www.Dracidoupe.cz


Bestiář


Kapios  
Příprava pro tisk (tisknuto 2597x)
Autor: Tobi88
Přidáno: 18:58:10 28.02.2012
Skupina: Zvíře
Životaschopnost: 4
Útočné číslo: (+2+4/0)=6/0 (pařáty)
Obranné číslo: (+3+2)= 5
Odolnost: 13
Inteligence: 9
Bojovnost: "-"
Velikost: C
Zranitelnost: zvíře + M
Pohyblivost: 19/zvěř
Přesvědčení: neutrální
Poklady: nic
Zkušenost: 200
Průměrné hodnocení:2.24
Popis:

Kapios je 3,5 metru vysoký pták se třemi hlavami, zavalitým tělem se zakrnělými křídly a dlouhými nohami zakončené ostrými pařáty. Jeho tělo je pokryto žlutooranžovým peřím a na hlavách má červené korunky z peří. Kapiosové žijí ve skupinách o počtu 8-12 jedinců, kteří putují přes celé savany a pláně za vodou a potravou. Kapiosové jsou masožravci, nejraději mají antilopí či zebří maso, ale absolutní delikatesou jsou pro ně hadi, ale taky nepohrdnou člověkem či jiným humanoidem, který jim zpestří jídelníček. V období páření což je 2x až 3x do roka se kapiosové usadí a vysedí vejce do předem vyrobených hnízd. Samice kladou 2-3 vejce, z nichž se po týdnu vylíhnou mláďata. Za další tři týdny po vylíhnutí vyrůstají mláďata v mladé kapiose, ale zpravidla přežije jen nejsilnější ze snůšky, neboť sourozence sní. Když si samci hledají partnerku vylučují omamnou voňavou látku na kterou lákají partnerky. Když ji ucítí humanoid hází si past Odl - 5 - neomdlí / omdlí na 6 kol.

Kvůli jejich vyšší inteligenci jsou učenliví a někdy napodobují humanoidy, teda pokud je nesní. Kapiosové jsou velmi ostražití, ale pokud zjistí, že jim nemůžete ublížit tak vás zlikvidují.

Pokud jdou kapiosové spát vždy 2 hlavy spí a jedna hlava hlída a v noci se střídají. Kapiosové se dorozumívají křikem, skřeky a taky "kvokáním", které umějí někteří domorodci v okolí, kde kapiosové žijí. S domorodci jsou zadobře a ani na osamělého domorodce nezaútočí. A proto se nelze divit, když potkáte v domorodé vesnici kapiose, na kterém buď domorodci jezdí ( nosnost až 1200 micí = 60 kg ) a nebo vozí náklad. Za to že pomáhá domorodcům dostává vodu a jídlo (i lidské, to kdy navštíví vesnici dobrodruzi ).

Kapiosové jsou zranitelní normální zbraní i kouzly, ale když už na ně narazíte je dobré vědět víc. Za a) pokud narazí na hada budou ho chtít ulovit bez ohledu na nebezpečí, možná namítnete, že jsou dost inteligentní, aby se do lovu nevrhli bezhlavě, ale kapiosové nedokáží odolat , aby hada nechytli a taky kdy hada chytí tak postupují v žebříčku skupiny výš, jako u lidí když udělají hrdinský skutek. (proto je dobré mít hada a čekat jestli kapiose uštkne) b) kapiosové mají na hlavě čelenku z peří, kterou dokáží sklopit dozadu, aby nebyla vidět. Pokud se vám podaří alespoň dvěma hlavám useknout, spálit čí utrhnout čelenky z peří ( všechno peří ) je 50%, že je to rozzuří a pak mají +2 k ÚČ a -2 k OČ nebo 25% že zbaběle utečou a počkají si na vás ze zálohy a pomstí se a 25% že si kleknou a sklopí hlavu. Pokud se rozhodnete ho nechat žít, bude vám dlužit život což se vždy hodí a když vás zachrání tak vás opustí. Členka po dvou dnech od poškození či zničení znovu dorůstá.

Závěr: Vždy jedna ze tří hlav je dominantní a to se zjistí k%. 01-34 = levá hlava, 35-70% = prostřední hlava, 71-00% = pravá hlava. Tato hlava má +1 k ÚČ a OČ a rozhoduje co udělají, kdo bude hlídat ( většinou sama hlídá nejméně ) atd.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 14
Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     12:55:47 15.03.2012
Tobi:
nevím, proč by to nebyl dobrý nápad. Kdyby dílo nebylo v pořádku, neschválil bych ho. Pokud jde o jeho úroveň, pak na stupnici od 0* do 5* doslalo 2. Což je průměrné hodnocení.

Takhle každopádně scháleno je a pravděpodobně ho i někdo někdy použije.

Ikonka uživatele Galkor    [pošta] NEW     14:31:12 07.03.2012
Tobi- No Kapios má velký potenciál, o tom žádná. Sem tu sice chvilku, ale vím že můj první příspěvek projde moudrou sovou, nebo alespon redaktorem.
Ale jak psal samurai. Nenech se tim odradit. Znáš to. Jednou to zdrbeš, možná i po druhé a třetí ale pak už najedeš do kolejí. Jde o to aby si měl nejen minimální kritéria pro přijetí, ale i nějakou formulaci.
Proti krátkým dílům osobně nic nemám. Naopak ale musí mít důkladné zpracování. TJ. musíš tam mít veškeré info . jako je rozmnožování a tak. Jinak jak sem říkal, potenciál to má.
Podtrženo sečteno: co se bestiáře týká tak to ber jako reálný život. jako když chceš někomu popsat člověka (taky tam dáš potravu, rozmnožování, kulturu a tak nějak.
Tak se měj a těšim se na další dílo šéfe.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     18:18:38 03.03.2012

Tobi: Ale kdeže špatný nápad. :)
Promyslet se pár věcí určitě dalo, ale příspěvky diskutujících jsou naopak znamením, že jsou všichni rádi, že tu kapios je. Možná, že v tuto chvíli vyznívají dost přísně, ale uvidíš, že až se k nim za měsíc u psaní dalšího příspěvku vrátíš, oceníš je. ;)


Ikonka uživatele Tobi88    [pošta] NEW     16:23:34 03.03.2012
když to tak čtu tak nebyl až moc dobrý nápad dávat sem Kapiose a taky jsem ho mohl lépe promyslet :):((

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     13:11:09 02.03.2012
Samurai dovolím si oponovat, protože bratrův kamarád, kterého taky velice dobře znám, pracoval v ZOO jako architekt a vyslechl si spoustu zajímavých historek a jednou z nich byl i útok pštrosa. A ten k útoku skutečně použil nohy. A to tak že kopnul, prorazil dřevěnou desku ohrady, za kterou stál zaměstnanec Zoo a ještě ho odhodil na zem.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] reputace: 1
Kamerask: +1
NEW     13:08:02 02.03.2012
- 8-12 jedinců - je vhodné udávat rozptyl v číslech, který jdou hodit na běžných kostkách. Toto je 1k5 + 7, což je celkem divné : )))

- zapracovat na slohu, vícekrát si to po sobě přečíst. Překlepy, opakující se uvození vět atp. dílo ruší. Působí to dojmem, že si to sesmolil na koleni a nedal si s tím žádnou práci.

- chybí mi větší opodstatnění jejich vysoké inteligence. Inteligence 9 je opravdu přemrštěná, to je chytřejší než kdejakej vesničan. Vem si, že průměr pro člověka je 10!!! a Kapios umí občas napodobit humanoida v jeho činnosti a... a co dál? hlídat, na to nepotřebuje int 9, dorozumívat se, možná;

- koukám, že v diskusi toho je dostatek : ) Přeju hodně štěstí, dílo není špatné, ale takové odfláknuté... Myšlenku a základní informace obsahuje.

Sam: mluvíš o stabilní základně a pak napíšeš, že pštros má útlé nožky? :D:D:D Je ale pravda, že zobák je zbraní nelétavých ptáků.

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] reputace: 3
Ascella: +1
Dakeyras: +1
Hamster: +1
NEW     21:50:47 01.03.2012
Ještě k té inteligenci:
větší než 1 by měla být podmíněna nějakou schopností abstraktního myšlení. Jak bylo řečeno, pes má int 1. Kolik by podle logiky "čím víc toho umím, tím mám větší int, ač jsem jen zvíře" musel potom mít inteligenci třeba asistenční pes vozíčkářů nebo nevidomých? Umí víc věcí než dítě do x let věku a má i "vyladěnou" psychiku - odolonost proti stresu, trpělivost, vůle, v podstatě přemýšlení za druhou osobu, když to trochu přeženu. A pořád by int byla asi podle pravidel 1.
I kdyby měl Kapios 2, zdálo by se mi to moc. Často se zvýšená inteligence u nestvůr ovádí jako jakési ospravedlnění neobvyklých schopností. Není to ale potřeba, v přírodě je tolik "občejných" tvorů, nad jejichž činostmi zůstává rozum stát...

Když už se zamyslíme nad tím, že by Kapios opravdu měl int 9, klidně by se stalo, že by si Kapiosové zotročili místní lidskou kolonii a vládli by jim. Jako mnohem silnější tvorové a navíc v průměru ne o moc hloupější by to měli snadné. S int 9 by chápali, kde se bere jídlo, jak funguje koloběh přírody, čeho se bát, v čem jsou jejich silné stránky...

Z hlediska dobrodružství by to bylo zajímavé: narazíte na vesnici, kde lidé musí stavět pohodlná hnízda svým ptačím pánům, chovat hady na maso, lovit v okolí potravu a třeba ptáky i krmit, česat jim peří a obecně o ně pečovat. Pták by vesnici mohl na oplátku chránit.
Obě strany by věděly, že je to nejvýhodnější stav. Dobrodruh by se tak snadno mohl splést a setkat se odporem místních lidí, nestáli by třeba o "osvobození".
Kmeny by mohly mít i své "šampiony", při válkách by za kmen mohl bojovat i některý z vydržovaných Kapiosů, podobně jako rytíř za poddané na svém lénu.
Hodně zajímavá by mohla být i Kapiosovská kultura, místo kněžích by třeba zaujali "ptačí tlumočníci" například z řad hraničářů.
Kapiosové by se navíc mohli při své inteligenci a pohodlí i nudit a vymýšlet nejrůznější podivné zábavy a kratochvíle. Třeba lov na cizí domorodce, jen tak pro zábavu. Nebo by nutili třeba kvůli pověrám poddané stavět obří monumentální hnízda jako poctu svým ptačím božstvům:)

Je toho hodně...

Ikonka uživatele Tobi88    [pošta] NEW     15:46:43 01.03.2012
kamerasku tu nabidku beru pokud budu potřebovat napíšu díky

Ikonka uživatele Tobi88    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     15:39:45 01.03.2012
jsem rád hlavně za ty výtky protože si příště dám pozor (doufám) na chyby či nedostatky, to že už tu jeden pstroš je toho jsem si nevšiml což je škoda jinak bych udělal něco jiného. Všem děkuji za upozornění, příště si dám pozor.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] reputace: 1
Syrus: +1
NEW     11:34:40 29.02.2012
Tak je pravda, že podobné zvíře tu bylo, ale nevadí mi to. Spíš to, že se z toho předchozího nepoučilo.
Třeba mě vadí vysoká inteligence. I velice chytrý pes, který se toho dokáže hodně naučit má inteligenci 1. Chtěl bych li vytvořit inteligentnější zvíře, tak mu dám inteligenci 2.
Taková vysoká inteligence by už měla sloužit k vytváření společenství, jazyku, kultuře, náboženství... a to si nemyslím, že by bylo dobře.
Taky mi notně chybí útok hlavami, který by mohl mít výhodu 3 útoků za kolo, a taky značně podhodnocený útok pařáty. Tyto vysocí běhaví ptáci mají velice silné nohy, které by odpovídali spíš hodnotě bonusu 4.

Je to prostě taková potvůrka vem a hrej, zabij a jdi dál... ulehčí PJ práci s vymýšlením hodnot a nějakého chování a přitom pokud se děj má točit víc kolem nich, tak už to nestačí, jako většina pravidlových potvor. pro mě střední 3*


  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.086580038070679 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách