www.Dracidoupe.cz


Dovednosti


Šifrování a dešifrování

Příprava pro tisk (tisknuto 2378x)
Autor: Mavev
Přidáno: 10:36:38 03.06.2004
Hlasovalo: 23
Průměrné hodnocení: 2.61
 
Vlastnost: Inteligence
Obtížnost: Těžká
Ověřování: při každém šifrování nebo dešifrování, past se počítá na celou šifru, nikoliv na jednu větu, či jedno slovo
 
Totální úspěch: Šifrování : zpráva je zašifrována velmi rychle a s naprostou přesností, že v ní není žádná chyba. Rychlost šifrování je zhruba 5 slov za kolo. Dešifrování : Zpráva je dešifrována velmi rychle (5 slov za kolo) a je rovněž dešifrována bez chyby.
Úspěch: Šifrování : zpráva je zašifrována, ovšem jsou tam menší pravopisné chyby. Rychlost šifrování je 3 slova za kolo. Dešifrování : zpráva je rozluštěna. Rychlost dešifrování je stejná jako u šifrování.
Neúspěch: Šifrování : zprávu se nepodařilo zašifrovat. Dešifrování : zprávu se nepodařilo rozluštit, šifra je pro toho kdo ji chce rozluštit příliš těžká.
Fatální neúspěch: Šifrování : zprávu se absolutně nepodařilo zašifrovat. Autor šifry je ovšem pevně přesvědčen, že zprávu zašifroval perfektně. A to i přesto, že ji vůbec nezašifroval, nýbrž jen prohodil slovosled nebo něco podobného – dle úvahy PJ. Dešifrování : rozluštění šifry se podařilo, ale úplně opačně než byl účel šifry, jako příklad uvedu toto, namísto jděte na sever, bylo rozluštěno : jeďte na jih. Zde při dešifrování je rychlost 3 slova za kolo.
 
Popis: Šifrování slouží k sdělení zprávy, tak aby ji nemohl zjistit někdo, komu nebyla určena. Je mnoho typů šifer, nejčastěji se však používá číselný kód a přehazování písmen, či jiné kombinace písmen (typ šifry nechám na PJ, nebo na samotných hráčích). Šifry se používají převážně ve válce, kdy si jedna strana nemůže dovolit informovat nepřítele o svých záměrech, dále jsou šifry hojně používané v holubí (orlí, soví, atd.) poště, kdy hrozí, že milostný dopis padne do rukou žárlivého manžela. Je jen na vás, jaký jiný důvod pro používání šifer si vymyslíte.

Pro používání šifer platí několik následujících pravidel. Jsou to tyto :
Pokud postava nezná klíč k šifře je past o 5 větší.
Pokud je daná šifra používána (používáním mám na mysli šifrování i dešifrování) poprvé je past o 1 větší.
Pokud je šifra použita (opět platí pro šifrování i dešifrování) na jeden svitek pergamenu past zůstává stejná, za každý další svitek pergamen vzroste o 1.
Pokud je daná šifra používána alespoň po páté je past o 1 nižší.
Pokud zprávu dešifruje či šifruje více osob, je past nižší o bonus za inteligenci nejinteligentnějšího z nich a zároveň vyšší o počet osob podílejících se na dešifrování / šifrování zprávy. Postavy si mohou šifru rozdělit na x částí (x=počet dešifrujících/šifrujících osob), v tomto případě se past neupravuje podle tohoto pravidla, nýbrž jen podle ostatních. Jediná výhoda tohoto způsobu šifrování je, že zpráva bude zašifrována/rozluštěna x krát rychleji. Což je ovšem spekulativní, pokud jedna z postav neuspěje… Pokud postava neuspěje v dešifrování zprávy, může se o její ,,znovurozluštění,, pokusit až za 1k6 kol.

A zde bych rád poděkoval Lazi Vlaadovi, za jeho pomoc při tvorbě této dovednosti a opravu pravopisných chyb, kterých bylo požehnaně. To je vše, nechť vám tato dovednost slouží k pobavení a zpestření hry


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 34
Ikonka uživatele Sir Humphrey    [pošta] NEW     16:23:36 12.12.2005
Lepší by bylo, kdyby se šifry šifrovali a dešifrovali na základě roleplayingu a znalostí postav, než to jen takhle podat, aby to vyhovovalo pravidlům.

