Bestiář

Anakonda Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 12

Skupina: Zvíře

Životaschopnost: viz. níže

Útočné číslo: viz. níže

Obranné číslo: viz. níže

Odolnost: viz

Inteligence: viz. níže

Velikost: viz. níže

Zranitelnost: viz. níže

Pohyblivost: viz. níže

Poklady: viz. níže

Zkušenost: viz. níže

Bojovnost: viz. níže

Popis:

Popis

Anakonda má hnědožlutou až olivovou barvu s okrouhlými černými skvrnami po celé její délce. Od očí se až ke koutkům tlamy táhnou nažloutlé, bílošedé, nebo načervenalé, černě olemované proužky. Mláďata těchto studenokrevných hadů jsou velice pestře zbarveny, mají barvu od hnědé, přes zelenou a žlutou až k červené. Tento had není jedovatý, i když má až 10 coulů dlouhé zuby v 4 řadách, útočí tím že se okolo své oběti ovine a doslova ji rozdrtí (viz níže). Též dokáže útočit úderem hlavou či ocasem ( v tomto případě je „ocas“ zavádějící, mohli by jsme též říci tělem)
Dospělý jedinec dosahuje zhruba 15 sáhů a dožívá se až 40 let. Bývá považována za největšího a nejtěžšího hada vůbec (tedy až na hada mořského). Největší oficiálně zaznamenaný jedinec měřil 23,75 sáhů a vážila neuvěřitelných 12 000 mincí! Avšak neoficiální záznamy různých dobrodruhů vypovídají o jedincích dosahujících až 50 sáhů!

Samice

Samice bývají větší, silnější a agresivnější než samci. Často dosahují délky 19 sáhů. Jejich zbarvení je světlejší než u samců, převládají spíše odstíny žluté. Jejich skvrny jsou několikanásobně větší a více tvarované než je tomu u samců. Barva očí samic je žlutá.


ŽIV: 9 +4
ÚČ: (+6 +7)= 13 (úder) + zvl
(+6 +6 / -2)= 12/ -2 (tlama) + zvl
OČ: (+4 +3)= 7
ODOLNOST: 13
VELIKOST: D
BOJOVNOST: 11
ZRANITELNOST: zvíře
POHYBLIVOST: 9/plaz(na zemi),...16/plaz (ve vodě),...5/plaz(nažraná)
VYTRVALOST: 12/plaz
INTELIGENCE: 1
POKLADY: nic
ZKUŠENOSTI: 850

Samec

Samci Anakondy bývají ve většině případů menší a drobnější než samice, ale za to jsou rychlejší a hbitější. Jejich délka se pohybuje okolo 10 - 14 sáhů. U samců převládají zelené až olivové barvy, jejich skvrny jsou menší a hustší než tomu je u samic. Barva očí samců je leskle černá.


ŽIV: 8 +3
ÚČ: (+5 +5)= 10 (úder) + zvl
(+5 +4 / -2)= 9 / -2 (tlama) + zvl
OČ: (+4 +3)= 6
ODOLNOST: 10
VELIKOST: C-D
BOJOVNOST: 8
ZRANITELNOST: zvíře
POHYBLIVOST: 13/plaz(na zemi),...18/plaz(ve vodě),...6/plaz(nažraná)
VYTRVALOST: 15/plaz
INTELIGENCE: 1
POKLADY: nic
ZKUŠENOSTI: 700

I přes svojí velikost a sílu bývá Anakonda velice často terčem lovců nebo různých dobrodruhů. Je to zapříčiněno její kůží která je velice žádaná a také pro její maso které je v některých oblastech považováno za pochoutku.
*pohyblivost nažrané Anakondy je stejná jak ve vodě tak na souši.

Svlékání kůže

Každý had svléká svojí kůži a Anakonda není výjimkou. Svlékání kůže je zapříčiněno látkou která je obsažena v jejich těle, tato látka není dostatečně pružná aby zvíře normálně rostlo. U zdravého jedince svlékání trvá cca 3 směny a jejich kůže je svlečena najednou. Dospělí jedinec se svléká zhruba 2 – 3 za rok, tím že mladí hadi rychleji rostou, svlékají pokožku daleko častěji než dospělí jedinci (až 6 krát ročně). V tomto období je Anakonda zvláště nebezpečná a agresivní, ale na druhou stranu je citlivější. Jejich bojovnost a vytrvalost se zvyšují o 2 a jejich odolnost se snižuje o 4.

Zvláštní schopnosti

Infravidění

Stejně jako i jiných druhů hadů mají i Anakondy infravidění. Jejich schopnost vidět teplokrevné tvory je takřka stejná jako u trpaslíků s tím rozdílem že Anakondy mají své vidění nejen v noci, ale i ve dne. Proto v extrémně teplých dnech je jejich zrak silně skreslen. V závislosti na infravidění se u nich vyvinula další zvláštní schopnost.

Čich

Anakonda má velice chabý sluch a na svůj zrak se též nemůžu vždy spolehnout proto mají velmi vyvinutý čich. Ve stavu aktivity neustále odebírá kmitajícím jazykem vzorky pachu ze svého okolí. Díky štěrbině v horní čelisti může kmitat jazykem bez otevření tlamy. Tímto způsobem had mapuje své okolí nebo loví, jeho čich je takřka bezchybný a cokoliv co je „po větru“ mu nezůstává utajeno. Jak bylo již řečeno jeho „čich“ je podmíněn přístupností pachů k Anakondě, proto je zároveň jejím spojencem i nepřítelem vítr.

Škrcení

Škrcení je možné jen když se Anakondě zdaří její útok, je to past Sil+obr~11~neškrcení/škrcení u samice a Sil+obr~12~neškrcení/škrcení u samce. Po začátku škrcení se začne Anakonda okolo své oběti ovíjet a škrtit jí. Postava se nemůže nijak bránit ani útok opětovat. Když na ni zaútočí někdo jiný tak je 60%ní šance, že škrcenou postavu pustí a zaútočí na někoho jiného, jestli se tak stane tak puštěná osoba je 1k6kol otřesena a její OČ a ÚČ po tuto dobu klesá o 4. Škrcení je útok tvora s útočným číslem +15 u samice a +13 u samce a je to útok na nehybnou postavu.

Chování

O Anakondě kolují hrůzostrašné historky. Domorodci z kmene Dufanů jí dokonce nazývají „požírač lidí“. Název Anakonda vznikl z původního slova "anaikolra" což v řeči Dufanů znamená vodní kmen.
Anakonda je velice podlý tvor. Při narušení jejího teritoria útočí bez varovaní, bez jakéhokoli důvodu či příčiny. Na svojí oběť nejčastěji číhá nehybně na hladině vody, připravená k útoku. Mnoho dobrodruhů kteří přežili útok tohoto hada líčí její útok jako útok klády s očima. V jejich krvelačném běsnění se často stává že svojí oběť dokáží vyvrátit aby byli schopni se účinněji bránit.
Anakonda utočí na tvory jakékoli velikosti a dokáže spolknou tvora velikosti C a výjimečně u zvlášť velkého kusu i D! Jsou zaznamenány i případy nalezení zaškrceného draka, které jsou připisovány právě Anakondě. Avšak nejčastěji se živí rybami, želvami nebo různorodými savci, svou kořist tráví až několik týdnů zalezlá v různých úkrytech.

Rozmnožování

Všichni jedinci jsou samotáři, setkávají se pouze z pudové potřeby páření. Tato setkání mohou probíhat téměř po celý rok - cca 300 dní v roce (od března do prosince) - to je doba po kterou je samice gravidní. Anakondy spadají svým způsobem rozmnožování k řádu Vejcoživorodých. Vejce se vyvíjí v těle matky a líhnou se těsně před porodem, v jeho průběhu nebo vzápětí. Při jednom vrhu samice porodí 20 – 90 mláďat a jsou dlouhá od 70 do 120 cm.

Výskyt

Anakondy se nejčastěji vyskytují v tropických deštných pásmech v neprostupné džungli. Jejich výskyt je spjat s nějakým velkým tokem nebo sladkovodním jezerem protože více než na souši se cítí lépe ve vodě. Dávají přednost klidným pomalu tekoucím řekám nebo stojatým jezerům. Anakonda velice dobře plave a umí se dokonce i potápět. Od vody se téměř nikdy nevzdaluje, ale je schopna žít na souši i delší dobu.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 12

author_nick:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Ano útok je stejný, proč by taky být nemohl? Ohledně pohyblivosti snad každý člověk pozná k čemu tato poznámka odkazuje a ve vodě by teoreticky mohla být její pohyblivost větší, ale na druhou stranu znovu proč by nemohla být stejná. Jde o to že pohyb samotný jí omezuje nejde o to že jí voda nadnáší spíše o to že sám pohyb jí dělá problém. Škrcení je útok tvora s útočným číslem +15 u samice znamená prostě +15 :) vycházel jsem z Hroznýše skalního kde je údaj použit stejně. Poznámka o svlékání je použita z odborné literatury a proto byl pro mě tento údaj jasný. Ohledně kůže jsem asi mohl něco napsat, to je fakt, ale i když jsem to opomněl každý PJ si určitě poradí. Jo a jinak toto dílo bylo v dílně asi měsíc, nikdo si ho příliš nevšímal, takže tak,.. ;)


 Uživatel úrovně 8

úder hlavou a úder ocasem má stejné parametry???

Samec - pěkně odfláknutej
OČ: (+4 +3)= 6
6/plaz(nažraná)

*pohyblivost nažrané Anakondy je stejná jak ve vodě tak na souši.
nejenže chybí hvězdička ve statech, takže to k ničemu neodkazuje, ale ještě bych si s tím dovolil nesouhlasit... ve vodě bude plavat vždycky lépe, už jenom proto, že ji bude voda nadnášet.

Škrcení je útok tvora s útočným číslem +15 u samice
co to znamená? (+6 + 9/+0) nebo (+6 + 0/+15) nebo to mam přičíst k úderu třebas? (+6 + 7/+15)

občasné gramatické chyby

líbí se mi závislost škrcení na úspěšnosti útoku, přičemž past je potom poměrně vysoká

svlékání bych penalizoval víc, přece se nesvléká během 3 směn, ale předchází tomu bělání kůže několik dní dopředu...

pokud je kůže ceněna, šikly by se údaje o její ceně, hmotnosti...

dílu by prospěla dílna : )

omlouvám se za strohost, mám na spěch : ) dílo se mi líbilo, ale nic závratnýho to neni. přeji mnoho úspěchů a těším se na další ;)


 Uživatel úrovně 0

Ahoj všem,

jen bych doplnil k tématu škrcení. Bylo to myšleno přesně tak jak bylo již řečeno v předchozí diskusi ( found, smycma ). Škrcení je možné jen když se Anakondě zdaří její útok, jak úder tak tlama, obránce je otřesen a toho tento had jednoduše využije k tomu aby se příští kolo pokusil o svou zvláštní schopnost škrcení. Asi by bylo možné si toto pravidlo poupravit na 2 útoky za kolo ( tedy jen pokus se první zdaří ) , ale jak bylo též řečeno, doufejme že je to jen detail. ;)


 Uživatel úrovně 0

Takže, ano, je to více méně obyčejné bestie, ale je zpracována velmi dobře, a to je třeba hodnotit pozitivně. Tedy pravidla, zpracování, použitelnost jednoznačně ano. Nápad... no nápad.
Myslím tedy, že ovinutí bez zakousnutí moc reálné není, ale to je detail.


 Uživatel úrovně 0

Někdo by si mohl říct že to je jen další obyčejné zvíře které si pro drd mohl udělat sám, v tomto článku jsou však i skutečnosti které mnoho lidí vůbec neví třeba to že anakonda vyzvrátí svůj oběd aby nebyla omezena v pohybu, to že roste v podstatě až do smrti, to není tak důležité ale podle velikosti by se dal poznat věk takovéhoto hada.
Nicméně k tomu škrcení: Jen bych doplnil že se nezačne jen tak ovíjet, nejdřív se do své oběti pořádně zakousne, většinou zaútočí z úkrytu(voda, křoví), a pokud má deset coulů dlouhé zuby ve čtyřech řadách tak už to by mělo být pro postavu smrtelné, nicméně po takovémto útoku si vás had ovine, a udusí, musí se zakousnout není schopná bez nějakého zachycení během pár sekund zkroutit své obrovské tělo, jenže když vás kousne tak že máte hlavou v její tlamě a její zuby v hrudi tak jí stačí parkrát otočit hlavou a pak už jen stáhnout svaly. pokud je její oběť křehčí stane se že jsou všechny kosti v těle zlámány ale to už je stejně jedno.

Nápad přepracovat normální zvíře na fantas-bestii hodnotím kladně, zpracování se mi též velice líbilo, opět jak to mám rád není to ani moc dlouhé ani moc krátké, dobře se to čte.
Příště až autor bude něco takto přepracovávat doporučil bych přečíst si o tom zvířeti nějaký chytrý článek.


 Uživatel úrovně 5

ke škrcení bych dodal svou zkušenost, co jsem viděl u bratrova hroznýše. Když had-škrtič spatří kořist tak si připravý za hlavou 2 až 3 smyčky a vyčkává, dokud není kořist nadosah. Pak zaútočí dvěmi prvky zároveň. vymrští se jako pružina, což je útok kterým oběť vyvede z rovnováhy a zuby, kdy se zakousne, ale spíš kvůli tomu, aby při onom povalování neztratil oběť z dosahu. Něco jako když kočkovitá šelma skočí na kořist a povalí ji, ale při tom povalování kolem ní okamžitě obtočí smyčky. škrtí tím že stáhne oběť, jakmile oběť vydechne opět zase o kousek stáhne a tak dokola dokud se postava neudusí, rozhodně hned napoprvé z oběti nevymačká 100% krvomasový juice který spolkne ještě v obalu z kůže.

platí to pro 2m hroznýše, jestli by útočil stejně i 25m had, to nevím


 Uživatel úrovně 0

Ahoj, ahoj, ahoj,

musím říci, že dílo mě nejdřív vůbec nezaujalo, ale už stylem, kterým je psané, se mi zalíbilo. Zvláště se mi líbila poznámka o neoficiálních zprávách od dobrodruhů.

Jak je dílo zpracované se mi líbí, systematicky rozdělené je dle mého dobře.

K Fafrinově poznámce o škrcení - viděl bych to tak, že škrcení je možné za předpokladu, že oběť je momentálně mimo - věnuje se svému zpětnému postavení do bojové pozice, proto má anakonda tu chvíli času, kdy se okolo něj může ovinout. Po útoku je navíc nepříteli/kořisti nejblíž, jak může vůbec být, tudíž si myslím, že je to ideální, jako další útok bych to neviděl, spíš jako jeden útok, který se skládá z dvou akcí za jedno kolo.

Toť asi vše, hallelujah,
found


 Uživatel úrovně 0

Anoakonda může zaútočit škrcením po útoku kousnutím i úderem?
Jinak škrcení mi nepříjde úplně vhodně zpracováno, mělo spíše být uvedeno jako další samostatný útok (což by se adekvátně promítlo do zkušeností.), také bych očekával nějakou past vázající se k otřesení či odkaz na dušení a zadržování dechu.
Celkově se jedná o velmi dobře zpracovanou potravu pro meče dobrodruhů.
Nějaké poklady či jiné zajímavosti by se hodily. Ale jinak pěkné, kvalitní.


 Uživatel úrovně 5

Danixxxi v pravidlech je spousta "monster" které jsou naprosto adekvátní naší realitě i naopak realitě fantazijní. Tohle je "monstrum" větší než realita, ale jinak je reálně zpracované a nejde zase do extrému 50 metrů jak tu popisuješ. Samozřejmě nechci vypadat že lobuji za toto dílo, nebo tak, ale pojednává o zvířeti, které je vcelku obyčejné, takže nemá čím uchvátit (zvláštní schopnosti a vzhled), aby dostalo 5*, ale je podle mě nadprůměrně dobře zpracované a to by se mělo hodnotit také. Nemusíme zde přece uchvátit ostatní superpříšeramy a supervěcmi a kouzli...

aldure, pokud tě to potěší, tak i v reálné historii světa existoval pozemní had, který měřil až 25 metrů, samozřejmě v době dávno minulé a existují o jeho existenci jen kosterní pozůstatky. Jen jsem při zkoumání přišel ještě na jednu věc i když to si může PJ změnit sám - pokud jsou terčem anakondy lidé, často se může stát že v místě jejího výskytu se pak mezi jejími výkaly nachází předměty, které měli ty postavy, tudiž je možné najít nějaké "poklady" ale pokud je to jen náhodné setkání kdy anakondu potkají cestou v lese, tak opravdu poklady asi mít nebude.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím Vás,

chtěl bych reagovat na menší diskuzi o velikosti Anakondy. Tento had byl tvořen již od prvopočátku, tak aby byl větší a silnější než Anakonda v našem světě. Už od začátku jsem věděl že někteří hráči mi to vytknou, ale myslím si že náš svět a svět DrD je v mnoha ohledech úplně jiný a jak už řekl Dakeyras dobrodruzi v DrD jsou poněkud tužší než ti naši. Také si myslím že v Drd nemůžete počítat se zákonnostmi jako v tom našem světě :) dílo by se jednoduše dle mého nemělo porovnávat s našim ( odlišným ) světem.

Jinak děkuji za kritiku a uvítám další, stejně jako hodnocení ;)