www.Dracidoupe.cz
Fórum ¤  Ankety ¤  Chat ¤  Moudrá sova ¤  Soutěž O Hlavu Zlatého Draka ¤  Co je to Dračí Doupě? ¤  Tvůrci a Redakce ¤  Uživatelé ¤  Dračí líheň ¤  Novinky ¤  Čekající díla ¤  Dračí manuál ¤  Otázky a Odpovědi ¤  Vyhledávání ¤  Rekordy a statistiky
Chat
Moudrá sova
Dobrodružství
Hřbitov
Fórum
Články
Rozvoj DrD
Bestiář
Předměty
Kouzelník
Kouzelník
Alchymista
Alchymista
Válečník
Hraničář
Hraničář
Zloděj
Nová povolání
Nové rasy
Dovednosti
Downloady
Galerie
Fotogalerie
Linky
Seznamka
Inzerce

Strašidelný dům
Autor:Listy
Přidáno: 17:17:18 18.01.2011
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 2.71



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  Další
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 14
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta]      18:19:26 21.06.2011
Nakolik je to kvalitní dobrodružství posoudit nemohu, protože jsem jej neodehrál a mám takový dojem, že as ani nikdy neodehraji (ale jeden nikdy neví).

K formálním nedostatkům:
a) Chybý mi anotace a vysvětlení pro PJ, co že se to vlastně děje. Dá se to zjistit v jednotlivých místostech, ale mnohem lépe by se to četlo (a pochopilo), kdyby PJ hned při pročítání místností věděl, co se tam stalo. Mám problém pokládat co se vlastně stalo s minulou družinou. V popisech je psáno pouze co tam je, avšak takřka nikdy proč to tam je. Nějaké vysvětlení co která stopa znamená nebo kde se tam vzala by případnému dalšímu PJ velmi pomohla.
b) Gramatika - přiznejme si, ke spisovné češtině to má daleko.
c) Duplicitní popisy pro den a noc

Co se samotného zpracování díla týče, tak jsem potěšen. Vypíši něoc málo nedostatků, které dílo může obsahovat (dobrodružství jsem neodehrál, tedy nemohu si tím být úplně jist):
d) Jednosměrovost - podle mého trochu více nápověd nebo alternativních cest by neškodilo, zvláště pokud některé cesty jsou otevřeny jen ve dne a některé jen v noci.

Po formální stránce (přehlednost, výstižnost, jednoznačnost, ucelenost) je text v katastrofálním stavu. Dalo by to kopu práce dobrodružství rekonstruovat jiným PJ než autorem. Ale pokud by se to povedlo, věřím, že by se mohlo jednat o jedno z nejpůsobivějších dobrodružství.

I v tomto nepřehledném stavu dílo ale má velký potenciál pro vykrádání nápadů (tj. PJ si celé dobrodružství poskládá podle sebe).

Dílo jako celek bych orientačně hodnotil ****, vyplňuje pro mě celkem prázdnou oblast horových dobrodružství s minimem hodů kostkami a velkým podílem atmosféry.

Ikonka uživatele Listy    [pošta]      10:56:25 21.01.2011
Skewer: máš pravdu, je to malinko demotivační, doufal jsem, že si tento qest někdo zahraje a užije si tolik zábavy jako my. příliš mě netěší, že většinou to bude možnost 3, ale asi s tím nic nenadělám.

Ikonka uživatele Skewer    [pošta] reputace: 3
Ascella: +1
Brubeaker: +1
Nathaka: +1
     23:34:17 20.01.2011
Listy:
Proč by se okamžitě nedal použít? Teneto qest je složitý jak pro hráče tak pro PJ
Protože 70 stran textu člověk čte pekelně dlouho ;-) Když opomenu objem, je nutné do toho ještě paralelně sledovat mapu, ať člověk ví která část textu se týká které místnosti. Plus i ta sranda s proměnnou mapou není triviální záležitost. Tobě jako autorovi určitě přijde podstatně snažší se v tom orientovat, to si buď jist.

Když budu nemilosrdně upřímný, tak:
Jak já to vidím, důvody proč jít a použít nějaké předvytvořené dobrodružství jsou tak dva tři:
1) Jsem línej psát vlastní.
2) Experiment na lidech - chci si vyzkoušet, jak bychom třeba mohli já (PJ) a mí hráči odehrát dobrodružství, které vymyslel někdo jiný. Ie. takovej test, jak se jako PJ dokážu oprostit od vlastní tvorby a místo toho interpretuju hráčům práci někoho jiného. A taky test, jak se s tím, co ze mě vypadne, poperou hráči.
3) chci ho rozkrást na nápady, které si zakomponuji do hry podle vlastní potřeby

Ať jsou mé důvody 1 nebo 2, stejně ve většině případů chci vědět do čeho jdu. Pokud jsem línej (1), sotva budu hrát 70 stran dlouhý dobrodružství, jehož přečtení a pochopení by mi mohlo klidně trvat dýl než vyrobit vlastní.
Pokud chci experimentovat, výsledek je nejasný. Přitom pořád je to dost vložené energie, kvůli nejasnému výsledku (i když si to celé přečtu dvakrát a budu to znát na zpaměť, je šance že to špatně pochopím, nebo že nebudu schopnej reprodukovat styl hry, nebo mi ten styl ani vlastně nemusí sednou, a tak dál...).
Co se týče rozkradení (3), k tomu už je asi lepší, protože obsahuje spoustu hlavovlamů. Takže z tohoto pohledu asi ok (then again, něco takhle rozsáhlého - to už by možná stálo za to koncipovat to celé jako sbírku logických hádanek, než z toho skládat dobroodružství...).

Promiň, musí to být ode mně dost demotivační. Nechci ti říkat, aby jsi netvořil, to ne. Ale méně je dost často více, imho. Máš můj respekt za to, že sis dal takovou práci, fakt že jo... ale odpusť mi, víc ode mne asi nedostaneš, páč kompletně to číst nejspíš nebudu.

Ikonka uživatele Listy    [pošta]      21:07:04 20.01.2011
Andowero: to tě mohu ujistit, že mapa 100% odpovídá popisu, všechny místnosti jsou očíslovány, bohužel nevím co přesně myslíš.

Ikonka uživatele Andowero    [pošta]      19:13:37 20.01.2011
Já měl docela velký problém vyznat se v mapě. Přišlo mi, že spousta místností na ní vůbec nebyla. Hlavně první den hned po tom domečku pro sloužící už na mapě nebyla v přízemí čísla místností odpovídající popisu...

Ikonka uživatele Listy    [pošta]      12:51:51 20.01.2011
Nathaka máš pravdu, to je vlastně jen ve sklepě, ale říkal jsem si, že by bylo na škodu to udělat tak jak říkáte, když celou dobu jsem to dělil na den a noc.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta]      9:56:07 20.01.2011
Listy: My samozřejmě chápeme, že mapa se liší ve dne a v noci, ale ne vždy. Mnohdy jsou popisy úplně stejné, a pak je zbytečné to celé opakovat a popisovat dvakrát totéž. Je to pak o polovinu delší a přitom to je spíš ke škodě. Stačilo popsat všechno jen jednou a pouze tam, kde se v noci mapa liší, udělat druhý (noční) popis.

Ikonka uživatele Listy    [pošta]      9:48:10 20.01.2011
Pro ostatní kteří chtějí čít tento qest.

U tohoto qestu je velmi důležitá mapa, proto dle mapy čtěte popisy místností, jinak se v tomto qestu vážně stratíte.

Ikonka uživatele Listy    [pošta]      7:58:23 20.01.2011
Danixxx - co se tobě nelíbylo na mém qestu?

Ikonka uživatele Listy    [pošta]      7:58:01 20.01.2011
Nyní už vím co mě nesedělo u první recenze. To že se opakuje den a noc, je z důvodů, že ve dne je jiná mapa než v noci, dá se jinam dojít a jiné věci získat. Nejde to odehrát jen v noci, ani jen ve dne.

Proč by se okamžitě nedal použít? Teneto qest je složitý jak pro hráče tak pro PJ, hlavně se musí číst spolu s mapou, aby vyšli další hádanky a púřekážky na zřetel. Proto bych se při čtení tohoto qestu díval na mapu a poté na popisky, všechny místnosti jsou očíslovaný a u většina popisků, jde tak za sebou, jak je postavy procházejí.

Co se týče pokladů, ty jsou obrovské, ale byl jsem svědkem, že mé družině se nepodařilo najít biť jen jeden. Alespoň tedy družina po první a druhé části domu (tudiš když se dostali k vodním kanálům) již nešlo o poklady, ale o holý život. Dělali vše aby se od tam dostali.

Co se týče expů, tak ty jsou vzkutku velké, ale podle mě skupina si je zaslouží, některé ty hádanky jsou opravdu těžké a mnohé ani nevyřeší. Stejně většinou těch expů na konec tolik nedostanou, protože mnoho z nich nejspíš umře na únavu, tedy pokud ta skupina není opravdu důftipná. Mě z celé skupiny přežil jen jeden jediný a to v celku omilem.

Navíc EXP a poklady to si může každý PJ udělat dle svého, já mám jiné ceny v obchodech a td.

  Další


Aktuality

Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
16 přihlášených uživatelů.
uživatelů je na chatu.


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Novinky
Fórum ¤  Chat ¤  Moudrá sova ¤  Soutěž O Hlavu Zlatého Draka ¤  Co je to Dračí Doupě? ¤  Tvůrci a Redakce ¤  Uživatelé ¤  Dračí líheň ¤  Novinky ¤  Čekající díla ¤  Dračí manuál

Vygenerováno za 0.058198928833008 sekund.
© 2001-2007 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by Lightbringer.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.