Ikonka uživatele Chesus    [pošta] NEW     12:44:00 22.01.2005
Je to celkom prehladne spracovane, no ma to aj chyby, ktore tu uz boli spomenute, tak ich nebudem opakovat. Podla mna je to pekne nadpriemerne dielo.

S uctou Chesus

Ikonka uživatele Tuax    [pošta] NEW     23:09:02 11.01.2005
Mně osobně se nelíbí spojení šifrování a dešifrování do jedné dovednosti. Navíc pokud ten kdo dešifroval nějakou šifru uvidí v budoucnu šifru, která je sestavena podle stejného klíče jako ta minulá, nemá problém s jejím dešifrováním, pakliže to zvládl již v minulosti. Tuto dovednost bych viděl spíše v tom, že se postava naučí prolomit a objevit klíč nějaké šifry, když se ji to povede, tak později se stejnou šifrou už problémy mít nebude. Takže využitzí by bylo jen u nových a pro postavu neznámých šifer. Toto píšu díky vlastním zkušenostem s šiframi, v jeden čas jsem ovládal přes dvacet šifrovacích klíčů a nebyl problém v analogickcýh šifrách číst ani psát.

Druhá věc vytvořit šifru, nemusí být až zas takový problém a viděl bych to spíše tak, že podle toho jak se to postavě povedlo dle úspěchu, bude šifra obtížnější a hůře dešifrovatelná.

Šlo to zpracovat lépe, škoda.

Tuax

Ikonka uživatele L.P.Hans    [pošta] NEW     10:29:17 10.01.2005
uzitecna dovednost ovsem nektere veci mi neprijdou prilis jasne

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     19:25:16 09.11.2004
Alcator : No takové vzdělání jako ty nemám, ale vycházím z pozice člověka co už byla na nějákých táborech a viděl spolupráci dětí, když vzali šifru a rozdělili jsi ji mezi sebe a zvládli to rychleji něž by to zvládl jeden člověk sám...

Ikonka uživatele Alcator    [pošta] NEW     22:16:19 07.11.2004
Mavev: Neřekl bych, že by to bylo nějak snadné, zvlášť, když jsi tam (nutno říci, že poměrně laicky) zavedl možnost "rozložení dešifrování" na vícero osob...

Nevím, jaké máš teoretické kryptografické vzdělání, já za sebou mám VŠ zkoušku z této oblasti a řekl bych, že takto skupinové prolamování / dešifrování nefunguje...


Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     18:42:20 07.11.2004
Alcator : No ale ty zabíháš příliš do podrobností, já jsem se snažil udělat to co nejsnažší...

Ikonka uživatele Alcator    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     15:34:06 04.11.2004
Mavev: Sepsal jsem to za půl hodiny... Kdybych to pojal jako plnohodnotný příspěvek, dám si na tom záležet, vyzkouším si to v pár herních situacích a vybalancuji to tak, aby to sedělo (tedy například si spočítám, na kolikátém levelu by musel být královský kryptolog a na kolikátém královský krypotgraf, aby to odpovídalo historii (Marie Stuartovna aj.)

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     14:08:09 04.11.2004
Alcator : Ano směšuji dvě věci do hromady, ale problém je v tom, že kvalita příspěvků se snažáí být stále větší, když se podíváš na veškeré dovednosti do pravidel sou tamtak 4 na jednu stránku...

Ale tím nechci obhajovat svou dovednost, je to tvůj názor...

A pokud si myslíš že to tvoje je na 5* tak to sem hoď a uvidíme...Věř mi, že někdo jako ty najde v tom tvém chybu...

Ikonka uživatele Alcator    [pošta] NEW     11:23:37 03.11.2004
Problém je v tom, že autor směšuje dvě věci:
VYMYŠLENÍ ŠIFROVACÍ METODY
a
POUŽITÍ ŠIFROVACÍ METODY.

Kdo četl Matyáše Sandorfa - Nový hrabě Monte Christo od Vernea, ví, že tam používali (v úvodní části knihy) šifrovací mřížku. Tato metoda je na vymyšlení velmi obtížná, ale používání je velmi jednoduché, je to jednoduché asi tak, jako použití lenochu pro udržení rovných řádek při psaní.

Proto by to mělo být takto:
Vymýšlení šifrovací metody:
T.Ú.: Šifra je velmi důmyslná a složitá, past na náhodné rozluštění bude 13, past na zašifrování/dešifrování podle návodu bude pouze 3
Ú.: Šifra bude nadprůměrná, pasti budou (popořadě): 10, 6 a 6.
N: Šifrovací metoda je nepříliš účinná (něco ve stylu "DadRarŽaž HašUBabU" = "Drž hubu"), zároveň je natolik překombinovaná, že úspěšné zašifrování a dešifrování je dost náročné a hrozí omyly, pasti pro prolomení, zašifrování a dešifrování budou 7, 8 a 8 (ano, skutečně! Je snazší takovou šifru dešifrovat zdravým selským rozumem než podle nesmyslně vysvětleného návodu!)
F.N.: Šifrovací metoda je nefunkční, například není jednoznačně dešifrovatelná, takže i podle návodu je možné dospět k naprostému žvástu či dokonce zavádějící informaci.

Prolamování šifer s využitím této dovednosti:
Prolamovatel (ten, kdo se snaží prolomit šifru) si od nebezpečnosti pasti odečítá stupeň dovednosti (Žádný = 0, Velmi špatný = 1 atd.)

Šifrování: Pokud se někdo snaží zašifrovat zprávu pomocí šifry, vytvořené pomocí této dovednosti, jedná se o past Int ~ Obtížnost zašifrování ~ povedlo se / nepovedlo se.
Pokud ale ten, kdo šifruje, má sám dovednost Šifrování, může si od Obtížnosti odečíst polovinu stupně této dovednosti, zaokrouhleno nahoru.

Dešifrování: Platí totéž co u šifrování.

Příklad:
Alcator the Wise, který má znalost Šifrování "Špatnou" (obtížnost 8) a Inteligenci 13, se pokouší sestavit novou šifrovací metodu. Jedná se o past Int ~ 8.
Padne mu 6, +1 za Int, jedná se tedy o neúspěch. Jeho šifrovací metoda bude podprůměrná.

Tuto šifrovací metodu předá tomu, kdo si ji vyžádal, včetně návodu, jak s její pomolcí šifrovat a dešifrovat.
Zákazník má své dva účetní (int 14 a 15), kteří budou pomocí šifrovací metody posílat důvěrné obchodní informace do jiného města.
Mají zašifrovat první zprávu ("Oficiální zdaněné výnosy 1500 zlatých, neoficiálně další 2800 zlatých, váš podíl, můj pane, bude doručen příští čtvrtek.").
Jedná se o past Int ~ 8
Protože Alcatorův zákazník nechce nechat nic náhodě a chce své účetní naučit metodu používat, nechá je to zašifrovat každého zvlášť.
První (bonus za Int +1) hodí 5 a tudíž neuspěje (zpráva je zašifrována nesrozumitelně).
Druhý (bonus za Int +2) hodí 7 a podaří se mu zprávu zašifrovat dobře.

Každou zprávu pošle svému "pánovi" do sousedního města po jiném poslovi. Na posly je ale nachystána léčka - Každý z nich se bude zastavovat v krčmě na večeři, a hostinský každému z nich nalije víno s uspávacím práškem.
Oba tedy usnou a banditský špión si jejich zprávy "půjčí" a opíše.

Tyto kopie pak doručí banditímu náčelníkovi, který se je pokusí "prolomit".

Past na prolomení je Int ~ 7-5. První zpráva je nesmyslná, takže i když bandití kryptolog umí Šifrování velmi dobře (řekněme 5. stupeň, nemám teď po ruce pravidla) a tudíž je pro něj obtížnost jen 2, nic se ze zprávy nedozví. Protože mu ale padla 8 (tzn. Totální úspěch), bude schopen svému šéfovi sdělit, že zpráva je zmršená - zašifrovaná špatně).
U druhé zprávy má opět past Int ~ 7-5. Padne mu 1. Protože má za inteligenci +2, podařilo se mu šifru prolomit. Bandití náčelník se tak dozví, že obchodník ulil 2800 zlatých, z nichž dost významný podíl bude příští čtvrtek putovat touto cestou.

(Tak zhruba takto by měla vypadat dovednost Šifrování, aby si vysloužila 5 hvězdiček.)

-- Alcator

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
8 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.80125689506531 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách