www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Kamenožrout  
Příprava pro tisk (tisknuto 2964x)
Autor: Zmazal
Přidáno: 16:19:23 08.06.2012
Skupina: Humanoid
Životaschopnost: 6
Útočné číslo: (+5+2/+3) = 7/+3 (ruce); (-3+8/+5) = 5/+5 (hod balvanem, zvl); zvl
Obranné číslo: (-3+7) = 4
Odolnost: 23
Inteligence: 8
Bojovnost: 2
Velikost: C až D
Zranitelnost: humanoid, ale G 1/2, K 1/2, O 0, P 0
Pohyblivost: 15/humanoid
Poklady: 0 - 200/0
Zkušenost: 200
Průměrné hodnocení:3.33
Popis:

*Ke statistikám dodejme ještě, že kamenožrout má přesvědčení od zmateného dobra po zmatené zlo.

Vzhled a návyky

Popis vzhledu

Kamenožrout je velký humanoid s šedivou kůží, která vzhledem připomíná neopracovaný kámen (ale kamenem není). Připomíná malinko kamenného golema nebo špatně udělanou sochu v nadživotní velikosti. Když spí, lze si ho zejména v šerém osvětlení splést s hromadou kamenů. V dospělosti mohou někteří jedinci dosáhnout až velikosti D a pro svou stavbu těla váhy až 7 000 mincí (mláďata jsou přirozeně menší). Jeho ruce jsou ohromné a silné a dokáží lámat kámen. Nažloutlé zuby jsou extrémně pevné (proto mohou být vyhledávány alchymisty do nejrůznějších mechanismů), aby dokázaly bez problémů drtit třeba i žulu a jiné pevné druhy kamene.

Zvyky a styl života

Kamenožrouti se (přirozeně) živí kamenem. Ve svém jídelníčku mají všechny druhy obyčejného kamene. Jsou schopni sníst i libovolné drahokamy - neublíží jejich trávícímu ústrojí, ale nijak zvlášť jim nechutnají a preferují běžný kámen. Cokoliv jiného odmítají pozřít a maso je pro ně dokonce tak nebezpečné, že je pro ně i v malých dávkách smrtelným jedem, který je do několika hodin usmrtí. Jiné jedy na ně působí jako na běžné humanoidy, ačkloiiv pro jejich velkou odolnost není lehké je jimi otrávit.

Většina kamenožroutů žije o samotě v opuštěných jeskyních nebo v odlehlých částech větších jeskynních systémů různě po světě, nevyjímaje hodně horké a hodně chladné oblasti. V jeskyni dokážou vegetovat roky, pomalu ji rozšiřujíce ujídáním kamenů. Za příhodných podmínek se dožívají klidně i čtyř set let. Může se stát, že ve větším systému jeskyní žije i více kamenožroutů - v takovém případě má většinou každý svůj kus jeskyně a snaží se navzájem se nerušit. Pokud se potkají, většinou se jen minou a nevšímají si jeden druhého. Svoje jeskyně opouštějí jen čas od času kvůli rozmnožování, aby vyhledali partnera/partnerku. Tehdy se dá potkat kamenožrout i na povrchu, kde putuje do jiných jeskyní. Mláďata žijí s matkou jen velmi krátce a asi po roce (když jsou natolik silná, aby sama ulomila kámen) ji většinou opustí a sama se někde usadí. Není to zrovna mateřský typ nestvůry.

Kamenožrout dokáže mluvit běžnou lidskou řečí, i když žádný mluvka to není (s kým by také běžně mluvil). Umí vyrobit jednoduché věci zejména z kamene pomocí svých silných rukou, nikoliv však jemné mechanismy. Na ochranu svého území ale klidně nastraží na nevítané hosty vratký těžký balvan u vstupu do jeskyně.

Důležitou vlastností všech kamenožroutů je tendence dělat si sbírky. Čeho, to je různé. Hodně z nich sbírá lesklé věci, ale mohou sbírat i zbraně, červené věci, lebky, zlato, dýmky, uši, obrázky atd. Hodně to záleží na přesvědčení daného kamenožrouta a na místě, kde se nachází jeho jeskyně (v opuštěném dole to mohou být třeba prasklé násady krumpáčů, v komplexu vedoucích častému cíli dobrodruhů třeba to zlato). Od toho se také odvíjí poklad - jeho hodnota je vlastně hodnotou kamenožroutovy sbírky a nachází se v jeho jeskyni (proto nemusí mít žádnou hodnotu nebo naopak velmi cenný).

Reakce

Jiní tvorové

Kamenožrouti se většinou snaží nemíchat se do věcí jiných tvorů a zvířat. Pokud je něco napadne, budou se přirozeně bránit, ale málokdy sami zaútočí - jedině v případě velkého ohrožení, strachu nebo ohrožení jejich sbírky (například jiným kamenožroutem nebo třeba huňáči modrými či inteligentními nestvůrami). Může se stát, že se ho nějaké CP leknou a pokusí se ho zabarikádovat v jeskyni - většinou mu to nebude moc vadit, dokud na něj nepřijde "volání přírody" a nebude se chtít množit, takže se asi vyláme ven.

Reakce na družinu

Když kamenožrouta objeví družina, většinou na ně nebude bezhlavě útočit. Promluví si s nimi, pokud to odpovídá přesvědčení, může jim i poradit. Většinou je požádá o přidání něčeho nového do sbírky (zejména, pokud po něm něco chtějí - například projít kolem). Na svoje sbírky jsou velmi pyšní, ale citliví - rádi se s nimi dobrodruhům pochlubí, ale jakmile by se je družina snažila o část sbírky obrat, klidně na ni zaútočí. Pokud je družina napadne, samozřejmě se budou bránit.

Pravidla a zvláštní schopnosti

Kůže kamenožroutů sice není z kamene, ale není příliš citlivá - dá se poranit běžnými zbraněmi, ale kamenožrout to neucítí jako velkou bolest (zraněn však bude). Je ovšem odolnější na velké horko a zimu, což jim dává částečnou odolnost na elementy jak běžné, tak magické.

Zvláštní útoky

Kromě svých ohromných pěstí má kamenožrout ještě dva speciální útoky, které může použít místo úderu pěstí - vrh balvanu a dupnutí.
Vrh balvanem: Je-li nablízku skála (jako že většinou ano), může kamenožrout urvat její kus a hodit ho po svém nepříteli. Tento útok má ÚČ 5/+5 (viz. nahoře), dostřel zbraně je 7/14/20 (krátký/střední/dlouhý).
Dupnutí: Kamenožrout může také využít své velké váhy a dupnout tak silně, že to nejbližší okolí shodí na zem. Každý do vzdálenosti čtyř sáhů od kamenožrouta si hází proti pasti Odl + Obr - 10 - spadne/nic. Postavy spadlé na zem se pak dvě kola (včetně kola spadnutí) zvedají a nemohou se pohybovat ani bránit (dle úvahy PJ se například postavy v těžkých zbrojích mohou zvedat ještě o něco déle). Tento útok automaticky ztrácí iniciativu v základním soubojovém systému (v rozšířeném postih -2 k hodu na iniciativu) a kamenožrout ho může využít nanejvýš jednou za tři kola místo normálního útoku.

Použití

Z pohledu PJ se dá kamenožrout použít jako užitečná překážka pro mírně pokročilou až pokročilou družinu. Díky samotářskému životu, dlouhověkosti, odolnosti vůči chladu/teplu a snadnému zisku potravy se může vyskytovat i v extrémních podmínkách. Může být překážkou v cestě dál, lákadlem pro nenasytné zloděje svou sbírkou, ale i zdrojem jednoduchých informací (třeba o dalších tvorech v jeskyni). Z vlastní zkušenosti vím, že je to nestvůra poměrně užitečná z různých hledisek.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Hamster    [pošta] reputace: 1
Nathaka: +1
NEW     16:46:36 13.06.2012
Já jsem pro změnu neobjevil, kolik toho takový kamenožrout spořádá? Tedy kolik je jeden čen kamenů? : ) Není to zrovna důležitý údaj, ale pro hrubou představu, jak rychle tvoří jeskynní komplexy, je to dobré vědět. Na to navazuje jestli může hladovět (jak dlouho vydrží o štěrku na povrchu : ))) a taky by mě zajímalo, jakým způsobem tvoří jeskynní komplexy - jestli zároveň tvoří chodby či místnosti, tedy jí inteligentně, nebo rve to co mu přijde pod ruku, ten kámen který mu chutná... Jestli na konci chodby objevím obědvajícího kamenožrouta nebo to bude chodba podivně tvarovaná, s dolíky a jinými nerovnostmi.

Taky jsem nenašel nic o jeho spánku. To jde ale lehce domyslet.

Důležitý fakt mi přijde zda vidí ve tmě, nepotřebuje vidět ve tmě nebo má lucerničku.

Každopádně dílo obsahuje vše podstatné a je také čtivé i zajímavé i použitelné. Na druhou stranu mě nenadchlo přespříliš.

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     18:55:57 10.06.2012
Přijde mi logičtější, aby měl drahokamy za pochoutku...přece toho, čeho má člověk dost se brzo přejí...proč lidi žerou kaviár, pozlacenou čokoládu a lanýže? Je to vzácný, obtížně dostupný, zajímavější než chleba, kterej by jinak mohli jíst dle libosti --> pokud se kamenožrout celý život krmí obyčejnou žulou, měly by pro něj polodrahokamy a jiné vzácné kamení být něčím zvláštním, exklusivním.

...zlý kamenožrout by pak neváhal zabít dobrodruha kvůli prstýnku s rubínem

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     20:11:37 09.06.2012
Sympatické. Kdyby to bylo důmyslněji řešené po číselné stránce (silnější, vhodnější atributy a lepší speciální útoky), tak je to u mě možná i na pět hvězd.

Ikonka uživatele Zmazal    [pošta] NEW     20:24:29 08.06.2012
Když nad tím teď přemýšlím, tak usuzuji, že ta hmotnost je asi fakt málo. Síla a dupnutí jsou na hraně uvěřitelnosti, ale je to koneckonců fantasy svět...
A k zubům - ano, je tím myšleno, že jsou schopné rozdrtit např. i diamant.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     19:12:05 08.06.2012
pro mě je to velice příjemně použitelná bestie pro postavy na nižších úrovních, kterou bych se nebál použít někde v podzemí. Drobné chybičky mě rozhodně neodrazují.

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     16:22:12 08.06.2012
Jedná se o době použitelnou nestvůru danou prostředím, na kterou může družina narazit prakticky kdykoliv, pokud se např. před deštěm uchýlí do nějaké jeskyně.Příspěvek samotný je pracován dobře, jeho slabinou je však dle mého mírná nedomyšlenost číselných parametrů:
- hmotnost mi připadá dost malá. 7000 mn je pokud se nepletu 350 kg. To odpovídá přibližně polovině váhy koně (500 až 600 kg). Pro srovnání dospělý býk může vážit až tunu, medvěd mězi 300 a 600 kg,
- poměrně dost malá mi připadá rovněž síla. Bonus za sílu je +5, což by odpovídalo síle 21-22. S takovouto silou by podle mě rozhodně nedokázal "lámat kámen",
- znamená to, že zuby rozdrtit např. i diamant?
- z textu není zřejmé, z jakého důvodu by měli mít zranitelnost O0 a P0,
- zvláštní útok v podobě dupnutí mi nepřipadá možný. Na to by musel mít výrazně vyšší hmotnost. Navíc v jeskyni bude zpravidla dost pevné podloží, které je tak něco nerozhoupe.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.053258180618286 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách