotupí, bude mít bonus /viz. níže/.
Neúspěch: Neúspěch: Při broušení předmětu se postava řízla do ruky (zranění za 1k4 životů, pozor na tepny!) a hází si proti pasti Obr~6~útočnost -1/útočnost -2. /viz. níže/
Fatální neúspěch: Fatální neúspěch: Při broušení předmětu vse postava ošklivě pořezala (zranění za 1k6 +1 životů), zde už je větší pravděpodobnost řízutí se do tepny - uváží PJ) a hází si proti pasti Obr~6~útočnost -3.
 
Popis:

Broušení je běžná dovednost, kterou se postavy mohou naučit u každého kováře.

Stupně nabroušení zbraně

Pokud je zbraň nabroušená, bude mít větší útočnost než dosud. Tím pádem budeme předpokládat, že útočnost popsaná v tabulkách DrD je taková, když je zbraň průměrně, dobře, nebo velice dobře nabroušená. Musíme si tedy rozdělit stupně nabroušení předmětu.

1) Velice dobře nabroušený předmět - +2 út. - potřeba je TÚ.
2) Dobře nabroušený předmět - základní hodnota út. - základní číslo v tabulkách. - potřeba Ú
3) Průměrně nabroušený předmět -1 út. -Ú, nebo N při hodu; pokud se pohybuje mezi hranicí hodu - tj. -1, 0, +1 od hranice
4) Špatně nabroušený předmět - -2 út. - N při broušení
5) Velice špatně nabroušený předmět -3 út. - FN při broušení
Pozn.: Vesničtí kováři dokáží nabrousit zbraň povětšinou dobře, i když ti nezkušení někdy i průměrně. Najdou se ale samozřejmě i takoví, co dokáží zbraň nabrousit velice dobře, ve městech je toto většiou pravidlem.

Přebroušení

Pokud se postava pokouší přebrousit špatně nabroušený předmět (což je samozřejmě možné), má při broušení špatně nabroušeného předmětu postih -1 k hodu proti pasti a postih -2 při broušení velice špatně nabroušeného předmětu.

Délka broušení

Délka broušení závisí na délce zbraně:
Nože, tesáky, dýky a jim podobně dlouhé předměty trvá nabrousit 6 kol.
Sekery a jim podobně dlouhé předměty (nezapomeňte, že zde záleží na velikosti ostří, ne zbraně!) se brousí také 6 kol - dvoubřitvé sekery samozřejmě 12 kol (2x 6 kol).
Šavle a jiné předměty dlouhé jako meče (ovšem pouze jednobřitvé) se brousí 30 kol.
Pro meče délkyi 1 platí doba broušení 60 kol a pro obouruční meče (délka 1-2) je to 1 směna.

Dvě zbraně

A co se stane, když mám dvě šavle?

Dvě šavle (jedná se pouze o příklad, toto platí i pro ostatní zbraně, které mám 2 současně) mají út. -2. Když obě šavle dobře nabrousím, bude út.0, pokud je nabrousím obě dvě velice dobře, bude út +2. V případě, že jednu nabrousím dobře a druhou špatně, nebudeme rozlišovat jakou šavlí zrovna udeřím a útočnost zůstane -3. Pokud mi ovšem jednu šavli někdo ukradne (nebo jí ztratím atd...) musí se PJ rozhodnout, o jakou šavli jsem přišel, aby byla následná útočnost jedné šavle správná (bonus, nebo postih zůstává).

Otupění zbraně

Zde se jedná spíše o pravidlo, nicméně je mou povinností o tom napsat, jelikož kdyby se zbraně nikdy neotupily, nemuseli by se vůbec brousit.

Zbraň se časem sama otupí, není tomu možno zabránit. Abychom si však určili dobu za jakou se zbraň otupí (a na jaký stupeň), musíme si udělat přehled.

VD - 8 bo
D - 7/6 bo
P - 5/4 bo
Š - 3/2/1 bo
VŠ - 0 bo

Písmena znamenají současný stav nabroušení zbraně, čísla za nimi body ostrosti. Vidíme že zbraň nabroušená velice dobře je pouze ta s 8 bo. A teď k tomu, jak a kolik bo se ubírá.

a) Seknutí do kroužkové zbroje Sil~5~-1bo/nic. Zde si všimněte, že čím má postava větší sílu, tím větší pravděpodobnost na poškození zbraně je. Při TÚ zbraň přijde o 2 bo, při FN se nic nestane

b) Seknutí do plátové/rytířské zbroje Sil~8~-1bo/nic. Při TÚ zbraň přijde o 3 bo, při FN se nic nestane.

c) Seknutí do skály/kamene a dalších podobných velice tvrdých materiálů: Sil~10~-3bo/-1bo. Při TÚ zbraň přijde o 4 bo, při FN o žádný bo.

Předpokládám při tom, že postava sekla do objektu celou svou silou (do skály například když se takový barbar válečník pořádně naštve a místo kopance do pařezu si vylije zlost na skále, která uvěznila jeho přítele). Je už jen na PJ, jestli tato pravidla bude využívat, nebo si je upraví.

Podmínky pro broušení

Nastává jiná situace když postavě k broušení poskytne nástroje a dílnu kovář a když si musí vystačit v přírodě s kamenem a horským potokem. Proto když má klid a čas (je ve vesnici, má potřebné nástroje), tak nemá žádný postih na broušení. Pokud je ovšem někde v přírodě a musí si vystačit s ryze přírodními surovinami, bude broušení trvat 2x déle (za materiály) a o 10 kol více (za podmínky ve kterých postava brousí, což ovšem nenní podmínkou). Jenže pokud si sebou postava vezme věci na broušení (15 mn) a při dobrodružství narazí na opuštěnou chatrč, žádný postih se jí počítat nebude.

Postava se také může pokusit nabrousit předmět rychleji (o jednu třetinu, zaokr. nahoru), ale potom bude past o 4 vyšší.



Na závěr bych chtěl dodat, že PJ si může libovolně upravovat různá čísla a pasti při broušení - toto dílko je myšleno zejména jako inspirace. Zkrátka další dovednost, která se běžně i v našem světě využívá, nicméně ještě nebyla popsána i když je to každodenní záležitost, kterou by rozhodně neměly svazovat určitá pravidla.

Tak, doufám že sem to pěkně vybrousil...


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 30
Ikonka uživatele Krkavec    [pošta] NEW     20:17:33 13.02.2006
Dovednost mě zaujala aaž na příliš velké bonusy ( to zde ale bylo rozpitváno dostatečně.

Nejvíc mě zaráží to otupování... Toto pravidlo je zcela zbytečné zavádět, protože taková sekera nebo halapartna zbrojí při úderu buď projde, nebo se jen sveze po plechu. Úder, který neprorazí zbroj bude mít na otupení asi stejný vliv jako opření halaprtny o zeď, což ji moc nestupí. Naopak Nějaká lehká bodná zbraň se o zbroj může dokonce i zlomit.

Pravidlo, které tu uváděl alcator (Když útok nepřekročí KZ+náhoda tak...) nezahrnuje obranu zbraně. Při šermířských soubojích se většina útoků vykrývá zbraní a ne zbrojí ( šermíři těžké zbroje při šermu nenosili).

Toto je ale asi zbytečné rozpitvávat do detailů, protože pravidla drd vůbec nepostihují nositele zbrojí. Chtěl bych vidět někoho, kdo by byl schopen delší dobu chodit s olečenou rytířskou zbrojí a nějakým tím mečem, v nejlepším případě pod žhnoucím sluncem.

Ikonka uživatele Sprassill    [pošta] NEW     18:09:54 14.01.2006
Ja bych nechal parametry zbrani normalne z pravidel , ael postupne by se otupovali ( ci jine poskozeni ) a toto bych pouzival jen na navraceni kvality apod.

Tormirian : Tome hel tak to muzes pouzivat jen na mece , kdyz chces. Hazet taky nemusis pokazde , muzes si to prece upravit ne , aby to bylo pro tebe pouzitelne. Jo a nebo by sis to mohl pojmenovat "zlepsovani kvality zbrani" a fungovalo by ti to i na palcaty a jine zbrane tohoto druhu.

Magii zdar , Sprassill


Ikonka uživatele Miki Wolverine    [pošta] NEW     12:26:15 14.01.2006
Tormirian: Tvé argumenty jsou ubohé, vpříspěvku jasně uvádím, co se dá brousit, to, že je to nepoužitelné - házej jednou za souboj...

Ikonka uživatele Tormirian    [pošta] NEW     8:36:32 14.01.2006
hmmm Tak mám pocit že tohle bych v životě jako PJ nepovolil.
1. Myslim že by se špatně brosil např.: palcát, kladivo atd. Tahle vlastnost je vlastně jen pro meča apd.
2. Házet na past při každým seknutí není moc praktické a brzo omrzí.
3. Mám pocit že to je nepoužitelný

Ikonka uživatele Miki Wolverine    [pošta] NEW     21:54:02 10.01.2006
Takže konečně jsem se rozhodl vám všem odpovědět na vaše kritiky, za které vám tímto děkuji. Nejdříve obecně:

Tato dovednost nemá za účel zlepšit mého barbara, přidat útočnost do dračího doupěte a zvýšit sílu našeho meče. Má za úkol vnést do DrD trochu něčeho, co existuje stále i v současnosti. Dílko není až tak kvalitní, MS by tomu určitě pomohla, ale já do MS tuto dovednost nedal, nepotřebuji pětihvězdičkový příspěvek :).

A teď postupně:

Od Tampushe až po Desaana: Tady není co dodat, snad jen díky. :)
ian:
1) Máš pravdu.
2) S tím nesouhlasím, tady by šlo spíše jen o zranění.
3) Ano, zvýraznit jsem to mohl.
4) Opět máš pravdu, nějak zvýraznit jsem to mohl :-(.
Plž: Díky, to s tím hodem jsem opravdu nedomyslel.
Alcator: Moc a moc ti děkuji za kritiku, je to skvělý nápad. Ale Broušení už opravdu přepracovávat nehodlám, snad jen bych tvojí verzi mohl přidat do dobrodružství. Velice pěkné vyřešení problému hodů kostkou apod.
Maris: Opravdu jsem tohle nemyslel jako hoď kostkou stokrát a zabij, je to špatně zpracované, ovšem úmyslem to rozhodně není. Je pravda, že je to moc levné, i když mi to přijde reálné.
Mavev: Uff... To sem se teda zapotil, akorát je problém, že ti v ničem nedokážu odporovat. Je to prostě špatně zpracovaný - moje chyba. Myslím, že jsem tenhle celkem dobrý nápad mohl lépe využít, když teď tak čtu tu tvojí kritiku. Nedmyslel jsem spoustu věcí, třeba právě ten vesnickej a městskej kovář...
Suk: Je vlastně pravda, že útočnost není jen o ostrosti, ale také o údernosti a průraznosti zbraně. Tím pádem je vlastně celá moje dovednost špatná. Tak teď jsem si to uvědomil, že byste mi vlastně všichni za to, že bonus k útočosti neovlivňuje jen ostrost mohli dát nulu.
Sniper: Ano, jak už řeklo víc lidí, nevyvážené (tímto odpovídám i Fafrinovi, u theurga by tato vlastnost měla obrovskou cenu. Je fakt, že tímto porušuji mechanismy DrD. K jednotlivým bodům tvé kritiku mohu dodat akorát to, že máš pravdu. Já jsem se nesnažil o jednoduchost (opět chyba), a navíc se mi ty podrbnosti nepovedli.
cour: Také pěkné řešení, jak "zhoršit", samozřejmě číselně, tuto dovednost. Ale jak už psal Mavev, vesničané si za svým kovářem chodí nabrousit své náčiní, takže by broušení měl ovládat celkem slušně.
od Dr. Grabefruita až oi Astora: Také není co dodat, stejné odpovědi jako na ty kritiky přede mnou, akorát bych trochu chtěl "vyzvednout" komentáře Willvica, jehož kritika mi nepřijde moc přirozená a také je tak trochu arogantní a Reminghtona, který píše, že je to "namakaný", ale nedá mi 5*... :D

Doufám, že se mi dostane kritiky mé kritiky, která patří vaší kritice, která patří mému příspěvku :).

MW

Ikonka uživatele Maris    [pošta] NEW     10:49:04 10.01.2006
Příspěvek, který se snaží "nabušit" hrdinu a jeho zbraně... hrdinu bojovníka, a pouze pro hru "killni co se hejbe".
Zbraně ve světě DrD zlepšují démoni, broušení, starostlivost o zbraně a pod. by se nemohla jemně projevit v kategorii -3/+3 ÚT! Za takové zlepšení byste vrazili spoustu peněz alchymistům, tady dáte pár bodíků do dovednosti... to narušuje rovnováhu.

Kdyby autor posal broušení a účinky místo s ÚT kombinoval se šancí na poškození zbraně - tedy například, pokud máte rezavý meč se zubama, spíše při boji zjistíte, že máte v ruce pouze jílec, naopak, skvěle udržovaný meč spíše poškodí dřevěnou hůl toho kouzelníka, co mu již naštěstí došli magy... pak by to mohlo být na vysoké hodnocení.
Doporučuji přepracovat v tomto smyslu.

Ikonka uživatele Astor    [pošta] NEW     16:32:20 09.01.2006
Ja by som povedal že brúsiť zbraň nie je také lahké ale keď si v tom dobrý tak to nemusí byť také ťažké. Ale čo chceš keď máš komentár od Sloáka. Dávam 4. =)

Ikonka uživatele Reminghton    [pošta] NEW     20:41:13 25.12.2005
Já si myslim, že je to moc namakaný. 3*

Ikonka uživatele cour    [pošta] NEW     11:05:09 24.12.2005
já bych tuto dovednost použil takto:
TU: nabroušená zbraň má parametry dle pravidel a vydrží ostrá 2x déle než obvykle
U: nabroušená zbraň má parametry dle pravidel
N: nabroušená zbraň má -1 k útočnosti
TN: nabroušená zbraň má -1 k útočnosti i po příštím nabroušení, ať dojde k úspěchu nebo neúspěchu

a myslím, že by se mělo rozlišovato povolání kováž od mečíř. kovář je vesnická balík, která zvládne vykovat tak maximálně motyku nebo lopatu. a dobrý je akorád na podkovyání koně. kdyby měl udělat meč (nebo opravit), tak bude mít nižší parametry než jsou uvedeny v pravidlech. on není zvyklý dělat zbraně, nikdy je nedělal, protože k tomu nebyl důvod.
mečíř je specialista na kování zbraní a ví taky mnoho o jejich údržbě.

jinak je to schopnost pěkná (nápad), bohužel jsi neodhadl důsledky bonusů a postihů. a ani se mi nezdá, že by někdo nabrousil dýku za minutu. to možná tak kosu, ale taky ji brousí co 20 minut a seká jen trávu;-)
a taky jsi mohl zmínit materiály na broušení - ať už vyronebé nebo přírodní (slídou nebo břidlicí asi brousit nepůjde)

Ikonka uživatele Hispanius    [pošta] NEW     15:31:54 22.12.2005
Mě se u této dovednosti nelíbí jakási nepoužitelnost a také zásah do herních mechanismů.Přidat +2 k út mi přijde docela hodně, ale záleží pro jakou skupinsku je tato dovednost dělaná.Je- li pro skupinu, která akorát seká do všecho, co jí přijde pod ruku ( spíš pod čepel ), tak to nemusí být zas tak špatné.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
19 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.064912080764771 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách