Bestiář

Otesánek Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 14

Skupina: Magický tvor

Životaschopnost: X (viz dále)

Útočné číslo: jen zvl.

Obranné číslo: 6

Odolnost: 16

Inteligence: 1

Velikost: dle životaschopnosti

Zranitelnost: B + zvl., C, D, G, H 1/2, J, K, L 1/2

Pohyblivost: 8/magický tvor

Poklady: nic

Zkušenost: dle životaschopnosti

Bojovnost: 18

Popis:

Popis:

Otesánek je "v základní podobě" malá dřevěná bestie. Vypadá jako dokonalý samorost, ale přitom je dostatečně podobný novorozenému dítěti (velikost A0, žvt. 1), aby tato podoba každému inteligentnímu (int > 5) návštěvníku lesa došla. Tyto inteligentní bytosti se poté často samovolně rozhodnou vzít si ten pěkný samorost domů.
V pozdějších (větších) podobách si stále udržuje povrch ze dřeva (tvrdého), tvarem se ale podobá spíše podhuštěnému míči s velkou tlamou a dlouhými končetinami (2 dlouhé ruce - dosah 1 sáh za každý stupeň velikostní třídy dělící Otesánka od A0; 2 kratičké nohy - minimální pohyblivost).

Schopnosti:

Ve chvíli, kdy je přinesen do příbytku těchto inteligentních bytostí, musí si 1k6 hodin zvykat. V průběhu této doby se snaží získat si osazenstvo daného příbytku. Narozdíl od mágova ovládnutí neprovádí toto "získání si" vědomě, ani neútočí na int. získávané postavy, ale svým roztomilým vzhledem ji v podstatě mate. Zjednodušeně můžeme toto shrnout v jediné pasti:
Int ~ 8 ~ nezíská/získá náklonnost dané bytosti. Na past se se hází pro každou (dosud nezískanou bytost v příbytku) každou hodinu, kdy si zvyká.
Poté, co si zvykne, ukáže Otesánek svou existenci - začne se pohybovat - zpravidla nahlas křičí, že má hlad.
Všechny postavy, které se Otesánkovi povedlo si získat na tuto situaci reagují naprosto iracionálně, berou ho jako jednoho ze svých (zpravidla potomka) a snaží se jeho hlad utišit. Ostatní postavy se budou chovat standardně.
Tato náklonnost však trvá pouze do chvíle, než Otesánek začne pojídat členy domácnosti (zde myšleny i domácí zvířátka, u těch však jde o to, jak je mají inteligentní bytosti v domácnosti rády).

Pokud je Otesánek krmen, křičí stále stejně a polyká potravu kvantovou rychlostí (jakékoliv kvantum, které mu projde ústy za kolo). S tím, jak žere, roste:
- Ve chvíli, kdy pozře celkově 2 čeny, vzroste jeho žvt. o +1 a jeho velikost vzroste na třídu A. V tuto chvíli je schopen "polknout" (viz dále) živé tvory do velikosti A0. Zkušenost za zabití v této fázi 30.
- Ve chvíli, kdy pozře celkově 20 čenů, vzroste jeho žvt. o +3 a jeho velikost vzroste na třídu B. V tuto chvíli je schopen polknout živé tvory do velikosti A. Zkušenost za zabití v této fázi 130.
- Ve chvíli, kdy pozře celkově 60 čenů, nebo tvory o celkové životaschopnosti 5, vzroste jeho žvt. o +5 a jeho velikost vzroste na třídu C. V tuto chvíli je schopen polknout živé tvory do velikosti B. Zkušenost za zabití v této fázi 560.
- Ve chvíli, kdy pozře celkově 200 čenů, nebo tvory o celkové životaschopnosti 20, vzroste jeho žvt. o +10 a jeho velikost vzroste na třídu D. V tuto chvíli je schopen polknout živé tvory do velikosti C. Zkušenost za zabití v této fázi 2700.
- Ve chvíli, kdy pozře celkově 2000 čenů, nebo tvory o celkové životaschopnosti 50, vzroste jeho žvt. o +15 a jeho velikost vzroste na třídu E. V tuto chvíli je schopen polknout živé tvory do velikosti D. Zkušenost za zabití v této fázi 11 600.

Polknutí:

Ve chvíli, kdy Otesánek dosáhne alespoň velikosti A, je schopný chytit a pozřít menší tvory v jeho dosahu. V první fázi se pokusí oběť, kterou chce pozřít zachytit, což probíhá stejným způsobem, jako započetí Zápasu (PPP str. 88), pouze zranění, které je nutné k odvrácení, je 6 místo 3 stínových životů. Pokud svou oběť úspěšně chytí (přejde k zápasu), uplatní svůj jediný a smrtící útok - polknutí. Oběť si narve do úst a spolkne ji v celku (živou). Pro oběť je odpor pastí na sílu i odolnost:
Sil + Odl ~ Y (Y+5) ~ není polknuta/je polknuta - kde Y = (Rozdíl velikostních tříd x 3); pokud past přehodí o víc jak 5, povede se oběti vysvobodit se z Otesánkova sevření (zachycení).

Polknuté oběti nejsou automaticky mrtvé, ale začnou se dusit. Otesánek docela dost netěsní, takže postavy ztrácí jen 2 životy každé kolo. Polknuté postavy se nemohou pohybovat, veškeré psychické aktivity mají jen 30% standardní šance na úspěch.

Populace a výskyt:

Otesánek žere a žere, dokud ho někdo nezabije. Kromě zranitelnosti uvedené v tabulce má Otesánek zvláštní slabost vůči útokům motykou (Lze brát jako zbraň s parametry 4/+4/+1/1-2/60mn/1zl) - v tomto případě má zranitelnost B 20 (dostává 20ti násobek zranění).
Pokud Otesánek dosáhne alespoň velikosti D, při své smrti "pukne". Ve chvíli, kdy jeho životy klesnou na nulu, místo poklidného skonu exploduje a jeho kusy se rozletí po širém okolí.
Poloměr takto zamořeného okolí = počet celkové pozřené životaschopnosti mil = počet kusů, které se rozletí.
Tyto kusy, pokud dopadnou do lesa, mají asi 10% šanci se zakuklit a vyvinout v malého Otesánka. Mimo les se nedokáží zakuklit a shnijí.
Zakuklené kusy vydrží 20 let, než je někdo najde. Pokud se tak nestane, během následujících 1k6 let také hnijí.
Výsledkem je, že jsou Otesánci velmi vzácní, protože málokdy se některému z nich povede provést celý reprodukční proces, který jsem jim vymyslel.

Historie:

V případě, že by šťouraví theurgové ryli do sfér, aby zjistili, jakže to vůbec všechno začalo, zjistí, že zde opravdu kdysi existoval Otesánek První.
První Otesánek byl trochu nepovedený pokus o homunkula z dílny Zrafdhula. Potom co jeho tvůrce nešťastnou náhodou skonal (blíže viz Euphoria), utekl tento První Otesánek a skryl se v lese. Tam ho našel dřevorubec a odnesl ho domů své ženě, která si ho okamžitě zamilovala. Než se ale stačili rozkoukat, sežral jim všechno jídlo, dobytek, pak sežral i je, jejich sousedy a nezastavoval se.
Sežral všechnu zvěř v blízkém lese i vojenskou posádku z menší pevnosti. Jak se tak koulel světem dál a žral na co přišel, nikdo ho nedokázal zastavit. Dokonce po cestě v džungli sežral i Jedového draka, po kterém mu bylo docela špatně, ale ani ten ho nezastavil. Až jednou... Se přikulil ke stavení, u kterého zem okopávala stará babička. Řekl si, že by sváča bodla a pustil se do ní.
Babča se ale nedala, protože to byla jedna z nejhrdinnějších bojovnic, které kdy po tváři světa chodily - Slavná Wendy Angela Moira Darling, bojovnice na 36. úrovni na odpočinku. V mžiku se jí vrátily do rukou léta učené pohyby a když viděla obludu Otesánka Prvního chytla okamžitě berserkering a milého Otesánka umlátila motykou. Tato chvíle zakořenila slabost vůči motykám do otesánčího rodu a jeho exploze započala řadu katastrof, které jeho potomci způsobili.

Poděkování:

Rád bych poděkoval UnknowNovi, který mi s touhle blbinkou jako jediný pomohl.

T.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 14

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Otesánek moooc pěkný a co takhle kačer Donald nebo Sonik ale aspoň se snažíš jsou tu lidé co nedělají ani to. Mě se to docela líbí :-(


 Uživatel úrovně 8

Tak, uličníci. Strávil jsem nějaký čas hledání a jsem přesvědčen, že se plagiát nejedná. Kalasinder byl za svůj výkřik odměněn.

Pokud má někdo, obecně vzato, nějaké podezření na plagiát, nechť mi to hlásí raději do pošty.


 Uživatel úrovně 5

Pokud vim, v pohádce to byl srpem a critical hit na první ránu.

Kalasinder: A neviděls to náhodou v MS?


 Uživatel úrovně 0

Kalasinder:

To je velice vážné obvinění. Pokud můžeš, měl bys to prokázat. Napsat konrétní stránku aj. Pokud ne, tak by ses měl omluvit, jelikož autor, který si dá s dílem práci a je takto očerněn nemůže mít radost, že ostatní mohou využít jeho dílo! Navíc by tě příslušný redaktor mohl ohodnotit zápornou reputací.


 Uživatel úrovně 0

Kalasinder: Co to meleš? Myslíš jako předlohu? Předloha je klasický otesánek - to nijak nepopírám, ale zpracování vč. pravidlového zpracování pro DrD je originální. Pokud nejsi schopen svoje tvrzení jakkoliv prokázat, beru ho jako neopodstatněné.
T.


 Uživatel úrovně 0

No postava je to pěkná, ale okopírovaná, nevím, kde jsem to četl, ale je to okopírovaný...


 Uživatel úrovně 0

Tuvy:
Promiň, že odepisuji až teď, ale jako maturant jsem vytížen více než jsem byl zvyklý...

Myslel jsem past na polknutí oběti.


 Uživatel úrovně 8

Mno s dílkem jsem měl tu čest už v dílně, tudíž zde nebudu opakovat již řečené... Myslím, že se tahle kreaturka opravdu povedla :-)


 Uživatel úrovně 0

Badalan: Ano může. Ale nemůže se pohybovat, takže sesílá za dvojnásobný počet magů a ještě má jen 30% standardní šance na úspěch.
T.


 Uživatel úrovně 0

Jako je to docela povedená kreatura, ale měl bych dotaz.
Když teda družina jde na otesánka a v té družince je např. hobit kouzelník (což by mohlo být) a otesánek jej spolkne, může kouzelník v otesánkovi kouzli např. útočná kouzla nebo hyperprostor? Možná zas budu mít o 1 reputaci méně, ale mě to jen zajímá, ale jinak je to povedené dílo.
To je můj názor. 4*